8 Kânunuevve SON POSTA PA İİİ Seon GENLERİ | 93 Harbi Başlamadan Evvel Ordunun Mevcudunu Bilen Yokmuş Abdülhamit, O Zamanki Ricali Şiddetle İtham Ediyor NAKILİ ZİYA ŞAKİR Her hakkı mahfuzdur 16 Mayıs 330 Bugün diş tabibi Rifat Bey, Müşfika Kadınefendinin dişlerini tedavi ii ein harem dairesine gel- di, ında muhafu: lardan. yüz- başı rat Bey (*J vardı. ve merasimden son- Kadınefendinin m ss olur! rahim ken İbi Bey de Abdülhamitle konuşu- ord. dülhamit şu ce- ben saltanatta iken bu Süer nekadar şah- siyatçı olduklarını bilirdim. Esasen ber ikisi iç tedviri umur ede- en mlar) dı. Ancal delil, neşrettik- leri yn yen hatıralardır. (De- rin deri çekerek) eğer ben Sait Pay i Kamil dara e saydım, Abdülkamidi bahsi değiş- ral Bey, bim edu bu tirmek içi Biye Muhtar Paşa hak- kındaki fikriniz. Diye — “Abdülhamit, x in bir ziyi hatırlamak gi elini alnında çeri cevap verdi: uhtar Paşayı ilk defa cizik şehzadeliğimde Avrupaya gittiğimiz (Ozaman görmüştüm. ım, e Yusuf İzettin Efendiye hoca oldu. > > a sonra da birçok ani ve mel EA illede bulundu. Ta san üç) te Rus harbi hoşlıyasağı zaman, Yıldızda p komisyonu vardı. ( Şark Gi için bir kı ara- nir) eğ vi enim hatırıma Muhtar O za kendisi m yari idi. Derhal oradan getirttim. ( Şark Ordusu ) kumandanlı- ğma tayin ettim... Garip değil (mi; o zaman Sadrazamla Harbiye nazırı, Rumelide beş yüz bin, Anadoluda da dört yüz bin Die lik birer ordumuz olduğunu söy- lüyorlardı. Fakat bu orduların nerelerde, hangi mevkilerde bu- lunduğunu sorduğum zaman hi, (9) Şimdi; (Bilecik ) İbrahim B. meb'usu e le Ee işürlü lüğü v bir cevap ina Sadra- zama soruyorum: — Efendim, ben anc ve siya- setle meşgulüm. Askerin nerlerde bulunduğunu Ha nazırı bilir. yk Harbiye soruyorum: nazırına — Efendim, ben bu işte yak nız eğime V> öyküm e Müşrü) nün malümatına müra za edelim, cevabını veriyordu... o To pi ane ine sorduğum zaman da endim, ben, yalnız as- Va seli memurum. Bunların nerelerde Wi cem ve tahşit ) edil- diğini bilmi Cev he bak Bu tezebzübe çok canim sıkılıyordu. Nihayet, lr ei huzura celbettim: Da rhal vazifenin başına git. Fakat gider gitmez oradaki ask velle bana derhal Dair. Dedim n ifa eli dn ik kendine na- usu ettirdi Mal a ii istediğim “defteri talgrafla b gönderdi. Meğer, Anadolu sunun mevcudu; lik bin kişiden el uhtar Pş. bu malümatı verdikten sonra, (bu kuvvet ile dusuna k eni du. Bundan pek mi diyordu. EN Yen e asabi read Henüz daha başarı Harbin önüne geç- miye tım. Fakat, ne yaptılar, yaptılar, ez beni hacbı ka- bul etmiye mecbur kat, sözlei ğilim. ie cap ede nurlar. V. ak az fenalık gö: ni > alel onların ve bizimle hoş geçinmesi, iki tar: çok faydalı — siyası rahim alyan ba fikrini sor- İhamit, bunada şu ce- vabı are — İtal ( Ça ya a öz beee zem nımda bile, ora- kinle en küçük pr istifade e etmek ister- lerdi. ia bir aralık adi bir arazi meselesinden dolayı İtalya re yi vali ii paşanın ldı. uruna ig kaldı. gli ben bir ta- raftan valiye haber yol. Di- ger taraftan da i ele aldım. Hadiseye | sebep ay öy güz ve bin kuruş ) la Trablus in de emi ii ki yi yle ehemmi- Ere işe ehemmiyetle ba- kılsa e birazda para sarf ei her hal ide böyle olmaz- dı. Maamafih, işin iç yüzünü lâyı- kile bilemediğim için tabii fazla birşey en emem . bdülhamit, lakırdıyı döndür- dü lg a steşarlar)a getirdi. — Müsteşarları daima ecnebi hükümetler Ten almak isterler. rdada mühim paralar ve- müsteşarlar, ia ahiâi edil- melidir. Va a ve yakın ile iş olmaz. Bu esnada Diş Tabibi Rifat Beyin işi bitmişti. Abdülhamit, Rifat Beyden Kadınefendinin diş- leri hakkında bazı malümat iste- i. Rifat Beye teşekkür etti. Bu- günkü mülâkat ta bu suretle hi- tama