Ya Eski Şehremini Operatör Cemil (Paşa), üç gün evvel bir akşam se mii Şehir imi e hifaben bir açık mektup meşre, e Cemil bu meklubunda şöyle dlyordiğ ehrimizin müstakbel haritası yapılır- ve transit limanile yanında İndurulması lâzim- büyük kömür depo mevkilerinin suretle tesbit edilmesi hatâ sokak ve meydanların tanziminden vel ili limanı inşa etmekle işe başlanma- sı dir. Halbuki bugüne kadar Ji- manin nr hâlâ belli olmadı. Fri getiri şehir müt sı B e ettiği ve ona gü: üre avan ansadan ehassı: Prost'un em ile Kanali ya- | pılmasını ti Vali Köyleri sö- züm yoktur,, diyer © Şehir Meclisi azasından Bay Avni ağız iyi şsyle diyor: nı Yedikule taraflarına, ii e bundan şebri eminliğim sırasında ley Vem dikule eihellacilk ii pla. > limanın yâ- wakkat nına getirilmek işl mi t olarak bedil sahilini ç Lİ şehirler muhtelif intlere mensup ve üksek şöhreti taşıyan birkaç mül ina dahi Tey ve müfaleaları alındıktan sonra işe başlamalıdır. Sia yy göre limanın esasen Yedi- larına nakli kabul edilmiş ol a beraber liman muvakkaten yerinde kalacak ve tev: larına rojelerin re olı çeşmede çok Di ET Kğ ve tasdik Mama üre. yA ş “ tesisat mın tatbiki gi bile Ge w 101? yolu istasyonunu, büyük kömür depoları. heykelleri e Midyatta elektrik işi, bile ele alınm , Savurda binası kurulmuş, Kızıltepede yeni yeni binalar yükselmiş, Derikte, Mazı dağın- © da, Gercüiste a bir çok eser- ler r meydana getirilmi Yiaftalık Radyo programı > dia 938 Salı Öğle ne : Saat 1230 Plâkla Türk ei 12, 1180 zy 13.05 Plâkla Türk musikisi. 13,30 Muhtelif plâk neşriyatı. 14 eni neşriyatı: Saat 17 İnkılâp dersi: niversiteden en Mahi Boz- efa, m Türk yp ve halk gere > Erinönü Halkevi yal yardım esi namına; Muvaffak ia ve mer- a ein eyer epin ven e me yl lal VTi amecliği), bimmetiyle kımamlanarak açılan a- | 19,55 Borsa hnberk ri. 20. Türk mu- bayı da yeni liman civarına ve çer sikisi: Okuyan Nuri Hi keman Reşat, Halicin şurasındı: ında yerleşmiş o- | kemençe Kem yazi, tanbur Dürrü Tu- lan bütün depo, ani , fabrika, imalât. | Tan, kanun Wecihe, msfiye Selâhattin Can- m sortakbıei pölmdm gelirin mlm: | | dan; Uk SeğML 2080 Bava rsporu. 20) sip bir semtinde sanayi muntakası mer #ize ie söylev. 2045 ü ayrılacak turaf: Radife ve:arkadaşları tarafından Türk mı are olmadığına sikisi ve halk KE ni Mi, e Hele İstanbulun nik bir surette ima- | 15 Tahsin ve arkadaşları tarafından Türk rına karar verildiği şa sıralarda Eminönü, Me iz halk le yiz m ik ik inter: Flott dı yal. se.2 — Mosz- ve baza tanzim ve ıslâh edilmek üzere olduğuna bir türlü aklım yalmıyor. Pek âlâ biliyoruz ki, modern bir şehir -# z plânının, tatbiki için esaslı bir bağlı bulunması şarttır. Liman yeri iaay- yün elmemiş, havagazı, telefon, su, elek- trik ve lâğım yol bunların hepsini yama ia veya eski pm iamir © yi keyfimayeşa ŞU- rada buradaki sokak ve meydanların rey ile izi ve şehir kı ür via kalişri iyi a öleye eriye oluruz ve yapılı isi vi Wi zerre kadar ie Pedal başka mutazarrır bile acağız. Çünkü istfmldk ilani in Ürek bu- fevk: Tunan emlâkin kıymetleri bilâhare a ı arı ce sonra elmek isterse pek paralar, milyonlarca liralar vermek ein etinde İl aktır, Geçen sene “Yarınki İstanbul” adiyle neşreylediğim risalemde İn km Ki a nık bir suretle başlamıyarak şanlaşi cihetlerine göre maatteessüf şim- şi ei ni diyekadar imar yüzü pekaz gören ve ibmal sunmayan ei ilk hamlede z. Yemiş İskelesi, bütün mahal p peni ve k ve mey makie açarak modern bir Çi ei getirmeliyiz. yük mikyasla toptan ya- saliş imi ekime pek büyük bir varidat ten edecektir. Bread Ni 1 (Paya) nin hakkında ne düşündüğünü öğrenmek is- teyen bir muharririmize Vali ve Belediye Reisi Bay Muhiddin Üstündağ kısaca şu cevabı verm gil “— Benim mektup Haki söyle- o > bir Gi yoktur. bu mektubu xa çk pi Yağı Avni Yağız aynen şunları söylemiştir: kı ve doğçr mai epi Si az bulu- şehrin bizee büyük bir hadşinaslıkla ta- yim Mei mesaildendir ve hâdisei imi ri hızla ilerlemektedir. 