15 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

15 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Asriçeyiz: İş Bankası i Tasarruf Kumbarası “Evlerde eski çeyiz sandıkları yerine tasarruf © Eskiden genç kızlar bütün gün «lerini çeyiz hazırlamakla geçirir- lerdi.. — Çağla bademini andıran uzun yeşil gözler, Okyanoslar ka- ler, sarı göz- | ler, lâcivert gözler, kahverengi | gözler, elâ gözler © saatlerce bir| dantelânm kıvrımları arasına ta | il bir yaprağın içini pamuk, Holdurmak;, bir yatak çarşafmın | kenarlarını ajorlamak için ne günler geçerdi. Her evin küçükhanımı daha © “ön üç yaşına basınca büyük ha- İÇ nem bir gün beyin karşısma diki- olirs g İ ka in velilik öğe bastı; Bugün közeye oturtan ya- | “fm ana olacak | . . Halâ bir çe-| Şii enndığı alamadık. diye ihtar. | da bulunurdu. © Bir akşam evin önüne bir ha- « mal dayanır, boş çeyiz sandığı ka | ““pıdan içeri sokulurdı Ea Çiz Bk) ağn Bıcır gıcır yeni olması mak Çeyiz sandığı eve gelir gelmez. küçükbanımı bir faaliyettir alır- “dı... Paçalıklar, sabahlıklar gece- olileler, masa örtüleri, dantelâlar, gömlekler, yatak çarşafları, yas” bik ileri markalar, mendiller, #tâ kurmuzı ut kılıfı lerine kadar herşey işle- , örülür, hazırlanırdı. imn çel sandığına bak- ““tmez mı? Sakım güve girmesin... © Kuzum biraz naftalin alm da ke - marlarına atın... — Tun, . Allah mustahakını lemeli yatak çar- saflarını güve yememiş mi? — Çocuklar koşun... kapının | © Gönünden lavanta çiçeği satan ka- «dın geçiyor!. . gibi sözler işitilir. “di. Çeyiz sandığı zaman zaman “naftalinlenir, çamaşırlar çıkarılıp ie alandırılır, gelinli koksun diye lavanta çi- çekleri küçük torbalar içinde san- SSdığının ötesine berinime atılırdı. Fakat yeşil, mavi, “ elâ, siyah — gözlerin günlerce yorulmasından, ince parmakların uçlarına yüzler. © ce iğmenin sivri ucu batmasından | © sonra çok defa rn fi ii — Ah kizm çeyizlerini almış © gitmiş... gördünüz mü başımıza — Aman yukarı katta merdi- © venbaşındaki odada çeyizsandığı vardı... yandı mı?. Çıksrmadınız © rında en fenama kaybolan çeyizlik saya ili. Gözü “nüzün önüne getirin... Bir petrol âmbasmın sarı ışığı dağınık saç- rı arasından süzülmüş. Geceya- izini hazırlıyan Çeyiz sandığı bir felâkete uğ- yan genç kız bunu büyük bir u- tikbaldeki evlilik ha- ül bir bahtsrzlık ad- , Artek ikinci | bir çeyiz zırlamağa eli varmaz. makası yürümez. iğnesi gitmez, makinesi di... Çalman, yahut yanan çeyiz- İer genç kızların o hayatında te- sirini gösterirdi.. Dün baktım.. herşey iz toplama usulü de çok dei İş Bankasında bir genç ah- Salih o Recep Bey. banlınam kumbara me Se urudur.. Dön görmeğe gittim... “İşleri başından aşkın... Bir iskem- © eye ilişerek onun biraz nefes al- “masını o bekledim... Evvelâ bir © genç kız geldi... Mavi muşamba- ın üzerinde yağmur taneleri iiriyordu.. çantasından bir kum. b di... genç memura uzat. umbara beyaz iri iri gözleri Ge dala Tâ Genç — Hep 25 lik, dedi... Onun i- in ya hepsi 27 liradır ya 30 lira... Mavi muşambah © gönç'kizm vardı... çünkü Yalnız 25 ku: ruaşluklar atılmak şartile bir kum- 27 - 30 Vira para alıyormuş. Paraların sayılması bitti, 29 İi- a yetmiş kuruş çıktı. Mavi mgs — Osambalı kızdan sonra bir genç kız “daha, bir daha. . En sonuncusunu uzaktan