HA z sanafkârlarından birkaçı m li NİSAN — 15. ? Ekzantrik Fransı Şarabını kafatasından içen romancı! Şair Şarl Bodler, adı etrafında alâka uyandırmak İçin bir zenci kadına âşık olmuştu tiliş ka inde bir gün iki In- avatar Tr Parla caddelerindeki İki e birine girmişlerdi. de . andan yaşlıcası, bir köşe. tetiği e işmekte olan garip kıya- İşlerinden ya İnsanlara bakarak Yötaniy,. VİİRİ iyaret ederek he. — Süir İşte, dedi, işte kendisi! Büz), vi © Onların <a öz kadı, iy 9 rlemişyi kül Badiler Tuluna., arasında duruyor, m bu sözleri heye- Kadar yüksek sesle i, kocaman yeşil şap. işitmişti. Beraberinde 4 arkadaşlarından birisi o * “Hanio meşhur, pek s0- mi, ini hatırlıyorsun ii Şari?.,, Üye bir söz söy. ine derhal şöyle bir ce- ğuk üz YAP verdi, tiki A trlamak Tim pp oda. Nasıl unutabili- Bavalı, 9 Soğuk kış gününde ben Şazi katlettim!, M1 dletin bu sözlerini İşi. Bütüy, nde kadını korkudan Kismetiye Sudlarının ürperdiğini Pakas çat Bödleri,, arkadaşları is- taneyi yorlardı. Hattâ'bir — en karışarak : iğne » €vet, dedi, Sen baba- Bin değiy elsi siyle öldürmüş- — Sevap verdi z. İiğüm, Wir, kasap satıriyle öldür- dky, | SÜYÜk annemdi. Ben ba. Şar ar suda haşladım.. Br ler bu sözleri söyler- nlar, kuyruğiyle de İngiliz ka. hdmi seyrediyordu,. İngiliz iin. taş kesilmişler, da, DÜthiş itiraflar karşısın. İk gey Picaklarmı bilmez bir ba- B, , erdi, Üüki İren Şair Bodler, masasın. | Bağladı. k ve peynirden yemeğe | Yörüy, Yerken de şunu söylür! “ük 57 BU Peynirde tıpkı bir ço. ua, 79İ lezzeti veriyor! Akay de ediniz, sizi Bu Yim, madam, Diya do kadınlardan biri ka- Bağaay, ru koğtu ve çekilip gitti, Yirina, kesilmiş olan öteki kadır N dayamıyosilu .. de daha fazla işitmek me- Pılmıştı. Derken Bodler, firlayarak kad'nın dizle. MANY Kira, Güzel madam! diye hay- 2, Bariş Ş2de &diniz sizi bu gü. aym. oynunuzdan tavana â- "ük İçin İNCe beyaz etinizi ısır- Ka, Yanıp tutuşuyorum. UN En hücum karşısında Bağı, , Yü! gibi kapıya fırladı, Tanıma is tekrar arkadaşlarının Da , “nerek, Yür kiş edi bakın, dedi, benim Sila, om İngilterede nasl dip Sirin ünkü bu kadınlar, gi arıyı, < terede bütün bu yaptık-| Yük e ayaklar. Herkes bi. rak içinde kitaplarım: Hileyi Bir iki a işide | “ik Sy İngilteredeki satığı, © eminim. iki K Yeşi, ka ine gen mişlini Vey meyanda birsinek bile öl taç, $ Olan Böler bundan son Yün Mig, sağından geçmekte olan Bağa» e kediyi alıp okşa» Bodla,. > , ade Zenci kadı ia âşık diğe, çodler ile arkedaşları olan Meşe re Şairler yaşayış * ahaliyi hayrete düşür. leri görüyor musu. © — Ak madam, müsnade ediniz, sizi nörin te güzel boynunuzdan tavans İasüyim! mı? Ni mek yolunu tutmuşlardı. Bilhassa Bodler, böyle bir rek- Yâm şeklini iyiden iyiye düşüne. rek Pariste bir zenci kadına delice âşık olduğunu ilân etti. Beyaz derili kadınların en gü. zeline âşık olduğunu söyleseydi, buna pek ar kimse ehemmiyet ve- rirdi. Fakat Fransanın bu en ileri şâirinin bir zenci kadını sevmesi şüphesiz merak ve heyecan uyan. dıracak bir vaziyetti. Bodler bunu biliyordu. Frans lisanının en güzel Şiirle ti teşkil, Sdem, çöğelee Di Bodler, bu. siyah d “egecenin abanozdan diye tavsif eder, Aralarında detli bir ihtiras olduğunu yazar.. Halbuki hakiki hayatta bu kadını öpecek kadar bile ileri gitmemiş. tir, Herkesin gözü önünde bir yelek trampası Bodlerin teşkil ett rup,, da“ ha farla dikkat celbetmek için elbiselerini de en garip renk ve bi. çimlerden intihap ederlerdi. Bod- ler bir gün Brükselde meşhur In- İgiliz ressamı Stevens ile bir kah. vede, artistlerin köşesinde oturu- yordu. Bodler ve Stevens ekseri. kraliçesi,, şid. Ni 7 Miz Gölde İNTAFLAR, MAL ETMESE BAŞAMIŞDI.. yetle beraber otururlar, san'ata, hayata dair solibetler yaparlardı. Fakat