—Iı—ll ş — Namık Kemal mızda yaşadı | ara SŞT TeT y dün tekrar :OĞPÖRJ Askeri liselerin m:lçlın Deniz lisesi ile Kuleli müsavi puanla başta gidiyor Askert lsoler arasındaki boka mi larma dün Beyoğlu Halkevi sulo - munda kalabalık bir talebe grupu &- münde başlanmıştır. Merasime İstik- Tâl marşile başlanmış ve mütcakiben | Halkevi rehl Ekrek Tör'ün kısa bir hitabesinden sonra müsahakalara ge | çilmiştir. |kısmı, J. M Barrie'den, AAA ENKİTLER Bulunmaz uşak “Bulunmaz uşak, iyli bir eserdir. Güzel tercüme olunmuştur, mükemmel temsil edilmiş ve bilhassa üstad bir vâzu sahae- nin elinden çıkmıştır. Yazan: Celâleddin EZİNE İstanbul Şehir tiyatrosu dram | lerinden, Lerd Leam işte bu aa Bayan İlaşılması güç İngiliz asajetinin en- İlk müsabaka Yaşar (D. L) ile| Mefharet Ersin'nin tercüme ettiği | muzeçlerinden — biridir. Servetin | İ | Namık Kemal merhumun mutasarrıt olarak balunduğu | eçt B garer a İ yar gi eei ! (Birinci sahifeden devam) | ütdelini efkâri wemumiyeye — tevfiki Bant tam 1430 da Rektör kürsü- ’*"ıf'"' M_':':' gölerek, bütün hazıranu bep bir yazısından bahseden Süleyman Teti margımı l Nazif diyor ki: Gtmiştir. İstiklil mazşı okun- | — <Altmış sene evvel, — padlşahların düktan sonra Roktör; değerli dinle- | semadan almış oldukları ilân edilen | ioiler, hitabile söze başlıyarak de -| hakkı ceberrütü tasdikte toreddüt e- O Msiştir ki: denlere küfir nazarlarile bakıldığı za | <Namık Kemali 100 üncü doğum | man bu zaman ve mekünda Numuk | ğildönümünde anmak için - barada | Kemal, © bakkı mevhumun fevkimde Roplandık. Büyük ve münalı olam bu | mülletin hukuku siyasiyeni bulandu- | toplantıyı Ünlversite adına şeref du- | gu ga'şaslı hir üslüpla hem de İstan- | yarak açıyorum. Bu merasime işti- balun göbeğinde ve padişabın gözü * T İazek etmok Gzere bulunan herbirinize öbilgi evinin — şükranmı, sunuyorum. | sAramızda bulünan Nanuk Kemalin | Bu gödler üzerine bütün geaçlik coykun bir alkış tufanile salonu in- | | lelmiş ve bürmete değer bu iki ba- Çöanı ayağa kaldırarak tekrar uzun gzun alkışlarmıştır. | Reklör devam etmiş: <Arkadaşlar ŞiNamık Kemali Üniversite çatısı al- Yinda anmunmız İlk değildir. Onu bu l anloada çok defalar andık. Bugünkü anmamızın bir hususiyeti bunun mil DN bir varlık — olmas dedikten Bonre, <Kadir bilme yi Ü aek vasıflur da, insanlı P Gillletler. Pde kadir. bildikçe yül irler. Kadir Şüllme, yurda hizmetle geçen bir ha- Şatın üstün müküfatı ve bir ömrü bir | | Yzlana verişin €a büyük ümilidir. | Türk mülleci, kandine hizmet eden | Pinsasların kadrini dalma bümiş ve f oalara kalbinde ve tarihlnde çok d İün yer vermiştir. dedikten sonra Numik Kemalir — büyük İ iş ve mihayet 5 büyük vatanperver hukkında sulâ - hiyetle söz söplüyeceklene — mrakıyo- TuMm> diyerek kürsilden