15 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

15 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Dünkü spor milel teşkilâta dahil değildirler. Binaenaleyh o teşkilâta dahil ©- | lan milletlerle resmen temas ede- | mezter. Eğer Ruslar bu mâni do- | layısile kendi çerçeveleri dahilin- de bulunmak zaruretinde olmasa» lar, malik oldukları bedeni kabi İiyete bir de teknik kabiliyet ili ve ettikleri gün hiç şüphe yok ki Avrupa futbolü için bir silindir olabilir, Fakat bu maniler dolayı” sile Ruslar bugün olduklarından fazla bir şey olmayacakları kana- stindeyiz. Oynayacak olan bizim takımla edersek ga; atletik kabi olduğunu kabul etmek zarure deyiz. Bilmukabele biz de onl dan bilgi ve teknik itibarile yük. sek vaziyetteyiz. Burada ve An- karada oynanacak olan maçlar | hakkında fikir beyan etmek lü- aumsuz olur, çünkü futbolde ev- velden tahminler ekseriya insanı utandırır. Diğer maçlar Kadıköyünde bu vçalışmadan | evvel Vefa-Kumkapı ile Süleyma- niye arasmda bir maç yapılmış ve umkapı rakibini sıfıra kar. Taksim maçları Dün Taksim stadyomunda bir kaç haftadan beri yapılan futbol finali yeni ve eski arasında oynan lüp biribirinden ay- teşekküldür. Yeni dan mürekkeptir. Bu mü le her iki takım arasında çok de- rin bir rekabet caridir. İşte dün yeni ve eski Kurtuluş kulüpleri karşılaştılar. Takımlar saat üç bu çukta taraftarlarını büyük teza- Tk ken yani Kurtalaşlalar yaptı İlk akımı i lar ya; lar ve Mekila kadar hasımları ; nı iyice sıkıştırdılar. Ondan sonra oyun mütevazinleşti ve yavaş yas vaş eski Kurtuluş hâkimiyeti ele aldılar. Bu arada yeni Ki akını osnasında bir firikik Bunu eski Kurtuluşlular gayet İyi çekerek ilk gollerini kay dettiler. Bundan sonra Kurtuluşlu lar iki gol daha attılar ve devre gayrnizami hareket eden bir mak istedi. Buna yeni Kurtuluslu- lar itira zettiler ve sahadan çekil- diler. Bunun üzerine hükmen mağ İp oldular ve kupayı eski Kurtu- Tuş kazandı. Karagümrük sahasında Karagümrük sahasında yapı- lan turnuvada Altay takımı Edir- nekapı takımı ile oynamış ve £ - 1 galip gelmiştir. İkinci maç Türk-| spor ile Heybelispor arasında ol- muş ve Heybelispor 3 -2 galip gel miştir, gümrül Peralılar 4 - 1 galip gelmişlerdir. Askeri yurtlar ara- sında spor faaliyeti Dün Harbiye, Kuleli yurtları a- rasında Kuleli sahasmda her iki yürt atlet ve voleybolcüleri karşı- İaşmışlar ve çalışmaları nisbetin- de muvaffakıyet kazan dırmışlardır. Müsabakalar 13 te resmi geçitle başlamış, program ikmalinden sonra Kuleli misafir ağabeylerine çay ziyafeti vermiş- ler. Sportmen kuleli müdürü ya- rının ordu sevk ve idarecil: ine çok krymetli irşadatta bulusmuş ve ezcümle demiştir ki: “Sağlam bir kafanın sağla 2 bir vücude bulunacağı bugün , spor medeni milletleri terakkiyatı ile başbaşa gittiğini biliyoruz. Bizim de sporda çalışıp sağlam iradeli malümatlar olarak yetişmemiz lâ. zımdır. Her birinizi sporun baslın gıcı olan atletizme intisabmızdan dolayı tebrik ederiz. Daha mu- vaffak olmanızı temenni ederim." Sporcuları davet (Halkevi) min davetlisi ve safiri olarak şehrimize gelecek o- lan Sovyet sporcuları dostlarımızı istikbal etmek üzere bilümum spor kulüpleri heyetlerinin ve #porcularnın 15 Teşrinisvvel cu martesi sabahı saat sekiz buçukta tophanede Seyrisefain yolcu salo nu parkında hazır bulunmaları mercudur. Heyeti Tertibiye namana Taip Servet Rusların istikba) merasimi proğramı 1 — Sovyet sporcuları misafir- lerimizi hâmil olan Çiçerin vapu- vu İS teşrinievvel cumartesi saba- hi sant altıda Büyükdereye gel- miş bulunacaktır. 