(Başı 7 inci sahifede) 48 medeniyetinin beşer tarihi- nin umumi inkişaf ve seyrinde #n mühim ve zengin kültür mer bu medeniyetin İyon medeniye- tinin anası olduğunu ve klâsik Grec medeniyetinin. ise - İyon medeniyetinin Anadolu sahilin den garbe doğru ( yayıldıktan sonra Atinada merkezi Şems gi bi görünen ve Attiğne medeni- yeti dahi denilen medeniyet ol duğunu söyledikten sonra bü- İtün dünyanın bu hakikatı he- 'nüz tamamen anlamamış bulun duğunu ilâve etmiştir. ><) Hasan Cemil Bey, demiştir | ki: “Bunu anlamanın güç oldu ğunu itiraf etmek lâzımdır.Çün kü 20 asırdan beri sürekli bir 13 Tar ve taannütle ve en mahir ve füsukâr şan'atlarla ruhlara ya- pılan telkinlerin kafalara yer- İeştirdiği hükümler bu klâsik rec medeniyetinin mucize ne Vinden kendi kendine tecelli et tiğini ve bugünkü medeniyeti | Mmüstakillen onun doğurdu! hu dünyaya kabul ettirmiştir. Ve tabif böyle bir inanıştan bir | hamlede sıyrılmak elbette güç tür," Hasan Cemil Bey, müteakı- | ben bugünkü tarihi hakikatı ile | Fi sörerek klâsik Grec medeni- | Yetinin miletakil bir medeniyet olmadığını, onun aslını Ege me deniyetinin doğurduğunu, Ege | medeniyeti dendiği zaman ©-| Bun Giritte inkişaf eden ve nur | İarımı adalara ve sahillere Y: Jan Minüs medeniyetini ve Po 'ponezden Münüs medeniyeti- De el uzatan Miken medeniyeti ve nihayet bu iki medeniyetin kavuşmasile yükselen bir mede Diyeti kasdettiğini iâve etmiş ve demiştir ki: “Bu eski medeniyetlerin bü- tün büyüklüklerine ve şaşaaları ha rağmen tohumlarınm Medeniyet ocağından getirilmiş ve buralarda neşvünemalandırıl Miş olduğunu izaha çalışıyo- rum. Yoksa klâsik Grec mede hiyetini kıymetten düşürmek Ye onun kuruclarma olan hür- Meti küçültmek asla varit ola paz. O kurucular bizim öz ata larımızdan başkaları — değildir. anın her tarafında olduğu Ege havalisinde de ilk me deniyet tohumları | getiren ilk Müşterek ataları şuurla tanr mak lâzrmdir.” Hasan Cemil Bey Etilerin, Egele- İn, Akaların, iyon veyahut İyenle- | vin hep bir asıldan olduklarını kay- c ai lindan olduğunu beyan ettikten sön a Eğe, Eti, İskit, Sümer, Mısır me- İcniyetlerinin hepsi bir zincirin hal- kaları gibi birbirine bağlı olduğunu Ye bu zincirin iki ucunun Altayın demir ocaklarında dövül: #ünü söylemiş ve konferansına de- » İn demiştir kl “ Bu sayılan Tarih konferansı ki medeniyetler : i üneşleridir öryel Me tüketen adam | ların çocuklarıyız. Grek kabilesi,Yu | Banlılar dediğimiz İyonlar o yahut; İyenler atalarımız Profesör Dr. Esat Paşa Göz Hekimi caddösi No. 60'Hilmi kitaphanesi yanında Grec medeniyeti ne de Ege tarih ve medeniyetini kendi mahdut sahala- rında mütalen etmek haikat ayayıcı- larını doğru hedefe götüremez.