21 Temmuz 1941 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Temmuz 1941 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Mes'ud bir Yıldönümü Ekrem Uşaklıgil IN Maziye dönmek ihtiyacile bir dakika için gözlerimi kapıyarak beş sene ev- velini düşünüyorum. Menirödeyiz. Boğazlar muahedesi dört hafta sü- ren çefin müzakerelerie, zaman zaman yanda kulacıkmış hissini verdikten sonra vlelin merasim salonunda az ev. vel imzalandı. Vakit gecedir, Olelin koyu yeşil parklan kayarak göle bakan geniş salonları ik ve çi - çek içinde, renkli kadın tuvaleti ve si. yah erkek elbisesile hımcahınç, orkesira biç durmadan düns havaları çalıyor. Neye bütün ka'blerde, gözlerde ve dudaklardadır. İç salon bir başka Alem, İsviçrenin telelen hali İstanbula Bağlandı. Ajans müdürü Muvaffak Me- Memencoklunun riyaseti altinda bir 6 kip Montrönün intiğalarını İstanbula anlatmakla Biliyoruz, buradan giden ses rad. eçerek yurlun her yuasına da Bey'e götürecek... Bu gece her Türk, evinin anahlarını eehine koymuş olmanm verdiği bir em- »iyetle derin bir huzur hissederek ra. hat bir uykuya daladilir. Konferansa riyaset eden Avuslesiyah bir devlet adamıdır, o müzakerelerin devamınca bize karşı büyük bir anla. yısla, hep cenlimener hareket etti. Ne yazık, eserin doğurduğu meş'eyi gör » müz, tebrikleri toplamıştır. Fakat ara. muzdan hemen ayrılacaktır. Trenj ar sonra hareket ediyor, tesylinde bulun. mak bir minnettarlık, bir mezaket bor- cu, Dışarıda otelin ışıkından, çiceğinden ve orkesirasından sonra çok karanlık, çok sessiz gelen sokak yeni başlıyan hafif yağmurla wlanmış, fakat başta Tevfik Rüştü Aras ile Numan Mene.| mencloğlu olmak üzere Türk heyetinin)... bütün memurları ve gazelecileri hazır. dir, ! Trenin gelmesi, gitmesi, tebrik, te şekkür, veda #ç dakikn sürdü, Otele dost bir cenlilmenden ayrılmış | olmanın verdiği hüzünle dönüyoruz. Tevfik Rüştü Aras bu dört haftalık, müzakerenin o Türkiyeye ehemmiyeti ölçülemiyecek kadar büyük bir zafer kazandırdığını söylüyor. Numan Menemenetoğin vowtad iht. yatkârlığım artık saklanamıyan mem. nuniyetle gayri kabili telif görmeklen nihayet vazgeçmiştir, o da karamlan yaferin genişliği üzerinde duruyor. Fakat işte beş sene sonra o günün ön 9 vakit kazanılmış olan siyasi murafferiyelin hayati ehem -| miyetini daha yakından görüyer, dahâ sarih olarak aruz, oran muahedesi biri esarele ve ö- Jüme mahküm etmiş olan Sevr'den kur. tardı, Bunun içindir ki memlekette bir bayat hüceei olarak karşılan. dı, Fakat bir faslı vardı ki Boğazları gayri müstahkem, her sürprize karşı & gık bırakıyordu, kalbimiz» tevcih edil. maiş bir silâh halindeydi. Lozan muahedesini bir köl olarak! kabul veya reddetmek sıklarından biri, kımsız kaldıktan sonta Anadolu, ortası| Bi tercih ekmek vasiyetinde bulumuyor. duk, bu faslına rağmen temin ettiği mumi kazanca bakarak kabul etmek cihetini tuttuk. Fakat bu faslı da dol. ma muvakkat bilerek