2 — Sabah saat yedide heyeti istikbaliyeyi hâmil olan bir motör Galata Mehmet Ali Paşa hanı ö- nündeki iskeleden hareket ede- cektir. 3 — Bu motörde İstanbul valisi ve belediye roisi tarafından tercü man Vedat Boy, Halk Fırkası ta- rafından Mekki Bey, Halkevi spor subesi tarafından Sadun Galip B. ip ile heveti tertibive azası Taip Ser hareketleri vet, Zeki Rıza, Kemal Rifat Bey- ler, ve her gazeteden bir muhar- rir ile bir fotoğraf muhabiri ve mihmandarlar ve tercümanlar bu- jansı muhabiri M. Paplonski de bu matörle istikbale iştirak ede- ceklerdir. i 4 — Motör Çiçerin vapuruna Yeniköy açıklarında yanaşacak ve bu heyet vapura geçerek miza firlere ilk boşamediyi ifa edeceklerdir. — Vapur sekiz buçuk radde lerinde Tophane açıkları cek ve misafirler motörlerle hane rıhtıma çıkarılacaklardı 6 — Misafirler karaya çıkar- ken ve merasimi istikbaliye esna- sında şehir bandosu terennüm ede cektir. | 7 — Rıhtımda evvelen Halkevi spor şubesi reisi Fethi Tahsin Bey Halkevi sporcuları namına misa- | firlere beyanı hoşamedi edecek ve İ hazır bulunan kulüpleri ve spor- | cular ımisafirlere takdim eedcek- tir. 8 — Misafirlerimizi Seyrisefa- in idaresinin yolcu salonu önünde | ki parkta, İstanbul valisi ve bele- | diye reisi Muhiddin Bey namına mektupçu Halük Bey, Halk Fırka sı namına Rüknettin Bey, İstanbul mtaaksı namına Orhan Bey, fut | bol federasyonu namına Sait Bey istikbal edsceklerdir. Şehrimizde bulunan Sovyet kolonisi de misa- firlerimizi burada karşılayacaklar | dır. 9 — Fethi Tahsin Bey ile kulüp | ler mümessilleri tarafından misa- İ Girlere buketler takdim olunacak- tar. 10 — Bu merasimden, yolcu sa lonunda müddet istirahatten sonra misafirler hususi otomobil. lerle otele izam olunacaklardır. Asri spor yurdunda Asri spor yurdu tarafından ter ©p edilen boks maçları Atik i Paşa cami ittisalinde Merkez aile bahçesinde icrn edilmiştir. Asri spor yurdu boksörlerinden D. Nazır Efendi çıkacak olan ha- #ım boksör Halit Ruhi Efendi gel- memiş Nazar Efendinin galibiye ilân edilmiştir. Buna rağmen Ni zar Efendi gene mağlâp add: len Halit Ruhi Efendiyi davet et- mektedir. Eski ve kıymetli bok- sörlerden Sarı İstavri ile Nazar bir gösteriş maçı yapmış sürekli alkışlarla karşılanmıştır. Eski bok len Kimpo ile talebesi Ke- maçı kapmıştır. Ve Kemalin istikbalde güzel bir oyun cu olacağı görülmüştür. Asri spor rdunun birinci derece boksör! miş, neticede Arap oğlu gali miştir. Önümüzdeki cuma için ic ra edilecek olan mükâfat ve ma- dalyalı maçlara boksörlerden An- don, İstavri, Kimpo, Nazar, Arap oğlu, Kemal, Leon, Kaya, istirak edecektir. Türkiye futbol birincilikleri IZMIR, 14 (A.A.) —Bugün beş gurup arasnda Türkiye futbol bi- rincilikleri nihai müsabakaları baş ladı. Alsancak stadyumunu doldu ran binlerce kişinin önünde takım lar bir geçit resmi yaptılar. 