etmek gerekiyordu. Bu ne eneennininnitni AA SON POSTA mm Ölüm endişesi ve ölmezlik hasreti Yazan: Profesör Dr. Sa nsanın en şiddetli ihtirası/lirdi Artık ölümü akılla ve gö- Yaşamaktır. Vücutta milyon-|nülle yenmeklen başka çare kal 'arca hücre dimağda bütün bir! mıyordu. Cihazlar o âlemi, (o yaşamak,| Uyanan tabiat ili leri vakıa kabil Ç olduğu (Okadar o çok|mistik bir öte dünyayı yığmışlar Yaşamak, © insiyakile (| çirpı -|dı, fakat buna mukabil diğer bir nırlar. “Fakat o hayatı yürüt-lâlemi keşfediyorlardı. Bu âlem, Meye çalışan bin bir mekaniz-'v ana kadar ihmale uğramış olan Maya rağmen vücud, ölümü ye. «Tabiat m kendisi idi. Tabiat nemez. İnsan oğlu, mahiükatının| kanunları( tabiatın perdelerini *şrefi olmak mazbariyetine, öm| kaldırdıkça derin, esrarlı, tat- Tünün kısalması pahasına kavuş- minkâr bir âlem gözlerde canla. muştur. Fakat Bedenin yenemedi|niyor, adeta bir cezbe uyandı- İİ ölümü, ruh yenmeye uğraş- racak şiddette bir sevgi doğuru- miştir. İdeolojilerin çarpışmasın- yordu. Tabiat sevgisi. Yeni Filo- icad s0flar ve mütefekkirler bu sevgi i yenmeyi buldular. ın bir eseri ve bir özüdür. Ebedi ve ezeli bir olu- şun mes'ud tesadüflerinden hu- sule gelmiş bir varlıktır. Onu ya ratmak için tabiat en kiymetli özü tmekten, en yüce etlerini ibzal etmekten ce İkinmemiştir. Fakat tabiat insan| merhalesinde o duraklıyamaz. O.| nun şiarı durmadan yeni tecrit. beler yapabilmek için ya zabilmektedir. Ferd ol in- anın ölümü tabiat bakımından) şte böyle mütalea edilmelidir. » ruhun ölümle savaşmasın- ibaret sayabiliri tü Bu savaşta ilk zafer öte dünya (o mistisi doğmuştur. Bir ferdin #özlerile şahid olanlar, bir za- Ha ea yalar > bü- - atiyetile karşılarında gö Tünce sönen bedenden : dan ümidleri inden at alacak başka şeylere kalbede ba insan muhayyi- cektir. Yaptığını yıkmak, burada “e sergüzeşt izafe et-|bir tabribcilik değil bilâkis © miştir. Bu suretle insanın varhı-İmateryelden yeni ve daha mü ünden hiç siteme wn kemmel varlıklar çıkarmaktadir. ölmezliğe ermesi, büsbütün Yok) Tabiatın insan üzerinde yaptığı olmanın acısını dindirmiş, fakat| büyük tecrübe budur. Ölümü ye bu sükün ve bu teselli tabiatinenlerden bir kafile «İnsandan ilimlerinin uyanmasile korkunç üstün. bir varlığın o geleceğ bir buhran geçirmiştir. Bütün 'nananlardır. Onların nazarınd sırların çözüldüğü vehmini veren! ölüm yoktur. Yeni ve yüce var- on sekizinci ve on dokuzuncu! hklara köprü olmak vardır. asırların tabiat ilmi, teşrih biça.| (Nietrsepe) © Newtonun mezar adığı ruhu bulamayınca | kitabesindeki «insanlık onu yetiş itün edilen. hülyaları sönüver-| tirmekle öğünür» cümlesi, onu Wu ve insanlığı eşi görülmemiş| yetiştirmek için gelip geçmiş, ©- ak yeis kaplamıştı. Yığılan mis-İna köprü olmuş milyonlarca in- isizimin yerine bir şoy İkame)|sanın ölümüne derin bir mana olabi-İizafe etmektedir. #utmüuş ve Böl in ğını tabiata Onu tabiat yapmıştır, yine tabi-; el yata kavuşturur. di Irmak Fakat o insan harikası New- ton da"nihayet tabinti: tahtasına projelerden bi ve en mükermeli değildi. Daha mükemmeli gelecekti, Onun için o muhteşem abideyi de yikmak, geliyordu. Kim bilir ne zaman hangi mes'ud tesadüf onun ec- zasına ve unsurlarına yeniden müzaid bir dirilme için gereken sartları bir araya getirecektir. Üstinsancılar daha ileri gi. derler, tabii ölümü beklemeden, yaratıcılık kudreti tamamen si- fıra düşmeden, gönüllü bir ölüm, yani intihar tavsiye ederler.) (Zerdüşt