21 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

21 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HAÂbKIN *GÖZÜ HALKANKUDAĞI HATRIN-Dİ Senet 4 — No: 1403 Yazı işleri telefonuz 2020$ Üniversite _İmtihanları Diğer Mektepler İmtihanlar Çok Sıkı Bu sene Üniversito fakülteleri kmtihanları da çok sıkı yapılmak- tadır. Muvaffak olamıyan talebe adedi, geçen senelere nisbetle çok fazladır. Bilhassa Hukuk Fakültesinde dönen talebe çok- tar. Hukuk - ikinci sınıfta Sıddık Sami Beyin idare hukuku der- sinden talebenin Üüçte ikisi mu- vaffak olamamıştır. ÜniYeralle rektörü — Doktor Neşet Ömer B. dün hukuk Fa- kültesi imtihanlarında bulunarak vaziyeti tetkik etmiştir. Ağır Bir Söz Londrada Bir Toplantıda Kavga Çıkıyordu Londra, 20 (A, A.) — Muhtolif muharrirlerin bir toplantısında İtalya namına söz söyleyen M. Marinetti, İtalyanın yalnız - faşist - muharrirleri değil, faşistliğe sevgisi olan muhar« rirleri de İyi karşıladığını - söylemliş, bunun Üzerinö Belçika murahhası söz Alarak Faşistlik hakkında ağır bir söz söylemiştir. İki murahhas arasında giddetli bir kavgasın Göaü güçlükle alıamıştır. Burada Da Eğgir et K - Yapılıyor — Dost Ve Kardeş Memleketlerin Vefakı ĞĞT — PERŞEMBE — 21 HAZİRAN 1934 İdare işleri telefonu 2(;203 Fiatı $ kuruş İktısadi Bir Mesele Bir Mal Satılıyor Ve Onu Satan Üstelik Bir De Borçlu Ankara, 20 (A.A.) — Resmaf tebliği Dün Halkevinde verilen temsilden sonra Şehinşah Hazretleri maiyetlerinde hariciyo veziri olduğu halde, Hariciye Vekâletine gelmiş bulunan Reisicümbur Hazretlerine ve Başvekil Paşaya mülâki olmuşlardır. Hariciye Vekili Doktor Tevfik Rüştü Bey Reisicümhur Hazretlerinin neztlerinde bulunuyordu. İki memleketi alâkadar eden işler ve beynelmilel umüml siyaset hakkında kardoşçe görüşler teatisine mevzu olan bu mülükat Üç saat kadar devam etmiştir. İki memleket münasebetlerine nit her hususta ve sulh severlikte tam bir mutabakat müşahede edilmiştir. ( Hizx. hakkında diğer tafsilât 8 üncü saylamırzdadır. ) Çıkıyor Adapazarında Hacı Emin zade Kâmil ve Cevdet Beylerin Turan ticarethanesi — gazetemize — bir mektup göndermiştir. Bu mek- tupta ezcümle deniliyor ki; Türk Ticaret Bankasının satış komsi- yonculuğunun bir faturasını gön- deriyoruz. Bu faturada, Adapa- zardan — İstanbula müecssesemiz namınâ — gönderilen — (1 çuval patatesin satıldıktan sonra üstelik bankaya 24 kuruş komsiyon borçlandığı kaydediliyor. Fatura çerçeve içindedir. Ve ticarethane ilâve ediyor : İktısat — Vekili Beyefendiden acele tedbir rica iyoruz. Bu mektubu aldıktan sonra biz Adapazari Türk — Ticaret Bankasına müracaat ettik, bize şu cevap verildi: “Gelen mallar istihlâk ihtiya- cindan pek fazla olduğu için patates piyasası mühim nisbette düşmüştür. Günü gününe satış imkânsızlığı vardır. Bundan do- layı nisan ayı içinde gelen mal- ların büyük bir kısmı ardıyeye kaldırılmıştır. — Piyasada — İyilik 1 Devamı 18 üncü sayfada) Yıldırım Faciası Bozöyükte Bir Kız, Bir Merkep,; ç -. Bir De Öküz Bozöyük, ( Hususi) — Bu civarda yağan yağmurlar esna- sında Kapanalan köyünde bir eve yıldırım düşmüş, bir kızı, bir merkebi ve bir de öküzü yakmış- tır. Facıa şöyle olmuştur: Vakadan evvel