Haftanın Filmleri çel , GECE UÇUŞU ER aa RR RL ES Filmde Meşhur Altı Yıldız Var. Fakat, ! görü ği sinemasın» filmi i* çok di fi me ney ila ismi!. Bunlar, € yapıyorlar? Ara r lâ iş olanların «rolünün a) olduğu manasına alın- L* ti tang Gari le ismi A aş iyi “a — 1, temsil m böyle e ol dpi işa- sonra, filmi başka © gözden geçirelim. E evvel bu meşhur ar- N ha v ; | m İ Ni İrna Loy ve Robert "ka ili küçük, temsil vaziyet- öylece ği ibaret ki, görünüver - şimdiye kadar rolleri başarmış o - o roller sudan iş, beniz vizgel - “Yebiliri YK. kk vag di filmin başka Şi Film, iy ka - Yapılan reli Mi munla ia il, marima ait bir çek Haze bir harp filmi ME iy ür!.. Hepsi birbi - no tarzdaki filmler, da, &, Yenil; bikkinlık veriyor olmadıkça, €ce can sıkıcı TUZ, ; harpsiz tayya- ava postalarını TtİP etmesi, pi - fi “Psi De gm Görünüveriyorlar! ve sırasına gör sis ve fırtı - a tehlikelerine göğüs ger rmele - rini fazla ehemmiyet verilecek dar menfaat arada hava sıl yapıldığını göz önüne ge etiren uçuşlar. Bir tarafta da pilotların yolunu bekliyen kadınları! Ziberin bir romanından alı - bu zemindedir. işte im tehlikeli “Gece uçuşu” islinin, Amerikada: e mt ir se bulunamazsa, ölümle biteni bir çocuk akış karşı en süratli olarak hava posta: siyle serum yetiştirebileceğine bir ce- vap'olarak yer ayrılıyor. “Fakat la ve tr ii sie iten eğer lde di yatı düşünü ülerek mg çe eşini lerinden vaz yanın iflâsa akkder e se | dan ısrarla bahseden kümpanya Montgomeri, Filmde direktörünün bu şiddetli sözleri varken, öteki cevap, tatmin edi- ci bir cevap olmaktan çıkıyor. Maksadın izahı, iki cepheli olun- bu e bir “Gece uçuşu” nl karla örtülü çeş dağlar, dağ aras geçitler; de .. Gökten yi ere di. ış, SİS, bre, yıldırım v. s. ta - biat sahneleri, oldukça kuvvetli olarak göz önüne konulmuştur. Sahnelerin safha safha o ve 81 sık değişmesi de, vakası dümdü: giden filmi “büsbütün cansıkıcı kurtarıcı ebeni ktan g. makta: mahiyetindedir. Teferrüattan . bir cihetse de, Laynel Barrimorun — tabii rol ği — ekzema bei tesiri- e boyuna kaşınması, seyirci ü - iksindirici bir tesir bı - Con Barri - bırakınız!” KL t rakıyor. Bir sahnede mor, ona “Kaşınmayı KADIN AVCUSU Bu Film, Hoşa Gider. Çünkü... “Kadın avcusu” deyince, hi tıra bir Don-Juan, bir Kazanova geliyor. Bu hafta “Türk” sine - masında gösterilen film, bu isim altındadır. “Kadm Bu zuda ha yatma iki e karıştığını gör- düğümüz erke kek, bir Don al, bir Kazano - va sayılabilir mi?1., hal ise, bu, konulan ismin filme ve filmdeki tipe uy- gunluğu Veya uygunsuzluğu bah- sil. Esasla alâkası .olmıyan bu bahsi, şöyle bir dokunuşla po asıldır? Bunu g Filmde, macera ve #evgi va dir; Macera ve sevgi tele Zaman kâfi değildir. Sevgi - 2 Bir macera' ve macerasız bir sevgi filmi, bazan başlı: başma muvaffak olabildiği kadar, bu ikisinin birleştiği film de, bazan muvaffak olmıyabilir. Bu film - isi, tat kaçırmıyacak biraraya (getiril - İ miştir. Muhtelif safhaların bir - | biri içerisine geçişi, alâka uyan- | dırıcı şekildedir. e ye ve sev - il geğnisini, bir arada | hoşuna gider, Üstelik, sinde gük mek imkânı da buluyor si Bundan başka, filmde: g rilen studyoda film şi saygili yz hin buluş ve eşhi “Trükşileri' ayrı bir sele a YA fakat köle vaz yolunu fakat saptığı a sa bilen, iradeli bir u rı adam rolünü iyi oyniyor. ir ni zamanda gülen ve güldürme - sini bilen bir adam rolünü! va Filmde rol alan kadın a” indze; e Mey Kiark, aldıkları bu ehli ak - samıyan iki cazip yıldızdır. Bun- lardan Mey Klarkı burada yeni yeni e Esâsen Amerika- ni parlıyanlardan biri! egri Roy del Rutun yaptığı bu film, tarzda iyi bir film” sayılır. Bahsi kapatmadan bılaken Ceyms TL buki. sahnelerdeki “ ko 5 rr, isabetli