İstanbulda Hırsız Ve Dilenciler lesız ve Dılencılerın Faalıyehne Mâni Olmak İçin Ne Yapmalıyız ? C*-Za Mahkemelerine Ökleden Davalkrın En Çoğu Hırsızlık ve Dilencilik Suçlarındandır iyeci döstum- iciler keti- cilik, hirsizlik ve yan yapmak r çok kimseler hırsız. ve yank , işlek sokakların baş camilerin ka; mlerinde, ş geçene ell larında, fi 1 açarak hen bir çok kimselere tesadüf *üllir, ” rdır: Birinci M“.uu ler, kör, sağır, topal ve "Jak'.ı:ıı: Çalışamıyacak, iş gö- yöiyecek vaziyettedirler ki; bu ü hakikt - dilencilerdir. a iları ise sağlam ve kuvvetl hi fukları halde kendilerine iş bu- t tip dilenci ki Üçncü tip Sitleri Uraları — bulün dilenciliği kendiler. k ya- Son zamanlarda bu tip dilen seriya lokantalarda, dilenci! hcilere sık | ten suçlu genç bir adamı sorguya | çektim.'Bu henüz 27 - 28 yaşların- | da, güçlü kuvvetli bir delikanlı idi, Bana şöyle dert yandı: | fendim, ben bundan bir, bir buçuk sene evvel, Kapalı çarşıda, bir manifatura mağazasında ça- lışıyordum. Bir gün bir kadın mo- | selesinden dolayı arkadaşlarım < dan biri ile kavga ettim. Kavga | sonunda onu bıçakla yaraladım. Beni mahkemeye verdiler, mah- n ettirdiler., Hapsih: tıktan sonra gene evve ğım manifatura mağazasına git - tim. Fakat manifaturacı beni dük- kânına almadı. Bir kaç yere da- ha müracaat ettim. Sabıkalı ol - duğum için kimse beni, mi (Devamı 6 ci sahifede) eden çi ve çalıştı- Bir Genç Kadının Geçirdiği Macera Gece Yarısı İki Zehirli Yılan Arasından Kadın Nasıl Kurtuldu miz Dok- eti ile bu Ti ile tomas inin önüne Bibi büyük ge Hür, Çünkü, küçük şehirler snemezler. ügün 'e ve Sulh Asl imek £ için ya baş ga t kimse bana iş ver- Pııı daahun üzerine ben de kar- loyurmak, çoluğumun ço - Siğumun fhtiyaçlarını temin ct- ı"x.ın istemiyerek, başkasının Ni göz diktim; çaldım. Hiç B !'»ız beni mahküm edeceksi- Haa kikdı unu önceden söyliy a eden — çıktıktan eği kendime bir iş kaklardı lam ZeT gene ö '"amm, gene * beraber aç ve * tabil t Udi *rşanı; Göç ik yapacağım ve gene ila uı leceğim lar emsali - düf bir edilmemiş hâdise olmüştur. amarı Zuzu J H garib ve korkulu Hüâ- disenin es adında genç bir kadın Madam Zuzuland James de bi çiftlik sahibinin karısıdır. Bir ak- karanlıkta çiftlikteki köşkü- alnız başına 1 ve erkek şam, nün büyük holünde, keman çalıyor. Koc kardeşi, yemekten son na çekilmişler, şlar. Madem James, bir aralık, deki sehpanın üzerindeki notada ince bir kölgenin aynadığını fark ediyor. Yayını çekmekte devam ederek başını çe omuz odaları n- or, nun hizasında, büyük bir yılanın siyah ve kocal yor. Bu, Afri len zi biriydi. Madaâ: anın Mamba deni- yılanlarından n Jamesin korkudan ka 4 dilenmek - * raber büyük bir metanet gösterdi, kemanını çalr etti. Yavaş yavaş yüzünü yılana dön- devam adiyen çalıyor, n çekiliyordu, kapıya ayet, yarım saatte klaştı. Karar. manını ve yayı ) vermişti: Ke « 1 birdenbire b cak. Bu suretle hâyatını kur- Fakat, çaldığı havayı bitireceği sırada ensesinde bir soğukluk his- Kapının eşiği üzerinde uzun bir Mamba daha vardı. Şüphesiz cak. Kuyruğunun üzeri- ne doğrulmuş, musiki nağmeleri- ne uymuş, sallanıyordu. Genç kadın kapı ile Mambanın arasında kalmış! Jamesin vaziyetini bir gözön ne getirini Birer metro kendisini dişisi ol; kapıya | rakacak, geri atılarak kapıyı ka- | i bir adam, çok misafir davet eder. ı ir. !Iı-r nedense hizmetçilere kızar, sofra- nın üzerinde ne rer bir Sofraya oturuulr, çorba içi yarsa hepsini bi- bahçeye atar. Sofrada çatal, bıçak ve kaşık mayınca mli le karlar. Ev sahibi — Baylar! Neriye gidi Deyince misafirler şu cevabı v iyorsunuz? rirler — Bahçeye yemek yeme ERKEN BA: efahetle gi lanır. Can a bulu!r ast z ne azab çe hu tahsil için, | bula göndi kü dersini vakitler hocaları sizin hatırınız orlar muyirlardı. -Halbuki | saman at, hatır gö - | yordu. yüzüne vu fi diği yınıyor, y İKİ DOST ARASINDA — Dostum! Bugünlerde ayağı nt tetik almanı tavsiye ederim. Zira, başınıza bir aile felâketi ge- lecek gib — Aman, söyle... anlıyorum. Neden anladın | bunu?. | — Dün bayanınızı Floryada gör- Çok düşünüyordu. IK, düm. leri geldiğini anlamak tora gider. ten sonra: Madam, der, sizi bu ağrıdan | için bir çare var: bar | şınızı kesmek!... Doktorun halindeki gayri tabit- | ladığını gören ğini ai az et « iz, 'az Kanlar akınca kirle> Koyu bir rob tant 10 bir rdb var, nir, Yarık değil mi?, giyeyim geleyim. Yarı da olmaz mi?. — Madem ki öyle arzu ediv ır- sunuz. Peki, saat 10 da beklerim, dışarı çıkar, geniş toru ziya rı kendisi nanın önünde, kocaman bir kafasını delme ete gi- , bir ay- gu çalışır bu - lurlar, Bir Dakika Diyip Geçmeyiniz asada, 90 kilo beygi hayvan sevkeder, * Meksika, 10,600 metinde maden ihraç eder. * Rusya, milli talim ve ter- biye için 75,000 frank sarfe- der *& Japonyada, balık sanayi- inde 100 binlerce amele ça- lışır ve 13,000 frank kıyme - tinde balık avlanır. *& Amerikalılar; kar ve hava seyahatlerinde 18,000 frakn sarfederler. *& İrlanda, 1 ton maden çı- karır, İŞTE 60 SANİYE DAHA SON TELGRAF — 9 TEMMUZ 1938 Güller Arasında Yatan ölü Kadın RörhanMevzauOlan BırAşk Maceras syata kal - Meşhur Romanların Hemen Pek Çoğunun Mevzulaı Hakiki Hayat Facialarından Alınmıştır miş maceraların ro- manev » meselesini tetkik ediy hakiki hayatta gi rrir bilhassa manın 25 sönkânun 1 tantin ş da bir l kadın bin miş. İlk bakışt: medilebilir. i de iyi g dalı oldukları- Aradan bir saat geçiyor. at geçiyor. Arabacı sabırsız- or, Tam o sırada bir kadın bağırıyor: Bir doktor! Çabuk bir dok- tor!. Diğer bir seda emir verdi: — Zabıtaya da telefon ediniz!.. Arabacı, komşular, sokaktan ge- çenler köşkün önüne toplanıyor - lar, kapıyı itip içeriye girdikleri a ile karşılaşıyor- | | zaman şu manza lar: Genç bir adam, bir karyolanın ayak ucuna başını dayamış, yana- Bindan kanlar akıyor, sağ elinde bir rövolver var. Yatağın üzerin- | de, saçları dağınık, göğsü ve kob- lari açık bir kadın yatıyor, rengi sapsarı, elinin birinde kocaman bir menekşe, öbüründe de büyük | bir gül demeti tutuyor. Şakağın- | Kuşlar ve insanlar (Devams 7 inci sayfada) | bi tayı muayene eltik- ı Pariste Kedi İle Köpek Mezarlığı Burada Kedi Mermer Maezarları Köpekler mezarlığında bir mermer lâhid Pariste dü ük bir köpekler Köpekler mezarlığı denince h gelocek yer mutlaka pis bi dır. Halbuki Paristeki köpekler mezarlığı muhteşem bir yerdir. Burada tıpkt insan mezarlığı gibi çiçeklerle süslüdür, temizdir, mer- mer lâhidler, heykeller yapılmış- | tır. | | ada eşi olmuyan bü- mezarlığı vardır. Köpekler mezarlığı, Sen nehri- nin kenarında ve Klişi ile Manter arasındadır. Margarit Düran adlı zengin bir kadın tarafından tesis edilmiştir. Etrafı duvarla çevrilmiş, içeri- sine gi lmiş. Kuçuı) bir kulübede oturan kapıcı, me- | zarlığı ziyarete gi d frank — dühuliye alıyor. Mezar - | ve Köpeklerin Vardır ın muhafazası, kapıcı ve bekçi aylığı bu suretle temin ediliyor. diliyor. Kapının tâ karşısını den küçük bir lâhid var. Yanlı çiçeklerle dolu, Üstünde, tabii ce- | samette iki küçük heykeli. Lâl din ön tarafında şu kitabe yazılı: | Parri. Büyük Sen - Bernar kö- | Peği. «40 kişinin hayatını kurtardı ve 41 incisi tarafından öldürüldü.. | Mezarların hepsi bir sırada. Ço- İçei Er lRR ÜY | pılmış: Üzerlerindeki yazılar yıı- | dizli. Ürzerlerindeki yazılar 0 kadar tuhaf ki işte birkaçı: | «Adiyö! Benim, bir daha güzel | yüzünü minir scak seninle gyordum. Artık bundan mah- Tum kaldım. Fakat, kalbim daima seninle beraber.... «Burada, meşhur facia muhar- riri Hanri Batayın köpekleri gö - mülüdür.. | «Burada, meşhur muharrir D, bey Dorevilin sevgili kedisi ya- fıyor.. «Burada, şair Fransua Kopenin kedileri gömülüdür.» Biraz ileride, güzel bir lâhidin üzerinde bir kedi fotoğrafı, altın- da da şu ya: Krumir. Hanri Roşforun kedisi. Muharririn - vefatından on gün sonra kederinden ölmüştür. 10 temmuz 1913 Köpekler mezarlığında, yalnı köpek değil, kuş mezarları da var. Bir papağanın mezarında | Koko. Otuz senelik vefakâr dos-| tum. 1934 | «Nik. Kumandan F. nin siper | 1914 - tirak etmiştir. 16 ilkteşr ölmüştür.» arkadaşı İnsanların hayvanları sevdik lerine şüphe yoktur. Fakat bu 1 karıki resimlerden birisi bir kadındır, güyprcinleri uy! bekçisi olarak besler. Uyku be çisi ne demek? O da ayrı mesel. Güvercinin sulh ve sükünet rem olduğunu biliriz. Uykuda istirs hat hi lduğuna göre, artist k dının belki de hakkı var, Aşağıki resimde de bir şairi ; rüyoruz. Bu zat şiirlerini yazm: in bir baykuş yavrusundan | ham alıyor. Kuşu © kadar alışt; mış ki, piposunun üzerine kond ruyor, artık kokusundan mı, gü lerinin haşin bakışlarından n tüylerinin renginden mi, hulâ: ilham perisi olarak yavru bir be kuş besliyorlar. Şairin karşısını | böyle bir ilham perisi olduğur öre, yazdığı şürler kimbilir 1 mene şeylerdir.