21 Ekim 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

21 Ekim 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

PERŞEMBE 21 Birinci Teşrin 1937 'Telı Başmuharrir 1068 Yazı İşleri Müd. 1062 HER YERDE 5 KURUŞ 18 indi Yıl No, 5832 ANDIMIZDIR lMıd e önündeki motörler tehlıkeden kurtuldular Karadenizde fırtına hafifliyor İstanbul, 20 (Hususi muhabirimiz telefonla bildiriyor) — On iki gündenberi Midye açıklarında perişan bir vaziyette dalgalarla pençele- şen felâketzede yurddaşlara dün havadan ve denizden yapılan yardım- ları bildirmiştim. Felâketzede yurddaşlara bugün yapılan yardımlar ADIMIZ Solda: Ekselans Metaksas Çubuk barajında motorbotla dolaşıyor. - Sağda: B. Celâl Bayar ve General Kâzim Özalpla beraber Ekselans General Metaksas'ın dünkü ziyaretleri Sayın misafirimiz dün Dr. Rüştü öğle ziyafetinde bulundu Arasın Elen orta elçisi dün gece Ankarapalasta bir ziyafet verdi ve kabul resmi yapıldı Muhterem misafirimiz, dost ve müttefik Yunanistanm sayın Baş. bakanı Ekselans General Metaksas ve refikaları dün öğleden önce bazı müesseseleri işlerdir. Misafirler saat 13.30 da Dış işler bakanı Dr. Tevfik Rüştü Aras ta- rafından şereflerine Hariciye köşkünde verilen ziyafette bulunmuşlar« dır. Öğleden sonra muhterem misafirimiz şehrin görülmeye değer yer- lerini ve bu arada Çubuk barajını gezmişlerdir. General Metaksas Çu- buk barajında motorbotla bir gezinti yapmışlardır. m saat 20.30 da Yunanistan Orta elçisi B. Rafael ve refi- mdan Ankarapalasta bir akşam ziyafeti verilmiş ve bu ziyafe- ti, saat 22.30 da başlayan parlak birkabul resmi takib etmiştir. * okok Ekselans General Metaksas dün öğleden sonra Başbakan vekili B, Celâl Bayar'ı ziyaret ederek kendisiyle bir müddet görüşmüştür. Yunan başbakanı ekselâns Metaksas, dün, istirahat için mezun bulunan baş. vekil İsmot İnönü'nü evinde ziyaret et. miştir. B. Metaksas İsmet !»önü ile selamlaşırken hakkında aldığım en son malümat şudur: Gemi kurtarma şirketinin Hora vapuru bu sabaha karşı felâketze- delerin bulunduğu yere hareket etti. Gemi öğleye doğru Midyeye vardığını telsizle bildirdi. Geminin telsizle verdiği malümata göre, ka- zaya uğrayanlara henüz sahilden yardım imkânları bulunamamış- tır. Yalnız Hora vapuru felâketzedelere esaslı yardımlarda bul yştur. Gemi, oradan kalkan dört gemiyi yedeğe ala- rak Midyenin emin ve muhafazalı bir köşesine çekmiştir. Gemilerin kara ile irtibatı temin edilmiştir. Şimdi Midyede yüz yimmişer tonluk Uç yelkenli ile sek. sen tonluk bir motör vardır. Hora vapu- ru bunlara çok mikdarda yiyecek içe- cek ve giyecek vermiştir. Gözyaşlarına karışan teşekkür Kurtarılan mavnaların ve yelkenli- Jerin kaptanları ve tayfaları en candan teşekkürlerini de- mişler, en ümidsiz ve en kara günlerin- de kendilerine yardım elini uzatan h kümete karşı duydukları minnettarlığı gemi süvarisine göz yaşları arasında bildirmişlerdir. Denizcilere hemen bir aylık yiyecek ve içecekleri verilmiştir. Gemiciler dönmek istemediler.. Horanın süvarisi, yelkenlilere ken- dilerini yedekte İstanbula kadar götür- meği teklif etmişse de bunlar üç demir- le ve başları şimale dönük bir şekilde ve kısmen de emin bir vaziyette olduk- larını söylemişlerdir. Gemiciler fırtına bittikten gonra Midye ve İğneadadan a- lacakları yükleri alıp İstanbula — öyle dönmek kararında olduklarını, ve bu- (Sonu $. inci sayfada) Karadeniz dalgalarile