Çün- kü tarihi hâdiseler sıkı bağlarla bir- birine bağlıdır, Onun için tarihi ta- havvül hâdiselerini beşeriyetin umu eni tarihi menşeinden bugüne kadar bir lâvha halinde ve yukarıdan bir bakışla mütalea etmek (iycap eder. Ancak bu sayede büyük fikir ve me- deniyet çerçevelerini nana hatları ü. zerinde yürümek mümkün olur.” Hasan Cemil Bey, Alman mütefek kiri Herder'den ve diğer felsefe ta- ihi otoritelerinden deliller | zikret- miş ve bunlara ilâveten arkeoloji li- #an ve antrepoloji taharrilerinin ver- diği neticeler ve son keşiflerin kla- sik Yunan medeniyetini sark ve Â$ ya medeniyetine bağlayan halkayı meydana çıkardığını ve asri kültür dünyasının düne kadar gizli kalan tarihi büyük hakikatı buşün artk tasdik etmek zaruretinde bulundu- unu söylemiştir. Bu hakikat şudur: “ Klasik dünya Yunanlaşmadan, Ro malaşmadan evvel Egeleşmiş tarihte bir Yunan medeniyeti olmadan ev- vel yüksek bir Ege medeni mış ve bütün asırlara müessi in tur, Daha düne kadar Grec mücize- si denilen tasavvur artık bir efsane den baska birşey değildir. Avrupa nın görüşünde ve hükmünde büyük bir değişiklik olmuştur. Orta Asya- dan gelerek Mısırda Önasyada ve Ege havzasında inkişaf eden büyük beşeriyet kültürünün mirası Yunan. kılar ve Rönesans yoluyla yeni zama na devrolmuştur.” Hasan Cemil Bey zamanımız tarih otoritelerinin eserlerine da- yanarak Eze medeniyetini yapan insanların Önasya ve Tuna boy- ları yollariyle Orta Asyadan ge- len eski Türkler olduğunu tekrar etmiş ve beşeri kültür hareketin- de atalarımızın başkalarına birak madıkları ön safı yeniden istir- dat gayesini bugünkü ve yarık nesillere telkin etmek Türk tarih hocasmın milli ve İnsani varifesi bulunduğunu beyanla konferansı» nı bitirmiştir. Fazıl Nazmi Beyin konferansı Bundan sonra Darülfünun eski Yunan ve Roma medeniyeti mü- derisi Fazıl Nazmi Bey söz almıs, yeni Türk tarihinin Yunan ve Lâ- #n kısmında zikrolunan tarihi, e- satir, coğrafi isim “İlimlerle işti kak ve lisan hakkında mütaleala- rını söylemiş ve Yusuf Akçora ve Samih Rıfat Beyler söz alarak u- un uzadıya misaller getirmek ve deliller göstermek suretiyle cami- yetin noktai nazarını müdafaa et- mişlerdir. Türk akınları Samih Rıfat Bey, öğleden sonra ki ilk toplanışta cevabımı bitirdik ten sonra Kadıköy Kizorta mek- tep tarih muallimi Sıdıka İbrahim Hanım (Türk akınları ve kurduk ları devlet ve medeniyetler) benzi Ür kann zip ve icmalen bir konferans bu konferansı Kadıköy erkek or- ta mektep tarih İlimi Mehmet Ali Beyin Amo hafriyatı ve İstan bul Erkek lisesi müdürü Celâl B. in (Türk medeniyetinin cihan me- deniyetine tesiri) mevzulu konfe- ranaları takip etmiştir. ——— DUKKAN DEVRİ Kadıköyünde Hasanpaşa mahalle. sinde Kurbağalıdere caddesinde 60 numerolu tütüncü dükkünme Hasan Efendiye devrettim. Alâkadaranın 1 gün zarfında müracaatları ve merkür müddetten sonraki müra- caatların müteber olmayacağı İüzu- mu ilân olunur. Zeynel Birinci Sınıf Mürebassıs Dr. Süleyman Şükrü Mecliste münakaşalar Recep Beyin, İzmi! meb'usu Halil Beye cevabı (Dünkü nüsha- dan mabat) Gerçi Halil Beyefendinin samimi yetle söylediği | yanlış t elâkkilere hak verir mahiyette bir çok hmksrz | fikirler ufuklarda dol; Bun sebeplerini geçir, dahili siyasi dedikoduların hâlâ de ketadır. Bu | bir çak yam eden ve tekrerlanan akisleri gi bi mütalen