12 Ağustos 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

12 Ağustos 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Hatayın nahiyesi Hatay muhabisimiz yazıyor: Bun. dan ik asır önce Akkoyunlular lara, fından tesis edilen Erzin, cenuida üzel bir nahiye merkezimizdir. L fusu beş bine yaklaşın kasaba, bö. yük İskenderin tahrib eylediği (M.E meşhur İşus şehrinin harabeleri ümerinde kurulmuştur. İstasyon ve hile yedişer kilometre mesafededr 1322 de sancak merkezi ittihaz edi len Erzin, ivsnın Cebeliberekete nak. li üzerine Dörtyola bağlı bir nahiye eerkezi haline kalbedilmiştir. Antito, sların bir yamacına yaslanmış olup fakımı r& dir. Sular ve bedyçeler ara, sında pek şirin bir manzaraya ma - ik bulunan Erzin, daha ilk nazarda İmei ve silinmez intibalar birakmak.) Caddeler ve sokaklar amdır. Binslai hhidir. Bee tadır. eniş ve muhte, risi güzel ve çarşılar düzgündü ve güzel bir i: Erzin Ersin nahiyesi müdürü Kârm Erçin ve belediye reisi Salih Vural kalkınma temini için müdürlüğe ladığı gündenberi büyük bir ener) de çalışmakla ve halk bu alâkadar, son derecede memnun bulummakta 4 İdar, 36 senelik bir ömre malik bulunan belediyesi, büiçesinin verdiği imkân nisoetinde çalışmalarına de. vam etmiş ve noksanlardan birçoğu. ına gidermiştir. Cadde, sokak, pazar ve çaşşılarda göce çarpan tel, han ve fırınlar, belediye dniresi, umumi helâ, nürmune fidanlığı, inözam,! iŞebinkarahisarda bir gen babasını zehirledi Şebinharahiser (Hususi) — Kazamı. İsen Allayağı iwwünde bir cinayet Olu mo./maş, bir delikanlı babasını zehiriiyerek, , (âldürmtştür. Bu köyden 15 yaşlarında Necib isminde bir delikanlı birkaç gün Jewel aralarında çıkan bir kavgadan dir, 998 damberi belediye reisliğini yapan ve bütçeyi 13.000 liraya çıkar.! niya muvaffak olan Salih Vursi, mütebaki ihtiyaçların da giderilmesi muğber okluğu için babasının tarıada, İcalıştığı bir gür siçanotu denilen zehi, ri havanda dövüp gizlice evde hazırla. İnan yemek zerine eğemiştir. İ Tarladan gelen babası İsratli yeğeni unda takdire şayan bir (eragatlelmavva fe beraber sofraya oturup lışmalta, ve bu gayret ve Seragat umulamı vermekte gecikmemekiiedir. Topraktaki imbat kudrei dolayı. sile ububat istihsalâtı mühim bi İyekina baliğ olmaktadır İlik ve narenciyecilik mütemadi bir) rtış arzetmektedir. Ersinliler maârif. sever kimselerdir. Kasaba ve köyler halkından çoğu okuyup yazma bil .) mektedir. Umumi nsayiş vaziyebi memnuniyetbalıştır. o Eranlderin en İ-İnüiz yaşamakatdır. Kâzım Ergün, nahiyede umumi birl Pamukçu. : hirli yemeği işliha ile yemeğe ODbaşla. muşlar; bikaç Jokmedan sonra Havva acılık himetliğinden emeği bırakmış, İsrafil fazla acıkmış olduğundan yeme ğe devam ile kammı doyurmuştur, Biraz sonra yshirlenme alâmetleri baş İşöstermiştir. İyi olurum ümid; ile beşi İtin kadar köyde kendi kendine teda. viye çalışan ve nihayet vaziyetin git tikçe ağırlaşlığını anlıyan İsrafı! yele. İni Havva ile birlikte olomibille Ankara memleket hastanesine gilmiş, (o İsrafil kurtulamıyarak ölmüştür. Havva he. C. M. Umumiliği İderhal tahkikata başlamış. Necibi tev- İkl$ etmiştir. Sıvas belediyesi elektrik müdürlüğünden Çam direk alınacak 1— &vas belediyesi elek'rik idaresi için 12 ilâ 15 santim tepe kı ve 9 DA 10 metre bilünde 300 adet çam direk kapalı zarf usulüle müddetle eksiitmeze çıkarılmıştır, 3. — Bu direklerin smühümmmen bede 0000 kat teminatı 450 Ilradır, 3. — Direkler şartnamesine uygun olarak Sivasta idarece gösterilen ma- bale teslim ödilecektir. 