20 Ekim 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

20 Ekim 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ULU ANDIMIZDIR B. Metaksas Ankara'da Atatürk dost Yunanistanın başbakanını kabul buyurub kendisiyle iki buçuk saat g HER YERDE | ÇARŞAMBA 5 KURUŞ 18 inci Yıl No, s83i oru |— 20 | Birinci Teşrin | 1937 | Tolı B—!;Mkk ıoâ ıı Yazt İşleri Müd. 1002 tüler Soldan sağa: Ankara garında askeri teftiş - Genel Kurmay Başkaniyle birlikte - Çankayada hususi defteri imzalarken - Bayan Metaksas Başbakan Vekili ve Dış Bakaniyle beraber Muhterem misafirimiz başbakan vekilini genel kurmay başkanını ve dış işler bakanını ziyaret etti Dost Yunanistanın Başbakan ve Dış İşler Bakanı ekselans gene- cal Metaksas ve refikaları dün saat 10,5 da hususi trenle Ankaraya gelmişlerdir. Misafirler istasyinda Başbakan lık Vekili B. Celâl Bayar ve tefika- sı, Dış İşler Bakanı Dr. ik Rüştü Aras, Dış Baka tiyasi Müste- şarı B. Numan Menemencioğlu, Başbakanlık Müsteşarı B. Kemal Ge- delec, Ankara Vali ve Belediye Reisi B. Nevzad Tandoğan, Ankara Garnizonu Kumandanı general Mustafa Kemal Gökçe, Dış Bakanlık Protokol Şefi Şevket Fuad Keçeci Birinci Daire Reisi Cevad Açıkalın, Gündelik Metaksas Rejimi Naşid ULUĞ Dost ve müttefik Elen milletinin sayın hükümet rcisi general Metaksas ve elen efkârı umumiyesinin mümessil- slekdaşlarımız dündenberi ar merkezi, davasında kendi ide- güzide misafirleri hoyocanla basmış bulu- Harb sonrasında, maziyi tasfiye, an- laşma, sevişme ve sulh uğrunda biribiri- ne bağlanma bakımlarından bütün in- sanlığa yepyeni bir örnek vermiş olan iki milletin şetinin Ankarada bu buluş- maları sulh davası güden, bugünkü me- deniyeti kurtarmaya ve insanlığın acı- larını dindirmeye çalışanları bir kere daha sevindirecektir. Bu bakımdan An- karamız, yeni siyasi çalışma yılma, An- kara - Atina mihverinin bu güzel teza- hüriyle girmek bahtiyarlığındadır. Yüce misafir general Metaksasın Yunanistanın saadeti için sarfettiği e- Mekleri Aaylardanberi takib ediyoruz. Kendisini iş başında görüp tanımak şe- tefinin verdiği cesaretle, elen milletinin bu büyük şahsiyetini, bir buçuk yıla Yaklaşan vatani hizmetleri ile türk mil- letine tanıtmakta fayda umuyoruz. Saadetini gerçekten dilediğimiz ve derin bir sevgi ile bağlı bulunduğumuz elen milletini, yıllardanberi — geçirdiği fırtınalar ve sarsıtıtılar arasından selâ- Tet sahiline ulaştıran, emniyetli bir reye kavuşturan generalin — ceserini kiyle tanmrmak için, bu memleketin '©n beş yıllık siyasi hayatına kısaca bir ğöz atmak lâzımdır. Bugün mesud gün- T yaşıyan bu yurdun ön beş yıllık ha- Yati, liberal anarşik hayatın ibret sah- Releriyle doludur. ... Yunanistan 1923 de sulha kavuştuk- sonra çetin mücadelelece sahne ol- (Sanu 4. üncü sayfada) Başbakanlık Husust Kalem Direk- törü, Ankara Merkez Komutanı Albay Demir ve Emniyet Direk- törü B. Sadri Aka ile yunan, ro- men, yugoslav elçileri ve elçilkler ileri gelenleri, Matbuat Umum Mü- dürü B. Vedad Nedim Tör ve ga- zeteciler tarafından karşılanmış- lardır. Başta mızıka olduğu halde asker ve polis müfrezeleri selâm resmini ifa et. mişlerdir. Ekselâns General Metaksasa n ler bakanlığı hususi kalem — direktörü, milli müdafaa bakanlığı yaveri ile A- tina elçimiz