ayrılmızlır. | Halide Edib Adnan kürsüde Bundan sonra Edebiyat Fakültesi Profesörlerinden Hallde Edib, kür- düye gelerek güyet vuciz cüm ölerle Nank Kemalin — bazı vasıflarımdan, Maniye, Yenlesi gibi obede kadar | Fapıyacak varlıklarımının en gerefii. Ddidir. Banu, burudaki yalaız müney. verlere deril, Ansdolunun her küşe- | sinde bu'unan vütün fondler, ona ay | bi bisde anarlar. gençlerini Tükrine geliyorum. O da Bürri - fikridir.> dedikten sonra Cellâ- Kemendini, esarel kemendin: na- ettiğini anlatarak sözleri- ErMiş Üoji profesörü Fındıkoğlu Ziyaetlin | Fahri de kürsüye gelerk Nunuk Ke- mali bukukçuluğu bakımından uzum | zadıya tarif etmiş ve yaşadığı de- Ü virde hiç korkmadan neler yaptığını anlatmıştır. Ve bilimam T Şaban J282 senesinde Taeviri Efkâr gazete | Sihde yazdığı aşağıdaki — yazısından Bahsetmiy: 1865 de Belçika Kralı evlenmişti. Birinci Leopol- İnsanca — kareketini medbeden Büyük vatanperver, yeni krafın ie - dadını da tenkit ediyor. Böyle bir Şenkit yöpkesiz Namık Kemal için bir venile idi. Bakın ne gözel anla- Ütüyor: <Bu malümdar Ki memleket bir Mane ce kükümet onn hizmetkârı Mensilesindedir. Hanenin sakinleri R | l bimsizrle hakiki kemale erecekiz. önünde ilân ediyordu.r Ali Nihat Tarlan kürsüde Bundan sonra Edebiyat Fakültedi doçentlerinden Ali Nihat Tarlar d kürsüye gelerek sik sik alkışlanan bir. hitabede bulunmuştur. — Deçent, özlerine şöyle başlı Mühterem prolesörler; aziz arka- daşlar; O efmoevi bir pelikandır kâ mef - küresine elğetlerini yedirirken, zevk ve naşvadon sarhaş olur. O, yaradılış. hazincal içinde öyle bir cevhergdir ki ukıl; anun kudret. ihatadan - onun yalmız. e cismAnİyotİ —yalmı fikri ve v mez. Atırlar geçtikçe da- bir inkişaf arzeder. O kıy- | met, cemiyetin idreklle, —tekâmülile büyür. Namütenahi büyür, Evet! ©, kendi dediği gibi ışıkları par- | dak ve açık bir göneştir. Daima pa- yidardır. Bu güneş, bizlm ufkamuz- da bundan tam bir msır evvel doğdu, l İkalarındaz vücüde Yurdunun deci manzarası karşısında biz Kemal ba- Bardi Valanın bağrına Yok mudür kurteracak baktı müdertei Ona, yine Kemal cevap verdi: Valanım,.. Bulunur kurtamıcak daktı kara müderini Biz; Kumalden Kemale kocan tari Bu- pu İnanıyoraz estürekli alkışlur» — ve daha böyük Kemaller bekliyoruz. Ku vuda yurdamuz ve milletlmiz için duyduğumuz — be emsalıiz. beyecanı tahlil edersek onun İçinde büyükleri- mizin kakâr edilmez tesirlerini görü- Küz. İnayalığımızı kurtaran ve kur- taracak alan işte bu beyecandır. Bu heyecanmazı bir kere daha tazele - mek için buraya toplandık.