6 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Uygunsuz Evle- rin Çokluğu Ve 9 Halkın Fikri İ o zamanda sıkı bir ahlâk mücadelesi yapılması lüzumuna dair bazı müracaatlarda bulunu- luyor, Mahalle ve sokak araların” da birtakım uygunsuz evlerin peyda olmasından şikâyet edili- yor. Bu vaziyet karşısında bir muharririmiz, dün, tesadüf etliği şehir halkı ile görüşüp bu he- sustaki fikirlerini almıştır. Aşağı- daki satırlarda tesbit ediyoruz: Asım B. ( Yüksek ticaret mektebi mezunlarından | — Son zamanlarda mahalle aralarında hususi randevu ev- lerinin o çoğaldığı görülüyor. Bunlar kontrol edilemediğin- den zührevi bastalıklann ço- ğaldığı iddia edilebilir. Genç- liği bu hastalıklardan mak için bu gibi evlerin mey- dana çıkarılması yolunda €- saslı bir mücadele ve teşkilât lâzımdır. koru- * M. Nari B. (Diş tabibi) — Umumi kadınlara ihtiyaç vardır; ancak şurada, burada fuhuş yapan kadınların zâhire çıkanlmam ve bunlardan has- talıkkı olanların o ehemmiyetle tedavisi lâzımdır. Bu meselede en mühim nokta: hastalıklarm önüne ge çebilmek ve fulhşu tahdit et- mektir . * Nâzım bey ( Kumkapı, Çif- temektepler caddesi 19) —Dabiliye vekili Şükrü Ka- ya beyi mecburi vesika usulü- nü kaldırdığından dolayı teb- rik ederim. Yalnız, son senelerde fubuş artmıştır. Gizli umum! kadınların mahalle aralarına sokulmaları neticesinde bunların kontrolü imkânsız bir bale gelmiştir. Almanların fuhuş mücadelesi için vâsi teşkilâtlar vardır ve bu teşiğiai polip teşkildim- dan ayrıdır. Bu işte polise az vazife tevdi ederek takip ve braç işlerini ayn bir teşkilâta tevdi etmek lâzımdır. İsmail — B. e m kasap) — mani olabilmek için zabıtayı ıslah etmeli. Hastalıklı kadınlara aman vermeyip hastanelere sevket- meli. Efendim; birçek mahalle aralarında ve sokak Ortala- ında bu gibi kadınlara hergün 4 adüf ediliyor; acaba bubir w sal neticesi değil midi Eski Osmanlı Borçları vafık Cevap Gelmesi Bekleniyor Ankara, 5 (H.M) — Düyu- nu umumiye meclisinin protes- tosuna verdiğimiz cevabı hâ- miller komitesi almış ise de nasıl telâkki ettiğine ait nok- tai mazarını henüz hükümeti- mize bildirmemiştir. Paristen buraya akseden hir rivayete göre hâmiller arasın- da, noktai nazararımızı tamamile kabul etmedikleri takdirde el- yevm Osmanlı bankasına mevdu olan üçte bir faizin tarafımızdan istirdat edileceği hakkında bir şayia deveran etmiş ve bu şa- yia beyecam mucip olmuştur. ya mevdu para altı milyon Türk lirasıdır. Bizim için kabul ettiğimiz faizin üçte biri olsa bile bugün mutat faizlere göre gene mühim bir miktar tutmaktadır. Binaenaleyh hâmillerin bu parayı da ellerinden kaçırmak- tansa hükümetimizle uyuşmayı tercih edecekleri tahmin edil- mektedir. Bir Seyrü Sefer Memuru Ne Yapana? Beyoğlunda Seyrü sefer me- murlarından 2430 numaralı Necati Efendi evvelki akşam Tepebaşında ( Samiye) adlı bir kadını bıçakla bacağından yaralamıştır. Polis Tayini Polis omüteferrika serke- miseri Murat Efendi Maraşa i nakledilmiştir. Bundan başka | komiser Kâşif ve Muhsin Efem- diler de başka