“ Öt 1, sayı B SEBİLÜRREŞAD - — : : -Ş a ' sokmaktn Memlekettekı bütün. Halk Partisi “Mensupları da dahil üzere, on sekiz mil- “yon Müslüman Türk, bu ve şiddetle kendisine reddederler. Kızıl tehlike, Hazteti Muhammed değil, bizzat kendisidir. — .4 . Bu adamın sanki partiye suikasdı vardır.. Partiyi millet nazarında düşürmek i için elinden geleni yapıoyı, yaptuıyor, söylüyor, söyletiyor. İçel Milletve ediği gibi, böyle bir ada- mın riyaset ettıgı bır yerde din muesseselerı açılmasına karar a imkânı mı var? İmam ak Hatıp mekteplerı açılaca.k diye, millet bir. raz Ü- * 'tının ıtıbar ve nüfuzunu dâ beraber gömdüler. . RR Millet refikimiz, Saraçoglunun hu müna - sebetsiz sözletini naklettikten sonra muhterem . profesör Ali Fuat Başgil'in şu beyanatını da- nak]ettıle — Yılim dan beri la.ıklık namına, sistemli * ve ezici hücumlarla maneviyat aleyhine yürü - dükten sonra, demek ki bugün tekrar yareket | moktamıza gelmiş bulunuyoruz. Ne garip şey- dir şu tarih: Kuyruğunu isıran. yılana benzer!.. Fakat din terbiyesinin halk ahlâkiyatı üzerin- deki rolünü anlamak için, inkâr ettiğimiz ha - kikatlerin ve seneler süren hata ve hafiflikle- Ti1 acı acı intikam aldığı bugünü mü beklemek * lâzımdı?. Ne garipltir şu imsan: Yarattı ttığı. ma - butlara kah tapar, kâh tükürür. Ne kazandık, bilmiyorum. Mamneviyatı-yıkıp yerine çıplak ve çirkin bir sansüralizm ilâhesi oturtmakla, sos- yal çözüntüden ve ruhi sefaletten başka ne kazandık? Çamur lara atıp senelerce çiğnedi - - gimiz feragatli insanlar Yyerine hodbin, fesatçı . ve kıskanç bir menfaat mabudu ve an kusan iğrenç bir materyalizm koymakla «zira ki'zi- ycm ortada bilmem ne kavandık Ahlâkın- bence asıl mektebı, cemzyet ve örneklerdir. . Cemiyette ahlâk ör neklerinin ba- -şında ise hükümet ve idare gelir. Eger bir mem lekette, ahlâk -buhranı vürsa, bilmelidir ki o - memlekette derin bir hükümet. ve idare buh- Tama- vardar. Zirg, bir a.tcılıır sözüdür kı, balık baştan' kökür.n isnadı kemali nefret | türlü îmkânmla her Z KOMÜNİZMLE MÜCADELE «Komünizmle Mücadele Cemiyetin adıy- : le bir t€emiyet kurulmustur Bu cemiyet, neş- rettiği bşyanname ile halkı komünizme kar- L? uVatan milliyet, mal, can, âaile, tasarruf,- Allah ve dın tanımayan velhasıl uğurlarında dunya yaratıldıgındanbeı* devlet olarak, mil- olarak, fert ve insan ölarak çarpıştığımız, canlar feda edip tarihler yarattığımız bütün maukaddes mefhumlardan ve vicdan hürriye- yetlerinden seni ayırmı makineleşmiş, kökleşmiş hissiz ve fikirsiz zavallı bir sürü haline sokmak isteyen bu sinsi kara ve mel'- un kuvvete karşı fikrinle, hissinle, vicdanın, şuurun ve imanınla. ve sahip olduğun her zaman karşı komaya, ezmeye ve yok etmeye hazırlıklı bulunmak bugün en büyük vazifendir. Temiz alnını ve vıcdanmı aıle ve İş O- cağını, toprağını ve semanı komünizmden koru Turk yavrularının temiz vicdan- : örpe - larma bu müthiş zehrin bulaşmasına ana ola- rak; baba olarak, öğretmen olarak, kardeş ve nihayet Türk olarak mâni ol. Unutma ki, zehirlenmiş ana ve babalardan ölü çocuklar ogar. ddes millt iman yolunda.kı mü- - Bu'muka cadelen büyük olacaktır. Tehneffüs ettiğin bu * mübarek yurdun temiz havasını bulandır- mak ve zehırlemek isteyenleri tan. Ey büyük Ve aziz Türk! B unlar senden degıldırler Sana guvenerek seni tek bir ek- nizmle Mücadele Cemiyetîne)xaza ol, Yapâca— | ğimız 'bu mücadele, “savaşların “en mukad- deslerinden biri olacaktir. » mağa davet etmekte ve gele- 2 cek tehlîke]eri saymaktad:r.— Beyannamede | Mıllet refikimiz sözlerini şu suıetle bıtırı— : yor: Ra.bmetli Mehmet Akif: Ne irfandır ahlâka yükseklik veren n& vicdandır, . Fazilet hissi insanlârda Allah körkusundandır. Diyordu. İrfanı olhnıyanlar Türkiyeyi çık- mazlara saptırdılar. Vicdanı olmıyanlar halkın ekmeği ile oynadılar. Çocuklarımızın, bu' kö- tü örneklere benzememesı için neden bir ahlâk ve Allah bilgisine sahip olmasında ısrar ettiği - mizi şimdi anlatabiliyor muyuz?w