erdi. (Arkası var) we ve İn U; Yapı re ker vaz bale m (800) vagon şeker çıkaracaktır. a ilâveten yapılan il a da ( 1,250,000) kilo istihsal edecektir. BUGÜN — 8 kânunuevvel 931, 25 Salı, teşrinisani 1347, 27 Recep | G — Doğuşu 7,13 Batışı 16,41 NAMAZ VAKİTLERİ — Sa- bah 4,59, öğle 12,5 ikindi 14,28, akşam 16,41, yatsı 18,19. Kasım — ALKAZAR (o — Yıldınm ALEMDAR O — Milyon Peşinde ARTİSTİK — Dul nişanlı ASRİ Kaçakçılar gemisi EKLER — Attik HA! — İstanbul ETUVAL — Don Kazakları FERAH — Konser, varyete FRANSIZ TİYATROSU — Raşit Rıza Paris GLORYA — Canım HİLAL — Hacı Murat B. — Raspatin MAJİK — Cehennem kartalları LEK — İstanbul sol MİLLİ — Küçük di OPERA — — Bam il Kıral şık rseri DARÜLBEDAYİ — Siyad Kadıköy Süreyya — Le hakikat Sayfa tuhafıma gitti: lur mu?.. Yanımda yürüyen hademe, yüzüme baktı. Hafif bir tebes- sümle cevap verdi: — Galiba siz stüdyo hayatına mo > halde anlata- a canlı insan- ar de izmir” Bir d e ( cansız in- esi vardr. Bunlar, ln Hatta bu şubenin, il A barel kısmı < lerini dinledikten sonra, beni yu: kardan aşağıya kadar keskin bir . 5 yenii nazarla süzdü. makinesinden geçi net- tim. Sonra cebir İm "bir ki —— Bapvi kısa bir şey azdı. iki saniye Vm Kâğıdı uzal — Dokuzuncu Kira götür. Emrini verdi. Artık yürümek- ten ve dolaşm ii bimecal kal- mama rağmen yine yola düzül- dük. Yine resi paviyonların ii geçtik. Artık, düz bir sahaya gelmiştik. Burası, birden- bire in dar oldi e hayretimi mucip sadüf ettiğim manzara, bir vc harabe oldu. Ben, ie Ea yanan bir köşk biraz ilerde, mükellef ui Tan çıkılan kapısı... daha ilerde, dik. Sağa saptık. bir p e viyonla karşılaştık. Ba miz damı ve cephesi, TİM Kapıdan Sir Geniş ŞARK YILDIZI Holivuta Nasıl et Yıldızlar Arasına Nasıl Karıştım? YAZAN: Sı Hem hem de bum | çerken bu höcrelerin içine de ları diyom. Birdenbire e göz ge or ve ha; aklim. retten hayrete düşüyordum... — ime. Bişey so- b ayrı bir sabne idi. racağım. Hepsinde de ayrı ayrı vak'alar — Sorunuz. cereyan ediyordu. Höcrenin bi- — Mister Veylin söylediği inceliklerile bir aşk (canlı insanlar ) tabiri benim hnesi devam ederken, yanın- Çün insan i rede, genç bir kız ğ eriyordu. — uncu atelyeye geldik. Ancak, hademenin bu ihtarı üzerine ben kendime gelebildim; çünkü o kadar şa: e. o kadar kendimden geçmiştim. Bu büyük höcrenin bir köşesinde, Mi bir yatak odası üi sahneler artistlerin ne ikin um kuvvetinde çiğ bir ziya anı boşanıyor. ( Jüpiter ) denilen o cehennet membalarından hararet altında artistler buram: buram terliyorlardı. İki filim alma makinesi mütema- diyen çevrili Bu makinelerin iyor. ortasında duran bir adam, elin- deki kâğıtları sallıya sallıya ; daha Biraz Haydi, — Jan. İleri. Biraz e düz tut.. Gül. Orada dur.. ileri.. larını aç.. Adai belânı. versin, aç: Ha şöyle.. Daha yürü.. wi ie bire Janın boynuna atıl öyle Diye mütemadiyen bağırıyor, rin çırpınıyor, yaj pılan en e hareketlerine kadar söyliye- rel iğ artistlerin vaziyetlerini idare ediyordu. Zavallı artistler, kanter içinde kalmışlardı. e ki boyalar, hemen hemen biribirine aba. Her halde rejisör de bağırmaktan ve inmek- ten yorulmuş olm. f yi ir çel işaretile 49 AHMET İRFAN B. Zeki meraların wi vardır, (kadın ihmal etmez, menfaatlerini israf- müçteniptir. ak erir ve yese düşer. Bize Gönderiniz, * » * Size Tabiatinizi Söyliyelim... WS ÖMER LÜTE n bir koridor ve bu ko- | nefes aldı. Pantalonunun arka ilani üzerine sıra ile > yağa şi yan in e Hn esesile pij u çıkardı. Me- Sea yer » lekeli çiğ o Ni Hamam gibi sıcak olan ko- | Uzun bir nefes çı ridorda, rolünü bekliyen kadın, ine artistler elem venleri erkek artistlerin arasından ge- Arkası e 4 Resminizi İşsize dü ği iri