13,40 da başlayan bu geçit resmi çok al kışlandı. Bunu müteakıp müstah. kem mevki muzika takımı istik. lâl marşını çaldı. C. H. Fırkası i- dare heyeti reisi ve Balıkesir meb” usu Hacim Muhddin Bey, sahanın | gelerek Türkler bütün dünyada söyleni- len “Türk gibi kuvvetli” darbı: gibi spor işnde de medeniyet dün yası yeni bir yol açmıştır. Bu yol- lardan birisi debugün meşgul ol- duğunuz ve muvaffakıyet için bi birinizle çarpışacağınız futbol 0- yunudur. Hepinize muvaffakıyet- İer diler ve tekrar hoşgeldiniz de rim,” Hacim Muhittin Beyin çok al kışlanan bu nutkundan sonra beş takım İzmir halkını selâmladı. Me rasim bittikten sonra İstanbulspor | vs Konya takımları sahayı işgal gitiler. Hakem Trabzon mıntaka- lan Cafer Beydi.. Takımlar şekilde yer aldılar: m İstanbulspor: mi, Aziz, Hasan, Su lâhaddin, Salâhaddin, Orhan, Tev fik. - Konya: Nebil, Sırrı, Sabri, Sü leyman, Şevket, Cemal, Nail, Re- sat, Hakkı, Adnan , Arif. Oyuna Konya başladı. İstanbulspor müdafile: dan kesildikten sonra, Konya ka- kabil bir hücum yaptılar. bul aleyhine bir korner oldu. Kor - İzak oynuyor, Müdafilerin vuruşları ner dışarı atıldı, 9 uncu dakikada HARİCİ HABERLER | Çinde Korsanlık Haydutlar bir | vapuru | nasıl soydular? | HOR Dün göce yarısı bir takım korsanlar İngi- bitlerini baskına uğratmışlardır. Ge- | liz bandıralı Helicon vapurunun za- | miyi, Hong Hai körfezine götürmüş | ler ve orada yağma etmişlerdir. HONG KONG, 1I4.A.A — Korsan | lar baskına uğrattıkları Helicon va- Pururu 45 saat sonra serbest birak- muşlardır. Korsanlar geminin tabiiye | tini belli etmemek için bacaları bo- | yamışlar, bir harp gemiri olmasın. dan korktukları bir vapurun yaklaş- tığını görünce gemi zabitlerini ölüm le korkutmuşlardır. İşkenceye uğramaktan korkan i- ki çinli yoleu kendilerini denize at- mışlardır. Bunlardan biri gemide ka- | lan kızına acıklı bir surette veda et- | miştir, l Yolculardan 5 çinli rehine olarak | olmp götürülmüştür. Vapurda bu- lanan iki Avrupalı kadın hiçbir su- eetle incitilmemiştir. İki İngiliz tor- pito mubribi vaka mahalline pek geç olarak gelmişlerdir. Helicon vapuru bu suretle üçüncü defa olarak korsanların tanrruzuna uğramış bulunmaktadır. i- KONG, 14. A.A ——————————————— istanbulun güzel bir akını ofsayt In neticelendi. Ofsayt vuruşun. dan topu kapan Konya sağ içi bir iki çalımdan sonra kalesine güzel bir şüt attı. Kale- nin sağ tarafında dışarıya çıkan bu tütten sonra oyun mültevazin güzel bir şüt attı. Konya kal bunu tattu. Yalnız İstanbulspor- da bu dakikalara kadar nazarı dikkati celbedem bir şey var, 8 favl yaptılar... 18 inci dakikada 18 yarda ha-| ricinde bir iki çalımdan sonra ken disine verilen pası Salâhaddin i- kinci defa Konya ağlarma taktı. Bu yolden sonra Konyalılar du- rakladı. İstanbulspor forlarınm hep Salâhaddini beslemelerine bir türlü mâni olamıyorlar. Nete- kim Salâhaddin gene güzel bir pas aldı. Derhal kaleye havale et i. Fakat, halcem bunu ofsayt çal- mış bulunuyordu. 