uhsine zineye Yazan: H Dostla, oi ram, Tkinize de hilab ediyo da hekime OR. 5 yi barışın. ALIŞIR, eda Günkü ikiniz de eyni dereJtaslik | EAA, çünkü Hinizin de bu âdi desenle Hkodular, #eayifler, tahkirler üstünde, pvenk clâdi izleriniz. hiametlerinizize de gere pilerin! Sen, iaflaller'nim hatti ebilerini ortaya dökerek Muhsüze Ol repheden, mı hücum etseydin belki bunajga. bir im Je san'at #AhaMızda büz! hiç kimsenin bir diyoceği ka mazâı, P3. me yapmadın, rejinire gemi: yüke uş eserinin üstünden Gal -inn dirdin. Bu aücumlia yanız onu YEK İİre çirkin sözler n'si ger! alın ve barışın, unla kalkmaydın belki Fi darı belki gene raamır # Die Pakak düsün ki arte ila ve kabiliyetleri yere sermeğe çalıştım, Haibu, ki onlar evkle Un Hamlet temsitne melmi © Min müdi ve sardı. İşte sen, » ledin, roz ne Buhsn! Seneler #€- rak el, Si yildir br ler va > veriyor, Memleketine MO - ederm e getirdiğin için ifühatİmş ci 1hihar Süyük v olduğun çitlo bile dadlarını çök sahne isti -İvarsâ Bebi. yetiştirdiğin içn After elyalnız rinin le bütin bu büyücükle-luğras, Bunun için haksırın. eitiğin Gana, sara, Çi ikaz it edemezsin. sin — odam oluyorsun, San'atkâr siliniyor ve yera3 Belen in e yen ve . daha feci , buram * 0 Tiyatro âlemimizdeki hâdise | emek vermrterİmorhum “Şahsın inde Manevi Yök'eririnden çinde e ar ir İş yüne Gla pals una Alma dostam, san'at ma-İyuhsine ema hiç Yakışıramadığım bülgat onu en Ki İrez uldanı #hetlerine de istemi" z N erk tiyatro ve edebi. didincrek, ağraşa-İmiş olur. Muhsinden, tashihi: ve beliyebileeeei en parlak|kadlmi ist senebi : bir zâfından dolayı hiçisiz bir BesDis demekİman © da ve Celâleddin açık mektub alid Fahri Ozansoy lde iki taraflı DÜ.) ilin elele teradlara düşüyor ve daha elzmdiden| böyle kendisi çen de Türk sekmesi ; fikir ve san'at âĞA.'için de hoş görülemiyecek hareketlerin. geri dön.İden manasız bir gürür ve ısrarin bir) vir hareket olmaz türlü vangeçemiyor. Bunları tenkid “-| ikini,imek, onu bu haksızuklarında, ieeafa | getirmek belki hayırlı bir iş olabilir Fakat davayı ve mlünakaşayı bu gibi haklı sebeblerden çıkarmayıp da, en güel bir teşmbbilsa, bir Hamlet temi, İline bücum etmek, ona, onun yolun, dan yürümek gibi bir yakınlık olmaz mı? Bütün lesirlerden srynlmağa çulışa. rak bu Pazar masinesnde Hamiet'i ben de gidip seyrettim. Kanaatim kısaca sudur: ba temeli evvelkilerdin yüz &ece : güzel, Talât, bu defa, Hamlet rolünde, eseri EYİ. en becrlibeli aktörler kadar muvaftek Süleyman Nayisi olmakla. Hele «Manastıra gidini> sah, herindeki muvaffakiyetini, O sesin te, bumd3 sirini unutmak iikânaınlır. Sonra san. perdedeki ölümü, o gözlerin kayışı, 0- nurlar çöküşü ve O yıkılış, ge hari, kal Talâtı biz yetiştirdik, bizm mem. ietekimiz. Hem onu hangi konserva , tuvardan mezun eötik ki daha fazla, sını istiyelim? Bu gvmç san'ikâr bü, tün imkâruuzuklar içine bu kadar ye. tişebildi e bundan o duyabileceğimiz sadece iftihardır v2 Muhsinin gerek ©. nu, gerek diğer barı gençleri yetiştir iaeete gösterdii muvaffakiyet de ay. rca takdire lâşıktır. Müubsinin zayıf ve hakım taraflarından beraberce şi. züyet edelim, buna diytosk söz yok baz, Pakat onun telisörlükteki kudre, ni ve bihasa san'nikâr yetiştirmek - tekçi esbir ve dehlsmi Inkira kalkarsak iş değişir. Çünkü o zaman, sadece his lerimizi mağiöbiyetmiz: itiraf etmiş o. tur, Bir hissi başkasında hoş gör. mayorsak kendiniz da o hlase kapılma, bir tahkirden #onr8. le mtğeni ve asil bir duy. an ve bir hürmet doğura iş diyorum. Ezine, Şimdi gene yalının; derdi ve dostum! mi hünüm edeceksin, si. Pa- yvyatk yerinden rurayım O zaman onun EREB. er; kuvet YET.) sorğunln Inadları vardır. hayırlı m 5 Mae dir, meticeden nin kalabilir, Eve vaktini ve uğraşmak istiyorsan Muhetrin; $u günah sayılacak tararlerlle şakat samimi, dürüst ve (esir > 'bu işe başla. Belki O ZA. marodunu değiştirir. sana birkaç hücum gd gibi tanımmıs tiyatro) yazı halin de bir mecmua Eü-İyeçar Mahmud MİL ense bir su | malz Benim kanas budur. runa, e kesiyorum” Böyle > Edl Lraklas) Aşizdın