tan n.. Bir arkadaşımla nişanlı idi, © bir dairşde memur... Gişenin önü © hafifleyince genç memura: kumbarası var — Hayat çok değişti. ienç kızların çoğu şimdi çalışıyor.. ya | bir şirkette daktilo, ya bir dairede | memur, ya rejide amele. birinin dantelâ örmeğe, fisto meğe, ajor çekmeğe vakti, zam: nı yok.. Onun için | çeyizlerini böyle yapıyorlar... Babalar da bu- pu hissetmiş olacaklar ki kızları verip çeyiz sandığı yerine piril pi- nil yanan kumbarayı alıyorlar... Alerin genç kızlara.. Insanlar artık ber şeyi küçültüyorlar.. Hiç bir eşyaya fazla yer vermiyorlar. | Vapurlar kocaman kömür ambar. larını boşaltıyorlar, küçük bir ma- zot dairesi her işi hellediyor.. Ne- rede ise midemizi bile doldurma- dan komprime halinde gıda ala- cağız... Bu devirde fazla eşyaya yer verilmiyor... koca koca çeyiz. sandıklara ne lüzum var.. kom- prime halinde çeyiz lâzım... san- dık küçüle küçüle kumbara olu- ör Hem eski hasta ruhlu, petrol lâmbasının önünde Ladam O Ka- melya okuyarak © ağlıya şimdi nerede?. Ancak bu genç kızlar çeyiz işlemek gibi irane ve sıktatılı bir işe tahammül ederler... Doğrusu bu O zamanda da bir dantelâ kıvrımı için saat- lerce uğraşmak ta insana pek ko- mil bir iş gibi geliyor. Sonra yeni komprime çeyizin ne — çalmması, ne de yanması ihtimali Genç memur bana asri bir çe- yiz muhafızı gibi geldi.. İş Banka- # İstanbul kızlarını, yalnız İstan- bul kızlarma değil bütün memle- ket genç kızlarını komprime şek- Tinde çeyiz toplamağa alıştırmış.! Aşkolsun... Asri çeyizciye sordum: da hangi semt çeyizini topluyor... Defterine baktı: — Bahçek*pr, Fatih, Aksara rinden de Ere ziati. Beyoğlu, Şişli, Kız mekteple- kz Yisesi, Fey- “emees Vilâyet kongresi Tehir edi'di Mülhahat baza kongre- leri de bitti C. H. Fırkası Viliyet kor nm | gres yarm yapılacaktı. Hazır- lıklar ikmal © edilmediği için konğre bu aym son haftasında başka bir güne tehir edilmiştir. Kaza kongrelerine sit raporlar Vilâyet idare heyetine gelme- ğe başlamıştır. Mülhakat kaza kongreleri te- bi | mamen bitimiştir. Evvelki gün en son olarak Yalova kaza kon gresi yapılmıştır. Trabzon Fırka Kongresi TRABZON 12 — Halk fırkası kongreleri neticelendi. Bu seneki kongreler çok hararetli olmuştur. Kongrelere nezaret için fırka gru pu tarafından memur edilen A- masya meb'usu Esat Bey kazaları dolaşmaktadır. Grupça Esat Be- yin gönderilmesi kongrelere hu- susi ehemmiyet veri mektedir. Kongrede mesai rapot üzerinde mühim münakaşalar ol. du, İntihap neticesinde şu heyet kazandı: Tüccardan Hacı Dervis Ağa zade Ruhi, belediye reisi Kad | ri Mest, “Yeni yol" hip ve başmuharriri Bekir Süküti, Çulha zade Hüseyin, Ziraat Ban- kusı ikinci müdürü Ali Haydar, sabık fırka idare heyeti reisi Mah mut Muammer, ticaret odası reisi Atıf, daimi vilâyet encümeni aza- sıninn Osman, ticaret odası baş kâtibi Osman Cudi beyler. Yı azalığa da su zevat secil M , arriri Cowdet beyler, Mü. Tera Of Cane oğlu Mustafa, Simeneli Yusuf böler, Yeni hayı etine Ruhi, Halk evi rivasetine Bekir Sükütl Ey seçildi. Küç'ik haberler * Eyipte Defterdarda Feshane şir İ keti tarafından Tayyare Cemiyeti İstanbul Vilâyet şubesine yüz yirmi | iki baçuk fira teberrü edilmiş ve ce miyet tarafından takdir ve teşekkür lo karşılanmıştır. * “Tulü” biçki yurdu