Niyazi Ahmed Okan are ol rinde ki mey nuş ede 0 kane kane sh hüsnile Beylerbeyide mirane.. Beylerbeyi, mii Parladığı için (Altm kire- Wi denmi şti.. Bu, daha akla ya- yi bazı kayitleri gösteeri - Bİ Krizo Keramus kilisenin de- "Semtin adı idi. (Kiliseye A - raş Anlalcon adı verilmişti. Bu - b Diyoklesyön kurununda din | İla canlarmi feda edenlerin Mi hatıralar saklı bulun- da Tüstiyen; bu. mii vaa bir saray yaptırmıştı . #rayın, hangi kurunlara - kaldığı kati olarak gösterilmi- Pİ ue Jil kurunurda sara - k eri or olduğu a dar Yor, bu- ay ıştı. Birinci Ahmed İç ve güzelleştirdi.. Bir cami ai, e maiyet memurları için e Le ekledi. Abdülâziz, 1865- <y bei ya bâştan ba: e yaptır: Ni ii mimar ım oğlu deki Beydir. beyi sarayı,-1310 zelzelesin gi edilmişlerdir. Ayasta- uahedesini © İlianbula gelen Rusya ordu - il, andanı Grandük Nikola X miâafir edilmişti. ii blülhamid de, Selânikten gel- m, sonra buraya çekilmişti. Çiçek gibi giyiniyorlar. Ev- ie o kadar temiz, süslü ki! & arının Balıkpazarında ka - a Sükkânı varmış. Adam olduk- e Babani yaşında.. Fakat » Her sabah o kadar erken çi- 9r ki, “yüzünü görmüyoruz. Ak- ece yarısına doğru g Yek, Kn günleri ölüçedikde Li onu gördükçe: my aramızdaki yaşayış far. Ni Meticesi, diyor. Çalışmak in. da az, ibtiyarlatmaz. Fakat ER alişldmiz bizi yıpratır ma o çalıştıkça vücudu spor yedi kuvvetlenir. Çalıştık: “lir. Çünkü kazancı le Mağ, YE artar, “Biz de ters Tefrika No. RE istavrozun tarihi Beylerbeyinden bir görünüş Beylerbeyindeki camiini biripci i) dilmiş, evvelce yeni cami vakfına ME (1192 - 1778) de | bağlı iken, Valde (camii vakfına yaptırmıştı bağlanmıştır. (1248 - 1832) de ü- Gıpta ol e olur erdiği b zerine yazılan tarihin son mısraı â | şudur: Bu ziha camii teedid o kıldradli Han Mahmud. ıyı, meşhur yazıcılardan kr le Mustafa İzzet Efen - Gide canan ile zevk pia İstavruza.. Yüz yıllarca evvel söylenen bu beyit, çok eskiden İstavrozun “Canan,, ile gezilecek bir semt ol- duğunu gö ktedi yen başındaki namazgâh ile, u semte İst d içir , üçün- verildiği hakkında (şu rivayetler vardır: Burada İstavrid balığı çok olduğundan, Rumca olân bu keli- meden İstavris fi sonra da stavroz adı veri! iğer bir rivayet ei Yıldı - ustafa en vezir olan an Osman Efendi yaptır- mıştı.. Osman Efendi, bir çok memu - riyetlerde bulunmuş, sefaretle Rusyaya gitmişti, “de, bazısı trenle, bir parçası atla, Sonunda başı kesilmek ya - iFülüş! İle öldürülmüş, Zeyerekte gömül - (Devamı var) mişler, i ya kale ENİ haline gelmiş. " Üçüncü rivâyet, put mânasımia K U R U N gelen “İstavr. bu semte ad İn Men İzi in e oi caddesi, (VARIT) yurdu FU NUMARALARI: Burada baş bostancı Abdullah Yazı yeri Pi ii ağa adında biri bir cami yaptır AM bi Kl mıştı. Bugün Pont kltuma, N: “Abdullah ağa,, denen bu semtin son adı da, Di > & rkiye Ecnebi Abdullah ağadan