> dedik- ten zun Uzadıya bahsetmiş — ve bilhassa Harp Okulunun cümle kapısına altın yezı e yazılınıya İâyık olan şu ben- din bir mizline dünya edebiyatında Yara sişandır tanine erlerin Meot iae non rütbenidir askardı Alte da bür üntü de birsdir yezin Arş yiğitler vatan imdadına diyerek sözlerine nihayet vermiştir. Ahmet Hamdi Tanpınar kürsüde Bundan senra Edebiyat Fukültesi | eç vakit nihayet verilmiştir. RODE SANDOR meşbur ÇİGAN Bunlara hiç benzemiyen DİKKAT bir münascbcti olmayıp mem MÜHİM İLÂVE: En şon mele Bu gilmin evvelce bu İviyonasma bugüc Bıni Yalnız büyük aşklara sahne olan... Dulma heyocanlı Avantürler yaşanan... Tuna sahilleri bir çok filmlere mevzu olm ma ee LÂLE <— “Türkçe MAVi TUNA ŞARKISI Zevkine eş olmiyan... Ateşine kanılmıyan, .. Yöpyeni bir şahesordir dünya harbinin mühim vak'aları Osman (K.) arasında olmuştur. Ra-| *Bulunmaz uşak» piyasini sahne- | kibine nisbetle daha güzel dövüşen 'ye vazelti. Evvel emirde bizi se- Yaşar maçı sayı hesabile kazanınış- | yindiren cihet, adapte etiketi ya- pıştırılmadan ve «tatbik» e tel çeşnisi verilmeden bir eserin dil mize çevrilmiş ve sahneye yaze - Üçüncü müsabaka Bülend (DL) | dilmiş olmasıdır. Bayan Mefha- ile Comal (M.) arasşında olmuş ve|ret Ersin, «Bulunmaz uşağı» doğ- Bülent kuvvetli rakibi — karşısında | rudan doğruya İisanımıza tercü - maçı üçüncü ranntta bırakımıştır. İme etmekle — etatbikçir amati Dördüncü müxabuka S'T'“'.,ım- mütercimlerin kâzip telif - adap- D y aa sapı e meğlöp | telerine bir ibret ve tevazu dersi ğ vermekle kalmamış. ayni zaman- müsabaka Zeki (K.) ile| sımda olmuş ve Zeki Nuriye sayı ile gülip gelmiştir. etmiştir e Boşinci müsabaka Halit (K.) ile|da güzel bir tercümenin solis ve Seyfi (D. L.) srasında olmuştur.|akıcı üslübile de olgun bir garp Rakibine nisbetle daha kuvvetli, fa- | müellifinin fikirlerinin tercümanı kat daha a7 tekniğe sahip olan Seyfi | olmuştur. aacak dördüncü rauntta maçı ekse-| — Modern tekniğ ğ M piyet tekniğinin haki- MARGĞ T ki bir j olan böyle bir eseri Maçtan sonra Halidin galibiyetini bi ,m:ıa edenler olmuşsa 'da hakem | "Ahneye koymukla Şehir Tiyatro» bir isabet göstermiştir. Eşref Şefikin yerinde bir kaç sözile | Yü büyi münakaşalar sona ermiştir. |Elde telifreser mevcut olmayınca, Altıncı müsabaka Afif (D. L.) ile| tatbik piyesten tercüme piyese rü- ahahattin (K.) arasında olmuş ve/cu, herhalde Şehir Ti fi? Takibine sayı İle galip gelmiz-| intihap edeceği en tir. ü Bön müsekaka Hayet (L) t Do | NS harikalkda dü (D. L.) arasında olmuştur. Spo- run her şubesinde büyük muvaffakı- yetler güsteren ve yüksek kabiliyeti- ni Aabat eden Hayriyi dün ringde gör| vul Muhsin, garp vâzu sahneleri- mekle kiç hayret etmedik. Nitekim|nin çoğuna parmak sutacak bir bo değerli «porcu boksta de ne ka-| yandıman verdi. Şehir Tiyatrosu- Mmizanseni ve ikinci ile üçüncü perdelerin Föe - Tigve sihrile bize tekrar kud. ret ve sanatini ispat eden Ertuğ- ve asaletin üstüne bağdaş kurmuş bir Buda gibi, müsavat şarkısını terennüm