değiştirilmesine | İRmiyan insan aç kalmamak için Or “İtatihlüi kısal papi kadar | görme çalışmayı her zaman gözönünde bu - undurduk. Lozan müahedesi her cümlesi, her zari murahhas heyelimize riyasei eden İs met İnönü bazan öyle sinirlendirici hâdiseler karşımda kalyorân ki, ec. nebi gazeleciler tarafından yurdun #e- Bimeli mamma şahsi otshammülün kusva haddine varmış bir sabir ve se. bat Abidesi olarak (asvir edildi. Hakikatte bu sabır, bu seba; Lozan müahetesine imza alıldiğı gün bilmiş değildi. O günü lakib eden 13 sene işinde de (Loran) m Boğaslar faslın kaldırıp yerine o Mentrüyü koyuneya kadar sürdü. Gerçi İnönü bu muahe » denin mürakeresini idare etmek yere. fini Tevfik Küşlü Arasa ve Menemen. kereleri sam Mentrüden oAnkarıyâ ne kadar Aslçraf gittiğini, Ankarıdan we kadar talimat geldiğini görenler iki murah. hasm arasında dalma İsmet İnönünün hayalini görüyorlardı, ıztırari bir va - siyetle yarım bırakılmış olan Türk em-|neden? Çünkü Kanadada buğday daba| niyetinin 13 sene süren bir sabır ve sebatla nasi tamamlanmış olduğunu düşünüyorlardı, İşte bugün bu yıldönümünü o, on Üç sena siren sabır ve sebatın melice İİ. barile getirdiği huzur ve emniyet için. de idrak ediyorum. Boğazlar mutlak olarak elimizdedir. muahedenin bize verdiği haklarım çer- sırf kendi ölçümüzle ölçerk tskdir oğeceğimiz — vaziyellere göre kullanılabilir. Erniyetimizin is - Mizam ettirdiği bütün tedbirler alınmış. tr. Türkiye memnund. tarın Türk elinde batunmaundan, Me. seli İngiltere ve Almanya gibi ki ma. hasımın dahi memnun oluğunu gör - mektedir. Bunu büyük bir marhariyet olarak kaydelmeliyiz. Ekrem Uşaklıgil | telik snah, |” uw zarında Türkiyode fa- &ir. . İki asırda çöken Türkiye Son İlmi araştırmalar, Türkiyede en Wi cins buğdayın, meyvanın, yünün, pamuğun, Üzümün, hayvanın hülâsa bogün yetiştirdiğimiz ve yetiştiremedi. Bimiz bütün mahsulâtın, bayvanatın cn mükemmel mevlerinin bir vakiller bop- raklarımızda yaşamış olduğunu gün - teryor, Yani Türkiye bundan #4 üç sair evvelde kadar dünyanın en ileri bir siraat memleketi di. Meselâ, Ankara varmda bulunan bam ins buğday. en istilaya uğramış şehirlerinde yapılan ince pamuklu 7€ #pokli kumaşlar, İşlemeler, gümüş ve İbakır ve hattâ demir eşya İtoprak eşya, o devrin ancak Hindi gibi şark memleketlerinde emsaline te- sndüf edilebilen, Avrupara malüm oL İmuyan ince san'at eşyalarıydı, Bunlar ne Gl Ahadölunm yüyü. ne bakarsanız bir harabeden farklı gö- remeasiniz. Toprak zenginliği gittik. İten ve Türkiye mahsulât para etmi - yerek tarlalar ekinsiz ve bağlar ba - kuraklıktan çatlışan, dikeni bir çöl halini aldı. Ormanlağımız, © haşmet dağlaramızın boyunları büküldü, gitti Neden? Çünkü topraktan hizeesini İmanlara tasallut etti, Bir vakitler dün. yanın en İyi cins hayvanlarını yeliş - tiren bu yaylalarda dünyanın en sü- nepe, en dejenere maklüları türedi. Dünya medeniyelleri yaratılmış ve ya. şalılmış on