gelmekte: edir. elik 400 Kr, ge Abdullah ağanım, İstanbulda /ğ' 6 ayık 10 8 1460 ,, Lângada da bir o mesçidi vardır. bii pire — s Ağanın mezar taşındaki tari LAN ii K (1000 - 1 Ticar Ülnlarm Utn sayıf İstayrozda (Seyyid E Efendi der BE şam yi marn Li gâhı,, Küplüce "ca Büyük, fazla, devamlı İlân verenlere aj “İstavroz pik veya (o “Şeyh (syn tenziat Hamil tekkesi,, vardı. vii Mi vr e Abdullah ağanın camii, birinci tası 30, 1ki desam ri w detası 65, Mahmud emri ME Birin 75 ve on defası 100 kuruştur. surette tamir edilmiş,” bir mahfel konulmuştur. Cami, birinci Ab- ları beş kuruştan hesxp edilir w ze . . 5. Dilimizin Ganturalı vr beni Kaniş dururu - 1 Yelisi gara galtuk atume, > idim Babamm ağban evinden, Simi rıdımn e Erkobili ele dağı avlarıdım Ala geyik sığın geyik, govar - m Tartanda bir ohıla, tamlarıdım. Demrensü zohla yiğid seni, s1 - hari rıdım Öldürmeğe yiğidim seni, gıyar mıdım Didi. Irağından yakınından gelişdi- ler. Gizlü yaka tutuben yiyleşdi - ler. (2) Dadlu damağ virüben s0- ruşdular (3). Ağ bozatlar binü - ben yurtuşdular. Beğ babası ya - nına irişdiler. | oğlancuğun gördü, Al- laha şükreyledi. Oğluyla m Oğuza girdi. Gök ala görklü çi mene çadır dikdi. Atdan aygır, deveden buğra, goyundan goç gır dırdı. Düğün itdi. Galm (4) Oğuz beğlerin ağırladı. Altunluca günlüğün dikub XS) Ganturalı gerdeğin girdi. Mura - dına una irdi. orkud gelüben şaldık (6) çaldı. oy beer soy soyladı. Gazi erenler başi geldüğün di menüm aldı, yir gizledi. Fani dünya kime galdı. Gelimli ayla gi dün , Me " Ko d .T KURUN 6 İkincikânun 1985 — geçmişi Masalı Dede ,Gorkud kitabından n: Kastamonu Saylavı Veled izbudak El yiğitlik çağına gelince ken- din: . li eş seçitğini, nasıl TD bae - bilhassa erkek çocuk yetişi tiraigini, sonia da kendi örüp na - maldan ziyade - nasıl bir (ad) ölmez, dillere li olmuş bir ad bi- ee gösterir, lasalda baştan başa e Türk , hattâ âilesinin hayatımı, hayat iğ merdane a güs- ter masallarını okuyan gençler; onların kıvanmaya kipi hallerini - tabii zamanımıza uygun bir surette - alıb takınmalıdırlar, Şimdi sıra ile 2 ali big fay-. rin yazılım 1 — Türk si fuhuş tl; olamaz, çün hepsi ya uzak vw yi akraba, y > da bildiktir. Hem de > si yoksul zengin - hepsi besberal tastamam ihti biçin seride onöründen zerre kadar etmez. gisi Gantur: asma (ben öyle cici bici Türkmen kızı istemem) diyor., Bundan anlıyoruz ki deme) o ve DA edi oğullarının imi Türk Oği rar ee yiğitler mesi Jar, Onlarla okur ade bu günkü (spor) İnley daye yaparlardı. Sa a dayanır türlü o- ardı, re (biniciliğe, a- tıcılığa, başka hünerlere, oyunlara dair kitaplar var. Bu a m ği tık Geler ai Pi e de muhtac İfanötini Allah 3 viren u- mudun üzülmesün. Ağ alnunda (8) beş kelime dün gıldık gabol olsun. (âmin). diyen ler dizar (9) görsün. Yiğişdursun. Duruşdursun, Günahunuzu adı görklü Muhammed