m 26.3.3037 Stradivaryüs “- Dünyanın en meşhur kemanlarını Kk la ve Eli emar gok öz ola- aktrı iki ırdanberi, ia ME dair birçok kitablar 0 en, bu bit ve efsanelerden ami isid e a bi, kakkında bile mine değil ie bi cihet duğudur. Nered m üm değildir. ağlı akl “ez salgın an 6 genç daki bugün malüm oi saim yiz bu cihet tasrih mi yaşlarında iken Françe: şi minde genç bir dulla elem ve olduğu o malümdi i bu evi nde çalışarak, işti. Şöhreti Talya nn Dk aş. en meşhur musikişi.» ee kıralık 'nslik sarayları Önüm müşte Ga ARR m 1698 de öldü ve ertesi yıl Anto yi arya Zam- le evlendi.. Ondaff' da dört oğula Rl ayı ve sıhatçe nahif riyle lmadı. iz ifadelere süre kafa ta- sı vene ın zaman bir tıb talebesinin masa- » Ancak m e e sal bu taş Kremon belediyesinde mahfuz - dur, i kemikleri dâ- ol- m Bilmiş, hiç bir hakiki resmi mevcud mıyan adamdan bugüne hiç bir ew an kalmamış olduğu Mi eğer bütün dünyaya dağılmış keman, vİyo » lonsel, ve mandolin, gitar ve sire giz i eşsiz i âletleri hatırasını de yn ime olmasaydı. mir klarını olmuştur: süzelerdi ii. Fakat meç * doldurmak rle man iki yü: yısiyle şunları yazıyor Lemar de musiki âletleri yapmış ol: bu- gün, şöhret dillerde dolaşan n bu lelere ismini ur ve hati arın hangi lan taklidlerdir. Her zaman ve her yer. i Si dinlerdik tında da, müsavi kıymette olmıyan de- virler vardır. 1690 senesine eli matini i altında kalmıştır. devri 1700 le 1720 m lan Birç tecrübelerden sonra, sanatına zu z büyü ir Eee ak dört altın Jui ile iktifa ediyordu ve bu onu güzel bir servet lm ten mieybdeledi. Fakat a: assa on in zuncü li onra ve ii ki, meşhur ressamların tablolarına rı üzerine atıldı. On sekizinci | asrın sonlarında bu kemanlar 300 le 400 frank miri ödeniyordu. Yavaş yavaş f#iat- ki eşyası ol divaryüs'lerin ir e etmek mümkündür. Bunların en meşhurlarm- ULUS dan biri, müte- hassısların o fik, rince önun şahe- seri olan keman Ni tarihinde ya. an ve “Mesih, pa Mi ye sonra fransız viyolönisti uu ur viyolonist Ysaye'in kemanı “ HER a lu; Vir- tüoz dl yaptığı bir turne esna - sında, ken bunu locasında bırakmak ihtiyat » sızlığında ül tekrar locasına döndüğü zaman “Hergül” ün yerinde yeller esiyordu. Her halde müteassıb bir kol en ai onu çalmaktan nefsini meni işti, 5. Stradivaryüs kemanlarının mi müsiki an İbi m » e bile ta: edici tedirler. - Umumiye tle bu kıymeti; yapan İnsan insane benzer Kadınlı erkekli, oldukça Bi meze idik, Miairleren İl eri ESEİE e di birin anlatıyor. du, Hani adamın birisi alabalık bi na sarılmış da; i — O Ahmetciğim, demiş, seneler - denberi neredesin yahu? Ne iri biliyordum; ne de ne iş yaptığını? Se. ni göreceğim de ge işti, 'akat bu sözleri semi ahbab! gayet durgun, alâkasız nca beriki Geli e böyle, ne alâka. slk b beyi damın veri soğuk cevab da şu kğ — Benim ke Ahmet değil, sizi de hiç DO un üzerine beriki özür dilemiş, aylar. kadaşı Amede rastgelip gene. eğ na sarılmı tıktan sonra demi — Sana > EN İl eid ML bir e Geçen hafta sı sin ei ma Arkadaş Ahmed fin Ni cevab en haftada e alkaği e söylenen cilâya “gelince, bu da LA me bamya için kuli Ci başka bir Ez deği e bir Siradiran bariyle His deği Aynı zamandı bir sad zi HİM şması da bu eserlerin eşsi ti zliği ü de müessir olmuştur. Stra er tah. Mi. şel Anj'ın mermeri insanlaştıran ve ona hayat veren bir deha oluşu gibi. pal Sibliografya « La Turguie m e ) “ wie Kamaliste,, mecmua. Tur ıse çıkmıştır. yi” ay Z erene mi a u da, diğerleri gi- ü daha il nn çi a kında insana itimad veren bi like tedir. Mat int m 5 tün meşriya! k beğe: e zi saylan ike ik, ik hususun. di X göze çarpmak- La gule Kamaliste,'nin her sa- yısında başka bir renkte basılan kapağı- nı, genç Türkiyenin yü yolu ki enerjisini gösteren bir resim süsle. di lü, ği di met diği perdenin arkasından yükselen baca lar.. E m m Yer gayret- Je tatbik eden yeni açınca birinci ye a ne. fis ve. ve hariklide basılmış bir eski eser Ni ımızın sanat sahasındaki kud rin önüne serilenler i ri Mecmuanın yazılar, ve resimle: mecmuayı çıkarmak” hususı sndaki mak. sada uygur olarak seçilmiştir. sig ini hizi yay a tanıtacak bir ii dedir. İlk yaz B. Burhan Belge'nin “Eski bir suale yeni bir ce nı taşıyan fransızca yere B.A. “Topkapı sarayı adlı yi- makalı bir mütehassıs göziyle u yeni e bize tanıtmakta. Mecmuanın her sayısında, başka KE ve yenilik, iler alarımızı ii D di yi ii lerden li yolundaki ç 'n yazılar bu MR Hi çubuk ai ile filitre llayekn anlatan ve istatistik umüm ri nün lala gösteren iki maki vardır. Bütün bu makale ve yazılar, mevzua aid resimlerle canlandırılmıştır, Gerek bu resimi kse Ani b E y dun su Ge bea öz ara fotoğraf çil ii güzeli sani m luğunu liz ma li EN setiym aid seçme bir e bu def. Sabâhaddin Al ii B. 'Kamyon,,unu mta tercüme nin * e Mavi kuş Istanbul'da ei om vi rini ş oldu; ie er silimi iğ » nin 2 in çi ısr olarak o Maurice Mürek “ Mavi kuş ,, piyesi kitap halinde mıştır. Maurice Maeterlinck, fransız dilile çağdaş Belçika edebiyatının en büyük ve en dikkate değer simasını ilim sahasında çok İmiy b i mdan bir hüdise var önü leme tramvay . bekli; b “dem büz bir gündü. Hav; . Me eye gideceği- vay bekliyordum sma, ner: Ekseriya böy « mi pek'de ii a . g masın diye, bir adım attım. Elini uzat- tı, İeimi uzattım, > sıkıştık, Genç kız sori — Neredesiniz? Ne kadar za. mandani Bu ne a senbolist tarzdaki in en karal ilmi; terci! lie ve Ri Hükmi bir de notis ilâve etmiştir. Tavsiye ederiz. idi öğretmenler albümü Gazi Eğitim Enstitüsü talebelerin- Revi, Gazi vefasızfık böyle iu DAİZENAA, bir e olduğum için, m önceden hazır cevablarım vardır; onlardan bir tanesini verdim: Bizim İ gök yoru ulüm. Hiç bir tarafa çı. kaim Ki iapleki görebildiğim yok, Bunları söylerken gerçekten bu ba yanla ii olduğumuzu, benim onu unuttuğumu sanıyordum Bunu söyle meliyim. Genç kız Me Meliha? Meliha? Meliha? Bu isim- le hiç kimse tanımıyordum. Halbuki Melih yn bir arkadaşım vardı ki evvel babası ölmüştü. Birden bire ai ile Melihayı biribirine ka yayiaypedul. ği kalam: ın bir hafta imdi matem ELA ye ei Ki dettedi Bütü sunsa duraklı. Bu hal, kızın gö» '€ durakladınız? Beni tanımıyormı a gi ai bunun sebebi Artık piya çe vt tevil yoktu. Onun için Sizi tan — Fakat neyi n o kat ke gi eN ân İçi ru mi e miyim? Diye kendi kendime sordum. Hayır, değildim; ne ismim: Sabri idi, ne de Kartalla, nüfus memurluğu ile alâkam di, #Hayır, ben, falanım dedim, fas lan işi yaparım, Kız bir tuhaf oldu. Kem disini yatıştırdım ziyanı var efendim, insan İns 2m kadınlardan birisi bü « yi bir merakla sordu; zcağız güzel miydi bari? Kendisine; — Biraz dürüp m yab derdini hikâye: anlarsınız... Ve sözi im — Kızdan a em Fatih atiye gelmişti; ona atladığım gibi ıma Taksime geçtim, Güzel olup ar anladınız mı? Geni Keen ai e kadi diye ce « MR ed nca im ve hep be: miştik ve hâlâ da tanışıyorduk. Orman muhafaza genel komutanlığı