ederim ve yani lış noktai nazarları tashih etmek için hepimi- zin her imkândan istifade etmesini vazife bilirim. Bir defa her beste her nasılsa ağır bir mukavemeti ruhiye hasıl etmek vaziyetine girmiş olan inhisarlar. kelimesini kullandılar. Mevcut olan inhisarlar | idaresinde İ bir takım memurlar açıkta kaldı de- diler. Devlet demiryolları devlet ida re ettiği için ayni kelimeye kalbet- mek için gayret sarfedilirse devlet let yine bazı fi etler müdahalesini ibsas ediyor | Bu da kâfi değil yakında tin bazı kanunları meclisi len kanun münasebetile dev imtiyazlı hakkında | dediler. | hüküme- | âliye ge- tirmesi o mevzuu bahsolunduğunu söylediler ve bir kısım vatandaşın uzakl ğım derpiş ettiler. Afyon ciler birliği kanunu — gibi bu münasebetle yine Jaştırılaca yetiştiri- bununla encümenlerde çalışılıyor. Kat'i neti- İ cesini bulmadı. Diğeri de vapurlar Üzerinde tasavvur ettiğimiz kanun lar ve nazariy: ir. Bir defa bu mevzuu bahsettikleri işleri ikiye lan nihayet bugünkü şekli devlet tarafıdan idare İ uyarmak lâzemdir. Birisi mevcut o- itiberile edilmekte mek hayati bir iştir. Yüzde 30 ka- dar tenzilât yapmağa mecbur oldu- ğumuz bütçe vaziyetini tenzim eder kon bir çok işler meyanında nihayet demiryoli dan maaşmı alıp yaşa- | makta olanlardan hakikaten bir me- sole olmamak lüzumdır. Hattâ bütçe | iline edek — sinde büyük milyonlar tenzili mev- zuu bahsolmayan her hangi bir dev letin de bütçesinin tanzimi esmasın- olduğu zahabında değilim Bundan sonra yapılması mevzuu | bahsolan işlerden vapurculuk mese. m; bilirsiniz. Millet Meclisinin azası ki Büyük olarak bulu- nan muhterem zevattan tutunuz da memleketin azçok aklı eren vatan daşlarım, az çok vessiti nakliyesi bu lunan mıntakalarda oturan lar, günün meselesi alarak mas etmişlerdir. Nihayet vatandaşların her meselede olduğu gibi İs ile de hepimiz yakından ve ehem iyetle alâkadar olduk. Son zaman- lerine taallâk eden vatandaş buna te- bir kısım bu mese- larda bizzat vapurcu arkadaşlardan ve bu işlerle alâkadar bir çok vatan bu iş hakkında mufas sal mütalealar dinledik. Bu hususta lehte olsun aleyhte olsun, pek çok seyler dinledik. Bunların verdiği ka- naate istinaden yede vapurculuk i idaresi haline sokmak vaziyet almıştır. Bir kere mesele alâ re vardı. Fakat ben burada bir Me doğru. © düzelmek ka: Beyanatın metni batma ve memleketin ihti; tevafuk edecek bir halde ri Anlaşılıyor ki serbest bir surette bu gün bazı vatandaşların yaptıkları vapurculuk işi normal bir vaziyette yapılan ,bir vapurculuk & değildir. Gerçi bunların daha kudretli ve b sövkür elelr vasıtasile — idare olu | anları yani işe daha çok sermaye emek ve kuvvet sarfetmekte olanla Tı olduğu gibi, o kadar (kendisini bu işe vermemiş, kafasını ve vasıta larını bu işte çalışmağa hasretme- miş olan vapurcular da vardır. Bu muhterem vatandaşların işlettikleri vapurlar içinde az çok (o muntazam bi rhal arzeden kısmı olmakla bera- ber umumi olarak bir çok gayri ka bili hal tarife ihtilâfları içinde gayri