Mi ba- ışlasun. Ganturalı masalından kazandığımız Tay İni Jar: — Bir kerre bu atalarımıza da - di m yanan menkibeler a asal değil dir. O vesile ile bir Türk yiğidi Sili dı denberi evlenmek için çok para sar - bi seli — Türklerde şeref, aça vi 5 ub olmuş, yani onun uğ! a canımı bile feda etmek gayet tabir bir işidi. Ar tekfurunun sağ“ iniz) N (Lütfen sayıfayı çevi 1) Ok guburundan bir ok çeker, &, tar, senin işini bilirirdim (2) sula - ek - Biribiri: r? rakı o ii bildirir, Bu m De alr hepsinin masalıd bri o altı büyük eld ei ye şöyle başlar: ostlar! Şu masalı dinleyin. O ha- ese a bizim bu günkü halüşanı - — Bir kerre umumi surette bii 'dülhamid kurununda da tamir e- öv masal; bir Tik HE İn nasıl y gör Mlecer © in, sim - allahın yi an cemali mukaddes Ne kadar çalışsan ” gene karınca | tatar ağası gibi yayadırlar. boyu gidersin, nihayet yılların na- | farkımız... > — sıl geçib gittiğini bilmeden tekaüd Babamın böyle kestirme, k. e, kom- prime gibi fikirleri vardır. Otuz yıllık memurluk hayatındaki tec- rübeleri hep böyle şeyler üstüne. Bana da öyle geliyor ki memurluk hayatı insanları bir çerçeve içinde kalıba sokup pişiriyor. Bu k liptan çıkanlar kolay kolay haya- tın başka şekillerine uyamıyorlar. bir kof taştan farkın olmaz, iü rünün geri yalan günlerini saymak tan başka işin yoktur. Halbuki. Tümejdeyi o De ng uregeg karşılamak için sözünü kesiyo - — Hayat böyle baba. Herkes av : B i ni yolun yolcusu. abam ve Ergin hepsi bu çer - vo geçtikleri için biliyorum. n daha gençti. Sonra asker — Herkes ayni yolun yolcusu ali hiç olmazsa ona bir işin Başını sallıyor: “âmma, yolculuğun şekli, şartı baş- | çekib çevrilmesi için sıkı br disip- ka. Bü yolda bir kısmı otomobil. | lin ruhu aşılamış. Hangi işe gir- se idare etmesini, o işten o kadar araba ile gider. Bizim gibiler de | anlamasa bile beçeriyor, muş gibi her şeyi düşünmek Babamın u hlkimlik; adliyecilik hayatı onu kanunların dar hudu - duna saplayıp bırakmış. Dünya - nın ceza ve hukuk kanunları dı - şında kalan tarafını şimdi yeni öğ- reniyor. Bu öğreni: Zavallı adam alışverişin, darlığın güçlükleriyle karşılastıkça sıkılı - yor. Alışmadığı bu mücadeleli hayat onun hukukçu ruhunu ezi - yor. Ona çok acıyorum. O yaştan sonra yeni bir ev kur- pek kolay değil, Onun artık evlâtla- rının yardımı ile ömrünün son gün lerini gam ve kederden uzak ya- şıyacak zamanr.. Halbuki ev gai- leşi onun başında eksilmedi, art- eniş pek kolay olmuyor. | İ Ona fazla yük atinmezii için Evin a ancak iki blüz çıkarabiliyorum. Meral) için doktorun verdiği gıda rejimini bozmamak için her şeyini vaktinde düşünüyorum. O... en kuvvetli gıdası kahvaltı- birkaç ay içinde yüzünün rengi değişti. Dört beş yaşındaki * pembeliği geldi. Vüvutça da top- andı. Onun sıhhati kadar terbi- . yesiyle meşgul olmağa çalışıyo» » rum, , (Arkası var)