zengin bir tabiat parçası Üzerinde boş ve bakımsız tarlalarma, setli ve tenisi dolaşan milyonlarca boş Jet emeğine rağmen bura çe öfüçülen, mahv ve inkıraza doğru giden tari #*n medeni, en ileri fikir lerini yaratmış ve yasatımş diinyanın en asil milleti yaşamıyor, âdeta sürü nüyordu.. Bu işsizlik. bu fakr ve çök! neden?.. İşte dünyaya refah ve huzur getirmek için ortaya atılır: iddia olu. nan bir medeniyet rejiminden; ve © nun maddi, ahliksız ve insan dışında bir âlem görüşüne malik olmağından, insanın hariş ve kötü bir devreye İgirmesinden!,. Türkiyede çifti ve sanayicinin acınacak hali Konyada çiftçi tarlasını sürmekten İme için vamgeçti? Tenbellikten mi, buf. İdaya, meselh ipiikçinin ve gehirlinin | btiyacı olmadığından mı? OKörlünün daha kârlı iş bulmasından mı? Hayır, bunların hiç birisinden değil. O halde ucuza idare edülyor da ondan... Peki İ Adanadaki iplikçi meye tezgihini bi - taktı? Köylünün ve şehirlinin kumasa ihti İMiançesterde kendisinden ucuza idare edeb, çakım gühçi bir gün çalışır; «de «lip onu salarak on kilo buğdayı alabilirdi. Buğday müstahsiM de or ki lo buğday satarak bir hrdı, Pakat Mançesterdel den beş kilo buğday muksbilinde bir hetre aş alır ftçi bu hesubca kür etti Adanadaki tesgihcı mal satamadı. Tengihç iş da ondan.. Rekiden meselâ tez. | 19) Birinci makale 18 Temmuz 1941 tarihli sayımızda çıkmaşkı, Değişen dünya: İaltın aldı ve o altınla buğday: daha u- inada fintına buğday satarsa çok zarar İyacı olmadığından mı? Hayır, o dâ| daha teknikli çalışan sanay'eler| ; bir metre kumaş SON POSTA Bilgiyi elde etmek zamana mülevakkıf ta olsa nisbeten ko. lay, hereket kabiliyetini elde etmek ise dala daha güçtür. Her vakit muvaffakiyet kazanmıya keti, hareketine de doğru görüşü İki asır içinde çöken Türkiye Yazan: Ahmed Hamdi Başar LEDE namzed olan insan bilgiye hare ilâve etmiş olan insandır. İYATI rhan Seyfinin yeni romanı ÇOCUK ADAM Yazan : Halid Belki sin de işitmişsinimdir. Her han. Fahri Ozansoy hakikati hiç mübalâğaya kaçmadan bir .cede dayanamadı, tezgihmi kapadı. Bulgi bir şairin romanmdan o bahsrder.| kaç çizgi ile ne güzel yaratan üslüb! İş. hesabça çiftçi ziyan etmemiz, hatki ka. zanmış gibi gözüküyor. Pakat Mançes. ken, basan şöyle diyenler olur: «— Sair adam! Romancı değil» , te bunun içindir ki, şair . romancı, bu ilk eserinde hayatı bütün tabilliği terdeki sanayici bir metre kumaşı beş| Bu sözü tefsir edersek şu manaları ve bu tabliliğin içindeki bütün fecaatie kilo buğdaya sallı amma, mukabilin- de bununla Konyadan buğday değil, cuz olan Kanadadan aklı. Çifiçi Ka - ederdi. 