namile Arna: İnkılâp film filmi Nasıl olacak? Rus kre M. Zarhi muharrir mizeizahat veriyor İstiklâl barbi ile Türk ünkelâbe sinemalar mümessili M. Zarbi' memleketimize davet edildiğini yazmıştık. Ankaraya gitmiş ve orada bazı te maslarda bulunduktan sonra İs tanbula gelmiştir. Dün M. Zarhi' yi Park otelinde ziyaret ederek bu film hakkında bazı izahat al- dık, M. Zarhi diyor ki: — Bu filmin senaryosu tarafım dan rusça olarak yazılacaktır. Bu iş için muharrir Reşat Nuri Beyle birlikte çalışacağız. Reşat Nuri Bey bilâhara muhavereleri türkçe ye tercüme edecektir. Film, türke $€, rusça ve fransızca olarak çev- rilecektir. Benden filmin mevzuu- Bu soruyorsunuz. Henüz takarrür etmiş bir şey yoktur. Çünkü tet- kikatımıza henüz başlamış bulunu yoruz. Mevzu İstiklâl harbi ve Türk inkilâbıdır. Bunun İçin Men dros mütarekesinin imzası tarihi olan 1918 ile Lausanne muahede. sinin akdi tarihi olan 1923 senele ri arasındaki arı esas itti haz ediyoruz. Film bir dram ola- caktır, buna biraz da aşk entrika & karıştırılaçaktır. Size filmin ©- sası hakkımda şimdilik zihnimde tasarladığım şeyi anlatayım: Mon dros mütarekesi aktedildikten son devletler kuvvetleri İstan bula giriyorlar, vak'anm kahrama nı olmak üzere bir Türk genci in- tihap ediyorum. Bu genç, ya Su- e cephesinden dönen genç bir ihtiyat zabiti veya bir muallim ya halk arasından ahmmış gelişi zel bir vatanperverdir. Bu genç ne Gazi ne İsmet Paşa, me de le- tklâl harb in olmuyor, evkile burada vatan mü in yapılan teşkilâta da- Genç, ihtilâf kuvvetleri se maruz kaldığından benii Anadoluya kaçıyor ve o- rada çalışmağa başlıyor. İşte mev zua bu şekilde giriyoruz. Bu genç, filmde başlıca rolü alacaktır. Se- naryoyu yazmadan evvel bir çok tetkikat yapılması lâzamdır. An- karada ikon muharrir Yakup Kad Falih Rıfkı, Aka Gündüz, Re- #88 Neri Beylerle görüştüm. Ve Türkiyenin son seneler vekayiini tetkik ettim. Hattâ Polatlı civarın da Alagöz köyüne giderek Gazi Hazretlerinin Sakarya gi sana hil oluyor. gördüm. Ba ev, Ali Ağa isminle bir Türke aittir. Ali Ağa hâtıra olmak üzere evini o günlü halile sauhafaza etmektedir. Bu tetkika tendan pek çok ri Beyle beraber İzmir, Afyonka rabisar, Eskisehir ve Dumlupın. send talk başeya ” bir kapayarak manda etmiş olan Kara Fatmayı Ankaraya giderek maruf Türk mu harrirleri ve harbi idare etmiş o- lan zevatın bana verecekleri iza- hatı dinleyeceğim. Avni zamanda Gari Hazretlerinin büyük mutlu- nu da tetkik edeceğim. İşte bun- dan sonra Moskovaya dönerek se- naryoyu yazmağa başlayacağım. Senaryoda muvaffak olduğum tak dirde filmin Rus rejisörlerinden M. Yutkeviç ve Ertuğrul Muhsin Beyin idaresi altında çevrilmesine barlanacaktır. Filmde. Türk ve Ras artistleri çal bir usul vardır. O da bu gibi vak?- alar kahramanlarını halk arasın- dan almak ve onlara çevirt- mektir. Bu gibi Gilmlerde baş ro- Tün mutlaka — bu rolü mükemmel surette ifa e- debilir. Netekim meşhur Rus fil mi olan Mustafa halk arasından alınmış bir tiptir, Ve rolünde mü- kemmel surette muvaffak olmup- tar, Senaryoyu ancak üç dört ay- s hazarlayabilirim. Filmin bül. sahnelerini Türkiyede diğer çalarlar stüdyoları mızda çevirmeği teklif ediyoruz. Cünkü bizim her türlü tesisnta ma Tik bulunan mk emmel stüdyoları s ber voçhi- M. Zarhi