eden Lord Loam, ken- dini eğlendirecek başka bir iş bu- lamadığı için bir mudbike komü- nisti olmuştur. Hizmetçili Ü- yafet verdiği zaman bile M sizma'ya el uzatır gibi bir el uz! tır, Fakat eldivenli bir el ve iman- sız bir yürekle... Onun aşağı ta- baka ile aşinalığı, bir tecessüz ve meraktan, hattâ eğlence hudutla- Tını aşmıyan bir cvakit geçirmer den başak nedir ki? Fildişi kulı sinden — aşağıya baklığı — za- man, eniçin başım dönmüyor?> diye kendi kendine hayret eden bu lord, Avrupa cemiyeti tarihin- de, ihtilâli kebirdenberi için için kabaran bir devir sonunun ve bir | devir başlangıcının mizah adese- sinden dönüm naktasıdır. — Lon- drada Piccadilly klüplerile May- fnir kâşanelerinde ekber evlâttan ekber evlâda intikal eaden muaz- zam servetleri didiklemekten baş ka bir meşguliyet tanımıyan dü | ya yüzünün bu şımarık mirasyedi- | İerine J. M. Barrie'nin savurduğu | hicve ne güzel bir nişangühtır! Eserin ezasını teşkil edan; kişi | dünuna zulmeder ve müsavat bir cemiyet düsturu olamaz, nazari- dar büyük bir kıymet alabileceğini Bu sözlerimli yaka l9 'mun kiymetli rejisörü; sırası gelin- ilk dakikalarında yaptığı rakibini nakdam ve soara n n döne etmek ruretile göstermiştir. — |Ce müsbet semereyi alkışlıyan bir Mazmafih Hayrinin Bediiden kilo- | kimse ve muvaffak olmamış eseri tenkit etmeyi vazile bildiğim gibi, Müsabakaların neticesinde — Deniz | muvaflak olmuş eseri de methet- Manal ile Kuleli üçer Blnltepe ine bir | meyi prensip edinmiş objektil bir birineliik akaşbe, Aadara t0 sün| münekkit olduğumu takdir etmiş- PS y S Di 'nı sanırım. Herhalde «Bulunmaz ca fazla olduğu muhakkaktı. Mektep maçları uşağıne — usta rejisörü — Ertuğrul | Havanın yağışlı ve sahanın fovka-| Muhsini tebrik ederim. lâde çamurla ol ”n:u: arasındaki futbol m dön Şeref stadında yapılaı «Bulunmaz uşağın) — mevzuu, e j sanlar arasında müsavatın ha - Basketbol şampiyonası — / kikat kadar hayali ve beşer deni- Klüpler arasındaki basketbol şam- Jen eköler min ğ kim ve elendi bir «kul, olduğu nazariyesini güden, şimdi- çok düşünülmüş. çok almaş, çok oki ua bir safsa- ta utopiasının — tahlilidir. Fakat bu gök kubbe altında da hiç iş keninemiş vzlu aramak kadar /€s şey var midir? Bugün bizde silik, ancak bizden evveli in #alonunda devam edilecekti —————— Bugünkü spor hareketleri Fenerbakçe oti Beyoğluspor - Bülymaniye ve Beykor - İstun- || Y . bi düşünmüş — ve yazmış oldukları Sevef atadiz Wefn İmevzuu, yarzadılışımızın adesesin- * Altmtoğ, İden görerek verebileceğimiz baş- |ka ve ayıı şekille kabildir. Bu ka- mübdie ne gİ eserin müb- çekönmeden — ve - Beyoğlu Haelkevi: Askeri lisele » rin boke şampiyonası. Bminönü Helke vi Banketbol şam lyeneaı, dü Ha ——— | «Bulunmaz uşağın», asrımızın unvanını profesörlerinden Ahmet