Ruşen Eşref, yunan basın ve propoganda u. direktörü, yunan dış bakanlığı Türkiye işleri şubesi ve bal. kan işleri direktörleri, başbakanın hu- sus! kalem şefi, kumandan ve başbakan- Sonu $ inci sayteda ) Kilovat başına Eleklrik beş kuruş ucuzluyor Bayındırlık bakanlığından aldığı- mız malümata göre, Ankara elektrik şirketi ile yapılan konuşmalar neti. cesinde - elektrik fiatlarının — ikinci teşrin başından itibaren kilovat ba- şına 5 kuruş. indirilmesi - takarrür etmiştir. Bu suretle eskiden 20 kuruş olan elektrik kilovat ücreti 15 kuruşa in. dirilmektedir. Bu, bayındırlık bakanı B. Ali Çe- tinkaya'nın cumhuriyet bayramında Ankara halkına güzel bir sürprizi ve çok iyi bir hediyesidir. Atatür 222 B. Metaksas'ı Kabul buyurdu Cumhur Reisi Atatürk, dün saat 17 de Çankayada, dost ve müttefik devlet- Başbakanı muhterem misafirimiz general Metaksası kabul buyurmuşlar- dır. Mülâkat iki buçuk saat sürmüştür. Bu mülâkatta Ha- riciye Vekili Dr. Tevfik Rüş- tü Aras da hazır bulunmuştur. General Metaksas Ankara Palas'a döndükleri sırada bir muharririmize ihtisaslarını şu cümlelerle anlatmışlardır; “.— Dost ve müttetik mille- tin Büyük Şefi taratından ka- bul buyurularak kendilerine hürmetlerimi arzetmek ve yu- nan milletinin türk milleti hak- kındaki çok sıcak dostluk duy- gularını ifade etmek - fırsatını elde ettiğimdetn dolayı haki- katen çok bahtiyarım.., B. Celâl Bayarın Elen gazetecilere beyanatı Başbakan vekili Colâl Bayar Anka. ra palasta yapılan kabul resminde, yu- nan gazetecilerine aşağıdaki beyanmıt. ta bulunmüştur: *—— Dost ve müttefik memleketin hükümet reisini kabul etmek ve başve- kil Bay Metaksas gibi güzide ve çok sempatik bir şahsiyeti tarımak fırsatını bulduğum bugünkü kutlu günün sonun da size şunu demek isterim ki, Türki. ye ile Yunanistanı birbirine bağlıyan dostluk tarife muhtaç olmadığı gibi, her hangi bir teyide de ihtiyaç göster. memektedir. Türk - Yunan dostluğunun dinamikliği Bizin vasıtanızla bütün yunanlıla- ra gönderdiğim kardeşçe dostluk — ve. Jâmları alâkayı celbetmesi icabeden (Sonu 5 inci sayfada) MIDYE AÇIKLARIND I Deniz tayyaresi dalgalarla boğuşan kazazedelere yardıma çalışıyor Tayyare, kazazedelere gıda, giyecek atabildi Bütün kazazedelerin bugün kurtarılmaları bekleniyor İstanbul, 19 (Hususi Muhabiri miz telefonla bildiriyor) — Karade nizde Midye açıklarında bir haftad an fazla bir zamandanberi, dev gi« bi dalgalarla çarpışan ve bir türlü sahili tutmağa muvaffak olamıyan kazazede, mavna ve motördeki vata ndaşlara bugün, yardıma başlandı, Karadan, denizden, ve bilhassa hav adan faaliyete geçildi. Önce 15 tayfalı bir tahlisiye kamyonu kazazedelere karadan yardım etmek üzere Karadan Mid- ye sahilerine hareket etmiştir. Sabahleyin saat sekizde pilot Ham- dinin idaresindeki deniz tayyaresi, ka- zazedelerin ilk ihtiyaçlarını temin et- mek ve kendilerine gdıa ve yiyecek at. mak üzere Yeşilköyden hareket — etti. Tayyarenin içinde kâfi miktarda kon. (Sonu 5. inci sayıfada) S.M. Yunan kralı seyahate çıkıyor Atina, 19 ÇALA.) — Gazetelerin öğü rendiklerine göre, kıral yakında Roma Paris ve Londrayı ziyaret edecektir. Kıralın ancak bir kaç hafta sürecek o. fan gaybubeti esnasında vellahd prens paul kıral naibliği ifa edecektir.