geçenlerde | İ cılar hakkında tahkikat yapılmak Poltate Kaçakçı Şebekesi Esrarengiz şebeke nasıl ele geçirildi Zabıta esrarengiz bir kaçakçı mn ele geçirmiştir. Kaç; etle meydana zeveliki akşam, Yani is birinin elinde bavulla şüpheli bir vaziyette rıhtım caddesinde dolaş mas mazarı dikkati celbetmiştir. Bu esnada memurlardan biri Ya, iyi teşhis etmistir. Sabıkal kaçak çılardan olduğu anlaşılan Yani kalanarak karakola götürüldü. sırada, bir başka adam memur ların yanma sokularak: — Ben İtalyan tebansındanım. Adım da Bellocodadır. Bu ada mın elindeki bavul benimdir. de- miş ve bavulu almak istemiştir. Memurlar bunun üzerine Bellasa- doyu da karakola götürmüşlerdir. Karakolda bavul açılmış ve için- | den ipekli pijama, çorap, kumaş | gibi kaçak bazı eşya zuhur etmi tir. Yâni, zabıtaya verdiği ifade- de nişanlışı Kiçanm evinde böyle bir bavul daha olduğunu haber vermistir. Evde yapılan araştırma | da bu bavul da bulunmustur. Ba- vulun içinde kacak ervadan baş- ka italyanca yazılmış bir takım ev rak,, İtalyan ve Yunan hudut dama galarmı tasıyan mechul bir Türk | pasaportu ile bir fotoğraf makine #i bulunmuştur. Bollasada, bu kinenin ele secmesinde, mesi şartile polise rüşvet teklif ot- mistir. Zabıta Yâni va Bollasolavı tevkif etmistir, Esrarengiz kacak- tadır. Münzevi adamı öldürdüler mi? Hayırsız adada münzevi bir hal da yaşarken birden bire ortadan kaybolan Vasile ait tahkikata A- dalar polis merkezinde devam e- dilmektedir. Vasilin birkaç yüz li ra parasr olduğu ve hu parasına tamah edilerek öldürüldüğü tah- min edilmektedir. Haber aldığımı xa göre, polise Vasilin öldürüldü ğüne dair bir ihbar da yapılmış br, Polis bu ihhar üzerinde de tah kikat yapmaktadır. Bir otomobil kazası Şoför Abrahamin idaresindeki 2161 No, Ju otomobil dün sabah Beşiktaş tramvay caddesinden ge- çerkeri Ânitizin önüne çıkan Ah. met kızf'Ayieye çarparak hafif surette yaraladıktan sonra direk. siyonu icbire edemiyerek ' ileri deki tramvay direğine otomobili bindirmiştir. Otomobil mühim su- rette hasara uğramıştır. Bir kaçakçı Dün sabah saat 8 de Haydar. paşaya gelen Ankara treni yol. cularından Adapazarlı Mustafa- nın bavulu, şüphe üzerine araştı. rılarak bir okka kaçak tütünle iki deste cigara kâğıdı bulunmuştur. ibtisas mahkeme- Adliyeye verildi Evvelki gece Dolapderede dev riye gezen polis memur! da odun küfesile | önleri; çan Takfur isminde bir Ermeniyi yakalaiışlardır. o Takfur, evvel küfesini atıp kaçmağı teşebbüs etmişse do nihayet yakayı ele ver. miştir. O'lunları Pangaltıda Çini- Hi hamamdan çaldığını Takfur Adliyeye verilmi Kumarbazlar Rahmi Ef, isminde birinin evim- de gizli kumar oynattığı anlaşıl. muş ve yapılan araştırmada ku. marbazlar cürmü meşhut halinde yakalanarak Adliyeye teslim edil. mişlerdir. Cüzdan aşırırken Maruf sabıkalılardan Ser, Be- şiktaşta bir kadının cüzdanını aşı- rırken yakalanmıştır. Yangın söndürüldü Dün sabah Beyoğlunda, Kuloğ- lu sokağında Karacabeyli Hasan Beyin evinin dördüncü katında o- turan Madem Agavninin dairesin den yangın çıkmışsa da bazı eşya yandıktan sonra söndürülmüştür. İbrahim Tali Bey Ankarada ANKARA, 13. — İstanbul Me Yusluğuna seçilen Birinci | Umemi Müfettiş İbrahim Tali B. dün ak- şam geş vakit buraya geldi. Bir sene | Süren tetkik