Hamdi Tan-| başlangıcında — yazılmış olması o pınar da kürsüye gelerek, Namik zaman için şüphesiz — orijinal bir Kemalin asil dehası İman catifi vex-İğda idi. Hele Marx'dan sonra ler için nefsinde bulduğa büyük h- (Engele ve Lassale gibi şosiglizmu oo hiy sharegralaaı e ada Ka e bâr e göxa pek | Müritlerinin revaç buldukları bir vaziyetten gelen bir etrafa uşlamak — husüsündaki istis- | vaffakıyet sırrının ezaslarından maf mazhariyette L diye söze baş- “biri olmuştu. İnsaniyet mefküresi- Hiyarak Namık Kamalin oserlerinden (ne ince istihzasını fırlatan <«Bu - ve ;:mıvıı'ık)ı tiyatro maherrirli. Junmaz uşak», hele çeyrek aatr inder zan vaur bakasimistir. — Ve vciki Umumi Harpten ve bu- Buudan sonmm Kdebiyat Iık(ıı—rıı[*“n" Avrupa harbinden sonra talebelerinden üç genc te, — Namik BU H Kemalin, Varayla, Votan manzumesi |bize, - Londza sokaklarında hâlüâ He Vatan kasidelerini okumuşlardır Bundan senra tekrar Rektör Ce -|siye ile gezen İagiliz asılzadesi mül Bilecl közsüye gelerek burkese |kadır wülünç geliyor! ayn ayrı teşekküre borçlu elduğunu | — Mevzyun bayatlığına tagınen, ö sonra: <Namik Kemâl! /Bulunmaz usak> muvaflak bir hüzün içinde ölmüştü. Bilmam #cap| ( OCdr Cünkü müellifi, eski bir şimdi, gençliğin bu haruret ıııım' İngiliz *| “d Fünü Mesoden — büyük ölünün maha|davası İngiliz "hugorr unu cid - yine hüzün içinde müdir? Hiç şüphe di - mizah çerçevesine şokabil - Şok ki o şimdi sizde gözlerinizde bu miştir. Esasen bu piyesin bütün muru gördükten sonza çok mesut ol- | inceliklerini tadabilmek için İngi- aedler. Gödeciiisin ber ea okuyu.liz ehumor> unu, hattâ daha sü cuğun nuru uyorum.> diye- 5 li ü ülü ün- vek sözlerine nihayet vermiştir. ;"lıı__'.’.';'“"_' ĞZ'Ğİ...İİ Bundan soura hep berabar Bele- , eK Jözamdır. Eserin ideolociası Giyenin tokılâp müzedne gidilmiş ve ( Pizi Yibi Bahrisafit havzamı aa - burnda Nazuk Kentüln oselerinisn Kilcrine yabancı gelebilir. Ara- gari G e * (mizda İskoçyanın — sisli havasile Marmaranın ışıklı gökyüzü kadar fark var. İklimlerin, an'anelerin, örtlerin ve yaratılışların doğurdu- Bu bu zihniyet mesalesini aşabi- Tmsek «Bulunmaz uşak> — taki |<hurmor> un malüm bir davaya İnasıl bir yenilik çeşnisi verdiğini anlıyabiliriz. En eskisinden en |yenisine kadar İngiliz edebiyat ve tefekküründe yer edinmiş olan - ların Byron, Wilde ve bugünün Huxley'ine kadar, hattâ felsefeci Bacond'a bile en çetin meselele- |zin teşrihinde bu ciddi - mizahın |bir kıvılcım gibi parladığını gö - rürüz. İngiltere ve İngiltereden |mülhem olan şimal Amerikasın- İdan başka hiçbir milletin döhüm (genie) bu hurmor'u dert ve ce -| aniyetin kâinat görüşile mezcede ORKESTKASININ süslediği de gösterilmiş olan Cilmlerle hiğ, de ilk defa gösterilmektedir. tıı'lınii gapka, tedingot ve şem - 1 