IBaştaraft 1 inci sahlfede] süsünün arkasına, gene bir Türk san'atbüyük alime aid bir tablo, konferans kürsünün ön tarafına konulmuştur. Merasime saat 14 de Türk Tarih Cemiyeti reisi Hasan Cemilin açılış nutkilc başlanmıştır: Hasan Cemilin nutku « Büyük Türk alimi İbni Sinanın ölümünün 900 üncü yıldönümü törenini Türk Tarih Kurumu adına açıyorum. İbni Sina, yalnız Türk ve İslâm âlemine değil, bütün cihan ilim âlemine şeref vermiş bir Türk dâhisidir. Orta kurunda garb müesseseleri kültür hayatında karanlık bir devir yaşarken Şark, Harezmî, Farabî, İbni Sina ve Birunî gibi büyük Türk ahmlerinin feyızlı tesirleri altmda canlı ve ileri bir ilmî hayata sahne olmuştu. Riyaziyat, felsefe, tıb, tabiiyat, dil velhasıl bütün ilim gruplarına şamil olan bu ilim hareketini canlandıran ve çoğu Türk ırkına mensub olan alimlerin eserleri garb dillerine tercüme edilince garbda da ilmî bir rönesans başladı. Bilhassa bugün 900 üncü yıldönümünü kutladığımız İbni Sinanın tıbba aid eserleri, 12 nci asırda garbda yeni kurulmağa başlıyan Tıb Fakültesinde altı asır tedrisatın mihverini ve en önemli tetkik mevzularını teşkil etti. Böylece îbni Sina, şarkta nasıl asırlarca müddet «Şeyhürreis» diye tanınmışsa, garb ilim âleminde de Prince des Medecins unvanına hakh olarak nail oldu. ibni Sina töreninin bizce en önemli manası, Türk alimi İbni Sinanın Türk yurdunda çalışarak yüksek eserler yaTatmakla beşeriyete de yüksek hizmetler yapmış, cıhanşümul bir tesir bırakmış olmasını hatırlamağa bir defa daha vesile hazırlamış olmasıdır. Büyük Önderimiz Aratürkün bize gösterdiği en güzel hedef, Türklüğü beşenyet camiası için en verimli, en ünlü ve en şerefli hizmetleri yapacak en yüksek seviyeye çıkarmaktır. Atatürk inkılâbının her cephesi, işte bu asil ve yüce gayeyi tahakkuk ettirecek engin ve derin birer çalışma alanıdır. Her Türk genci, îbni Sina gibi dünya ilim âlemine rehber tdacak surette yetişmeyi ülkü edinerek çalışmakla Atatürkün başına geçtiği ve başardığı Türk inkılâbının hayırh ve fedakâr bir unsuru olduğunu isbat etmiş olur. Sözümü bitirirken bu törene yüksek huzurlarile şeref vermiş olan dinleyicilerime ve tören dolayısile aramıza gelerek büyük Türk aliminin yüksek hatırasmı bizimle birlikte tebcil lutfunda bulunan muhterem ecnebi alimlere Kurumumuz adına en derin ve samimî teşekkürlerimi arzetmeği borc bilirim.» Şemseddin Günaltayın ilmî bir tezi Hasan Cemılden sonra Üniveısite ordinaryüs profesörü ve Sıvas saylavı Şemseddin Günaltay, İbni Sinanın hayatı, milliyeti ve kültürü hakkında kıymetli ve ilmî tezini okumuştu;. Profesör Şemseddin, İbni Sinanın 980 senesinde Buharada doğduğunu, Sina oğlu Abdullah admda olan babasının, aslen Belhli olduğunu ve o sıralarda Maveraünnehre hâkim o lan Şaman oğullarından ikinci Nuh za manında Buharaya gelip yerleştiğini, bilâhare Afşine nahiyesinden Yıldız isminde bir kadmla evlendiğini, İbni Sinanın, bu izdivacın mahsulü olduğunu ve bu yüzden bazı müelliflerin haksız olarak İbni Sinanm Türklüğünden şüpheye düştüklerini beyan ettikten sonra bu şüpheyi izale ettirmek için birçok garb ve şark eserlerinden misaller göstermiş, orta za manlarda eserlerini lâtince yazan Anglo Sakson, Cermen ve İskandinav ırklarına mensub alimlerin, nasıl ırkan lâtin