İ Oda meclisi dün de iş kanunu lâyihasını görüştü Ticaret Odası * meclişi dün yalnız İş kanunu projesi üzerin deki tetkikatını ikmal edebik mek için bir içtima yapmıştır. İş kanunu lâyihası hemen men bir seneye yakın bir müd- detten beri tetkik edilmektedir. Bu müddet zarfında muhtelif raportörler raporlar hazırlamış- İar ve dört komisyon muhtelif | zamanlarda lâyiha üzerinde tet kikat yapmıştır. Projeyi tetkik için Oda meclisi de belki on de- fa içtima etmiş, fakat birkaç madde müzakeresinden sonra ya müzakereyi başka bir içti- maa bırakmış, veya yeniden tet kiki için yeni bir o komisyona | havale etmiştir. Nihayet dün meclis işi kat'i bir neticeye bağ lamak azmile a etmiştir. Bu içtimads e komisyonlarla meclis arasmda anlaşılamıyan projenin 18 maddi üzerinde meşgul olunmuştur. . Yapılan tetkikat neticesinde bu madde- lerin de şekli tesbit edi ti Muktesit Yavrucak Ölmüş İş Balkan arada ailesini arıyor İş Bankası, bankanın tasar: | ruf kumbaraları kısmında 109 lirası olan ve şehrimizde bulun duğu zannedilen bir aileyi ara- maktadır. Bu aile Adapazarında iken o- gulları küçük İsmail biriktirdi- ği paralardan 9 lira 45 kuruşu bankaya yatırmış. fakat bir da- ha görünmemiştir. Bir müddet sonra o İsmail İş Bankasmın kumbara piyangosundan da 100 lira kazanmış, bu da hesa- bına geçirilmiştir. Banka bu ha beri vermek için İsmaili Adapa zarmdaki adresinde aratmış, fa kat küçük muktesit İsmail öldüğü ve ailesinin de İstanbul da bilinmeyen bir semte naklet tiklerini o öğrenmiştir. Şimdi bankanın İstanbul şubesi bu ai- leyi aramaktadır, Kari mektupları Eytam Bankasında kırdırılan maaşlar Bazı mütekaitlerin maaşlarını Ey tam Bankasına kırdırıp yoklamaya tabi olmaksızın sonraki maaşların kırdırılmesına da maliy nin müsaade etmekte olduğu görü lüyor. ve mütekaitlerin menfaatine uygun ise de, hakikatte bir çok müşlcülâta kcindikle » GlMiğe halde vermeden (maaşların kırdırmaları yüzünden gerek banka gerek maliye — alacaklılarına karşı| mes'ul mevkinde | kalacaklardır. Haczedilmiş olan bir paranın veril mesine kanunen imkân olamıyacağı mahimdur. Maaşlarını kırdıranlar, rubu maaş Jarehm bacsedilmiş olduğunu söyle- medikleri için banka onlara paraları- m vermekte; maliye vekâleti tarı fmdan da kimlere haczm tatbik edil diğini birer birer tahkik rağ — arın kardırılmasına sayda Bi tedirler. Bir nevi anlaşamamazl tan ileri gelen bu vaziyetin doğurs- biteceği müşkülât n dikkati çelp etmek Yazıyoruz, iy şubesi için balo Bu akşam Vali ve Belediye Reisi Muhittin Beyin riyasetin de Perapalasta bir içtima yapı lacaktır. İçtimada Halkevi mur veneti içtimsiye şubesi men- faatine verilecek balo hazırlık- dan: Mahcuz ve fruhtu mükerrer burdavatçılığa ait eşya 20-12.932 ta rihine müsadif salı günü saat 14 ten itibaren Galatada Mahmudiye cadde srde 96 No; lu dükkân derumunda Bu vaziyet ber nekadar Baskanm| —— 3 üncü kolordu ilânları Kavak İskelesi Aktarma An barı tamir ettirilecektir, İhalesi 17-12932 Cumartesi günü sa- at 10 dadır. Keşf ve şartname- sini görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak için o gün vak tinden evvel komisyona müra- caatları, (5004) (6530) 1738! » ig a Çatalca Müstahk mev kine ait bir adet traktör ve pul- luk satılacaktır.Görmek istiyen lerin Hadımköyünde