4. — İhale 19/8/941 tarihine müsadıf Salı günü saat 15 de Sivasta bele- diye encümeni huzurunda yapılacaktır, 5. — Taliblerin kanuni vesalikle birlikte ihale asaöinden en az bir saat evvetine kadar teklif zarflarını makbuz mukabilinde elektirik müdürlüğüne Serdi eylemeleri ilân olunur. o (64359 İçel P.7 PİR » Müdürlüğünden : 1 — Mersinin Belenkeşlik köyü yakınında Bozalan ormanından kesilerek Mersin istasyonunda teslim edilmek şertile «18153 aded «6» metrelik, «690: aded «7» metrelik, «11300 adeğ «0» metrelik ve <100> aded «0» metrelik ki osm'an .8786» aded çıralı çam telgraf direği kapalı zarf usulle eksiltmeye çıkarılmıştır. Beher adedine «8» lira tahmin edilen direklerin mecmu bedeli 429680» lira olup muvakkat teminali 2241 liradır. İhale 168341 tarihine müsadif Cumartesi günü saat Ji de Mersin. de P. 'T, 'T. merkezinde müdürlük odasında yapılacak İsteklilerin şarinamede yazılı vesaik ile kapak tezlif mektublarmı 168.041 günü saat 10 a kadar Sözü geçen odada komisyon Telsliğine vermiş bulunmaları lâsmmdır. Bu işe asd şartname Mersinde, Ankarada ve İstanbulda P. T.'T. mü. dürlüklerinde «160e kuruş mukabilinde verilir. © (478) (617 da gün «altın Yin» lira ve ımuvak- Siyasal Bilgiler Okulu Direktörlüğünden Okulumuz namzed kayid zamanı ve seçme sınavının başlıyacağı tarih aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. Şe kompozisyon ve edebiyat. 20/1X/941 Pazartesi saat 14.30 Türkiye, komşu memleketler ve büyük devletler coğrafyası 30/1X/9$1 Balı sanat 830 Hayvan ve nebat feyolojisi, 30/IX/0$1 Salı saat 1430 Riyasiye «lise edebiyat kolu mezunlarının bi. mesj Uzum gelen bahislerden» WXEAMM4I Çarşamba saat 830 Türkiye tarih; ve Rönesans'dan sonra Av. rupa tarihi. L/X/Mi Çarşamba saat 14.39 Felsefe ve iştimaiyat «lise fen kolu mo. surlarının bümesi lâzım gelen babizlerden 2/X4041 Perşembe saat 830 Yabancı dil, Namzed kaydı 20 Ağustos . 27 EyMil tarihleri arasmda yapılacaktır. 45083» «5203» : A : Kocaeli Vilâyetinden Vilâyeş memleket hastanesi için aşık eksiltme suretle satin alınacağı ilân edilen 1205 Jira 60 kuruş muhammen kıymetli $4 kalem mualece ve levamımi tibbyeye talib çıkmadığından Ağustosun 25 inci Pazartesi günü #nat on birde pazarlık suretile salın alınmasına karar verilmiştir. İstek. Klerin 90 ira 42 kuruşluk teminatla o gün skrod saata kadar vilâyet makamına şartname ve munlece ve ecza İlsles'ni görmek iliyenlerin de vilâyet memleket haslanesino müracaatlari, (6924) Üniversite Rektörlüğünden Hukuk, İktuad ve Edebiyat Fakülteleri talebesinin kampları birinci devrede, Fen ve Tıb Fakülteleri talebesinin kampları ikinci devrede ya. tısız yapılacaktır, Kız talebe atışları