Sanat, belki, ruhiy, bir zevki, tamin yoliyle, ifade etmek, diye de tarf olu- nabilir. Sanatta zevkin tatmini de ifa- desi kadar yer tutar. İnşanın zevklerinin tatmini için belki en çok kullandığı uzu- vları da ağzı ve gözleridir. Ağızın zevkleri arasında ise yiyecek insanın bütün ömtünce süren bir yer tutar, Ağızın zevkile gözün zevki hemen “daima bir arada gider. Göz ağızın bek- çisidir. Ancak gözün tensip ettiği şey- ler ağıza girebilir, gözün beğenmediği bir şeyin ağıza girmesine imkân yoktur. Bu itibarla en iptidai zamanlardanberi zevkleri insanları yiyeceklerini gözleri- nin beğeneceği bir şekilde hazırlamağa, temiz bir yerde yemeğe; sevketmiştir. k in göze Bu hoş görünmesi ve güzel manzaralı bir sa medenileşen hâyat insanı bina dahili- n: hapsettiği göste dah: toplanma ve- silesi teşkil ederdi. Sofi bittabi, en mek sanatı meydana çıkmıştır. | Sofra süslemek sânatı her millette büyük rolü sofra eşyası oynar. Sofra eş- yasının üzerinde en büyük iki hususiyet ayrı bir iie maliktir. Bu sanat «a şark milletlerinde çok Modern bir takım. etmiş bulunmakta idi. Garp mil- letleri yiyeceklerini ekseriyetle tabii bir ihtiyacın tatmini için alelâde bir şekil- örünür. Milli hususiyet, zaman husu- siyeti. Umumi harbe kadar dünyanın Masa takımlardan daha şayanı dikkat tir. Tabaklar da kristaldir. her tarafına milli hususiyet sofra eş- asında galebe çalıyordu. Harpten sonra ise milli hususiyet zaman hususiyeti ö- Üç kişilik sade fakatçok modern bir sofra. bilmek için en evel zevklerile -modern- leşmesi lâzımdır. Bir insanın modern- liğini en ziyade gösterecek şey evi ve! evinin — sofrasıdır. Okuyucuları- koyduğ mız sayıfamıza muz en son modern sofraları büyük bir zevkle sey- redeceklerdir. Bunların büyük bir dik- katle de tetkik olunması lâzımdır. Evvela şu cihete dikkat bakımı cel- bolunmalıdır ki modern sofra n Sofra örtüsü olmadığına dikkat ediniz dir. Hakikaten modern sofranın “her bir parça eşyası kendi kendine tam-bir | mısrah ve hepsi bir arada ahenkli ve ka- fiyesi bir şiir gibidir. Modern sofra eşyası bütün tezyini $ UNUN NANUNZ NN NEN Zevk. Sofra yalnız dört kişiliktir. çıkartmalar yerine el çizmesi kübist şe- bilez tercih olunmak! masalarında da büyük bir de- ayak . tamamile tadır. mek iç vardır. Dör kalkmıştır. Masa ya iki kuvvetli levha Yeni dört köşe, yahut yuvarlak kalın bi sanatların kaynağı olan Pariste en bü- Mal yük inkişafına nail olmaktadır. Sofra öl sü de Sofranın ortasına ve şömendötal takımların altına dâ ayrıca birer örtü koni kalkmıştır. 3 z lerin arasın- Modern sofra bir mide yeri deni mek zevki ayininin bir kürsüsüdü eme arasında kırıstal.en önde geliyor. Fransada eyi şarap çıktığı ve fransızlar 'ba cok düskü icin bilhâ aietiki Vıp Fakülesiiden Mezur Dr FATMA ARİF Doğum ve kadın hastalıklar. nehanesi Himavet iğ ahartimanında ö; ieden sonra hastalarını kabul ve te lav ein 2352 286, arıs Fakültesr Monitörü Ke liye ve Venasüliye Wi DE MERAM ARİ? vasfı çok pahalı ve ağır olsa Sofralarına gösterdikleri itina itiba- rile türkler ilk safta gelirlerdi. milli ve klasik mimarilere galebe çaldıysa senelerde nasıl modern mimari bile — ki bu muhakkak şart değildir — katiyen fazla yüklü, şatafatlı olmama- sa bardaklarda büyük br tenevvu görül- mektedir. Sofranın en-kuvvetli sis Himavet Ettal ör “den sonra hastaların: kabul ve t davı *der renklerinden biri olan “ adet ve ofrayı çok İstanbulda sofra süğü büyük bir sanat halini almıştı. Verilen mükellef ziya- er “nız karın döyurmak maksadını birhal almıştır. Modernleşmek arzu ve iddiasında bu- lunan bir-insann hakkile modernleşe- Bütün g menin temizliği, çizgilerin .pürüssüz düzlüğü ve ahengi, ve eşyanın: heyeti umumiyesinin şiirle temin -edilmekte- ahenkli Porselen binnisbe bir surette doldumaktad az kullanılmak ta ve porselen tezyinatı olarak klasil AKA GUNDUZ'UN Yen: hasılan kitanları Çapkın kız Buyük -oman — 125 kuruş Demirel Hikâyeler - 25 kuruş MECHUT ASKER. HARİCİYE VEKÂLETİN : Hariciye Vekâleti ge tab- edilecek Ayin tarihi ile yevmi: ecnebi si Vekâletçe verilmek iile yalnız ter- İ tip ve badeltabı huru*-n kasalara tev- zii 931 senesi mizyi > ken bir