samimi, gayrinizami, gayrimunta sam bir halde çalışıyorlar. Ayni zm- manda vapurlarınm haddi istiabisi fenni malzeme ve vasıtaları haklem- da çok sıkmtilı fikirler veriyor. Bü- tün bu manzaraya göre, bü vapurlar umumi bir görüşle Türkiye gibi hu- dutlarının dörtte üçü deniz olan müs takil şekilde bir memleketin kapotaj ne bugünü temin edecek ne de istikbalde temin vadedecek vazi- yette değildir . Esasen bu vapurları işleten 28- vatm bütün bu işlere tahsis ettikleri sermayelere muhacir nakli ve saire gibi fırsatlarda yapılan istisnai ka. rar hariç olarak tam amorti, faiz ve kür temin edecekleri ve fakat vapur servislerini muntazam yapınak mal- zemeyi İyi ve mükemmel bir halde tutmak tamirat işletme i yet va İntizamını vücude w da yerine mümkün görülmüyor. Şu letdemiryollarında olduğu gibi yol- cu nakil vasıtalarını bir devlet ida- resi altımda toplamak bem memleke tine hizmet etmek olacaktır, diğer taraftan İsterse vapurunun bedelini getirmek alacak olan sahipleri bu sermaye ile daha müsait İş tutabilirler. Burada mühim nokta yapur sal birine elindeki vapurları bugünkü eylemektir . Bunun için kanunda vapurları 8 lacak devlet ile satacak (| sahibinin Doktai nazarlarını . müsavi surette nazarı dikkate alacak bir ekspertis usulü ve İcap sderse hakem usulü konacaktır, Hükümetin tetkikatın. dan başka C. H. Firkasının grupu meseleyi dört taraftan tetkik ettik. ten ve ciddi müzakerelerden sonra bu esasa karar vermiştir. satılan o fiatlia o müstahsllin © ne geçen para arasında bü- yük fark (oyapan şekli düzelt mek yoluna bilhassa afyon ticareti- nin beynelmilel tabi olduğu bir çok rşılamak maksadında gi rilmiştir. Halil Beyefendi sözlerinin. sonlarında buyurdular ki devletler. tirme İşinde esas itibarile rim. Fakat tatbikat hususunda ve sr rasında sizden ayrılıyorum, Bizim şimdi yanl Sezin ve elzemi yet gördüğümüz şeylerin esas- ta müttefik olmakla beraber sonra yapılmasında İma ötmi- yenler olabilir.Bu böyle olduğu bunun aksi de varittir. Yani a Beyefendinin şimdi o yapılmasında fayda ve hattâ elzemiyet gördükleri bazı tedbirleri almakta da biz şimdi maddelerin memlekete için derhal müdahale İstiyen bir tek lifi kanun yapmışlardır. über, bahar, tarçın, ve hattâ galiba kihve gibi en basit dünya (zevklerinden sayılan maddelerin memlekete s0- kulmaması hususunda teklifte bize tekaddüm etmişlerdir. Mühim bir bahse giriyorumı Arkadaşlar bu noktadan tenviri için lâzım geldiği khdar söylemeğe mecburum. Avrupanın, Amerikan, Japonya da dahil olduğu halde tek- nik sahada ileri gitmiş olan memle- ketler makine ve teknikte çeri kal. mış olan büyük bir beşeriyet kütle” sine san'atla, makine ile yapmış ol- dukları mensucat ve masnuatı sev- ketmek suretile bütün dünyayı is tismar ederlerdi. Bunu halen de kıs ikat alil Beyefendinin samimiyetle söyledikleri sözlere ayni samimiyetle mukabele ii olmak için söylemeliyim ki, bu devir kapanıyor ve kapanmak &- zeredir. Dünya aklını başına alıyor özünü ayar. Simdi b çek leket! ya; dl, dan