933 de açılmış e Şi elit ve hattâ ihtiyaca kâfi sk e başi ğ ştır. ri için kezde büyük ve modern bir bina ya mıştır. İnşaat yakında Köylerden çoğuna yeni mektepler ve © Miş ve eski binalar bu işe elverişli hale UŞLUE, Sıhhi durum da iyidir. Elli yataklı bir Trahomla mücadele devam etmektedir. Eski hale göre, trahom nisbeti 25e düşmüştür. Mevcud yirmi beş yalak Tışmakta ise de yatak sayısı ihtiyaca te- kabül edememektedir. Mardinin iktısadi vaziyeti Diraıbakır hattımın inşasından sonra hissedilir dere « cede e İhraç maddelerinin ba badem, erik ve hayvan — gelir. Midyatın üzümle- ride çok mak ve Ga- üi ekseriya ir yi ların re; zevat görüşlerini İmei ire mk ettikleri nok- talar — İsti m me vaziyeti. m da de umum! kriz ne olursa olsun EK bi ai lak transit şehri olduğuna kara! 2 — Tabi ezeli Kd en seyyah şehri olabileceği k; RM ME ar gene ei fını bi ecede muhafaza lr kani vel r, Hattâ dediler ki: Bir tanesi bile büyük şehir kâfi gelen muhteşem âbideleri e İmei zimden evvel, lanziftir. yapıl re şehrin yar surçite ündl de- aittir. kowsky: Danses espagnoles, 5 — > ei Plâkla sololar, opera ve operet çin 23,24 Son iri ve ertesi sün rogramı. 23,30 Sol Şubat — 938 Çarşambı Mel le Saat kil; 13,30 Muhlelif plâk 14 Son. Akşam neşriyatı: Saat 18,30 Plâkla dans musikisi, 19 Sisli ln gösterit kolu ta- ir (Bir alından bir tem: kitap). 19,30 Konferans o Fahrettin Kerim (Rü- yalar). 19,55 sa haberleri. 20 Necmed Rıza ve arı tarafından > a a7 0 Şarkıları, 20,30 Hava ru, 20,8: er Riza tarafından Gebe söyler. 545 Hell yiye a tara fini ürk musiki; r isi W (Saat giri 21,15 Fasıl im Ali, Küçük | saye, nan mir, klarinet ng in zan, tanbur ğa ll 21,50 A 1— Eba ou verture. 2 ge vak: Alağre yin Nedhal: Valse iriste. 5 — Offenb: pericole, petpourri. 22,45 Ajans çu 23 Plükla sololar, opera ve operet parçala. we ertesi günün prog Pi Tam, 23,50 Son, 10 — Şu bat — 38 Payam m Öğle neşriyatı: Saat 12,30 PIâki musikisi. e Ha ear xa pik mik 13,30 Muhtelif pi 14 Son, Al AR Saat 18,30 Çocuk ti- yatrosu (Kurnaz Mi tul elli Nihal ve ve arkadaşa rı tarafından Türk musikisi ri düre Hi Cemal Kâmi iri serik den Türk m ve ve halk şarkıları, 20,30 Ha- va raporu. 20,33 asi rafından a- rapçe söylev. 20445 eğ ve arka- arafından şarkıları, (Saat ayarı). tarafından Türi balk şarkıları. 21,50 Orkestra: 1 — Pa — Chapelier: Leğende Creole. 22,9 desi haberleri. 23 Plâkla sololar, Kr ve operet parçaları. 23,20 Son ertesi günün proğramı, 23,30 Son — Şabal — 938 Cı ö ii ni ii 12,30 sani m 'douk: Yarağı > ez peel E ce. 3 — musikisi. 12,50 Havadis. 13,05 Plükla 7 Ganne: 2 v7 45 EN ar 3 musikisi, 1830 Mu htelif plânk me Plâkla sololar, opera zaları, 23,20 Son haberler 8,30 Pltikla dans mı, 23,30 Son musikisi, 19 Vedia ai ve Mali La, rk musikisi ye halk şarkılar” bat Saat 12; 30 Plâkla Türk vağis, 13,05 Plâkla Türk 13, - Muhtelif plâk © neşriyatı. — Şu Öğle sey musikisi, 1 musikisi, 4 on. Akşam ni 5 Yugoslav; vi tubal la aktin lili me n, 18,30 Plâkla dans musikisi. 