TÜRKÇE PARAMUNT JURNALDA Bugüü asat 11 de tenzüktli matine. memiştir. | — «Bulunmaz uşağın? başlıca tip- |yesi, bizim ninelerimizin beş par- mak darbimeseli kadaz eski bir hiküyedir. Çok malüm ve bugüne | kadar hâlâ metod harici kalmış | bir pensipin üstünde dazla dur- | mayı zait görüyorum. | Temsil: Contes of Bracklehurs rolün-| | de Neyire Ertuğrul barikulâde bir| tersil yarattı. Yalnız bu rolünde- | ki muvaflakıyeti için onu herhan- gi meşhur bir garp sanatkârile . Acuüze asalet onun bir nikap, tavırlı Jamda bir setir olmaktan çıktı: bir benlik oldu ve yaşattığı şahsiy |te yaşadı. | — Lord Brocklehurs tolünde Su-! Javi Tedu biraz mübalâğalı, fakat iyi oyunlarından birini oyna - dı. «Bir ana» piyesinde ne kadar | Jakşı Bulunmaz uşak |o kadar mükemmeldi. Herhalde |bakiki bir istidadin önündeyiz. | Uşak Crichton rzelünde Talât Artemel mazlum ve zalim inea -| İnın, yâni kasaca insan - mahlükun | İpsikolociasını tamamile | Fakat parmağındaki o niş: diysa, da ücdrikti, YAi züğünü çıkarmalı, zira bu piyeste İbir bekâr erkek rolünü temsil « » diyor Jotin Trebome Tolünde Komal | |Ardumun ve Tweeny rolünde Me ahat İçli kusursuzdular. Geçen - lerde bir yazımda tavsiye ettiğim İsibi. Melâhat İçli'nin dram kısmı- Ja bu imanı |zamanda oynanmış olması, Mü - |ha nakledilmiş olması çok isabetli Takı olmuş. | Lady Mary Lasyenby rolünde İNevin Akkaya durgun ve biraz da yapma bebekdi. İasanın, aca- ba ruhu yok mu, yokya söy anlamıyor mu, diye siracağı ge- | Hele biraz uzunca monolox rda (üçüncü perdede av sahne- sini anlatırken) tevzü mükâfatta İztir inşad eden mektep kızları gi- bi. a8 ayağını öne atarak sol a-| | İdiği gezete, zacemualar ve bünlara | yazdığı yazılar.. | Kenal Bey ne zaman Avrupa-| Wi yağını bafifçe bükerek —öyle bir ©| konuşuş tarmı var ki, daha olgun ve kendinden emin bir sanatkâı glamadığı hükmünü gaytihtiyari İveriyoruz. | Lozal Loam, temsilin maattees- süf muvaffak olamamış — bir tipi idi. Bu kadar zavallı - bir İngiliz dordunu biz tasavvur edemiyoruz. | Belki bir Framsız burjuvası, yahut | bizim <Aşkı memnu> tamanınım | Adaan Beyi, evet; fakat İngiliz | aslzadesi, hayır. Üzüüsiyyile sOyhmeyüz eile | iyi bir eserdir. Güzel tercüme ©- lunmuştur. Mükemmel temsil e Namık Kemalin hatıraları arasında Yüzan » KANDİRİNN (Birünci sahifeden devam) Gözler bu kimi dipdiri, ktml sah gun hatıraları okşarkan, dillerde e- mün müsraları dolaşıyordu. Usanmaz kendini — insax — Dilenler | kalka kizmetlen | Mürüevetmend olan maslüma el gekmez iametven Hedni cetimin düryada erbahı de- macttir Bir havayi gayci lâkayilim bi t miş Helkui zinsini sevdâ 4hı mecmtti band Yine koşkul eylerim me curai ütür zwt Baht ederce cömi mey 1dci ferid nu het Oldu diki fikri dekanenla beyabeni h ğ - ei Köpektir zevk alan syyadı. bi