yapılmışacaktır.Talebenin ona göre zamanında ha, sır bulunmaları, 460480 20/1X/941 Pazartesi saat 630) türkiş Hezarfen Ahmed Bant yaklaşmıştı, Kulenin tepesinde birkaç adam peyda olduğu görüldü YÜZ binlerce seyircinin bir anda fesleri kesimiş oldukları yerde tlre. siyorlandı. | Saka değil; bir ihsan çocuğu dalsız budaksız havada uçacağiı | Biri sonra; bir cismin Galata ku. Jesinin üstünden, koca bir kartal gibi, kendini boşluklara atığı ve kanadla- rile uçmiağa başladığı körüdü. Bvet; uçuyordu. Şaka değil, Hesar. fen Ahmed efendi, bir kartal gibi sü. izülerek denizin Üzerinden (Üsküdara doğru havalanıyordu. Ecnebi elçiler görlerine o inansma- msşlardı. Havada o ucanın bır manken Jokduğuna hükmedivorlardı, Hiçbir inaan barada başlı başıma u- İçabilir mi idi? Ecnebiler, birbirlerine şu yolda fi- saldaşıyorlardı: — Ne münasebet, nasıl olur? Bultan Mura ve mai. yek erkânile 1: Seyhisiâm ve kadılar ellerinde tes. anallah o süresini tekrarlı » ; herkes bu hale şaşmış kı Hezarfen Ahmed efendi; lam deni. İzin ortasına gelmişti, O derece güzel ve arızasız uçuyordu İki: onu gören insanlar bir kuştan İfarkedemendi. Nihayet; Ahmed efendi. Bağ'arbaşı. 8 indi, Eiyamet kopmuştu. Demek, Ahmed efendinin dediği doğru idi. Şaka değil, adam bir yandan bir ya. iha denizi aşarak geçmişti, Muhakkak bu adam sihirbazı. Mu. İhakkak bu adam ermiş evlişaullahlar. dan biri idi, Çocuk doğunmayan kadınlar; kocaya iwneti çıkmayan dozlar, memuriye'e girmek için efsun bekliyenler, cennete gizmek için dilekleri olarlar, Ahined Jefendinin evine koşuştu. Ahmed efendinin, Cibali oivarındeki levi dolup boşalıyordu. Hezarlen Ahmed efendi, kutbu 28- man olmuştu. Bu hal azalacağına de. vam ediyordu. Hatâ; taşmaya ökeden bu hâdise üzerine kervanlarla halk İstanbula â- kım etineğe başladı. Unkapanı, Cibali, Küçükpazarı taraf. ları gervanlaria doldu. Binleroe halk, Ahmed sfendinin evi. İne girmeğe çalışıyor, onun elmi öpüp İhayır duasını almağa can sfıyordu. Çelebinin akıbeti Koca Yusufun Amerikaya evvel slınmaş bir resmi Tagradan, İstanbul ve eirs kafile halinde Ahmed efendinin hücum eden halk dalşaları büyüdü İdeta İstanbulun asayişi muhtet ja başladı Hezarfen Ahmed efendi öyle gelmişti ki; imparatorluk içinde dördüneti Murad olduğu bülde kimse onun kadar kuvveti ve değildi Ahmed efendi isletme; dişahlığını, serdarlığını dün edefi Ve, dördüncü Muradı bile 20r bazusuna ve diktatörlüğüne men bir işaretle tahtından, t8€ yok edebilirdi İstanbul kadısı Hemrfen A! fendinin bu halini beğenmedi. Şi ima müraramt etti: — Efendim; bu hal gün geçtik cayibleşip durur... Maamllah, Dir tarımın” yüzünden gerişerife o mil hareketler vücuda gelmesi muhtf dr. Bilmem ne buyurulur. (Aekasi ki oir andii Mahmut Sa'm (Baş tarafı 3/2 mel saytad ğin emirler.. Aklıma geidikçe Gİ yorum.. eğer bir gün İslanbuli <sinema) kumpanyası gelire; bulun hakiki bayat sahnelerini meşbur film artisti diye wal W #deceğim — İyi amma; ben filmde ayi bilmem Özle ki; onlar & lerini de, fümlerini de, hattâ eri rini de bırskap öyle kacarlar! Mahmud Saim Al“ (Arkas ve” | | |