boğazlaşma « Muzafferiyet ) moto- runun hcyecanlı maceras Istanbul, 20 (Telefonla) — Dalgala- rın tesiriyle İstanbula doğru sürüklenes Muzafferiyet motorunun - tayfaları dün nihayet karaya ayak basarak günlerce hayat ve ölüm arasında geçen heyecanlı anlardan sonra canlarını kurtarabilmiş- lerdir. Saçları, sakalları luktan ve yozgünlük uzamış, uykusuz. bitkin bir hat. de bulunan bu — t arla konuşmağa ve sağlamı o- kleri kor. gittim. İçlerinde en lan inebolulu Ömer, geçi (Sont 5. inci sayfada) K arışm;ı;İık komitesinde Karışmazlık komitesi dün B. Eden'in reisliğinde yeniden toplanmış ve İtalya, nan daha uysal davranması / sayesinde, anlaşma yolunda mühim bir adım atıl. mıştır. Toplantıya aid haberler $. indi sayfamızdadır. : Fırat üzerindeki Keban köprüsü B. Metaksasın ziyareti Yunan gazetelerinin dostane makaleleri Atina, 20 (A.A.) — Atina ajansı bildiriyor: Cumhur Reisi Atatür- kün ve başbakan Metaksasın portreleri ve Ankaranın güzel manzara- ları ile süslü olarak çıkan gazeteler, Türkiyede Elen başbakanma yapı- Ekselans Metaksas'ın ressam Saip tara- İan muazzam tezahürler hakkında geniş tafsilât vermekte ve başmaka- #ından yapılmış bir krokisi Ekselâns general Metaksas'la birlikde şehrimize gelen elen gazetecileri şerefine Ankara saylavı ve türk basın birliği reisi başmuharririmiz B. Falih Rıfkı Atay tarafından dün Karpiç'de bir öğle yemeği verilmiştir. Yemek çok somimi bir hava içinde geçmiş, türk ve elen gazetecileri dostane müsababelerde bulunmuşlardır. 'tmekten sonra clen meslekdaşlarımız şehrin muhtelif yerlerini vo Çankaya köğp ünü ziyaret etmişlerdir. Resmimiz dost gazetecileri başmuharririmizle bir arada Rösteriyor. lelerinde Türkiyenin Yost hissiyatını tebarüz ettirmektdir. Kalimerini gazetesi diyor ki: “Türk'lerin gösterdiği samimi- yetin sebeblerini, muahede metin- İrinin dışında aramalıdır. Bu sa- mimiyet, karşılıklı menfaatlerin iyi anlaşılmasından doğan candan havanın mahsulüdür. Bu haya, hızını, hissi sebeblerden olduğu kadar müsbet fikirlerden de al. maktadır, İki devlet, siyasi işbirliği ile yaptıkları sulh eserini böyle kuvvetli bir hakikat üzerine ibtina ettirmişler. dir. Bütün beynelmile! konferanslarda, (Somt 5. inci sayfada) Yugoslav orta elçisi B. Celâl Bayar'la görüştü Geçen gün Cumhur Rcisi Atatürk'e itimatnamesini sunmuş olan dost Yu. goslavyanın yeni Ankara orta - elçisi B. Acemoviç dün Başbakan — vekili B. Celâl Bayar'ı makamlarında ziyaret et. mişlerdir. Asırlardenberi yurdun şark ve garb kısımlarını biribirinden ayıran, bu iki yurd parçası arasındaki gidip gelmeyi güçleştiren, senenin birçok aylarında da bu bağı imkânsız bir hale koyan F- Keban — mevkiinde ikinci cumhuriyet betonarme köprüsü. rat nehri üzerine nün kurulduğunu dün tafsilâtiyle bil. dirmiştik. Birçok sahalarda — 200-300 metre genişlikte bulunan — Fıratın 50 metre gibi en dar yerine kurulan Ke- 10$ metre uzunlı larının bütün güçlükler ne ve imkânsızIıklarına rağmen bu dumhuriyet eseri, 70 bin lira gibi asga ri bir masrafla iki sene içinde vücuda getirilmiştir. Köprünün iki ucundaki şoseler en kısa Dir zamanda bitiritecek. tir, Tunceline kültürü. sağlığı ve yir. minci asrr götürecek olan bu cumhuri- yet âbidesi şarkın kalkınmasında bü. yük bir 4mil olacaktır. Resimlerimiz, köprünün bitmiş şek. liyle inşa halinde, tahta kemerler üze. rine haval hatla beton dökülüşünü gös. termektedir,