sayıl ması doğru değilse, 10 uncu asır müslü man dünyasmda islâmlann müşterek din ve kültür dili olan arabca ile eserlerini yazan Farabi, Biruni ve İbni Sinanın da Türkten gayri bir ırka mensub sayılmasınm dogru olamıyacağını tebarüz ettir miştir. Profesör Şemseddin tezine devamla: « İbni Sinanın yaşadığı devirde, arabca ilim ve din dili olduğu gibi Pers lehçesi de müslüman şarkta edebiyat li sanı olmuştu. Kukaddes Kur'an dilile ifade edilmek istenilmiyen profan mevzulara, garamiyata, mitolojiye aid şeyler, hep Pers dilile yazılıyorlardı. Müverrih Feyzullah Reşidüddinin, Oğuz Türklerinden olduklarını tasrih ettiği Şaman oğullarının Buharadaki saraylarında Türk şairleri tarafından farisî manzumeler, kasideler tertib edildiği gibi gene bir Türk hanedanı olan Sebuk Tekin oğullarının Gaznedeki saraylarında da, Toslu Firdevs, Iran milliyetini yaratan Şehna meyi nazmediyordu. Bu moda, İbni Sinanın yaşadığı asırda müslüman şarkta Pers dilini müşterek edebiyat lisam hali Büyük Türk alimi ibni Sina îçin muazzam merasim yapıldı meden, gene ayni doktrini takib ederiz.» Profesör Akil Muhtarın nutku Doktor Neşet Ömerden sonra profe sör Akil Muhtar, «İbni Sinanın tıbbma bir bakış» ismi altındaki nutkunu söy ledi. Akil Muhtar, bu nutkunda ibni Sinanın tıbbî eserlerinin, bilhassa kanu nunun 16 ncı asnn sonuna kadar tekmil şark ve garb tıb tedrisatında hâkim bir mevki tuttugunu ve tababetin bu eserin yardımile ilerlemiş olduğunu, bazı müelliflerin, ibni Sinanın kendisinden evvel gelmiş olanların ortaya koymuş olduk Iarı malumatı toplıyarak güzel bir şekilde ifade ettiği hakkındaki sözlerine bakıl dığı takdirde îbni Sina için bir memba degil, fakat kıymetli bir hazine denile bileceğini söyledi. Ecnebi profesörlerin nutukları Akil Muhtardan sonra söz söyliyen Louvain Universitesi profesörü doktor Tricot Royer de İbni Sinanın Avrupa tıb tedrisatına tesiratı hakkındaki tezini okumuş ve 1935 senesinde Madridde aktedılen tıb kongresinde bu tesirlerin şümullü bir surette tebarüz ettirildiğini beyan etmiştir. Doktor Tricot Royer'den sonra ihtifale yarım saatlik bir ara verilmiştir. Bu müddet esnasında hazırun büyük hekim tarafından yazılmış ve iki odayı dolduran eserleri gözden geçirmiştir. Yarım saat sonra ihtifale devam edilerek diğer ha tibler tezlerini okumuşlardır. Evvelâ beynelmilel tıb tarihi cemiyeti reisi profesör doktor V. Gomain, ibni Sinanm garb tıbbma hizmetleri ve tercüme edilen eserleri hakkındaki nutkunu oku • muştur. Ecnebi alim bu nutkunda İbni Sinanm tıb dünyasına uzun müddet hocalık ettiğini kaydettikten sonra garb dillerine tercüme edilen eserlerinin isimlerini saymıştır. tsmail Hakkı îzmirlinin nutku Doktor V. Gomaiu'dan sonra ordi naryüs profesör îsmail Hakkı Izmirli, İbni Sina felsefesi hakkındaki nutkunu söylemiş ve bu büyük filozofun metafiziğini tahlil eyliyerek Aristodan müteessir olduğuna işaret etmiştir. Perihan Çambelin nutku İsmail Hakkıdan sonra da doktor Perihan Çambel, İbni Sinayı, kadın ve^çocuk hastalıklan ve sureti tedavisi; Rasadhane Müdürü profesör Fatin Gökmen de İbni Sinayı riyaziye ve hey'et cephesin den tetkik eylemişlerdir. Saat 19 da ihtifale nihayet verilmiş tir. 22 Haziran 1937 CUMHURİYET Buğday rökoltesi bu sene çok iyi Yeni mahsulün idraki fiatların düşmesine sebeb oldu Dün söz söyliyen hatibler; soldan sıra ile: Hasan Cemil, TricotRoyer Gomiu, tzmirli tsmail Hakkı, Rasadhane Müdürü Fatin, Neş'et Ömer, Âkil Muhtar, Doktor Perihan ve Şemseddin ne getirmiştir. İbni Sinanın da bu modaya ru da sonraları fikir hareketi tarihinde is Iarını izah etmeğe çalışmış büyük bir fiuyarak Pers dilile bir iki küçük risale lâm rasyonalizmi namını alan ve islâm lozof hekimin yüksek adını selâmlarken yazmış olmasile, milliyeti meselesile bir akidesini aklî esaslara göre izah ve tevil onun hekimlikteki doktrinlerini de tetkik alâkası olamıyacağı tabiidir. Eğer farsça eden büyük mektebin temelini kurmuştu. etmemek mümkün değildir. İbni Sina büher yazı yazan Pers sayılacak olursa, İbni Sina tahsil cağma girmeden ev tün eserlerinde bir doktrine tâbi olmuş, Selçuki ve Osmanlı Türkleri arasında vel, Türk çocuklannın mümtaz simalan yahud kendisi yeniden bir doktrin kurPers dilile, değil bir iki risale, muazzam yalnız eteoloji sahasında değil, felsefe, muştur. eserler kalme almış olan zatların hepsini, tıb, tabiiyat, riyaziyat, hey'et gibi ilimlerAncak eski zamanda tıb ilminin esası başta Selçuki Sultanı Alâeddin Keyku de de büyük hamleler göstermiş, Mavesayılan doktrin kelimesi bu zamanın hebad, Osmanlı Padişahı Yavuz Selim, raünnehir ve Taharistanda yüksek bir kimliğinde pek de rayici olmıyan bir takardeşi Korkud olmak üzere bütün Sel kültür yaratmışlardı.» birdir. Vakıâ doktrinsiz hekimlik olmaz. Hatib, İbni Sinanın siyasî hayattaki Sırf görgüsü, yahud arkadaşlanndan işitçuki ve Osmanlı devirleri alim ve şairlerini persî saymak icab eder. Demek ki ibni faaliyetine temas etmiş, bu esnada da da mesi üzerine terkibini bile bilmediği biı Sinanın farsça bir iki risale yazmış ol ima ilimle meşgul olduğunu, iktidar mev ilâcı reçetesine yazan hekim gene tıb ması da milliyetini tayin için bir esas ola kiinde iken düşmanlanndan intikam al tarihinde adı bulunan bir doktrine tâbi mak hislerine kapılmadığmı ilâve etmiş, olarak iş görür; fakat böyle yaparken maz. bir doktrine tâbi olduğunu bilemez. He Şark hakiminin ırkını tesbit etmek için sözüne şöyle hatime vermiştir: « Ölümünden 900 sene sonra yapı kimlikte doktrinlerin adlan bile çoğumuyegâne yol, onun ana ve babasının, bü yük atalannın doğup büyüdükleri mınta lan şu ilk ihtifalin derin bir manası var za yabancı gelir. kanın, yani Buhara ve Belh havalisinin dır. Türk kültüriinün nisyandan kurtu Bundan sonra, hatib, ibni Sinanın bidayetten itıbaren hangi kavimlerle luşu... Yabancı telkinlerle düne kadar tıbdaki doktorinlerini izah ederek tabameskun olduğunu, ailesinin bunlardan başkalan hesabına çalışan Türk dimağı bet noktai nazanndan dahi îbni Sina hangisine mensub olabileceğini araştır artık millî şuurunu bulmuş, millî benli tetkik edildiği takdirde büyük hekimin ğine ermiş, gasbedilen şereflerini aramak Aristonun Meşaiyon mezhebine men • mak metodudur.» Şemseddin Günaltay bundan sonra, lüzumunu duymuştur. Ben, bu intibahta, sub bir flezof olduğunu söylemiş ve sözü bu mıntakanın ta tarıhten evvelki devir Türke her sahada zafer yolları açan Ulu büyük âlimin kanununa naklederek şöyle lerden itibaren orta Asyalı Türklerle Atatürkün, bu emsalsrz Dehânın, kurdu devam etmiştir: ğu Türk kültür rönesansmîn da kât'î zameskun olduğunu ve bunun, Amerikalı « Kanunun daha ilk kitabında geferle neticeleneceği müjdesini seziyorum. rek sağlıkta, gerek hastalıkta tesir eden arkeolog Rafael Popelli tarafından A O mes'ud ati de Farabi ve İbni Sina desebebleri sayarken onları maddiye, suvenav mevkiinde yapılan hafriyatla mey virlerinde olduğu gibi ilmin her şubesinde riye, visaliye, tamamiye diye tasnif etmesi dana çıktığını, tarihî devirlerde ise gene otoriter olacak Türk zekâları parıldamabunu gösterir. Çünkü bunlar Aristot'nun: bu mıntakalarda Iskit, namı diğerle Sağa başlıyacaktır. İbni Sina, Farabi, Bi Causes materielles, causes formelles, caka, daha sonra Iskender istilâsını mütea runi... gibi evlâdlar yetiştiren bir millet uses agissantes et casuses finales dediği kıb İranda İşkânyan sülâlesini kuran ve için bu zafer muhakkaktır ve kat'idir...» sebeblerin aynidir. İbni Sinanın bütün bir Türk ırkından olduklan, şüphe gö felsefesi Aristot'nun felsefesine bağlı olProfesör Neşet ömerin nutku türmiyen Partların, gene bu sıralarda bir Şemseddin Günaltayın tezi büyük te duğu gibi, aristot'nun fikirleri ibni Sinaaralık da, şarkî iranda bodizmin büyük müdafii Katişkanın mensub olduğu Yo zahürata vesile olmuş, uzun uzun alkış nın hekimlik kısmmda da görülür. eci Türklerinin, bunları müteakıb muhte lanmış, Şemseddinden sonra da Istanbul Fakat Aristot'nun dediği kendisi: lif başka başka lisanlarla yadedilen Ef saylavı doktor Neşet Ömer kürsüye geAmicus Plato, magis amica veritas talit, yahud Ak Hünlerin bu mıntaka lerek îbni Sinanın tıbbî doktrinleri hak «Eflâtun benim dostumdur, fakat ha larda yerleşerek, ana yurd olan orta As kındaki nutkunu okumuştur. Profesör kikat daha büyük sevgilimdir» demişti. yadan getirdikleri millî medeniyeti bura doktor nutkuna şöyle başlamıştır: Onun gibi İbni Sina da Aristot'nun tet • da inkişaf ettirdiklerini, medeniyetin in «Büyük adamlann talihleri de çok kik usulünü, felsefede mesleğini en iyi kişafı neticesi olarak da refahın arttığını yüksek olur. Fakat İbni Sina, diğer adam bulduğu için onu kendisine dost, üstad ve bunun da daima ana yurddan yeni lardan kimseye nasib olmıyan en yüksek tutmuştu; fakat o da hakikati daha ziyaunsurlan çektığini, eski Hind, Çin, Bi talihe mazhar bulunuyor. Çünkü îbni de sevdiği için, hakikat sandığı bir şeyin zans eserlerinden çıkardığı misallerle bu Sinayı selâmlamak üzere kurulmuş bu Aristot'nun fikrine uymadığını görünce, havalinin otoktom halkının Türkler ol ihtifali, Büyük Atatürkün en güzide e Aristot'dan aynlmakta tereddüd etme duğunu ispat eylemiştir. serlerinden biri olan Türk Tarih Ku miştir. rumu tertib ediyor. Hatib, ibni Sinanm mensub olduğu Nitekim Aristot gözün gören kısmını Büyük bir deha sahibinin adma yapı hıltı mayi diye tarif etmiştir. Ondan sonaşiret ve halk kütlelerinin islâmiyetten evvel kullandıklan kelimelerden de bir lan bu ihtifali, gene büyük bir deha ra gelen hekimler de bunu tabakai zücaçok misaller getirmek suretile büyük ali sahibinin himaye ettiği Kurumun tertib ciye olarak kabul etmişlerdi. îbni Sina min milliyetini tesbit ettikten sonra kül etmesi, dünyada şüphesiz ilk defa görü basar merkezinin asabı basarî (nerf op türüne geçmiştir. Bunun