'Tarlayı ekişor, biçiyor, masraf ediyor, bütün sene çalışıyor, sene «0. munda eline on para geçmiyor; bilâkis borçlanıyordu. Halbuki birkaç sene de bir kuraklık yüzünden de hiç mahsul slamadığ: oluyordu. Çiftçi böyle ter - layı, böyle işi ne yapacaktı?. Fakat iyi kötü yaşamıya mecburdu, ve başka İş de tulamarlı, Yapabileceği geş tar. Iasını, çiftini çubulumu kararma, ç0- lü de yapamazdı Çiftcinin kara bahtı Konyadaki çiftçi piyasa için mal ha. arlarsa masrafını bile çıkaramadı. O- Bun için şöyle bir hesab yapardı; tar- lasında kendi ihtiyacı için mütenevvi çıkarınız: (oCantın, gair işte! Etrafına bakıp hayatı göremez ki. Gözleri hep yukarda, yıldızlardadır. Böyleleri srasında şalr - zomanciyı bulup ona nasihat etmeğe kalkanlar da eksik değildir — Azizim, sen gene şiir yaz. İnce| duygularım romana sığdıramassın. Sen hayal adamısm. İnsanları bu çerçeve. nin içinde (akiki çehrelerile naml gö vebilirsn?. Şair - romancı ekseriya bu ukalâlara sükütln mukabele eder. Halbuki yeni bir romanı için, basit, fakat tahlile değer bir üpin karşanda olduğunu hissetmiştir. Ukalâ iss farkına varma. dan, airin hatırasına ti vini de , Na yazik ei Orman Beyi Orhun'un romanmdu Bu tip yok, PEKxe bana Teni. Yorumda, bunun kadar bazan imi fevkine çıkabileceğini bundan iyi hangi delile isbat edebili - ra? | * İ «Cocuk Adam» bir hatırat romanı - dır. Oüzeliği ve canlı da bihasa ondan geliyor. Çocuk Adam kimdir? İmahsul yetiştirmek, bunların fazlası 6. Jlursa onu kapa satarım kür addetmek; yani bimaye iktısadını kendi içine arak gümrüklerie ve devlet tedbirlerile korunmıyan kendi istihsalini korumak: 1 bir nevi aile ve ferd otarşisi kurmak.| (Diğer taraftan istihiâkini asgariye in - İdirmek, hayat seviyesini son dereceye kadar alcaltmak. Demek bir taraftan goğalacaktır: En iyi buğdaymı sata .| cak, kendisi saman), kepekli, karışık ve piyasaya yaramıyan fenalarını Xu) ianacaktır. Bütlerinden Yalnız Yakı a- Mame, ayranı ve ondan yapilmiş pey. niri yiyebilecek, kendisi deha ucuz 0. )an ot yağlarını, bayvan yağlarını, o l | .'da çok az miktarda kullanacak; et yü- Hi görmiyecek; hele ağaç, sebee, çiçek yetişlirmiye biç vakti olmıyasak. Bu suretle kısılmış isihlüklerinden artan istihsallerini flatma dde ettiği altından hüküme terallbe hisselerini, borçları ödiyecek, ve kalanla ân Mançesterdeki kumaşcı. dan ucuz kumaş alacak. Konyadaki çiftçi böyle zaruri bir sltma ve kabuğuna çekilme suretile hergün daha fena ihale gelmiye muka- bil, gerin yaşamak imkânına -buna Yı samak denirse - malik demektir. Ada- Badaki tezgühçı?. Onun vaziyeti çif den daha fenadır. Çünkü çifiç! niha- yet kendi ve ailesi ihtiyaçları için is tihsalini tahdid etmis, cestdlemiş, pi - yana ile alâieesmi son hafldine kadar m- (Arkası sayfa 8 sütün 1 de) İSTER iNAN, | İSTER iINANMA ! — İstanbulda harb hali içinde ya- sadığımızı gösteren tek vâkıa nedir? Bu suali bir desi sormuştu, düşün. İİ dük, tep tüfek sesi işttmiyoruz, et « rafta telâş, asabiyet görmüyoruz. Lo- kanla, garine, mağaza açık, içerleri de eşya veya İnsanla tıklım tıklım dolu, herkes de sakin veya mey'eli, Gösterilecek tek vâkuayı bulama - dık. Suali soran desi söyledi; İİ — Bazüne da sorsalar, ben de bulamazılım, ta- kat bu sabah Galatadan