gün geçtikçe Bodler, İngi- Uz ressamnın giydiği kırmızı ka dile yeleğe hayran olmağa baş. lamışuı, Ve işte o gün gene böyl Jarken etrafında) re Bodlerin ayağa ressamına ,, yâni Fransızcada et ifade eden “köpek!,, 'dığını işittiler, Bu kelimenin telâffuz edilmesi z ressamı da ayağa nış ve İkisi birden ceketlerini nağa savaşmışlardı. Etraftakiler, iki kişi konuşup dur ahali birden üzsrine İngi arasında yorlardı. atkâr sadece kendi aralarında bir vermişlerdi. İngiliz restamı bir küçük köpeğin methi zımnn- da bir şiir yazacaktı.. Yelek Bodlerin o kadar hoşuna gitmişti. Karşılık olarak kabul et- tiği teklif de cidden büyük bir şeydi o kendi arzusuna rağmen kabul etmişti. Zira bizzat köpek. ten aslâ hoşlanmazdı. Fazat Bodler, bütün gayretleri- “ İme rağmen arkadaşları kadar ga rip şekilde giyirmeğe muvaffak | bu karışık yiyecek memnuiyetleri- olamazdı. Meselâ arkadaşlarından İnin gıda azlığından, ikti Bârbry Doreviley, Dambuta gibijların dar bir plili ceket, yeşil bir ipek ye-|nedilmesi zırhlar | kım itikatların neticesi bulunan daracık bir beyaz panta-|doğrusu Avusturalya insanlarında lek, kenarlarında ravi İon giyerdi. ÜHareketlerine lâ Teofil Dondez; ocâman göz gözlerinden çıkarmazdı.. Ve bu- inu mazur göstermek için miyop- luğunun derecesini gözlük olmadıkça, geceleyin rü (Devamı 14 üncüde) DÖMUZLARINAN Başını Bos Ba TAGIN İŞİM Ova EÇ e Dİ EE SN BER — Akşam Postası | Fakat kavga olmadı. Bu İki san. ağzına gelince, dünya. | olan ve insanların en iptidai din nın en garip hareketlerinde bu- şekli bulunan (Totem) itikadı, bu İunmağı şiar edinmişlerdi. Meses|" İükelrini geceleyin yatarken bile | henüz tenasü ileri sürerek | Ax YAZAN: L. Buse » 35 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Alman seyyahi Bir çocuk bülüğ yaşına ne kadar yaklaşırsa o kadar memnu yiyecekler çoğalır Bununla beraber çocuğa Avustu. | ça birçok » tabi tutu ler muhtelif kabileleri ise de hemen hepsi akbul lan €sas e menolunmasıdır. Bunlar da ralyalıların en lüks yiyecekleri o. ılan balığı ve Dal | yaklaşırsa o kadar memnu yiyecek. ler çoğalır, Ondan sonra da yavaş yavaş tekrar memnwiyetler kalkma- ğa başlar. Bir delikanlının memnu bir yiye” ceği tekrar yemeğe başlıyacağı z4- man kabilede pılır. Memnu ola; ngi hayvansa müthiş bir kavga olacağını sani-! o hayvan avlanır. Mükemmelen kı. Zından önce delikanlının ülür, Dansedilir. Ondan zartılır. sora genç yelek tırampası yapmağa kârar bu hayvanın etinden yemeye mezun h Si olur. muhteşem kırmız: kadife yeleğini Diğer memnuiyetlerde hep bu şe Fransız şairine verecek, şair del yiye kaldırılır. | buna mukabil aralarında malüm birçok kabilelerde bu beraber eki mem nuiyeti adamcağız ta ihtiyar p caya, saçı bâşı ağartıncaya kadar bile devam eder! Bu yiyecek memnuiyeti (o yalnız erkeklere mahsus da değildir. Ka. dınlarda muayyen bir yaşa kadar | lde bir çok ayet ederler. Bununla ayni ecek yasak. | lar Avuaturalya insan! arasında ar di şart- ndan ileri geldiği zan Bu Daha henüz bir din dahi O sayılamıyacak midir ki manasını bil. miyen, çocuğun dinyaya (gelmesi hakkında bile bir fikirleri olmıyan uralya iwanlarının (Totem) denilen bir din sistemleri yardır!.. Kızıl Gölge HABER'İN RESİMLİ ZABITA ROMANI: TENGİNLER'iMi vi yaşma ne kadar| ar, Siri dini bir ta.