vilâyetlere nak- edilmişlerdir. Hilâlahmerin Yardım Hilâliahmer merkezi umu- misi mutat toplanışını yaparak şimdiye kadar İzmir felâket zedelerine yapılan 100 bin Hira yardımı tasvip etmiştir. Mülkiyenin Yıldönümü Mülkiye mektebinin 54 ön- cü yıldönümü dün saat 15 te mektep binasında tes'it edik miştir. Vicdansız Kadınlar Ankarada genç kızları fuh- şa teşvik eden 12 kadın ya- Hakkında Paristen Mu- da Görüşü Küçük Esnaf İçin Mühim Rapor Yarın Ticaret Odasın- İ üşülüp Gaziye : Takdim Edilecektir... İstanbul Ticaret ve sanayi odası Gazi Hazretlerine tak- dim edilmek üzre bir rapor hazırlamaktadır. Rapor yarınki fevkalâde içtimada müzakere edilecek, sonra Gazi Hazretlerine verilecektir. Raporun ana hatları şudur: i — Yeni gümrük tarifesinde hariçten top (halinde gelen havlu ve peştemallardan 100 kiloda 225 lira alinakken 62,5 lira almakta, bu yüzden; havluculuğumuz ve peştemal- İ cılığımız sönmektedir. | 2 — Bu mensucat sanayi için “santral, bir tesisata lüzum vardır. Bu tesisat mensucatımızın perdah, cilâ ve boya gibi ihtiyaçlarını tatmin edecektir. 3 — Sanayi ve maadin bankası ihtiyaca kâfi olmadığın dan sanayiciler için diğer bir bankaya ibtiyaç vardır. 4 — Pamuklu mensucat gümrüğü arttırmalı ve memle- ketimizde pamuklu sanayiin bu suretle inkişafı temin edilme- lidir. 5 — İptidai maddeler muafiyetini veriş tarzı “ karne , usulüne kalp edilmelidir. şimendiferlerde balık naldiyatı için balık dolapları yapılması. 9 — Limanımızdan ve bhavzai fahimeden ihrakiye alacak i vapurlardan bazı resimlerin alınmaması. 10 — Nakliyatta beyanname itasının kaldırılması, NM — İhraç emtialarımızın teğşişine mani olmak için bunla- rın muayenesi ve bunlara menşeşehadetnamesi verilmesi, Fransız Kabinesi Dün İstifa Etti. Paris, 4 (A. A.) — Ayan meclisinde harici siyaset üzerinde yapılan münakaşalar neticesinde kabineye 139 reye karşı 147 reyle itimatsızlık beyan edilmiş, bumun üzerine Başvekil Mösyö Tardiyö kabinesinin istifasını vermiştir. C. H. Fırkası Ocak Kongreleri Kız Düşmanı Üç Yavruya Taarruz Eden Herif — Sekiz yaşlarında üç kızın Halk fırkası ocak kongreleri | Bamusunu berbat etmekle maz- baklendı 1 nun - adlı birisi ağır ce- ——» za mahkemesine verilmiştir. bitmiştir. Vilâyet idare beye- | lr e Hırsızlıklar Ve bir talimatname hazırlanmıştır. ye ida be Cumartesi gününden itibaren | şızlıkların Oadedi O sekizdir. içtimalar başlıyacaktır. İ Yankesicilikler de 6 tanedir. Niçin Tehdit Etmiş? Dün Salih Efendi İsmin- de Bir Adam Yol Orta- sında Tehdit Edildi Zabıta, dün garip bir teh- dit hadisesi kaydetmiştir. Vak'a şudur: Eyipte oturan Salih efendi isminde birisi dün işine gider- ken yarı'yolda önüne bir adam | çıkmış, karşısında dikilmiştir. Salih Ef, bu vakitsiz ve se- bepsiz (karşılaşmadan biraz şaşalamıştır. Faruk ismini taşıdığı anla- şılan bu adam Salih Efendiye ewwelâ hiddetle çıkışmış, son ra da ölümle tehdit etmiştir. Fakat şikâyet üzerine gelen polisler bu adamı yakalamış- lardır. Tehdidin sebebini anla- mak mümkün olmamıştır. Bir Kadın Bir Erkeği