22 inci dakika- da sağ içi İstanbul kalesi çalım yaparken İstanbul müdafi- lerinden biri eliyle topa vurdu. Hakemin verdiği penaltıyı Konya Sw klar kalecinin solundan güzel bir gele tahvil ettiler. Konya takımı glü yaptıktan sonra açıldı. Daha canlı ve daha şuurlu bir oyun tat- bik etmeğe başladılar. Lâkin peri hatlarma nazaran forlarn bütün gayretleri yabana gidiyor. Oyu- nun heyeti umumiyesi üzerinde müessir bir vaziyette iken Konya diği uzun bir pası sür'atli bir çıkış In Konya sağ içi sıkı bir şütle go- le tahvil etti. Bu pasa me müdafi yelişebilmiş, me de kaleci çıkış ya pabilmiştir. Konyanm bu golü w- zun uzadıya alkışlandı. Bu defa İstanbul takımı durakladı. Beş a) tı dakika için şuursuz bir oyun ta | y. kip ettiler. Bu vaziyet Konyalılar rın fazla enerji sarfetmelerine ve bu yüzden iribünleri dolduran bin larına vesile oluyordu. Devrenin bitmesine beş dakika var. Nisbi hâkimiyet tekrar İstanbula geçti. Son bir iki dakika içinde bu bâki miyet tazyika inkılâp etti. Beş for üç haf, Konya kalesine hüc diyor. Konya aleyhine bir korner dışarı atıldı, ve devre bitti. İkinci devre İstanbulun bir hü cumu ile başladı. — İlk dakikada | cuları höcüm şeklini de; Yedinci dakikada $. vole bir vurusla topu Konya kalesine gön derdi. Top üst direği yalayarak geri dışarı çıktı. 13 üncü dakikada Konya müdefii Sırrınm oyağı incinceek (sahadan çıkı. Konya 10 kişi ile oynamağa başladı. Konya takımı büsbütün ge ri çekildi. Oyun âdeta tek kale şeldi . 16 ncı dakikada Sırrı tek- zevksizleşti 25 inci dakikada Kenya biraz can landı. Hatta İstanbul © takmımı bo zuke oyuna kadar canlan- dılar. İstanbul defansı sıkışık ve bu. fena. Konyalılar bundün çok cesaret alarak hücuma başlad!1-, | İstanbul kalesi viaştı, Kalecini o fedakârlığı bu sıkışık vaziyette İstanbul takımı- mı üç defn mağlâbiyetten kurtardı. | oynamağa Barcelon'da Nümayiş 20,000 kişi sokak- larda dolaşıyor BARCELONE, ye 26.400 sümayişçiden mürekkep bir | kafile resmi şurette zan aitma alın- | mış hazı sendikalist mücadelecilerin | tevkifini. protesto etmişlerdir. Nüran yişçiler Katalonya hükümeti dahili ye nazu, tarafından kabvi edildik- ira Barcelonc'un bütün sokak- “olaşmışlar, polislerle arbede. mışlardır. Akşan üzeri bir bomba patlamış, ehemmiyetli zarar ve basara sebep olmuştur. Bu hareketin genişleyip bö yümesirden korkulmaktadır. Almanyada ihtira | beratları | BERLİN, 14.-A, A. — Statistikle | re göre ihtira bernatleri almak için | pülenla idaresine verilen istidaların yekümu 1930 dan epeyce azalmış tr. Bu taleplerin o miktar; 1930 da 78407 e baliğ iken o seneden beri vasati olarak senede 50 bin istida | verilmektedir. Patenta idaresinin 1870 deki tesisinden beri 500 bin- den fazla ihtira beraatleri | dağıtık. | uştır, İhtiraların ancak © yüzde 0- tuz patentaya bağlanmıştır. MA A. Iyun üzerinde bu Jsfia Konya sağ! müessir oluyor. Çok şahsı oyna- | Basına rağmen İstanbul defansını | klar muhakkak bir sayı kaçırdılar. | hırpalayor. 