19 Çocul Pileli AH Kâmil Akyüz. 1930 b Halkevi gösterit kolu taraf fından bir tem- Türk musikisi ve hı (Sasi rı). 21,1 ir Nurettin ve esmeri ri tarafından Türk bilye ve ii ; Cardas- bali polpoürri, 3 m. ii Gonchite. : Selim Sırrı Tarcan diz ponyada çocuk derbiyesD. a Borsa he“ berleri. 20 Sadi vw. rafındab musikisi ve halk yk ege e) a #aporu. 20,33 Ömer Rıza tarafından ai siler 2 a rs A ri “ arkadaşları n Türk m halk yarar a ayar, 21; m ir Türk © Nuri Halil, kemi bur Diz Selâhat“ g2 ii hi ler ve ertesi günün programı, 23,30 So e halk e 0 Spor asabe Ni Borsa haberleri. sit limanı, iç Jiman, tayyare limanı, mev» el Türk ye 7 inci sahifadan devam) mirleri derhal ye bol bol, belki de lüzum a bacaklarını PE Zinden gazetecilere çatmış iâ| (Bundan aldığım ceseretle başk. leyhine yazdırmıştı. Ve bu suretle e A İlmeliri deeri pl | by giden ilk işareti verildi makine işlemeğe başla” dı. Sinemadaki seyircilere heyecan vermek için süt biraz di Dalgalarm artistin göğsü üstünde kalması şarttı, Sahne rek ur tek» rar edildi. Nihayet bitti ve artist ban a bir da kadın banyo sakneleridir. i banyo sahnele- rini görmüş ve içinizden araba bu utanmıyor mekt banyo relte münakaşa edilecek ve şehir meclisin | ken herkes ser! r, çıkar. Dİ- de müzakere edildikten sonra usulen de. | sı yıldızlarda memnudur. Memnuiyete recalın taşvibine arzolunaçaklır. rağmen böyle iki sahnede bulundum. di Mi lin akik iş ve ri arzedilmemiş bir plân ye endişesini taşıyorlar. bini ve Keep ri vat edeceği çel şüp he yok kısmi ve ve bensiz e ve böyle bir hereket lim ve en de KARARIR Tas- dik ed e) gelince; ulıp bono vermek ve tanzim edilen saha- şehrin plâsını bu tarzda ti etmek her- esi ve gelirinden rek imara çrlışmak tatbikatın devam müd detii ozaran r neti verebi- Eshabına yalnız bona vermek suretiyle muhterem operalörün dediğini yapmak serilen sathi bir tanzim için 8 » 10 milyon liraya mülevakkıftır. v1 Operatörün güzel ve temiz alâkasına hürmetkâriz. İstanbulu en dirayetli bir iliki bunun başın imarına arzei ümet, tal için de sarfı lâzımgelen para Aç! üzeredi: gi ma cek plânın ne suretle tatbik olu. | .. Stüdyosunda bir film çekilecek idi, Tı bir kadın yıl- dız rol icabı bir süt acaktı. Bunu görmeyi çok isteyor fakat > saade verilmiyeceğine emin bulun! -ordum. Kırk yılda bir Holivuda a glbislerizi ağişürmedim Bunu da İmei dik . ile doldurulmuş > banyo ye bağırdı. İki kız banyo” lara girdiler. Birini tanıdım, ötekini ilmeyorum. Bunların filmleri di; ben işi pek anlayamadım. Filw Idıktan sonr8# bittikten ve herkes ve bir şey go bi ve güya © ya ilk defa ; geliyor gibi hazır bulu” zan ia iki banyonun kurulduğunu keski ne ağam aldığım ee Arin ln K ğu halde diğerinin fevkalâde bir vücü” Hakiki in başmı v8 dim. Böyle bir sahneyi görmemek doğ- hem çok güzel bir yüz hen ru değil, Ne olursa olsun. Yakalanır- | de emsalsiz b cut seyircilere gö beni kapı dı ederler; yakâlan- | teriliyormuş. Ben de hile sayesind? mazsam ben de istediğimi görürüm. | bir taşla iki kuş vurmuş oldum. VÜ Amerikalılar böyle cüretkârlara pek | çudünü artistin vücudü yerine e leketidir. Belki de işi hafif ye filmi gol in çevrileceği saat- ten evvel atelyesine gittim; aslen Mi olan baş marangoza bir söyleyerek © nra sinemada gördüğüm man ben x bile, bütün ğine ağ men hileyi farkedi EN var) Hikâye | z vE sahifadan sa : ederim! İm: raya, ie Yi al emil edilece doğru İM Her teşekkür ederim, dedi; V po Bu defa | i