Eeyoğluna | İSTER iNAN, iSTER INANMA! İsevler kananmıştar İsi eephededir. O zaman, gittikçe 88 İka imanını kaybeden, Yi sıtarak İtin Kubası önün: & ve ml spk zelinetye kadar bana | Bir kelimede herkes, yanı me Okadar ilerlerse Werlesin, her insanın ka'binde| a5 veya çok bu çocuk adamdan bir öey| yaşamaktadır. Çocuk adam, samanın ilerleyişini inkâr elmemekle bereber, mazisine bağlıdır. Yular geçtikce Gn hayalinde süsler, bğzünkü varlığının birçok cephelerini o geçmi; hayatın! ekranı içinde bir minyatiM halinde ge başlar. O hayal genişliyerek kü imran olmuştur Demek ki inescie sadece bir nisbet meselesidir. Çocuk Adamda değişen taraflar yok mudur? Şüphesiz ki vardır. Yaşlan- dıxça çocukluğunun safhğından, $© mizliğinden, sükün ve hülyaından bi: çok geyler kaybetmiş ve yerime birçok Kazandık'arı daha ziyade maddi ve bazen da ne yazık ki tirasin, geye. öp bu romanda oldu- «bi sendeliyen Çocuk Adam kiç vesiz ki bediyehittar. Karanlık bir 19 emi eski aydınlık Alemi kapatmıştır ve Çocuk Adam xendi ıkırabi ve 92- faleti için kendisi göz yaşları döker, kendisini kendisi telin ederse haklıdır. İYaimz şı var ki, mler Çocuk Adamlar yı Gerumi örajedilerini sadece kendi. ierine saklarlar, bunu itirafn cesar edemesler. Orhan Seyfinan romanın « daki Çocük Adamın en büyük ve Kah. raman tarafı İse, mazisi Bu İpe bir fahiş saflığı gibi! tahlil etmesini bilmiştir. Bser, üç kısımdan mürekkebdir: bi. Finci kısmı Çöcük Adamın çocuklu. Eu, ikinci kısmı gençliği ve üçüncü kısmı yaşlılığı, İlk kısımda, eski hayatımızın birçok #afhalarını buluyorun Afahalle hayatı, Yostan hayatı, ilk mekteb aşkı, komsu kızile muaşaka, hacı babanın Im: ve daha böyle birçok geyler ki, bugün hayatımızda kaybolmuş bile olsalar ma simizde ve tınyalimizde yaşıyorlar. Ro. ianm, bu kısmı Jüles Renari'in Poll de Carotle'u gibi bazan yanım, bazan bir, bir buçuk ve nadiren Gç bet say- falik küçük büblarla yazılmıştır. ve hepsi, syrı ayrı birer bayat ysreasdır. Romancıya, sndece bir büyük harim haztahğı ve Glürmlü bile Katinin Yaotahı bir safhasını acmak İçin küf Imektedir » o kısımdan b «Zavallı büyük hanım, ızlırab çeki » yor. Kurtulmas: için bir çare var, Ön- ce söylemeğe dilimiz yarmıyordu. Son. ra buna alıştık: — Bari çekme: Diyoruz. İnsanları insanlar kadar hiç bir şey bıklaramıvor..» Çocuk Adamın ailesi... Haşin bir ba- ba, mütevekkil ve ber sertliğe boyun eğen bir ana, sevilen ve ayni zamanda| kıskanılan bir ağnboy. haci baba ve büyük hasım... Bütün bu tipler, 5 - manın be İlk kısmında ayrı ayrı mükn uyandıran bâkiki haya örnekleridir. Hepsinin küçük macerası, asil ve sayıl ve nattâ gülünç ciheileri ne bitaraf ve realist dar kalemle çizilmiş! Orhan Bey. fi eserinde sadece bunları yazmış ol - İsaydı gene odebiyutmıza mükemmel'om sehirini kızıl hakikat kadehi porireler hediye etmiş olurdu. Fakat! o, bü kadarla kalınıyor. Çocuk Adamı adım adım hayatında takib ediyor, tâ romanın