istifi stmek ve bie medikleri ihtiyaçlara da ri tarafından yapılıncaya kadar hammül hiplerinin her leri hep birlikte mütalen edebil- mek için en samimi bir açıklıkla arzediyorum. İstismar yalnız sa- nayil i i memleketle- rinden gelmiyor. Az çok hesap, kitap, ticaret işini becerebilecek unsur o (Bilhassa (o Türkiye gibi bahis buyurdukları veçhile yüzde doksanı müstahsil olan memleket lerimizde) az mikdarda bulunan bu İstismarcılar bunu gösterdikle i rle nisbeten kat, müstahsilüi koyarak büyük emekle istihsal ettiği emtiayı, pazarda şu veya bu kadar az para ediyor di- ye malın sahibi olan Türk vatan daşmdan nisbeten aşağı bir muta vassıtların müstahsillere zarar ve- recek hududa kadar aşmamları ve bu hususta makul davranma- İarı lâzımdır. Amma arkadaşlar, Bir edebiyattır. Dünya külü” dan beri bu mutavassıtlar ta- rafından müstahsilin alnımın teri- le istihsal ettiği hu edebiyat usu- lâ dahilinde (o kıymetlendirmek mümkün olmamış ve bu yolda bir şofkat gösterilmemiştir. Edebiyat şefkati göstermeğe müsait te de- ğildir. O halde ne yapmak lâ zımdır?, Ameli çare, prensipli bir ça- lışma ve tanzim etmek yoluna gir mektedir. Yalnız C. H. Fırkası proğramı, bazılarının zannı gibi bir çok taraflı * bir proğramdır. Oradakilerle, memlekette sınıf farkı, sınıf mücadelesi yoktur ve smuflar ndaki nameşru mü vazenesizliği kaldırmak ve çalış- ma zümreleri arasında biribirile çatışmayacak surette ahenk tesis etmek lâzımdır. Bu proğramı kim madınefs ve nikbinlik havası için de.. (Bravo sesleri) sözü burada bırakırsam, Halil | Beyefendinin beyanatlarında tehlikeli diye söy ledikleri yanlış görüşün revacma yol kalır. Buna imkân bırakmamak için isahatıma devam etmeliyim. İ— Arkadaşlar, bunun hududu ne dir? C. H. Fırkası proğramında buna da cevap verdim. Aradadır İ ki (Normal esas ve şart İ da cereyan edecek ticari muame lât komali serbest ile devam e- nı doğru neticelerin teyit kuvveti dir. Bizim anladığımız devletçi- likte devletin işleri tanzim sure- tinde müdahale bir fn lehine müdahale etmek değildir. Bilâ- kis bütün çalışma zümreleri ara- lâzımdır. Burada arkadaşlar der hal kooperatif fikri geliyor. Koo peratif te demiryolu, elektrik ve daha bir çok fenni ve yüksek va- utalar gibi in son asır zarfında bulunduğu iktisadi bi müessese formülüdür. Bu müstah- sillerin veya müstehliklerin ve ya İ hut... arkadaşlarımızın pek gü- | sel söylediği gibi her müstahsil hem de müstehlik olan hallımı- rn müşterek mes'uliyetli ortak ln verişlerini bizzat, tan. sim ii dar, kooperatif tatbikatını yapar sal, ki bu bizim fikrimizin proğ- ramının ana maddelerindekinden birisidir, bütün müstehlikler istih İ ilik kooperatifleri © yapacaklar, | Mizumu veyleri | membalarından | ameli görüşü bu yanlış fikri tas- hih ediyor. Tâ İrlanda ada Japonyaya kadar kıt'alar ve bah ri mubitler aşırı bütün beşeriyet tarafından kooperatifler tatbik © dilmiş ortadan ne omaf nede tüccar Fırkamız normal Bereli bir vakit a- leyhinde değildir. Maksadı izah için bu misali