in-| sir payl ? aa TU gatten | — Mülüetin tencazül etti znlim rub'ü inebaliri Denl Bir başka köşede, kr genç, hir ce- maate hitap eder gibi huyecanla söy- Tüyordu Felek her türlü cefasın — toplasın, gelein Dönersem kakpey t yoltuda s06: Ne eşinkün zulei e viddd e im hayi kürriyet Çakş Hirekt kalder — mbtedirsei ödemiyotren Bergi, Namik Kemali sevenleri, suatlerle camekânları önüne bulrlıva- cak kadar songindir. Büyük şalrin yeni harflerle başıl- yış eserlerini ve hakkında şine yeti Ben o Ferhadım iki bir dhi hasinitt ü cier kaza müh takı ger” dumü dan Derdi mahz oldu. tentin — müştaki sükacttir kenili Rizütmn etee Bir belâ vermiş bi hak bu cülti sakren benü Oldu Narsık yine nazma ddi teir yidi çevk Sadıı dehrin Ütifet feyzl meşhuni danl Ver'i ndedsi yenuttrermeştar yt glcmit Noğmel bülk hayali lüfsi mevswtti baes dlerle yazılmuş muhtelif yazları| — Görmedim irfana rağket danerf ten sonra, müze idaresi tara- mazur Tuk fiadan tanzim edilmiş gecere önün-| — Şimdi üraz etti deveran de dür Bu gilsilenameye göre merkcaa: hat Namık Kemalin babasının, dedesiniz dedesi Konyalı Ebubekir uğadır. Ön- dun sonra şecere güyle Uruyar: Topal Osman Paya Ahanet Ratip Paşa Şemsettin Bey Müneoclmbaşı Mustafa Asım Bey Musuzfu Alım Böyin de ikl oağla rdır: Naşit Bey ve Namık Kemal Bey, Annesi kimdi? diye soruyarlur. — Tekirdağ müteşellimi Konlçeli| Lâtif efendinin kız Ayşe hamım. İlk eserini av zaman yazdı? — İlk beytini 1854 de, yünl 14 ya-, gındayken Karsta yazdı. Münteklei münada — tab'ım — kaldi a Rekber etmiştir. meglart bahti Ve vanır yeek Kümekâr Pütfem olüi gti Ka a ee yen Vi ütfetin mati karatli erdi. güye itÜL Belki neşmeye bermt ükbelinde Mti kür olmari Cerr izin gerdumu değiştirmesdi kanunu bane Hikmet drayi kemal eylerse tabi et Arayi evlerse, tüi Gelip mektudu —mergiben safa| — Södlerim hayran eder vubu Flet behşeyledi oâna v b0NA Sürurumdan zerim tder irişti ergı rahmmıa — Ya ilk ceeri? — (Rüya) dır. Onu 1868 de Pa: riste yazdı Son eseti? Ölümünden bir sene evvel 1887 de Osmanlı tarihiui yazdı ve son ne- Tesinden bir ay dört gün evvel, 29 taşri 1886 de de aziya veşhur mçktubusu, yü- mandanleri 1860 danberi. Yirml yıllık bir dostluk. Demek ki 6 n vefa denen şey varınış Hem de nusil. Ya Tasviri Bikâra intizabı? 1868 Yüni gazete çıkar çıkmaz. Sen müdni ehi irfenem sana Bel dir vit Süyleten N b marr üyleten Hheme kudaldir b MAĞ Bi camekünda da (Celiğd) » Bi Tuyoror. Matbu olmiyan — bu eseriğ #on sahifesinde Namık Kemalin #f € yazısı var: «Kendi yuzımla dığı için maalhicap Hümide yB6 gkr> Abdülhak Hâmit de altına şa #f tırı yazmış: «Goce altıda dııdij lup kosbi fahru mesar eyledim. teyrinlervel 1290.