sonunda büsün hayatı, b desirliği ve müvazenesiştiği yüzünden yıklırım vurmuş bir çınar gibi çatır ça. tır yerlere serilinciye kadar... Bu hayatın panoramasını bunun İçin hayretten hevecsna ve nihayet dehşete geçerek, san'afkâra karsı derin bir hayranı muvaffakiyet midir? * Romanda tereddüdle karşılanacak hiç bir cihet yok mu? Belki var, Fakat bunlar o kadar az ki. Umumi hareke. İdin akışı esnasında belki bir kusur bile; sayılamazlar, Yalnız şunu itiraf etmeli ki, Cocuk Adam bazan çocu! pek ileriye götürüyor. Bilmiyerek kör. unla nişanlarımıştır. Birçok ldise. yaşlılığın bu iğrenç ve bedhahi mok. tasir, bütün raafları ile israftan ce - kinmemesldir. Sonra ne tabiy san Bedeliği içinde giri erileneti çıkacaktım. 'Tünele binmek istedim, bir de baklım ki kapısı kapal, Ke - pengin özerinde koca bir yafta, yal. günün muayyen saatlerinde işle. Hattâ ay başından itibaren büsbü - m tatil edileceğini de öğrenmiştim, fakat unutmuşum, burün kapalı ka. pı ile karşılaşmca öğrendim ve dü. şündüm hi İstanbula harb halinde yaşadığımızı gösteren tek vâki bu- dur. ! v bilen veİman İ Derken, mişaniı lerle kızın bir takım görli maceralarını seriyor, fakat pek deşeiemiyor. Nihs - İyet bir akşam, onun evine gittiği ea - Çoruk Adamı aşağıki odaya alı, Yekarxie Faz var, kahkaha var. kiz aşağıki Odayani. sanlısının Yanına geliyor, Çocuk A - dam, misafirlerin kin olduğunu Bile sormağa cesaret edemiyor. . dafhoş olduğunu sezliği kızın israrile ona gilirler okuyor ve yukarıdan kah- kahalar işitiyor. O geep, mişanlısma Yinetler savurarak o evden kaçışı me - İ dir? Çocukluğun bir delikanlı için pek fazla sayılacak bir saffeli değil mi' Çocuk Adam senelerden sonra evle. İyorl İmes'uddur. Aradan on sekiz yi daha geçiyor ve işte o zaman, şehvetin yeni bir şahlanışı iie Çocuk Ağam bir ad! sokak kızına Aşik oluveriyor. Geneli - ğinde kurtulduğu facla yeniden başta. mıştır, fakat bu defa kurtulmamna tm kâr yoktur. Kendisini bekliyen sadeoe renalet ve sukuttur. Ne acı, ne ibret almacak dersi Maamafih romanın bitişinde de T- | #mal hafif bir romantizm tesisi aesi- lebilir. İnsana gayri ihtiyari eŞetset fazla, genişletiyor. dacinlaştı tebesstimden neyeye, neş'eden hayrete, | takib edebiliyoruz. Bu, | sevmiştir ve baft& O -| niyor. Bir üvey kızı var. Allesi içindelii Sözün Kısası Cenub kutbunun Buzları E. Ekrem Talu azeteler haber o veriyor: o Cenub kutbundaki barlar eriyormuş. E. Neden erimesin? Bu scuğa kar mı dayanır? Bir vakliler, insanlar cünlıliklarmen fazla kısmını ya kiborataarlarda yeni devalar, seromlar, yahud ki urun meşakkatli seyahatler ihtiyar edip öte, denberi meçhul kalmıs bölgeler k: fetmeğe, cadia için fayda şeyler icad eylemeğe hasrederlerdi, Geceleri, ailelerin sıcak hariminde, dinç kafalarin oturnlup gazete ve mec. maaların sayfaları arasında okunacak cazib bir şey arandığı vakit, nazarları, üzerinde alakoyan ya Pastörün, Rowx'. nun, Behsingin, bakteriyolojik