| 5 BENDE VE 6DEYİ Few Surana vslo Usiy OTUR TOMA İMSANA ŞOK GLIŞU Ka SE il SENEM OĞLUM ÖYLE Mw BESİ. > — 106 — Avusturalyalıların bu dinleri o edar garip ve bizim zihniyetimiz- ğ bunu en eri bile tama Her âlim eni o kadar itikat sistemin! »iribirinden pek fari zaha çalışmışlardır. kika A usturalya insanları. otem) gayet ga i rafengiz bir şeydir. Bir defa, bir Avusturalya nının bütün harel $ kendine göre ve klı şekillerde i. insa” dünya görüşünü, hattâ yiye. dahi (Totem) izah , S4 insanlar arasında eri cek ve içecei o kadar (her şey) demektirl, Totem der şey ise her kabile. nin, daha doğrusu daha kabile h: ve adına san o toplu ının mengeleri olarak kabul ettikleri mukaddes hayvan veya ne. bat demektir. lâ bir kabilenin totemi Ker. te“ kele veya timsah veya karınca a bambu ağacı ve. ağacı olabili vel serileri hayatlarını Du hayvan veya ağaca göre tanzim ederi K lan dahi! olduğu için o yemezler, O- in hususi merasim vim hasıl olur. Ve, arlık yaşına gelip addes mevkie yük- «e totemi yiyemez yapılmasına muayyen bir Keza, insanlar biribirlerile nis. bet ve hayat derecelerini dahi to. edor. Yani Avusturalya a bizim bildiğimiz ra yoktur. Ayni to bi kra teme tabi olanlar biribirlerinin ak.| vabaları olurla * üsa Avusturalya insanlarının gerek ferdi gerel maf, gerek ru- hi bi arının yegâne mihveri (to tem) r, İnsanla ım böyle mutlaka bir hay 154 Şunu GERME: M Başı, van veya bir nebata beğlürmmaları me garip bir şeydir, değil mi? Halbaki henüz ced ve neslin de. vamındaki tah," leri anlaya mamış olan İnsarların bu inanış, yani din şekiileri, hayat ve kâinatı izah sistemi demek 1 (metali. zik) leri gayet tübiibir hâdise den başka bir şey Geğiidir: İlk ınsan kendini dünyaya getiren © cedüini takdis etmiğtir. Esasen kendisi de ilk Başka bir şey değildir, İzah etmiştik ki avusutralya im sana nazaran inan oyeniden doğ. maz. Ölmez de! ölüm fikrini Kabul etmek o kadar iisan ruhuna zittir ki bugün bile en medıni insanlar ö. lümü bir hakikat olarak kabul ede" memektedirler. Ölümden sonra da. hi ruhun yaşadığına inanmaktadır lar. İlk insan ise ne doğmayı, ne öl. meyi kabul eğememiştir. <eddinden Ona göre ayni (cedi, vücuduna gire.c,, tı insan halinde vücudundan çıkar, nebat veya hav. van dağlar ve !-.:larıa kovuklarında yaşar. Sonra tekrü! Guna girerek i Binaenaleya k barettir. İşte bu cod, bidükten, yani insan cesedinden çıktıktan (sonra bir hayvan veya bir nebâta girerek kendi kabilesine önderlik eder: 3 (Totem) bunur! Onun içindir ki Avusturalyalı in sanlar kendilerinin bir sümüklübö, cekten veya (bir karıncadan veya bir yabani sovan kökünden geldik. lerine inanırlar. Moş bugünkü fen ve ilm dahi ilk insanın tabiatteki bu (devir da. im) hâdisesini sezişinden daha ileri gitmiş değildir. Bugün dahi öldük. ten sonra toprağa (o karıştığımız ve topraktan tekrar biyolojik değişme" İlerle nebatlara, hayvanlara kalbol. duğumuz, ve onları yiyerek tekrar in şeklinde teşekkül edebildiği” miz anlaşılmış değil midir? Binaenaleyh, Avusturalya insan. İlarınm (insanın menşei) hakkında | sezdikleri (devir daim) hâdise, e. İ sas itibarile, tabiatin insan tarafın dan ilk anlaşılış şeklinden o başka | bir şel değildir. Avusturalyada erkek olma yaşına | gelen, yani çocukluktan kurtulan bir gercin, kabilenin gizli ödetleri. | ne dahil olacağı zaman yapılan bü yük merasim, çocuğun artık (to. tem)e ve onun emirlerine tabi olma sı hâdisesinden ibarettir. Bu mera. sim, hemen bütün Avusturalyada | esas itibari'e aynıdır. Yalnız tefer- rüat ve tabi olunan toteme 3it hu. susiyetlerdir ki bu merasimi biribi- riiden ayırır. İşte bu ilk mühim &yin (Bord) genilen âyindir. (Bord) Ayinine ilk defa iştirak etmiş bir delikanlı, artık çocukluğundan tamamile sıyrılmış ve totemin haram ve helâl vazilele, rile mükellef olmuş bulunur, Her insanın kabilesindeki mevkii de (Bord) âyinlerine iştirakile öl. şülür. Bir am ne kadar çok (Bordi ine iştirak etmişse ka” biledeki içtimai mevkii de o kadar büyümü şolur! (Devamı var) ml tak, yemek ve çalışma © dalariyle salon takımları vel- hasıl her nevi mobilyalar; BAKER (ski HAYDEN) mağazalarında teşbir elik mekte ve heryerden ucuz fi. at ve müsaid şartlarla satıl maktadır.