Şeker fabrikası müdürü Ahmet yet tatlı, y inin sicak bir sesle-hitap ederek işi anlattı; kö li arasında şimdiye kadar na- sılsa bir. kei olduğun di Turgut, muhtara nu söyledi: ada Kl aktar ezilip bülinen m meri göstermek isti- , Yor, şeker fabrikası müdi cümlesini tasdik $ arada bir ânâlı mânâsız' YA deği mi. Tabi efendim. Siz hiç hak yer A Gibi sözler sartediyordu. Kalığı ü tıra; iş, hep onu eker... Alıcısı yok... kalır... Devletimiz bu işle- da bu şeker fabrikasını açtırdı, bize ziraatini öğretti, kuruş girdi Simize... in m1 Mi am clmıyanlar bir zamanlar yağ inşaatta çalıştılar... Sonra e bir ii sizden oldular. ge öm N devle- Millete zeval vermesin, biz pi efendi... Sizin çel ayi zor- e spermi alsalar elinizden a in mahkemeleri var... Haklıyı hak- kreme İri yağız köylünün sesi perde pi pa Mutu böylece uzayıp gidecekti; ihtiy, tar bu misafirlerin her birinin yüzün- r, yines R .. Tabii... Böyle konuşana can e bm ediyordu. Turgut, muhtara kendisile konuşan köylü- gile vü ret ve yerini, hududunu görmek üzere köy odas sından çıktılar; inik kâtip beraber “geliyorlardı; öteki ağ dağılmak üzere ii bigi atları bıra! e ikları meydana geldikleri zaman hayvanları yerlerinde bu- lamadılar. Eski bir tanıdığını bali kö kriz ii arasma karışmış olan hademe sapsarı kesildi, kâtip fena halde utandı, ihtimal vermemekle beraber içinden: Sakın olmıya ki Pie dn biri bir halt m etti TE Beygirleri çalıp heriflerini yayan m Ee oydular?... indü; EN baktı; o, hemen adam koşturdu; bir taraftan di — e gile. 4 ee eid ikram ol- sun diye hani tin bu mi em gitmişti; misa- firlerle beraber köy kâtibi Hüseyin de gülümsedi, vi güzel kış günündeki bu at gezintisi Ahmet ybet iie olduğu 1 e bsri duran şampanya şişelerinden birini açtırdı. Rad- lerin üstüni nakl getirdiği Beye Ni eş ei hiç de ehemmiyetli bir değildi, bunu mecli- sine nasıl olsa kabul ettirebilirdi; kimbilir, bütçede muhtemel icmal saslıca tetkik ederse belki işi idare meclisine götürmeden doğrudan doğruya kendi salâhiyeti ia halletmek de mümkün olacaktı. Neş'esinin ikinci sebebini & zamana kadar tanıma: e kendisi için tamamen meçhul bir âlem olan iy. ün karakterine yakmdan neticesi hasıl olan memesi buldu; Misafirseverlikte ileri gitmek için ne yapacağını bilmiyen ihtiyar ile batrladı İzini eğik: satın alacağın du- Manzarası gözünün “önüne geldi; köy Kâtibi," iker ocağında ve hak- zedilmekten utanıyor, istivordu: ledli, Sim sym gel. nr lum .. Tarla meselesinde hiç kasâvet çekme- b v ie. ie ileieal, bizim köylümüz... Nasıl diler- artık siz büyüler bizim kabahatimizi ba- e için rini &; aramak Yolunda bir Ein istek bile göstermemiş ol- kendi kendisine bir utanma duydu. Hukuk üşavir muavini Timi haklı olduğunu söylediği zaman Ahmet Tur rgut ğin taş halbuki köylüyü ta- pımak veren şu kadar > hukuk müşavir muavini Gülserendi» emek gençlik bizden başka türlü yetişiyor, an iel başka düşüncelerle yetişiyor! (Arkası var) zl verilen büyük değe ısırda feminizm hareketinin tarih- de: fira' lar Mısır kadınına büyük bir dike ve rirlerdi. Firavunlar devrinde kendilerine kadınları yeniden eski haklarına “sahip oldular rden sonra Mıs i bir faaliyetle çalışmaktadır. Bu seni sonkânunda bir toplantı yapılmış ve yan Şaravi Birliğin tarihçesini çizere yaptıkları işleri anlatmıştır. j Fakat, Misir İranlıların, Yunanlı - ların, Romalıların hâkimiyeti altına — çince Mısır kadını bir esir mevkiine KW im ve Memlüklerin kaldını ikimiyetinin son AMD kimi) devrine kadar Mısır e kalmıştır. ısırda ilk kadın serbestisi hareke- ie kat ti için) ilk esaslar addedilmektedir. Bahsalel Bdiia ismi MIŞ olan Nasıf da konferasnlar vererek. ma- kaleler yazarak çalışmasına am et Harpten sonra Mısır kadın- ye ik giterini dem, -Bisliği büyük m duğu vakit: uçabilece! gösterebilir” değil ia va gi Takma YATTA AGO A EŞE EGER — retler: k Otoktritik 21 Şubatta Halkevlerinin m rümü idi. Bu mü; tle Da liye Vekili ve Parti Genel Sekreteri Şükrü Kaya, Ankara Halkevinde bir nutuk söyledi. > li teh: Wlini, bu nutkun pi a an istemem. sözlerin bir mi- mari halinde ettiği ve taptaze bir hayat olan cephesini tetkik e k istiyorum: Bu & ne de el magojidir, ne de bayram ve mera sım günlerine a hevenk he- venk asılması mutad olen sözlerin bütün dünyada olduğu işitmiş olacaktır. 0 taraftan bir istirahat da- tatmin edeceği gü kadar kolay Fakat bu göründüğü mıdır? Şüphesiz değil.” ” Çünkü har | zih vepürüzsüz sesi de han: kine verecek? İşte KURUN, okuyucularma hangi mi iyi olduğunu ta- nıtmak için büyük bir müsabaka açmaya karar vermiştir. suretle okuyucuların nr Radyo le Kuponu | kimsele ww bir hişya ha: | zürunda yapıl ar URUN un büyük radyo. müsabakası Jik tafsilâtı veriyoruz : kikasmda zevkini gibi diğer taraftan dünya üzerinde olup bitenleri de daha dakikasında teşkil ettiği riza Şükrü Kaya o gün bir açılış nut- vi filen işaret etti. — Neyiz, nasılız, ne h eren ve insanla- ra sütlerini tahlil imkânmı ba. tmlatan bu konuşmada haya: tm formülleri değil, İnn ları taptazedir. totaliter rejimler için kendi kendini tenkit, sı Sek- ratın: sözünü yatına tat bik etmek, onu millet mikyasında canla; ir Zarurettir. Daha iyiyi,.daha güzelini, deha doğruyu burak istiyen bir i insan- liğin, * ; da ne yi nasıl eği diye sotınası ve buna kendi kendine müsbet c xap vermesi kadar tabii birşey ad maz, n Bu sualin, millet kesabma vapır Da hareketlerde yüzde yüz daha andan gelmesini neden zaruri say- Pa vaar Toleransı e ku içinde Türk insanlarına yeni bir — bi slâbm İaiMA SER nümunesi a SN “ Sadri Ertem muyuz? l Bir liberal rejin de tenkidin bir sağanak halini" alması otokritiğin değersiz bir meta hali” Nitekim bu zika ilhan tenkit ie ii sürü menfaat oyunları . biril za ey: ve hiç bir en z I yerini . bir “ka menfaat uğrar terk ederdi. Mi bir tenkitten bahsetmek a, senii bu şekilde bal eden öl, orta zaman va yeti de tenkitten hoşlanmazdı. Diye cevap verecekleri sezer bi oluyorum. Onun için “ben diyorum ki: — Beylik Arkasında hateldirini su kurduğu tenkidi değil, işi rütecek olan ve bizi gercekten runuvustadan kurtaracak otokrit yüzde değer vermek. mecburi” yetinde olduğumuzu hatırlatmak is sahibi olan bizler içi