keşif. leri, yahud ki esrarengiz diyarları can» ları pahasına keşfe giden Nansenierin David Livingstonların, o Charcotların seyahatnameleri olurda. Harb edebiyatı diye bir şey bilin- mezdi ki merak sarılam, Su veya bü fatihin, bilmem hangi bürük kuman. danın kahramanlık mezkibelerini ta » rihin bütünlüğünden ayırd etmedik. İnsanlığın gene kendi hayrma ma. tuf hamlelerini takib etmekten biz de © camlanm bir ferdi olmak delayısile haz ve gurur duyardık. Nazar mı değdi. Ne oldu? Allah bi. ir! Lâboratarlar deva yerine tahrib edici maddeler, zehirleyici garler yap. mağa başladılar. Okyanuslardı, Kut. ba doğru giden ve ilim idealinin tahrik etliği narin gemilerin yerine dehşet ve ölüm saçan korkunç sefimeler delaşır oldu, Bu değişiklikten tabiat in şüphesiz ki mütecssirdir. O, simdiye kadar bütüm güzelliklerini, hususiyetlerini kadri bi- len bir insanlığa saklıyordm. Fakat bak W ki artık kendisile bizlerin aramızda eski allka ve ünsiyet kalmamış. Bir. birimize düşmüşür; ve ne ilim düşünü, yoruz, me de fen, sadece senlik benlik 'davasındayız. tabiat La kendini ihma. le başladı: o da İnhili ediyor, Kutbun buzları, Ne için? o Kimin için? Merakksı, ideslisti kaldı mı kiT. Elbette eriyecekler. Maksadsr varlı. liğin manası yoktur. o Şükredelim ki gök kubbe tepemize yıkılmıyor! G Clan e kurbanı filminin sonunu habıristan çok salim bir hakikat bulabiliriz Pa» kat romancı bu finale ne tebii ka - visler çizerek gelmiştir. Çocuk Adamın İzmsihielif hayat O saftınları düğümler rsüimlene « ) 'da ihtimal eserine va mek içindir. Hüsü, esrjemie veması © kadar giriği DAU2İm Gösügİ rilmiş ki. mermi bir içalem YUMÜEMME ki bu işin içinden çıkamaz Öne” Seyfi ise bütün bu düğümleri bibi bağlamasını en tecrübeli roman© Ya hele bir takın ler! Oradaki #htiras ve kinler! Mi eski Ayan Meelii, Meclisin ka 'dası,. Meseli bir sinorta şirketi, banka muhiti. Bunların hepsi, b #ncelikleri, bütün iç yüzlerile ne hayat ve cemiye$ levhalarıdır. tarafta, daktilolar, düşkün kızlar, hanede rastlanan sef ve bedbaht e. Bunlar da TomamIn Ey) W mıdır ve hepsinde, insanm içine * e nan bir zalim kudretin venizi O kudret nedir? Cemiyet mi? tin umum! hayatı mı? Yoksa tereddi ve #mafı mı? Bunları ari lüzum yok. Çocuk Adam, bir çerçevesi içine bütün bu davaları gif kıştırmış, bize yüzel bir esezin Big düşünce, his ve hayal hisselerisiyği bol vermişlir. Bunun için Çocuk ” mı edebiyatımızın bü durgun ieinde son yılların en güzel eğ den biri olarak kabul edebilirie. pi mafm sari'aikr bu eserile yar İpi bu romanda bitirdi m1? Ba kajacak mı? Çocuk Adamın nın bittiği noktada başlıyan bir hayatı daha cok mu? Ve © bu romandaki pâdiselerin di ka tahliller ve heyocanlar mı? Bütün bu suale: belki ilir. Pakat san'atın yarn a her zaman snu geldiğini sar kalacak bir kudret için Çocuk Adamın ölüm! yad İri bir hayet sahasını ds İ istiyrebilirir. . Halid Fahri

Bu sayıdan diğer sayfalar: