A7 TE " 5 — KURUN 2011. TEŞRİN 1936 — ini Anasını Gör Kızını Al oman Yazan: Sermet Muhtar Alus No.23 Hafizenin telâştan tersi dönmüş. O- . .. ni acılara helânın yerini soruyor. Maliye hlkından onu bilmiyen, onunla merha- — ia maskaralık! diyerek ora » çömeli veriyor. Yüzünü buruştura ıştura, ıkmıyor, sıkışmış. Başka bir odacı, daha doğrusu Eda- İğ için, merhamete geliyor: > sıkmıyor; güya fe- hn mi 'eyzanım sen de buranm — NG e. çıktın yahu!.. İn aşağı, rüştiye İektebinin duvarının dibine var!.. Bleresi yine Edaya gözünü dikmiş re odacı, yanaşıyor? Karayağız mümeyyiz de sandalyesini uzatıyor ği olmaz!... “Edayı ederk, Bacımız da inecekse hiç Gk rine me ii Mirirde öne Giz YERİ öredelerin (dele: ebe ezen — açi peşimden!.. (Mürettebat t ve takibi tahsilât) ko- Nisyonunun er Bu komisyo- p reisi olan Maliye a ait olan ğer: — Taze kısmına çeki düzen — Ri ciiğm.. Ayol burada, erkeklerin sında ayıp değil mi? diye mani mi hiç ini etmeyip, yasa ibirlerine mel ne mali)diye böğründe, eee veee f Romanda olduğu gibi Ekspreste cinayet! —— Katilin bir polis roma- nından üham aldığı düşünülebilir! Gazetemizde “Şark en a romanını okuyanlar hi isi sabah, n yolcularından biri al ölü olarak bulunmuş- til kim İşti Mass en esra - ende kya sında durmuştur Dışarı çıkan ei izi görülür. asi, söylediğimiz gibi hakika - ten esrarengiz bir mesele! İşte, bu harikulâ ip esrarengiz olan polis zamanındaki h seye benzer bir oman 1 buçukta da durmuş, daş sonra yoluna devam etmiştir. o ade katil ya trendedir, yahut da o garda inmiştir, Fakat cinayetin saat p İl Vagonda ö. Bayan Gürole bir rin sonla olduğu zannedili - 'nin tabii “Şark Eks - olis eli rakka meğgül, yapışıp Edayı çeviriyor: balkabağı!.. — Dön, görsünler yüzünü; h İteridekilerin hepsi ipini sapı sat- e 1. Sapkm güruhu... mi nlar zat i kadar gör - müşler, küçük ke dillerini yutmuşlar; (Bu | Vay, sen misin 2...) bir içim su kimdir?) diyerek çılgma inden çorapsız yatıyorduk!... dönmüşler. Yeni yeni tavuklardan, piliçler -|) O Hafize, coştukça coş var, ne çok? — Geçtim sere 5 iyi ie olsun. i yakadan attm, nerelerdey-| larla aranız şeker renktir. İşte yer me - > Okkalı aksatalar peşindeydin ga- e eşini gösterebilirseniz getirin kazma kürekleri; beni diri diri toprağın altına z gömün!.. ;.İ © Ne dersiniz, Edayı kimse kazandığım ranlıyan Hafi - ze, yavaşlıyor: — Sizlerden niyazım « şu, ai Allah Hillâh rızası için üzme; yım bu yavrucuğu; gözünü a ömrün işe iye başladığına bin pişman etmeyin... — Ni m emi tık bundan cek... boy ölçüşmeye karılarile mecelleşmeye, bende derman mi kaldi ki?.. Buncağızı ö öne i biraz da sen olur insaf mer.) Tabat rden değilmişsin mm o var) anbulda i şen - Nükte © TEVAZU i il > şi lar, bu iltifatlar, Hafi © Şairlerimizden bahsedi ediliyordu; bir e leceği kadar etmiş. Zaten is.) risi en alçak gönüZlü şairin Nazım im si ve Kayar Emi onun teva- 3 Har o ka yorgunum, ta - in meşhur olduğunu iile sürdü Firat Adil maki o da tevazu övünür z Sarı mahiyeti 27 yaşı Sk bulunuyo: ba bu önay ştyenler o polis hn a — — Sovyet Okrayna'da yeni kasabalar Yakında yapılacak nüfus tahririne hazırlık faaliyeti esnasında elde edileni mali AZ naza: Sovyı peki ve 7000 kadar da yeni rulmüştur, Bugün Sovyet el 513 şehir ve > ği köy mevcuttu! 'ni kasabaların ekserisi, Donets nde ve muhtelif e b ik Hür sr dahili vasi er ve etrafında Dükeriniş Bir sporcunun ema hakkındaki irleri Sarışın fin boksörü Noyzel, Londrada D: habirine verdiği beyanatta be ipe kız bulamadığından bahsedi; “Evlenmek mi? Diyor. Evlenesk kızı bulanıyornal.. Evlenmek ve İn. gilterede yerleşmek iniyorum. Pala ,uzun zaman aramaklığı a bana uyacak Yi ha Dilme İngiltere müteaddit boks maçlar yapmış olan Alman boksörü zel, iki sene içinde metodla ürediği İn. gilizcesile erim RİA onuşarak sö. üne şöyle iştir: “Üç defa beni ingiliz kızlarına ni. kızı seçmek hususunda pek dü il de TIŞm ir ağır siklet boksörü dadır, Amazon yerlileri arasında Dünyanın en iptidai insanları En medeni memlekettedir! edeni memlekettir, söledi, yüksek binalarile belki dün- e en Ve ii yea Fakat, dün ahşi ve iptidai memleketi de vii yolan Yani, Amerikanın vahşi yerlilerinin yaşadığı 1SIMİ, ole 3 Ameri rlilerinin henüz di bir halde bulundukları yer bilhassa mazon mii kıyılarıdır. 4 İnsanların iptidailikleri elbise âdeti bilip bilmemelerile ölçülür. - Bu cihette: Bümn vahşileri en iptidai kü giyim kuşa; m diye ir ver e ve âdeta anadan doğ e zerler., Buna mukabil Amazon yerlileri ya! yam değildir. Esasen son derece iptidai olmaları pan olmalarını hiç bir za- man icap ettirmi Bugün li bulunan en yam - yam kavim Afrikada yaşar. Bununla be- see giyim kuşam, yaşama ve otur - Di zı ile Amazon yerlilerinden daha medeni” dirler) Burada şunu da işaret em ki, son 8 ER ugün yamyam ka p i üz söylediğimiz , Afrikanın bazı yer - İerinde rastgelinir. Bundan başka, Avus ei di ln Kari SR ie m tu amlı ardır. ki arar verir, R toku: doslarda çocukları çok küçi Şim gelelim Amazon yerlilerine md evlendirirler, Ekseriy; -a Botokudos'lar denir. Alt| lar, dokuz on yaşlarında iel d rının içine ağaç budakları ko - Stalk tanıdıkları iy yarak tabla gibi büyüten vahşiler bu -İ adı Kaopan'dır. Bu Allah bütün dün - lunduğunu hepiniz bilirsiniz. İşte Bo -| yayı yaratmıştır ve onu idare etmekte - tokudos'larda bütün kadınlar arasında| dir. bu âdet vardır ve onlara göre, zenci Botokudoslar öldükten sonra bu Al kadınlarının “güzelliğini, teşkil eden| lahın Er gideceklerine lar. de budur. Ama vah: e? Gi tuhaf ve B rudos'lar Amazonun sık ormi çok iptider bir dileri iç say larında, kabile kabile (yaşarlar. Vah sa: smı bilmezler, e , “dört k hayvanların Si DE bulunmadığı, bul çi” demek istedikleri zaman,'bir elleris” ormanlarda sal r hayat sür nin parmakları üzerindi sayarlar: VE Ge eliz etmişlerdir. Halbuki, — Koprav, kop oprav, koprav... Afrika zencileri daima vahşi hayvanlar- “Bir çok keçi,, demek istedikleri za- la çarpışmak Me ilede Bu cihetten, Amazon yerlileri pek harpçi Birer Çünkü onlarca on adedi bir kavim değildir. çok büyük, Me şi kadar Ve NASIL YAŞARLAR? bir ara gösterir... Botokudos'ların aile hayatında gayet garip âdetleri vi > Meselâ, Guide ön hiç bir bi değildir. Evlenecek olan adam, b istediği kızın babasına gide - - rek: Fransa yarışa haprlemyozl merasi- en senin kızınla eylenmek isti - yi Bin (Kot) yarışa Fri yorum, der, Çünkü onu besliyecek va -| girecek üç büyü! tayyar in ii ziyetteyim. mir vermitşir. Bu. tayyar Mi Fakat, kararı verecek olan kızm ba- Gezintiler: 2 Hayat hangi yaşta başlarmış! S. Gezgin i Bu temeli bozuk davanm iler tu- tar yeri yok ama, eğlenilecek yanı çok. Kırk esi adam işi sa esi, erimiş, si eki miş, damarlarindaki ini ağla Amerikada yeni bir klüp kurul - uş: “Kırk beşlikler,, klübü. Bura- ya mizan gr bu yaşa bas- maları şar enidünyada yalnız âdetler ia İlet $ey yeni olmak ge- reki Hattâ ilim ve fel e me Kim ağ belki İn- zekânm alnına een ili bir bir buldukça, avunup. sevinir. Geçmişte bunun çoktan eskimiş bir gerçek olduğunu Ky diz döv- mek, daha mi tatlı san! u son “klüp” de li böyle bir la yeşilliğine aldanarak — hammı Mi 86 ver. 7 Bir, gerçek âlimlerin yalnız kalış- larma, bir de şarlatanları kuşatan ka- yorum. Amerikalı, şakaklarında baş- yan be; klardan ibret almıyarak a a bakınız, bana hak vere « “Hayat kırk beşinden sonra başlar! ceksini emiş. Kendine o ulmuş, al övde bakımından böyle harap danmakta “teselli arayanlarla elele olan kırk beşlik, kafa değerini de bir vermiş, klüp kurmuş. Güzel. Fakat azap olarak taşır. let bu hızın atılış noktasmda büyük bir sakatlık var. Ömrü yüz yıllık bir ge- . sıkmtıdır. Biribirlerine dayanarak a- çit sayıyor. Halbuki tutulan sayım - yakta durmağ çalışıyorlar. LAR g lar, acr acı Em ki yetmişini peynir gemisi yürümediği gibi, kuru aşanlar, anı altı. yüze va - mazariyelerle de ihtiyarlığa kanat ta- kılamaz. ranlar ise binde b