36 ncı dakikada Konya- | Gözüs ve kafa ile iki metreden kale- ye sokularak topu sağdan dışarı at- tılar, İstanbul talmı çok iyi bir akın yaptı, Muhakkak gol olacak bir ha- valeyi Konya kalecisi kornere attı. Konyalılar mukabil bir akın yaptı ur. Top sağ içte. Biç iki çalımdan sonra sağ müdafii de atlatarık kale nin sağ saviyesinden bir gol attılar. | Bu gol dakikalarca alkışlandı. Oyun | başlayınca İstanbulsyor . biraz sert| başladı. Fakat bu sorlik ekseriya kendi aleyhlerine oluyordu. | Konyalılar daha atılgan oynamağa | başladılar, Oyunun bitmesine 6 da- bike var. Top bir orya bir buraya gide gele nihayet Konya kalesi ö- minde fazla dolaşmaya başladı. Dev ve sonuna iki dakika kaldı. Kony. lar tekrar açıldı. Son dakikada top tekrar Konya kalesi önüne geldi. Müdafilerin birisi gayri nizam bir barak | bolanda Vorilan yanal yı İstan sporlular güözev vu ruşla gole tahvil eylediler. Bu süret le oyun 4-3 beraberlikle bittir, Mi müddet | zarfında açın muayyen , zarfın | Romaya | hücum! Havadan Romaya hücum manevrası yapıldı ROMA, (Milliyet) — Ey- lâlün 16 ncı günü öğleden larına Roma prefeliğinin (28, 29, 30 eylül 932) © günlerinde Romaya karşı tayyare hücumu tecrübesi yapılacağından aha liyi haberdar eden beyanname ler yapıştırılmıştır. Beyanname mucibince, tay- yare hücumu alelmutat hergün tam zevali ihbar eden düdükle ri4 çalmmasile ilân olundu. Ev velâ 20 saniye mütemadi dü- dükleri müteakıp 10 saniye fa- sıla verildi ve nihayetinde 20 saniye mütemadi düdük çalın- dı. Tehlikeyi ihbar mahiyetin- de olan bu işaretlerden sonra mütemadiyen ,bilâfasıla. düdük ler çalınmıştır. Tehlikenin yak laştığını ihbar eden bu son dü dükler üzerine sokaklarda bu- lunan ahali kapı içlerine galeri- lere velhasıl bulundukları yer- lerde her hangi kapalı yerlere iltica etmişler ve tehlikenin za- il olduğunu bildiren son düdük lere kadar gizlendikleri yerler- de kalmışlardır. Tramvaylar, o tobüsler de bulundukları yer- lerde durmuşlar ve yolcular da hemen inerek kapalı yerlere il tica etmişlerdir. Hususi araba dahi ayni suret le hareket etmişlerdir. Tecrübe esnasında husust binalardan hiç bir kimse; me- rak saikasile pencereden bak- mamış. taraçalara çıkmamıştır. Ayın yirmi sekizinci günü saat 22 den ayın yirmi doku- zuncu günü guruba kadar ve 29 uncu günü saat 22 den 30 ucu günü tulü vaktine kadar sokaklarda lâmbalar asgari de recede yanmıştır. Ticarethane ve dükkânların elektrikli ilânları ve levhaları yanmamıştır. Hususi binaların pencereleride aydılık görülme- miş. bilhassa binaların en üst katlarında ve sanayi müessese- lerinde bütün elektrikler hariç- ten görünmeyecek surette ka- patılmıştır. Fabrikalarla sair Şe müessesatı sınaiye, müstahde- | dir. Sali- mini için İş başlama ve paydos düdüklerini istimal etmemişler lâmbalar sönmüştür.Hücum tec rübesi yapan tayyareler bomba yerine kestane fişengi kullan mışlardır. Bu fişenklerden dam lara, caddelere ve sokaklara dü şenlere ahali tarafından kat'iy- dile “İlkinci çeyrek sant zarfında Tatam- bulaporun hâkimiyeti hâlâ bissola- nuyordu. Fakat iki taret tn sayi ya Puanlar ve maç Tetanbalsporun 43 yalebesiyle bit Mistres Voodruff'un katilleri HARBİN, 14. A. A. — Yeni Man- guri hükümeti zabıtası bir iki gün evvel öldürülen mistres un katillerinden