> Bir başka camekântla Namık Ki Bö büyük odebiyat tarihinie biribi den değerli yapraklarını hi or gibiyiz. Saicda, Abdolkak geviriy Gin Kemel a bi kaam | Nihayot, sön öğmeklinda, & KARİ görüy geçidinden alınan | Hoevvel 1888 turihli Tarik gazetoik bu pa: nin birinci sahllesinin ortamıda | - Rerlavbasır- satırları görüyor0k” Cömanli e bi Nurüp) — eSakız mutasarrifi edili elt seli y, müptelü olduğu aatüf Mület, vatun muhübüstünün belki inden rebayap elamıyarak £f amucidi İvelki gün saat sakir radielerieii Hürviyetin müdafk, yür ve edeb, tekmili inlası madudek hayat €7i hemi de kak diği tolgraf ihbarı müteessiferli Cengüverandı Gövlerdi müstebide ödebiyala W © er, hakibi mülleti N: ik Kemalin bulunduğu memu- riyetleri gösteren salnamüler ve bü- yük adam bakkında Almanca, Fran- makaleler, el yazısile tuplar ve bu meklup - a biülhassa bahasına göc- ermiş olduğu bir kaç nümüne görü- lüyor, Daha ötede Avrupada iken çıkar- ya kaçtı? 17 mayıs 1867 de Bosfür vapu- vile. Korldorün — orüa yerinde — Namik Vdir. Ruhmesullahi alyk rahmeten Y > , böylece bir tarihin son sahi” fesine geliyorur. M En bazta gu doğum tarihlerini #” gtük: İrdi yeref bu dahye Mehmet l'ı*; Arif e Kabil kılındı tevazula medika İ çtsitt | Bdince zatına (Namık) ;.ı:”_l: 1856 — 1840 Eşrej PAN | n şenra da, gü ölüm tarihlerit (Mğendü mührü eğeb, kanardı. ciki” | İzmirli Reref e Kti Nur idi Minta eldü. w a Kemalin kullandığı bazi eşyayı ta- vi en camekân önünde duruyorur: 1306 — 1BBE Ai B Kabasının yapmış olduğu bir mak- n ta, kullandığı kamış kalemi, el ,..ı Ve çıkarken, aztık hiç =vı,$ yılarını taşıyan not defteri, kahve Cak olduğu anlaşılan bu fincanları, nihayet gümüş bir m:w Wfr_?l:”_:hü Tatanli ı'. içinde akı az, ıuıeoiıı(v' , ir p # yüni | müdürü Şemsettin rle. Ronları büyük şairin gelini, merhum All Kkrşa Beyin refikası Bayan Celile Bulayerin keleksiyo- nundan temin etmişler. Daha sonra divamı.. ve bundan el yüzslle yazılmış bazı parçalar. Ve İbnilemin Mahsut Kemal Be- yin kaleksiyonundan alınmış, -şimil- ye kadar hiç neşredilmemiş- el yanı- sile şu parça Böyle Bün ceer ile kasdin. wolmen | hubi bane | Çökt Nüzhet Gerçek'in cidden takdire yık olan bu eserlerinin - günden De zenginleştirlimek — parlile- (daima orada kalınası, dün ber TEL . inevverin candan özlediği bir yet” mer arın idi | İTİZAR: «Fransa bu harbi kaybekti: ikamıı, dilmiş ve bilhassa üstad bir vüzu | — Çok vdin aipele Glr ik. Hlerr #öRü sahnenin elinden çıkmıştır. mahannu dena TAKSiM SİNEMASINDA Bugün fevkalâde bir program 2büyük ve muhleşem film birden 1-OKYANUS BEKÇİLERİ (RALFP BELLAMİ Kolomkia- Pilm Şirket için hazırladığı. büyük Baştun buşu beyreur n 809 macılık filmi, dehşetler Citeni. Umumi j -40 senesi | || beğenilen büyük şark #ilmi 2 - KIZIL RAKKASE Türkçe sözlü » ve Türk musikili Bugün saat 11 de tenzilâtli matine. K xtek üzerine bu mevalmde cn çok SALOME ğ