kap M ür “Dün gene iki va- zi D Ge Öeratak öldüler, aküye, bin henğz bil: 1 kan sekte yalnız , Bay ar İşin sanılırdı. iş il a, zayıflar da k 4 bekteden ölü.| A i Mebette go Ni ktor Münir wp. kn Pa nay uk. Bize ee bi, bir K Bag bep a Yaparak N ei İm anlâtıycr a soğuk algın- > Ümi, alıklar için he- Barip; fakat, kaş iy, ar da akla yakın & Bay kitap e #eyreder ve ppm , e İ idare e im Ne a alay ere göre | iş ateş i , ae şe doğ. Pirleri ye nihayet | ü De A ay, lde i va İşlemek, b ece 21 5 ÜNdey, İSİ uya- Ya IN tar il “Yet yapan emilen çalma Ye bazan İÜ, 2 v3? ibi biç den : A a A EÇ LO, GİSELE EELE # Ma | MAL diye dinle, İanünlar, hay. | y GN ayri Sökilmeyan | ve e, « yi ir gn eieriya e e 4 i Ma ml iü * Goğümlar. a he, ai ür b Ye n dg ek Astalıkin Sai Seki di Ee Sidar 3 Meg, edeniyeş deni. lart kanunlara aykırılıkları de-| mektir, Geceyi elektrikle saklandırıs| insanlar gece hayatını meydana! getirmekle tabii kanunların ezeli| se inden kurtulmağa çalışmışlar- | Fakat cezaları büyük olmuş” tur. İ Kalb darebanını, teneffüs hat lelerini bir insanın uyku vaziyeti ne göre şimale çevirmek veya şa ka çevirmek suretiyle değişir bir | halde görüyoruz. Öyle vasatlar vardır ki bir va purla filân oradan geçerken insan gevşeklik duyar hz ar 2 hastalıkları i olmadığına, yalnız tabi-| unlarının hükmünden ayrıl | etiyle bu neticelere mak ma Insanlar elektrik yiyip içiyorlar! | İnsanlar elektrikle taayylş © derler. Ben dünyayı üç vasata tak sim ediyorüm: Menfi vasat, müs- bet vasat, nötr vasat. Bu vasatla giştirenler ya hastalanırlâı on halinde ve mev- eyanların, sükna ciğerlerdeki hüveysetlerde | mütemadi bir münasebet vaziye tinde bulunduğu muhakkaktır. | Gecenin, düzün, a rütu. betin, yubusetin, mevsimlerin, va-| satların insan uzviyeti üzerinde kanun şeklinde hâkimiyeti var - âır, İnsanlar teşekkülleri noktasın- | dan bu kanunların esirleridir. Harici hâdiselerin bir lâborat var gibi insan uzviyetinde m “İmadi şimik Kkâdiseler vukua ge- trdiği inkâr götürmez, " İtengiz hastalıklara müsap oluruz. Yani beşeriyet, vahşet imiz kanunlarının tabii icaplarının doğurdu ve binnetice ayni kanun- larla sevk ve idare ettiği hâlimiz. den kurtulmak mücadelesi ile, ve dediği- | daha doğru bir tabirle Adem ve Havva halinden bugünkü şekle zberle- Kızıl Gölge HABER'İN RESİM ARTIK KGiav KOAV ELLERİN! DOSRU, AMIYACAKLA Dim e Şimdi HarıkımaA BİNE İ, SAN GLEİTEDEN 1 en BANSE, (D/LD1GİNİ Duy. İMADIM... Bu, doktora göre, çok yaşamak isteniyorsa İnsanlık, elektrik yiyip içmeli ! -Sekteleri, cinayetler, aşklar, çalma hastalığı, Soğuk algınlıkları ve bütün hastalıkların, gayri tabiiliklerin hakiki menşei nedir ? İdari, sekteden ölüm |len hâdise "insanların tâbi olduk-| leri meydana getirmiş bulunuyor” lar, Klâsik iddiaları Klâsik bilgiler benim iddiaları-| me gülünç bula Halbuki mahilerki derya içredir, bilmezler, Soğuk algınlığı ağız yoliyle ci- ğerlevde has-l olan bir elektriklen- me hâdisesidir, Bugün diş tedavi- inde tıbbi bir müdahale doğru bulunmuyor. Uzviyetin tahammü” ine terkolunuyro. Bunun - bilin. miyen sebebi şudur: Hâdise, tabiat kanununa aykı. rılıktan doğmuş bulunduğuna gö rc, ona uymakla eski haline irca olunabilir . İlk devrin insanlarında çıplak yaşayanlar arasında zatürree de - bilgilerin o boş lir, deryayı iy Maya, Ar anl değişmi- | ruz kaldığına en büyük delillerdir. | nilen hastalık olur muydu?. Elbette hayır... Sekteler neden oluyor ? Sokakta giderken birdenbire & Otururken,. çalışırken ölüveriyoruz. Sekte- kalb durdu ve yak şak'ar di- yoruz. Bu izah değil teşhiştir. Sekte, vücutta herhangi bir va. vukua getirdiği anormal ziko » Şimik hâ Nebat Tiyoruz.. Yirdenbire bii gece olmasaydı, karbon diyoksidi |” veremiyecekti.. Kahkaha çiçeği güneş çekilme-| $e kapanmıyacaktı. Şahıs, otomo”| bille tabii kanunların icap ettir; öl seyrü hareketten fazlasına kal, kışmasaş'dı, içinde hasıl olar şimik | teamülle - hastalanmıyacak “veyâ Slmiyecekti. Hayvanlarda sekte yoktur. Se- bebi, rinin 3 ten $ir mi dir, rit suyu dökmüş bulunuyor .. Ne yapmalı? Biz tabiatın ebedi ve ezeli munlariyle bilmeksizin mücadele halindeyiz. Kendimizi onun esaretine brrak- mıyoruz. O halde yapılacak şey şudur: gap” Devamı 10 uncuda BEN 3v KANAATIS DE Si HAVA ÇETES/ NEDİR ÖSREN. MEM LAZIM... DIYANA İZE BULUŞMAM £ çe | İ o : İ yazlar daha nazikâne ve daha lez VAZAN:I. Buseh 35 Yılını vahşiler arasında apn Zira, herhengi bir gaf- let ânımda Fıçı yerlileri tarafın. dan yakalanıp da takdis edilmiş bir zıyafet porsiyonu kesilmeğe hiç de niyetim yoktu. Zira bu a « damlar daima kendilerine düş - man bildikleri beyazları mabut ları tarafından kendilerine bah şedilmiş en güzel bir biftek ad detmektedirler! Nasıl ki Amerikada - siyahlar lincedilmekteyse burada da be - a zetli bir maksat için lincolunmak tadırlar,. İşte Fıçı adalarında insan eti yenmekte olduğunu yakından bil diğim için Polinezyanın yegâne gizli dini olan BohusBohuların içtimalarını bu sdalarda yapışları zihnimi fena halde kurcalamış » tı. Şunu da ilâve edeyim ki Pohua ile Fıçı adalarına gelmek mekle hakikaten insanlığın « wrların dan pek mühim olan bir tanesini öğrenmiş olduğumu zannederi O'da, bugün hslâ yahudilere dilen (iğneli fıçı) efsaneleri şei Fıçı adalar: olduğu hal dindiğim şayant hayret müşahede* dir. Vakia Fıçı yerlileri insan elini hususi merasimle ve hattâ tahu edil Bir Fıçih moda inden çıkmış ve pek geç 20 i : fit manlarda Avrupaya geçebilmiştir.. pe bu büyük ve üçdişli İ sürmeden yeme Hastalıklar ekseriya eblileşti-! Bunun için hu Birdenbire nezle oluruz. Esra. | rilmiş hayvanlar arasında vukubu- | miş tahtadan ay lar, Yani hayvanlar arasma giren tadan büy medeniyet onlrın'da köküne kib-| dırlar, Bu çatalların menşei ise in ka. (tır, gir MİN tahta çatalların da, insan eti Malâmdur ki Çinliler pirinci teyit REN Gi ne tane yemekte ve bunun için de, /** HEM A kum sa kahin hir | ından çıkmış olduğu (anlaşılıyor. ilde iptkdat bir ça ; Bu ali Pohuların gizli e İ sanlarm en » iptidai A Dr şa gala tali cemiyet şekilleri olan ve kabile ba" dü A yatlarından daha evvelki, — (Klan) Halbuki ilk çatalın yamyamlıkta denilen en basit topluluklarından İ- san eti yenirken Fiçililar r devrinde aleni klân, kabile- hep taksimatı arasında da mecburdurl: ve Pokuz o «lı tabaklarla çatallar kuli , tah-' maktadır, Bu, hakikaten hayret edi” ta- lecek içtimai bir hâdisedir, | Meselâ Avust a veya Mela hezya yerlileri birçok klânlara ayrı * arasında mutlaka bir de gizli klân vardır. Zira, hemen bütün dünya vahşi-| Avusturalyada, Melanezyada, Po* lerince insan Kanı, hayatın en son linezyada olduğu gibi Afrikada, # ve yegâne vasıtası olduğu için, mu: yada Ams kabileleri arasında katdestir. İda mutlaka gizli bir kabile vardır. Fu ın İnsan eti yerken kul) Bu âdet, (Mason) larda (Fran Ma ul san etindeki kana el sürmemek dişesinden ileri geldiği İ ZABITA ROMANI: BARDIMA MA İZ. DE ÖLECENDİ, WORTONUN Filosu 42 SUNAN MARABEYE DÜNEN NAYOYT Yuvası SİVYARINA İNDİ. R Po3rA TAYYARELER| MEDE TAARRUZA NAZIMA e e Bu rayv&- Gw4 yaya ŞETESNDEN BAN3 AşmAKLA TESİR Sizi ERİM... SAYIN DEĞJAN İANMŞTIR Şan Saian. FAKAT a Şök KURNAZDIR!.. bir tane gizli klân bulun-| geçirmiş bir Alman seyyahı düşkünü kadın son)lar halinde ta son asırlara ka- dar devam etmiştir. Bu gizli klân, kabile veya tarikat ler ekseriya da ilk insanlardan itiba” ren ilk cedlerin ananelerini devam ettiren en eski ve mutlaka dini bir menşee sahiptir. Diğer bir vaslı da bu gizli teşekküllerin mutlaka mu hitlerinden gizlemeye mecbur ol- dukları en ileri fikirleri beslemiş ol» Yani, bu gizli cemiyetlerin men- supları, mutlaka daha geri olan hal- ardan çok İleri ve çok serbest İti- katlarını gizlemek o mecburiyetinde kalmış olan, muhitlerinden daha i- leri insanlardır. Demek ki muhitlerinin tâassupla- rından korkudur ki bu gizli tarikat veya cemiyetleri meydana getirmiş - İ bulunmakta ve hemen her yerde her asırda, her devirde bu cemiyetlerin bulunması mecburiyeti hasıl olmak tadır. Ondan dolayıdır ki herhangi bir ülkede o ülkelerin o hakiki str- larını öğrenmek için bu gizli cemi” yetlere nüfuz edebilmek ,İâğımge- lir. Bohu-Bohuların da bütün Poli- nezya yerlilerinin cahil ve ipti tanssuplarına nazaran çök dahâ ser” best ve İleri Polinezyalılardan. mü- rekkep olduklarına bundan dolayı evvelden kani bulunuyordum. Diğer taraftan bu gizli cemiyet. mensupla- rinm eodatların ilk ve en eski ana” nenelerini de muhafaza ettiklerine İ süphe etmiyorum. Fakat Polinezya” uya bu kadar bendedecek şekilde; ne gibi hür ve serbest İtikatlar ve âyin ler yaptıklarını tahmin etmek ypüm” kün değildi. Ben bü merak içinde Fiçi adala- rında gemimi aştırdığım zaman Okyanus denizlerindeki kızıl ck- şamların son hüzmeleri silinmiş ve sessiz denizlerin üstüne valışi Poli nezya akşamlarının yıldızları serpil» meye başlamışı. Bekâr klübünden aldığım ikiz er kek çocuğunu Hindistancevizinin se arasında ve rin tutan yaprakları ağzında garip bir emzi cevizi suyu emerek İmamla beraberinde gizlemiş olan Pohua hepimizden evvel karaya at- ladı ve hemen şimele doğru dönerek küçük ay, yıldız kümesine doğru parmaklarını uzatarak adayı Pokuz tadı (Devamı var)