birinin yakalandı. ğını İngiliz konsolosuna bildirmiş- tir. İtimatname Takdimi PARİS, 14 A. A. — İtalyanm Pa vis sefirliğine tayin edilen kont Pig Morano di Custazo, itimatname reiricümhur M. Lebrun'e tak- etmiştir. İrakın garp Hududu. CENEVRE, 14. A.A. — M Pa- gönon İrak hududunun tesbiti hak. kında Fransız ve İngiliz hükümetle. ri arasmda akdedilen itilâf protoko- lunu Fransa mamma imzalamıştır. Bazı ki Da göre tecziye edilmişlerdir. Prens Louis Napo- leon ölüm halinde CENEVRE, 14. A. A. — Şu sıra da Leman gölü kenarında | Frangin #atosunda oturan prens Louis Na- poleon ölüm halindedir. Prens bir hafta evvel gayet vahim bir zatürri ye tutulmuş idi. Hastalığm seyrini dordurmak için yapılan bütün teda viler semeresiz kaldığından hastanın anbean ölmesi bekleniyor. İtalya kralı dönüyor ROMA, 14. A. A. — Savoia zırh- ısı Süveyş kanalına girmiştir. Kral Fuatın İngiltere -İrlanda konferansı LONDRA, 14. A. A. — İngiltere- Irlanda konferansı saat 15 e kadar mesaisini tatil eylemiştir. Konuşu lan şeyler hakkında şimdiye | kadar hiçbir tebliğ meşredilmemiştir. sonra Roma ve civarının duvar | ANKARA, 14 (A.A.) sustu. o Mes ci ve kısrakla; ği üçüncü geldi. rin Maltayı üçüncü geldi. 600 lirayı geçmiyen arap ve ye pıldı. Mesafe 1400 metre i ri bekledi; ÇANKIRI 14, A.A.-- Von Papen'e Cevap Bugünkü Almanya eski Alman- yaya benzemiyor PARIS, M.A. A. — Temps gaze tesi, Von Papen'in Münihte söyledi- Ği mutlen tahsis ettiği başmakalesinin sonunda diyor ki: < Alanyada 6 Tesrinisanide ya- pılacak imühabet büyük s lar vasıtasile hareket: geçecek olan Alman milletinin -- Von Papen'in haber verdiği o veçhile — kanunu Gsaside değişi yapmak gibi dei umumisinin taleb üzerine siyasi vatana hiyanete teşvik için gayri kanuni surette basılmaz risaleler bu- lunap burunmadığını aramıştır. Bu araştırmalar neticesinde bir- gok yani kâatler, küçük risaleler Berlinde siyasi zabıta, ahırlardan birinde komünistler tarafından ka- ve nutullar ele geçmiştir. nuna murayir bir surette kurulmuş bir surette kurulmuş bir matbaa meydan» çıkarılmış, rotatif makine lerle birçek yazılı kâatr: müsadere elmstir, Bolivya'da Moratoryom LA PAZ, 14. A. A. —- Hükümet bankalara ve hususi © sfrada olan borçlar hakkında bir sene müddetle cari oknak üzre o moraleryom ilânı Birinci koşu; 932 senesinde Sekiz hayvanım işti; şuda Ahmet Beyin Çankayası birinci; Osman Efendini Kırcef” lanı ikinci; Kaymakam Hasan Beyin Ceylanı üçüncü geldi. * * . » : Edirne muallimlerinin seyahati EDİRNE, 14 (A.A.) -— Erkek muallim mektebi gençleri tef biyevi mülâhazalarla tertip edilen köy gezintilerine bugünkü t# til günü ile başlamışlardır. Muallimleririn refakatinde yapılsf bu dolaşmalar vatandaşlık terbiyesinin fili bir tezahürü olacak ve köylü muhitide lisan. tabiat tetkikleri yapacaklardır. ik yağmur Edirneye yağdı EDİRNE, 14 (A.A.) — Dün gece memleketin aylardan b€ ekledi at kadar bir müddet yağmıştır. Fakf bugün yine sıcaklar çok fazladır. Suhunet derecesi zait 30 dur. Çankırı panayırı kapandı Çankırı içinde birçok alrşveviş olmuş etraftan binlerce halk gelmişti Sökede yakalanan kaçakçılai DENİZLİ, 