Müstah- kem mevki kumandanlığına ve müzayeleye iştirak edecekle rin pey sürmek üzere her gün komisyonumuza müracaatları. (957) (6171) 1298 Metres Topçu atış mektebi hin top ambarı tamir ettirile- cektir, İhalesi 17/12/932 saat 11 dedir. Taliplerin keşifname sini görmek üzere her güm ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel komisyona müracaatları, (5009) (6618) Yeniköy Sulh İcrasından: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer (60) altmış lira İiymetinde (6) altı yaşındâ sarı renkte bir adet inek 21-12-932 yirmi bir Kânunuevvel 932 tarihine mü- sadif çarşamba günü saat (10) onda çarşısında açık ar- tırma ile satılacağından talip olanlarm yevmi ve saati mez- kürda mahallinde hazır buluna cak memura müracaatları ilân olunur. imemamieamnmeeyalniaağ İstanbul dördüncü icra memarlu- undan; Tamamına 6863 lira kıymet takdir | edilen Feriköyünde ve Feriköy ma- hallesine Kırvo İzzet paşa sekağın- da kin eski 10-12 yeni 12 No.hu man bahçe bir bap hanenin temami ile yine tamamlarına 3466 lira kıy- met takdir olunmayan yerde ve bu hane ittisalinde eski | 8-8 yeni 10-8 No. larla murakkam kayden bir ha len üstünde odaları bulunan iki bap dükkânın tamam: ile yine ayni yer- K.O, ve, F, kıtaları ihtiyacı ' için 140 kilo çay pazarlıkla 8: tın almacaktır. İhalesi 18/1: 932 saat 14 tedir. Şartnamesini 5 üztre her gün ve pazar İsa iştirsk için o gün ve vak | tinden evvel komisyona mür: caatları, (S012) (6621) * Çatalca Müstahkem mevki kıt'aları için 8,000 kilo bulgur | pazarlıkla satır almacaktır, İ- | halesi 18/12/932 saat 11,30 da dır, Sartnamesini görmek üze- re her gün ve pazarlığa iştirak için o gün vaktinden evvel ko- | misyona müracaatları. (5013) (6622) . , K.O. vel. F. kıtaları ihtiyacı i gur pazarlık İhalesi 18/ 127932 saat 11 de. Taliple- rin şartnamesini görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirek i- çin o gün ve vaktinden evvel | komisyona müracaatları. (5010) (6619) Ni # Davutpaşa kıslası tamir etti rilecektir. — Talip çıkmadığın- dan ihalesi tehirle 18/12/932 saat 10 da yapılacaktır. Keşif - namesini görmek üzere hergü ve münakasasma iştirak için o gün ve vaktinden evvel komis- yona müracaatları. (5014) (6623) “a Ertuğrul kışlası tamir ettir lecektir. İhalesi 18/12/932 sa« / at 10 dadır. Keşifnamesini gör- mek üzere her gün ve müzaka saya iştirak icin o gün ve vak- nden evvel komisvona miira- caatları. (5011) (6620) | İst. Evkaf Müdürlüğünden: Alemdağı civarında Sofu | Hayrettin çiftliğinin tarihi tes- | | liminden itibaren üç senelik &- / carı müzayedesi bir hafta tem- | dit edilmiştir. e Taliplerin 21/ 12/932 tarihine müsadif çar- | samba günü saat on beşe ka- dar İstanbil Evkaf Müdiriye- ! #nde Orman ve Arazi kalemi. | ne müracaatları, (6616) ——————— afaka Lisesi Müdür. | Talebe için kumaşı hariç ol. mak üzere 350 takım elbise pa- zarlıkla yaptırılacaktır. İmali- ne talip olanlar kânumuevvelin 22 inci perşembe günü saat 14 te Nuruosmaniyede ii | Tedrisiye merkezinde bulunma | dırlar. Besiktaş sulh birinci hukuk mah-| kemesindeni Müddei Riza efendinin. j Müddes ley İetinyede sabık Arma | vetköy Orman cibayet memuru mer | bum Mustafa efendi zevcesi Macide hanım aleyhine ikame olunan 35 li- | ra »lacak davasının cari