Celhlettin. burada sana bir e ve hanimi e önde İl voz ga alimde Nars Kirafta bulumoağım. Beni Is: dinle, e a ai mal etiği ve elindeki e ya Darülbedayide bam er. ik llağamAMAZI var tel'feri karanlığa 1 bitenin ası yöründen bir mesele EVA bare Ri e Ee pri e a kres, gele) gri ve be Mebel. Mak Mz il ” *bil benim sramda bir münakaşaya sebeb olmuştu, İkimiz de gazete sütunlarında birbirimier küfürlerle karsi ne hi camlarda bulunmazuıştık! o Tugün bu hâdiseden ayni teessürü duyar, çün. kü bu hâdise izimisin de mazidek: bir batamıza, miz de heniz birbirimize dargındık Deren, bir gün. Bepd Nurinin edi) Bayan Arse: rüya m fik defn olarak oynandı ve Oğ Bir nn Güme iü genç n * giyinmeyi faxia gün, ben de, bir loonden, bütün halk.fpara sürfelmekten ziyade icni Bikini İn beraber, eseri evuçlarımı Dalatır . İreki casına ağkışlarım. Nibayat perde kADR.Jsini iereh elerdim. Arisira baz ni da koridora çeliğun vakit, teni - marlığım vir zet yanıma sokuldu: dedi, Neşad Nuri Beyin €. — Niçin alkışlamayım? — ünü biroirmizee koygalısınız. ve göphesiz darginsıniz. Muhatebım gözlerini gözlerime Gk emiş, cevab bekliyordu. O saman, dü . ons $u cevsdi din: — PBistirim'ne dargın ola' kat ben, burada hir mtinekkid vera DT #iyatro Aşıkı sıfatiie batumuyorum ve f üzel bir eseri alkiskyorum. Bu ÖR m mrnlekerimi sevdiğimden, Çünkü 'Türk yar vE adebiyatı nefiş bir eser daha karan . e MEK e Bumu alkışlamak yarfem.G”N sorru eda İşte asirim Geiiktin Ezine. ben © pa gi eaman böyle düşünüyordne. ee! GİY Kg) N > böşle alişimiyorum. Bantı de, hep'mi mr vey a b. gin da san'at eserleri karsatnân bsk” vr MA her türlü £ hizlerimizden GıyTimemD7, vE oy weyişim do yundandır. Bire bu yakı. şik alır. Başkaları nasl hareket eder. Tarsa etsinler... Mamafih Hamlet gemelinde Bisbe, ten zayıf taraflar İn yok diyemem. Me. seki Ofelya roll hiç iyi oynanmıyor Başl sonuna kadar hep ay- ni geen, ruhsuz ses, Tol can erki bir rad hare getiriyor. Pakat bum menkapfi Haet'nin krai rolünde Mahmoudun Polontun rolünde muvaf fakiyetleri tiyatrodan en #r enivnn ları bna sneyt takdire şevkedebiir Gene giyebilrm Bay LB. ye — «rukiri 11 ihmal Beyyine Gerired rolnde KAN derenede iht Testi ve heyecanlı değil, ener rasında beri önder teki yaterlertle milfenasib daha, büyieğ 3 — Br cikek seneler ve terseirler hektenetyilindi Çizmi (6, Va'ide ollerde de erber pek ku Ç. “ takat ne de Disa Wi a 1, a). ağa sari mi heyeti le "fürk sahnesine peref ve çaldığı (9 yecek bir teresilin karsısında vulumu. 10 — yorduk. O hate ns senin boru ek ni (2) Tümen, tesyif emen doğra ve güzel bi de Muhsin sana © ir, mahsus (3). hareiret oldu. ne ei imkân otmısan cerrah oeu yükseltti, Öyle sar'yoru! ki, onün Aarafındar. dosten bir tar ur (2) z 'Kanınun karsışmdağ Yukarıdan aşağı: siye, mahkemede dıha as sinir YOTU sab vermekte 1— İm e daha raflı bir hareket o'ur. ZAN <6», Ört, Adet CD. laramuı ve mABASZ in 2 — Eski Jeğ kadar, şeydi Sorgu edatı (2). 3 —iden (eenma sayfa 472 dei imunelerini gördüğüm gibi, treh ul "alabarzn gi (9), Nota 13 — Bir kadın İsmi bir (> fiâve ediniz, atın syakkabis ©. Abla veya Ez kardış kocam € 10 a kadar o'an sayılar. dan bir sayı (5), Hayret midas (2). Okuyucularıma cevahlarım görsün, bana minnettar olsuna diyor. sunuz. Tebrik ederim. Güzel düşünce Ancak faydası birinize inlibak etme, ın hissini kullanacak temi EMİN EĞME. ; derinize de ders verme ve öğretme kabiliyotinin olması 451“ bağıdır İ Bir de genç ız da bir vigi temelinin js gok mevcud olmasına, edeceğim, bende TEYZE Bunlardan 30 tanesini hallederek bir aruda yollıyan her okuyucumuza bir hediye takdim ödeceğiz 10 m pir Benmi Ü. 2. V-g 4 — Krallçeler (0, Sıcak mem. ketlerde yaşayan en büyük br hayvan ON 5 — Bir nota (7), Bakışlamızk. "eğ görmek (2), Bir erkek irmi '# 6 — Mobilya (4, sonuna br koyunuz, Alây: ifade etsin «3». 7 — Kasaolarn kulandı (5), Mısırda bir nebir «» 5 — Abide (&, zihayati ) (5), eonuna “ vir alet m Temel ), Çişt değii <a,İ 9 — Sonu edin» & bir erkek su am 10 — siyle de maraf bir semt CD, İçinde olurduğumuz (3).