1.A.A, — Denizli ile Söke arasnda kaçakçılık yapan bif kaç kişi yakalanmıştır. Ücerlerinde kacak sigar kâğıdı bulunmuştur Denizlide feci bir kaza DENİZLİ, I.A.A. — Denizlinin Kâhya böyünde köylüler. tnrafındafi bulunan bir top güllesini iki kişi kucaklarken gülle ateş alm; punlar biri derhal ölmüş diğeri ağır olarak yarılanmıştır. —>—————ğ——— ———————— m Ankarada sonbahar at yarışlar! Sonbahar at yarışlarının ikineifi bugün yapıldı. Hava kapalı ve yağışlı olduğu için seyirciler gö İ çen haftaya nazaran azdı. Satış koşusu adı verilen birinci koş dört ve daha yukarı yaşta halis kan İngiliz at ve kısraklarma mili fesi 2.000 metre olan bu koşuda Mme. Anne Sab ri Beyin Pezarı birici, Hasa ağanın Demirkırı ikinci, yine M8 Anna Sabri Beyi Kalmeti üçüncü gelmiştir. İkinci koşu, üç yaşındaki yerli ve arap tayları arasında yapll dı. Mesafesi 1200 metre idi, Bu koşuya beş hayvan girdi. Mef Salih ağanın Bozkurdu birinci. Zeynel Efendinin Nasibi iki” ; Binbaşı Şevki Beyin Mebrukü üçüncü geldi. Üçüncü koşu üç ve daha yukarı yaştaki halis kân İngiliz #t arasında ve mesafesi; 2200 metre i nın girdiği bu koşuda Ahmet ve Fikret Beylerin Piperi birind Akıf Beyin Bedyarı ikinci, yine Ahmet ve Fikret Beylerin Firf Dört hayv#” Dordüncü koşu; dört ve daha yukarı yaştaki yerli ve arap #f ve kısrakları arasında idi. Mesafesi 2000 metre olan bu koşuyü giren üç hayvandan Prens Halim Beyin Hakanı birinci; Kâzt” Efedinin Yavuzu ikiciliği kazandılar, Ahmet ve Fikret Beyl& kazandığı ikramiyelerin tutaff tıve kısrakları arasında y k ettiği bu ke” panayırı dün dağılırıştır. Üç gül Milletler Kâtipliği Almanlar bir nok- taya itiraz ettiler CENEVRE, 14, - A.A, — Millet ler meclisi umumi kâtiplık öniresini ln 'enaal bant Alman âzası milletler meclisi muhte” Uf müdürler heyeti âzâsı | arasında ayni millete mensup (bi müdirdi” Fazla müdürlerin bulunmaması ra sında israr etmiş olduğundan te Portekiz, Norveç ve ya âzâları arasından seçilmiş bir M Yeki itilâf zemini bulmağı memur # miştir. CENEVRE, 14. A. A. — Mille ler cemiyeti meclisi kadınların tabi” yetine sit karar suretini tasvip #f Gikten sonra esaretin o ortadan dır asına müteallik projenin kine girişeniştir. Rooevelt'in bir nutku ALBANY (Nevyork hükümeti de) M4. AA. — Vali M. Rooseve telsiz telefon vasttasile söylediği bi mutukta Amerikada pek çok işsizlf bulunduğundan Amerika hükümeti” nin bunlara yardım etmek mükellef olduğunu beyan etıniştir. M. Roosevelt muhtelif Ameriks” bükümetlerinin bunlara yardım © mek vazifesile mükellef olduğu” beyan etmiştir. M. Roosevelt muhtelit Ameriki” iğld e e artırmak içim mosburi surette MÜZ mai sizorta usulünün kabulü ehir” olduğunu da sözüne ilâve etmişti” Borah yeni bir konferans isteyof LONDRA, 14. A, A, — Amerik” yanından M. Borah dün akşamı #Öf lendiği bir natukta bir taraftan W miratın ilgası, diğer taraftan ar teslihatın tenzili ve nihayet çil borçlarının çiftçilerin tediye kabi yetine göre tayini işlerile messsf £. lacak yeni bir konferansın © hölkendaki kanumu tasvip etuoğetir. | rılması fikrini ortaya atmıştır. ELE 2D. EZER EEİ, SFİLIEI. ——E EE me SMEEYE ELELE