muhakeme. sinde müddei aleyhann ikametgühi- eti ihtiyariye nin tastikile anlaşıl- İ dığından bitelep 15 gün müddetle lânen tebliğat icrası karargir olduğun | dan yevmü muhakeme olan 9-193 sent 11 de mahkemede bizat hazır bulunması veya bir vekili musaddak göndermesi aksi takdirde giyaben b altında 6 No, Ta dükkân: | müterakim vergiler | hlar ile diğer alikadaranın İrilerek tebliğ seks de ve tamamına 1944 lira kiymet taktir olunan kayden bir. halen üs- tünde odaları olan kömürcü düleei- minen tamamı ile gene ayni yerde kır ve İzzet paşa sckaklarında kâin olan eski 74 yeni 59 59 No. lu kâğir hanenin bu nında ve tamamına 730 lira kıymet taktir olunan eski 12 mükerrer 12 mükerrer yeni 61-63 No larla mura kam bir et'a arsaki ceman isbu beş parçadan ibaret gayiri merkulâtm tamamlar: ayrı ayrı şarteamelerdeld tamamı ile yine hanenin “ya | açık arttırmaya vezedilmiş olup 4-1. 933 tari rinin dairemizde inden itibaren şartaamele. herkez tarafından görülebileceği © ve 30 Kânunusani 933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 17 ye kadarda “daire mizde açık arttirma ile satılacakla rnm arttırmaları ık edecek ta- iplerin kıymeti mahamminlerin yüz de yedi buçuk nisbetinde pey akçe- lerini veya bu miktarlar o üzerinde milli bir bankanın teminat mekt. bunu bömil bulunmaları lâzımdır ile. belediyeye ait tenvirat ve tarzifat ve vakıf ica- releri müşterilere aittir 1424 numa rah içra ve iflâs kanunun 119 uncu maddesine tevfikan bakları tapu si- illeri sabit olmayan ipoteldi alacak irtifak hakkı sahiblerinin — bu heklarmı ve hususile faiz ve masarife | dair olan iddialarının ilân tarihinden itibaren 20 gün için de evrâks müsbitelerile bildirmeleri Yizımdır. Aksi balde hak ları tapu söcillerile sabit olmayanlar satış bedelini paylaşmalarından ba riç kalırlar alâkadarların işbu mad- dei kanuniye hükmüne göre tevfik ve hareket etmeleri — ve daha fazla malüimat almalı isteyenlerin dosya No. sile memuriyeti racaatları ilân olunur. Üsküdar hukuk mahkemesinden: Hüseyin Rıfkı efendinin karısı Ü küdarda Valdei atik mahallesinde Abacıdede sokağında 2 numaralı ha İ mede sakine Leman Nazlı hanım 8 leyhine açlığı boşanma © davasından dolayi tarafeynin © boşanmalarmda dnir sadır olan 2411032 tarihli $- lâm snreti müddesleyh J.eman Nazlı hanımın ikametyihinin meçhuliyeti- ne mabni ilânen tebliği ne karar ve- rna kaira olmak üzere ilâm sureti mahkeme divanka- nesine talik edilmiş olduğundan key fiyet gazele ile ilin olunur. Silivri icra dairesinde: — Silivride Hacer Hanıma mesarili icraiyyoden hariç üç yöz altmış bir bira altmış altı kuruşa borçlu | fetanbulda Sa matyada Arap kuyuda o 8 numarali hanede mükim Halil oğlu Mehmet İldris efendinin ilametgöhi meçhel İ kalış ve ba baptaki ödeme emrinin İ ilânen tebliğine karar verilmiş oldü- Zundan işbu ilân tarihinden itibaren on beş gün zarfında borcunu tediye İ etmediği takdirde başkaca yapılacak İ muzmelelerin t hacet kak malesızın cebri icra suretile meblâği İ mezburun ilâma mürtenit bulunma w hasebile tahsil edileceği ilân ole” —— —————— İstanbul yedinci icra memurluğu” dan: Paraya çevrilmesine karar vw rilen Şişlide papadanyel apartmanı | önünde muhtelif hane eşyası şehi | balin 20-12.902 günü sant on hazır bulunacak memuru tarafında».