Yaraladı ğında oturan Madam Annik, ayni. ev sakinlerinden marangoz aralık fena halde hiddetlenen Madam Annik marangozu ya- ralayıp kaçmıştır. Hadiseye 8€- bep bir süpürye meselesidir. Yıldız Sarayı Umumi Bir Park Haline Getirilecek.. Yıldız. sarayının (o belediye ile olan eski mukavelesi fes- bedilerek defterdarlıkca yeni bir mukavele (yapılmıştı. Bu mukavele tetkik için Maliye Vekâletine gönderilmiştir. Tas- vip edilirse saray senede 3 bin tira kira ile belediyeye verile- cektir. Belediye, sarayı umumi bir park Obaline ifrrağ ede- rek halka açacaktır. Şehir Meclisi Şehir meclis? dün toplanmış ; meclisin içtimâ müddeli res- men kânunuevvelde biteceğin- den müddetin 7 kânunuevvel- den 22 kânunuevvele kadar temdidi kabul edilmiştir. SON POSTA Kânunuevvel 6 , DAHİLİ HABERLER Tevfik Rüştü B: Dün Cenevre Seyahi" | tinden Avdet Etö Cenevreden tahdidi teslib#” kongresini wüteakıp Sofya ziyaret eden Hariciye Vek Tevfik Rüştü B. dün öğl sonra ekspresle şehrimize Si miştir. Ayni trenden gazele” ler de çıkınıştır. Tevfik Ri B. akşam Dolmabahçede G35İ Hz. tarafından kabul buyu” larak kendilerine arzı tazim ve malümat etmiş, İtalya Bulgar kırallarile siyasi ric9 nin tazim ve hürmetlerini dirmiştir. Tevfik Rüştü B. dün gaf” tecilere şunları söylemiştir: gi — Biliyorsunuz ki ev Cenevreye gittik. Türkiy: samimi sulhperverlik ve “: tler arasında müsavat, sına istinat eden malâm DO tai mazarnı müdafaa e! Orada bilhassa dostumuz yet hükümetinin murahhas kıymetli Hariciye komiseri ütvinof ile sıkı teması ©* ma muhafaza ettik. Tahdif teslihet ihzari komisyonu b” zrladığı | projeyi | oku meşguldür. * İhzari proje 932 senesi mi” tmda içtima muhtemel büyük terki teslihat konferi sına takdim edilecektir. Romi) heyetimizi | mütehassis edi çok samimi ve dostane böSÜ kabul gördük, 48 saatte Soff” da kaldık. Bu müddet zarfın” Bulgar ricali ile temas etti İl Sofya, 3 — Tevfik Rüf Bey şerefine em bir bir , Türk ar cemi! bir “öğle ziyafeti vermiğii Ziyafetie hariciye, maarif, #*| liye nazırları ve maruf sy rical bulunmuştur. Ziya Mollanın Tavzibi y dildiğini Beyiu cümlesi sizal şartiyı gelirken mutlak şehi de alınmıştır. Millet Meclisinde Gürü tülü Bir Celse , Ankara, 4 — M Meclisi! dün Ankara imar müdür! vas 150 bin lira munzam tahsisat rilmesi görüşülürken Yusuf N İ çora B. bu paranın pek fazls | duğunu, Ankaranın bir kısmı edildiği halde, bir kısma hiç”. kalmadığını gürültüler aras söylemiş, sonra söz alan Ersif (Eskişehir) bu müdüriyetin uğ bu. işim belediyeye | verilmdiy söylemiş, « alkışlanmış, neti zam talebi bütçe encümenine * | edilmiştir. / , b Hasan Bey — Pazar ola Diterdar | başı. , “ ham bum şaralop , mu | İlk tedrisat vergisinden ikramiye olarak aldık. Yirmi iki yaptın? bin Defterdar — Hasan Pazar Beyi Biz o parayı 3: Hasan Bey — Trabzonda ilk Bmleri ssd mana alam dar, ağustostan beri, yani, bir, iki, üç, dört “Ola Hasan B. mektep mua | 4 Hasan Bey Ve Defterdar — Yo... İlk mektep iğ ekmek düşünürk en sen papelleri cebellezi 7” İ mazsın. Sökül paraları!