arzettim. İş zümre leri arasında ahenk tesisi peren- sipinden bahsederken © onu izah sadadinde kooperatiflerdon bah- settim. Kooperatiflerin o yanında dünyanın her yerinde ticaret çalı p muvaffak oluyor. Fakat, yu» rıda başı boş ticaret fikrinin kat eseri olarak normal kârla tifa etmiyeceğini söylemiştim. Bir taraftan devletin tanzimi yanında diğer taraftan koopera kollektivizm tehlikesi yoktur. Bil mem nasıl bir hatalı görüşün te- sirile (nihayet bu iş kollektvizme gider) dediler. Bizim proğramımızda sahibi olmaksızın hada her hangi bir işi yapmış o- anların o işin yapılmasile husule gelen menfaatleri kendi a da taksim etmeleri demektir. Bi- zim proğramımızın neresinde bu var? Bu halde muhterem Halil Beyefendiden lira ediyorum: Bu nokta mühtacı tenvirdir. Lütfen bunu izah etsinler. Muhterem Ha lil Bey arkadaşımız bir şey daha söylediler. son söz k bunu da arzedeyim. Halil Bey gibi ne- cip hislerle memleket İer- kabul etmemek insafsızlığında bu İunuyorlar. (Nereye diyorlar. Nereye gi mek için nereden geldiğimizi an- lamak icap eder. Halil Beyefen- di bütün bu şikâyet mevzularını hikâyeden sonra (zaruret olunca onada razı oluruz) diyorlar. Biz bunu tahmin e Zaruret uzak ve bulmayacaktır. Türkiye bu kadar secip evlâtlarile temiz gidişile ve dürüst bir idare ile bu gibi sui- tefehhümlere maruz yık değildir. Şimdi Kumuz ve bir kaç Sırrı Bey arkadaşımız ile sami münakaşalarda bulunarak görü, dan gidildikçe ve bilhassa anlıyan larımız çalıştıkça ve anlamayan- larımızı mütemadiyen tenvir ettik çe korkulacak hâdiselerin memle- ket ufuklarmda hudusuna imkân verilemez ve böyle bir şey bekle. nemez. (Bravo sesleri ve alkışlar) Halil Bey (İzmir) — Efendi. ri arasmda © şahsıma müteallik ok iltifatkâr kelimelerinden do- İayı arzı teşekkür etmeyi vazife bilirim... | RADYO Bugünkü program ISTANBUL (1200 m.) — 18 ga mofon, 19,5 alaturka saz, 20,5 gra- molon, Ajanı haberleri, . saat ayarı, 31 alaturka saz Kemal Niyazi Bey Me arkadaşları, 22 orkestrası. BÜKREŞ (394 m.) — 20 orkest- ra 20,55 konferans, 2045 şarkı gece- si, 21,05 orkestra. BELGRAD (429 ma) — 20 kon- ferans, 20,40 konser, 2130 Zagrep- ten nakil 23,50 akşam konseri, ROMA (441 m.) — 20,18 Ajans haberleri, 21,45 (La Rondin) isimli operet. PRAĞ (488 m.) — 20 şarkı kon- seri, 20,45 Atelye | tiyatrosundan naklen bir komedi, 22,45 konser, VİYANA (517 m) — 102011 mi nücum dersleri, 21 senfoni, PEŞTE (660 m.) — 20,15 konfe vans, 21,15 cazbant, 22,30 piyano konseri, VARŞOVA (1411 m) konfernma, 21 konser, 22 bahisleri, 22,10 konser. — 2035 edebiyat Geyve icrasından: 1 — Cemal ve Sıdıka hanımın alacaklarından dolu- yı (2352) kilo mamul denk halinde tütün açık artırma ile 21 Temmuz 932 perşembe günü sant 14-15 ara- sında Geyve İcra dairesinde birinci artırma icra edilecektir, 2 — Artır. maya iştirik edecek taliplerin yüzde 7,8 teminat göstermeleri, 3 — Artır tırmaya berakılır ve talipler taahhüt lerinden kurtulurlar. 