köyden Mustafa ağa ile karısı evden çıkarak civarda bir yere kadar gitmişler- dir. Bu sırada kızları Ayşe inek sağmak Üzere bahçeye inmiş ve işini bitirerek içeriye girmiştir. Genç kız odaya adım atar atmaz bacal giren — yıldırım yüzüne Çarpmış ve sağ tarafı sim siyah bir halde yere yuvarlanmıştır. Bu sırada yandaki odada uyu- makta olan Ayşenin ağabeysi gürültü üzerine koşmuş ve karde- tinin kömür gibi yerde yattığını, yeşil bir alevle yandı- ğını görmi görmüştür. alevi ıöndlrmuğıı.;::ımıımıîkî': o da ellerinin fena —.ld."klvlul' duğunu — hissederek — can Bitisile dışarı — fırlamıştır. Genç köylü hahçede ineğin ve ahırda merke- bin de kömür gibi siyah bir halde yerde yattıklarını görünce derhal jandarmaya koşmuş, hadi- seyi haber vermiştir. Yapılan tahkikat neticesinde Ayşenin ve hayvanların yıldırımla kavrulduk- ları anlaşılmıştır. — » Kastamonuda Dolu Kastamonu, 20 (A.A.) — Bir kaç gündenberi havalar yağmurlu gitmekte ve soğuk olmaktadır, Hararet derecesi dokuza kadar Kömür Oldular Bozöyüğe bir bakış düşmüştür. Son 18 gün içinde yağan yağmurun miktarı 38 milis metreyi — bulmuştur. — Hububat hasara uğramıştır. Muğlada Da Yağmur Muğla, 20 ( A.A, ) — Bugün öğleden sonra saat on beşte şid- detli yağmur yağmış dereler taş- mış sokaklardan gseller akmıştır. Ara sıra civar dağlara yıldırım düşmüştür. ,Zelzeleler Dinar, 20 ( A. A. ) — 'Dün akşam saat — yirmiyi elli geçe şarktan garbe doğru zelzele olmuş ( Devamı 13 üncü sayfada ) ZERENLEE KO T | Son Posta Bugün Sayfadır Nazarıdikkatine Dün matbanmıza gelen ve hepal de bakalorea imtihanlarında ikmale kalan bir talebe grupu, bize, şu söz- leri söyledi : Biz İstanbul erkek lisesl sekizinci bâkalorda sinifi talebesiyiz. Eyüp orta, Darüşşefaka, Amelihayat, İnkı- lâp mekteplerile sınıfımızın iki şube- sine mensup talebenin bakolorea imtihanlari bizim İisede yapıldı. Bu imtihanlara takriben “ 700 ,, talebe iştirak etti. Ekserimiz altı gruptan olmak üzere hemen kâmilen muvaf- fak olamadık. Muvaffak olan tale- benin adedi “8,, dir. Bu vaziyet kar- şısinda Maarif Vekâletinin diyecek bir sözü yok mudur?.. Sonposta : Bize verilen bu rakam hakikati ifade ediyorsa bu seneki imtihanların neticesi cidden hazin olmuş demektir. Bu neticeye baka- rak bir program ve bir tedris heyeti meselesi karşısında bulunulup bulu- nulmadığını Maarif Vekâleti esaslı bir surette gözden geçirmek mecbu« riyetindedir. Yiyanada Dehşet Viyana, 20 (A.A.) — Polis, şehrin birçok yerlerinde Hitlercilere ait silâh ve mühimmat depoları bulmuştur. vel rahatsızlığının sebebi anlaşılamamış edilerek bir hasta otomobili - istenilmiştir. Fakat belediyeden ve- ; Bir Garibe Belediye Hasta Otomobili Benzinsizmiş Feshane fabrikalarının muhasebe dairesi birinci Vakıf hanımın Ust kısmındadır. Dün öğleden sonra bu daireye bir hanım müracaat ede- rek idare meclisi azalarından birini sormuş; yoktur cevabı verilmiş. Ziyaretçi hanım dışarı çıkmış ve koridorda düşüp bayılmıştır. Safie ismini taşıyan bu hanım altmış, yaşlarında kadardır. İlk ev- ve belediyeye müracanü ( Devamı 13 üncü sayfada ) Harp Gürültüleri Kesiliyor Gibi.. Arasıra üzerine benzin dökmeseler, bu ateş yavaş yavaş söneceğe benzeyori.