birinci cild) Üstinsan cazibesi içinde ölüm bunlara kor kunç değil adeta sevimli görün- mektedir. Ölüm yenen diğer bir zrupun başında Goethe vardır. Bilindiği gibi şair olduğu kadar tabiatçı olan bu dâhi tabiatı en çok ve en içinden sevmiş olanlardan bi-| di 05 ana All GİRME tihaledir. Ölmek renk açan bir çiçeğe, tatl talh öten bir kuşa. velhasıl diğer bir tabi- at varlığına istihale etmek yeni ve daimi bir hayata kavuşmakta dır. Hayat, tabiatın kolları sında yapılan bir rakatır. Bir gün! o dansta yorgun düşmek ve ta. bintin göğsüne düşüvermek.. Ös! Tüm budur. (Tabiat başlıklı ma- kalesi) asıl bir mücadelede iken yorulanları, semavi bir kol, tabi atın kolları alır ve ebedi bir ha- Faust'un aki- beti gibi. Goethe'nin harukalâde| İ zengin olan edebi prodüksiyonun da mersiyeye, ölüm iştikasına te sadüf edilmez. Biricik oğlunun öldüğünü haber aldığı gün haf. talık ziyafetinden vazgeçmemiş ve her zamanki kadar nikbin hattâ şen bir çehre ile misafirle- rini hayrete düşürmüştü. (Ecker (Devamı 6 ncı say'ada) - | unsurlarına parçalamak lâzım A Sayfa 3/1 -— SPOR Dünkü at yarışları Veliefendi at yarışları, heyecanlı bir şekilde ya; ların mühim bir kısmı sür- »rizli bir şekilde sona erdi, bah- simüşterekler iyi para verdi. Birinci koşu: Üç yaşında yer. li yarım kan İngiliz erkek ve dişi taylara mahsutu, 1 — Meneviş 1.32. 2 — Kader, 3 — İkbal, Ganyan 100 kuruş verdi. İkinci koşu: Üç yaşında saf kan arab erkek ve dişi taylar arasında yapıldı. 1 — Hızır 133, 2 — Can, 3 — Dobi. Ganyan 100, ikili bahit 690 kün en İkoşse Dürt”vü Tdaha yukarı yaşta saf kan arab at ve kısrakları arasında yapıldı. 1 — Tomurcuk 4.07, 2 — Tarzan, 3 — Tuna, Ganyan 135, plâse 100, 500, ikili bahis 16.50 lira verdi. Dördüncü koşu: İki y yerli saf kan İngiliz erkek ve dişi taylar arasında yapıldı. 1 — Darat 1.24, 2 — Hümayun, 3 — Destegül. Ganyan 600, plâse 310, 140 125 kuruş, ikili babis 40 lü çifte bahis 11.90 lira verdi. Beşinci koşu: Üç ve daha yu- karı yaşta saf kan İngiliz at ve kısrakları arasında yapıldı. 1 — Dadi 2.25, 2 — Karabiber, 3 — Çobankızı. Ganyan 275, plâse 230 ve 300 kuruş, ikili bahis 30.98 lira, çif- sürprizlerle geçti İkili ve çi tahtalara bazı atları iulanlar arasında ;, ai, 30 lira kazananlar oldu iştirak edeceklerdi 'üzme şampiyonasında bölge birincilik programı tatbik edile cektir. Atletizm birincilikleri Türkiye ferdi atletizm birin. cilikleri şiddetli yağmur dolayı" sile Salı gününe tehir edilmiştir. “Son Posta,, nın bulmacası :14 - us» Türkiye yüzme öirincilikleri Türkiye yüzme birincilik mü. sabakaları 5 ve 6 Eylülde Ada nada yapılacaktır. Adana bölge. si en modern bir şekilde yüzme havuzu yapmıştır. Müsabakalara birçok bölgeler! mek (9). 4 — Bir Ermesi ismi (4, Kabul elmissaek 13), 5 — Ayakkabı» lafın alına veru- lan şivi (6). 6 Uzaklık ifade eder (3), İnsan (4), i 1— Tüfengin namlusunda bulu-J0 mer (5), Bir. kış sebzesi (6). 8 — Gök (4), Bir renk (2). 9 — Hazret nidası (3), Kalemin ma, deni kısmı (2), Arabea beraber (2). 10 — Bir kadın ömi (5), Bir emir e. Yukandan aşağıya doğru; 1 — İstanbulun işlek bir meydanı 4 — Satımın kardeşi (4, Bimyeri bir madde (8). 5 — Futbolda bir oyuncunun adı (6) $ — Şöhreli insan (8). 7 — Bir denvie vasılam (3), (6). 8 — Taharri etme (5). 9 — Bir yildar (5), Bir isim .crkek. Vesir (8), Bir emir (8). (8. 2 — Eserler (8, Bir emir (4), 10 — Teri biç teik (2), Genişliğini 3 — Bir isim (4), Hane (2), kaybeden (7),