,ton Kar, 1913 senesınde Fıge:co gazetesmde, yer yuzunde muslumanhk kalkacak olursa, müsale-' j : kmda, makaleler ılsılesı yazmış ve © zaman bü , makaleler Şaık gazetel eri: tafafından' tercume_ v.dusturu olzm Kur' an, medenıyet cıhanmın sti- : vmedenıyetın, 1slam1yet tarafındari fnesrohman : yebıhuz Filhakika, bu âlt din Âvrupaya, duny “nin imarkârane mkısafı için lâzım ölan en esas İi kaynakları temin etmıstır Isîamıyetın bu İas, şükranı tanımıyorsak da, hakikaten'bu merkez— de oldugu.nda şek ve şüphe yoktür.s- a 'lmumı —müsalemeti muhafaza hususundakı hız— j biüna ımkan yoktur »- KUR'ANıN' SIHHATE VERDİĞİ - , EHEMMİYET — 5] At T : 1' -*'/ l o ü -1' İ tan İ 'Yuvakı.m d Kur anm sıhhate verchgı e : < : hemmıyetten bıhsedeıken, Şu sözleri söylüyor: » ıırlerınden hiç. birinin 'nazarı dıkkatmı çelbet'- mıyen bir aaihasıru bahis. Tmevzuu etmek çisti- * zardan butu dini kıtaplara Yaiktır. Kur anm'_ î'eri nazarı dikkâte ahı'sak, bu mukaddes 'ki ; sayesmde bütün dünyanın, bazi kısım'ları haş 'rat rnahseu olan Asyam.n 'ne Mmüthiş Bi — S 4 KURAN cıHAN MUSALEMETİNI TEM]N EDIYOR Fransa_mn en maar uf mustesrıkleı mden Gas— metin muhafazasına nnkan olup o].madıgı hak,— : olu.nmustu “Fransız müsteşriki diyor ki: «Yüz milyonlarca' insanın, dini' olan muslu .| manlık bütün saliklerine nazaıan du.nyanın Lı— vami olan bir dmdır Bu aklt: dinin Toenbar” Ve tinat. ettıgı temelleri muhtevidir.- O'kadar kiıbu esasların. imtizaçından * vucut buldugunu Söy. ıkıyetını teslim edarek ona 'medyun olaugumuz - ansız muharriri daha sonra Kur'anın - metini bahis, Mmevzüu edeıek dıyor kür <:Isîamıyet yer ka]ka ak ve b - Ünı * Suıetîe hiç bir ınusluman Ixaîmıyacak olürsa, ba- | : rışı devam * ettumege 1mkan ka"hı mı“’ Hayıı" 15 . S - her"şeyden fazlâ'_C'enabı Hakkavıtiıîhaa we 'te- muıadını o aııhı ehem.mıyet 111; ne: ;ı*fnh “temizliği nezahetı' zi ne fa.rzetrnekle bit çok Lahr î'nilğ_rgplaijı im- - ha etmıstır » Öi li r oe ÇöR40E ”KVU'R'ANIN,İAHLAKI KAIDELERI : Ccuı'uıe e intişar. eâeh- Ingıhzce Muhıtuhnaaııfde mf umanhktan '—u : suüretle bahsolunma.kiadır DN ((Islam Peygamb=-rmm*s'ecış İN aydmla - OŞ tan KLıı an aye ıeıı sön deıece mukemmel son * kısxm, muslu.manhgm ah-. vicl |. taıafta.n husnu.nıyet haya, rnusamaha, sabru ti “ruluk; istikamet, vekkül, Allaha itaat, mu<1umanhk nazarında Dib hakıkı imman esasları ve hakiki'bir müminin baş- * lica sıfatları oîarak gosteıı]ınıştır » KUR AN, MU MINLERIIN. İLTICAGAHIDIR Profesoı Edvaı Mont aHm ıstıyanlzgm im- € tısmz ve hasmı olan muslumanla'r» unvanh 'eser | rinim 17 ve 18. İnci, sahıfe]ermde diyı İ : (<Rasyona11.zm TAT, -yâni akhye Lehmesmm tevsi edebilir- akli L_u_ dm olduğunü. söy - « slamıyetın şımdıyc kadar. Avrüpa muh yorum.. İslâmiyı Gtin; bu safhası onun sıhhatı mu- hafaza için vukubulan eımrlendır Eivveli nu ıtnaf etmek lâzımdır. Kur” ân, bu noktaı Şu- , arif ettiği hbasit, fakat mükemmel Sılhıhi kâlde: Ü görürürü Mü îıımnn— Oniyeyi | muhakeme eden! mektep, ı(ıasyonalızm» — aynı heyecanla alevlemıs bu sifatlarla” teçhiz ı'—f.ane -kaynağı tamyan felsefi mezhebdir.' Rasyonahst- l .| kı_er Ve mebadu ülâ temm ede Teyebıhnz Adül ve mantık” mısdakıle akaidi ıiı— , kehmesımn 1sla_mıvet= tamamıle nuntabık oîdu— ” k -olduğu, dimağı- * yın. iİman 1sıkları ve kamıl yakm ile ; pürhur. ol—_ augu —muhakkaktır, . Residli Islam, müasırlarını : /7 etmişti. HoZletl cd basarmkk _s’ı:echgı D (Dcvamı 64uncu _nhırede) [1] Rasyonahzm, aklı; irfanın başl.ca hatta ye »İere göre 'akıl, öyle bir asli.melekedir kı, bıze tel k