tertip ilmi du - ğuna da işaret ediyoruz! deyince, seyirciler ârasından bir ses yükseldi: — Hay Allah senden razı ol- sun! Demek ki, hakiki hayata ©- labilecek bazı seyler,sanat çer - alınmca, menfi “Keşke gi” çevesi içerisine tesir uyandırıyor. dan vazgeçilseydi! Fakat, Rodenin dam” heykeli yaptığını da unut- mıyalım ! bun - diyelim mi? “Burunsuz a - | 9 — KURUN 24 İkinci terşin 1934 smmm Ramon Novarro ve Canet Mak Donald Filmde Kedi ve Keman m —— —— ———— Biraz Şarkı, Bir Kadın... Okadar! “Kedi ve Keman” şarkılı bir filmdir. Sona doğru bir parçası da renkli olan bu filmde, Canet Mak Donald ve Ramon Novaro, şarkı söylüyorlar. Bu hafta “Melek, ; si- nemasında gösterilen film... Filmin şarkıları, kulağa hoş ge- lecek kadar güzeldir. Bu şarkıla - rın işitilmesine vesile verici şekil- e olan vaka, hudutları geniş bir vaka değildir, Bilâkis, Canet Donald ve Ramon Novaro, hayli dar bir çerçeve içerisinde, çarça - buk derlenip... toplanıveren ; bir mevzu ortasında, ÜAMMEYAKMA kı sonra zın biraz | sevişiyorlar, derken an ayrılı- ilm, | “£ yorlar ve nihayet barışarak tekrar birleşiyorlar. Gayet basit bir mev- edi ve Keman”; mevzuun genç bir Derlelar olan Ramon Ne- varonun bestelediği bir operetin ismidir. Bu operet, sevgilisi, Canet Mak Donaldın güzel sesile temsile e sayesinde muvaffak olu * r. Filmde, delikanlı gibi kız da Miri yapıyor. İkisi de hem bes tekâr, pm piyanist, hem şarkı söy ii m de operet artisti olar- hs pa Akre Bir atalık ayrılışlarına sebep de, — araları » Işıklar Ayyy yy na giren yaşlıca bir erkeğin tesi » rinden ziyade — kızın,.. yahut ka- dının, delikanlıdan,.. yahut er - kekten diyelim, dr evvel meş hur ve zengin olmasıdır. Diğeri, onun parasile yaşa: , servet... ve şöhret . itibarile önün - gölgesi kalmaktan hoşlanmıyor. Ve neti» cede, onun ' opereti, yk seydik'de, böyle şarkılı film mev » zularında sönün,.. hatta mevzuun ne ve nâsıl olabileceğini tahmin e- debilikdiniz az, çol kılı filmin Semai ciheti üzerinde fazla durmağa hacet yok. Canet, caziptir. Ramon da,'her zamanki renkli oluşuna ge- ince, : renklendiriş; * umumiyetle lela iyi olabilirdi. Bu iş; meselâ gezen hafta “Saray., sında gösterilen Volt Disninin “Silli Sin- fori,, sinde türlü türlü renklerin imtizacı ve birleşip ayrılışı nokta » larından; daha bariz iz bırakmış » tır. Burada, oradaki gibi muvaf - fak oluş, ancak kısmen elde edile- bilmiştir. Bunda keskinlik, yer yer bulanıklaşıyor!. Filminde: Açık Sahneler ? ! “Işıklar sönünce filmi, , bu hafta “Saray,, sinemasında gös- terilen bu film, bir Prensin eli ancak hizmetçi kızlara yetişebi - len uşağının, eğlenceli bir tarzda ortaya konulan macerasi bâş- layıp bitiyor. Mevzu, kısaca bu - dur. Bu maceranın'etrafında da, asri bir Don Jüan, bir Kazano - Prensin süreksiz sevgi maceralarından bir kaçı toplanı- yor! Efendisinin yaşayışına imre - kendini yormıyan rolüne, imdir. Trende rastlıyatak Prens sandığı uşağın karşısmda Kon - tes rölü oyniyan Elisa Landi, pek muvaffaktır. Ester Ralston, kıv- rak oynayışiyle ve kadınlı, er * kekli diğer artistler, pek kısa sü- ren rollerle, üçüzlü oynayışı a laşmalı olarak, çerçeveliyor. 2 Uşak, Kontes sandığı hizmet çi kızm-peşinde, “hizmetçi “kız Prens sandığı uşağıri karşısında! Bu vaziyet; senaryonun iyi ha - zırlanışı ve temsilin ahenkli olu- şu yardımiyle, ortaya hoş bir ko- edi filmi llamnsı.Day yaramış» tır! Yalnız, “Bu film, canlı hare « tereddit kaldık. “Işıklar sönün « n kısa öpüşme sahnele- rine ima Sğliyören, bunları açık saymak için, lüzumundan fazla vesveseli olmalıdır, . Esasen, bu filmin böylece gösterilmesine mü- saade alınmış olması itibariyle e, filmde “açık sabneler” in yer mn kabul etmek lâzım - dır. Şu halde?!