4 — Tütünleri görmek İsteyen ve fazla malâmat al- mak İsteyen 932-974 No lu dosya muza müracaatlar tilân olunur, EYİ ET İsterseniz PENDİK'te va- pur iskelesi yanında 64 No.lu dükkânda rekabet kabul” Gümeyecil > kader UCUZDUR. Koşunuz ora- da istediğiniz eyi eti alınız. | ZAYİ — 1428 sicil numerolu araba cılık hüviyet cüzdanımı zayi ettim. Bir başkası o almacağından hükmü yoktur. Cemal bin Abdullah. ZAYİ — 980 senesinde Feyziye Li- sesinin ili kısmından almış olduğum. şehadetnamemi zayi ettim. 96 Nolu Mahmut. olduğum 28 sehimlik hisse cüzdanı- mı kaybettiğimi ilân eylerim, Araba- < Zade. İstanbul birinci tcaret mahkeme- sinden: Memaliki Şarkiye Fransız biler, Bulmadığı takdirde ikinci ar- | piş eden — arkadaşımız hakikatı | tüğümüz gibi böyle temiz yollar. | ler Recep Beyefendihin son sözle | l : Sadıkzade PERŞE günü akşam saat Fazla tafsilât için NORSKE ORİENT LİNİE “ ESTHER MARİA ” vapuru 10 Temmuza muza muvasalât ve ( burg, Skandinavya limanları) ahmil Hanında ikinci katta PEN vapur acentalığına mürncaat Telefon: Beyoğlu 2275. EZ MR Limarımıza muvasalâtı bekle nen: FENİCİA vapuru (Rusya, Rumanya ve dan. CELİO vapuru 6 samba (Cenova, dan Uimanımızdan hareket edecek ©“ vapurlar DİANA vapuru 5 temmuz salı (Burgaz, Varna, Köstence ve Ode- —) ya FENİCLA vapuru 5 temmuz sali (Aleksandropolis, Kavala, Selânik, Volos, Pire, Patras, Brendizi, Vena dik, Trieste, Fiume ve Trieste) ye, CELİO vapüru 6 termuz çarşam- ba (Burgaz, Varna, Köstence, Suli- na, Kalas ve İbraile) Şimali, Cenubi vw. merika ile Avusturalya, yeni Zey land ve Aksayı şark için doğru bilet verir. “İTALTA” vapur kun panyasının lüks vapurlarile müt- tehit servis. Her nevi tafallât Binlnğsü v6 yahut No. SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprü başı B. 2862. Şube rıhtımından. İZMİR - MERSİN çarşamba 10 da amından | Devredilecek ihtira beratı “ Renkli, bilfarz demiri ihtiya & den ham madenlerden beyaz çimen m öm izahı hakkında” ki ği. Sanayi Müdü iriyeti yesinder istihsal edilmiş olay Zen EE aim şe e İZMİR EKSPRES POS. TALARINDA İstanbul - İzmir - ücretleri 1. nci kamara 2. nci 3. ncü Güverte İstanbul - İzmir 1. nel kamara bat 1929 tarih ve 781 13 Ağustos 1930 tarih ve 983 nama rah ihtira beratları Biraderli Vapurları iğ Karadeniz Postası Dumlu Pinar Vapuru 7 Temmuz da, Giresun, Trabzon ve Rize'ye azimet ve avdet edecektir. menet hanı altında acentalığına müracaat, Tele. 22134. Galatada Frenkyan Napoli Merkez Rıhtım Han (Lloyd Tries tino) ser acentesine Tel. B. 771 ve 4878 veya Galatasarayındaki yazıhane. Telefon Beyoğlu: 2490 Mühürdarzade han 2. 3740. İZMİR - PİRE. İSKENDE. RİYE: POSTASI (EGE) 5 Temmuz salı İlde Galata rıhtımından irem ank TRABZON POSTASI (KARADENİZ) 6 Temmuz çarşamba 18 de Galata ( KONYA ) 6 Temmuz en SİN POSTALARINDA, MBE Sirkeci Mey- doğru İimanı- Anvers , Ham- için edecektir. THEO REP. p» pi LİST 5 temmuz sale Bulgaristan ) Temmuz çar. ve Pire) ye, e merkezi A- için Galatada 1, sokak A. Sirkeci POSTASI İdare rıh- Kr. 1500 1000 Ücretleri Kr. 1000 800 300 iş olam 27 Şu numara ve