için de Şemsed lüyor. tique) üzerinde olduğunu söyliyerek Adin Günaltay ilk Emevî hükümdan Muİbni Sinanın, büyük Türk aliminin rıstot'dan ayrılmış, ve hakikate daha ziaviye zamanında Horasana vali tayin e dehası, onun parladığı zamana kadar yade yaklaşmıştır. dilen Abdullah Bin Zeyyadın, oradan insanların birçok asırlar içinde, meydaZaten sebebler bahsinde Aristot'nun topladığı 2000 Türk gencini Basra ve na getirmiş olduklan ilmi, felsefeyi bir dört sebeb tasnifile kalmamış onlardan Kufeye sevkederek bu iki islâm merkezi araya toplamış ve bu dehanın mahsulü başka üç sebeb daha kabul etmiştir. Bunne yerleştirdiğini söyliyerek sözüne şöyle ilmî, felsefî fikirleri asırlarca medeniyet lar sabıka (antecedent), badiye (origi devam etmiştir: âleminde, bütün zihinlerde hâkim kılmış naire)", vasıla (jointes) sebeblerdir. îbni sinanın hastalık sebebleri hakkmdaki bu « İşte Arablara hocalık eden bu tır. Atatürkün büyük dehası, milletimize tasnifi, mikropların keşfine kadar bütün 2000 gene olmuştur. En eski islâm müverrihi Belâzrinin verdiği bu malumat, yaptırdığı siyasî, içtimaî büyük inkılâb, pathologie kitablarına hâkim olmuştu.» islâmda yaşıyan fikir hareketinin, menşe Onun müstesna kudretini medeniyet ve Doktor Neşet Ömer bundan sonra inin niçin Basra olduğu muammasını hal fikir âleminde bütün zihinlere teslim et îbni Sinanm tıbbî fikirlerinde naturizm letmektedir. Basrada ilk fikir hareketini tirdi. doktrinini kabul etmiş olduğunu ve kendiAsırlarca İbni Sinanın ilmî, felsefî fi sinden evvel gelmiş olan Hipokrat, Galuyandıranlar, Türk illerinden nakledil miş olan bu münevver gencler ve onların kirlerinin tesiri altmda kalmış olan me yen, Diyarbekirli Actius, Razibunun da deniyet âlemi bugün Atatürkün büyük bu doktorini kabul etmiş olduklarını söyçocuklan olmuştur. İbni Sinadan evvel, islâmda zuhur e dehası, büyük eseri karşısında hayran liyerek sözüne şöyle hatime vermiştir: den karşılıkh iki eteoloji mektebinin temel bulunmaktadı « Bugün de hastalık insanın uzvilerini atan her iki zat bu mmtakalar halAtatürk, milletine, cihanı hayran eden yetile hastalık sebebleri arasında bir mükındandılar. Bunlardan «beşerî iradenin büyük inkılâbı yaptırırken, büyük Türk cadeledir dediğimiz vakit bu da naturishürriyeti» mektebini kuran zat, Curcan ırkının tarihini ve medeniyete ifa ettiği me doktrininden ayrı bir fikir değildir. havalisindeki Cuheyne kasabasmdan ol hizmetleri tetkik ve tesbit etmek lüzumu Bugünkü hekimlik etiologique, patho duğu gibi, mukabil mektebin, yani insan nu gene kendisi düşündü. Bu iş için teş genique prophylactique olmakla berabeı da iradî bir hürriyet bulunduğunu kabul kil ettiği Kurumdaki arkadaşlanmın her gene naturisme doktrini içinde kalmıştır. etmiyen, herşeyi iradei beşerin fevkinde biri Onun emirlerinden kendi hissesine Şu halde, İbni sinadan beri hekimlik bir kuvvete bağlıyan mektebin temelini a düşen kısmını yapmağa çalışmakla iftihar pek çok değişmiş, usullerini de pek çok tan Saffan oğlu Cehm de Belhli bir eder. değiştirmiş ve pek çok ilerletmiş olmakla Türktü. Asırlarca birbirlerile çarpışacak Türk Tarih Kurumunun büyük ifti beraber, doktrin bakımmdan, gene İbni olan bu iki sistem İbni Sinanın yetişeceği harla gördüğü hizmetlerden biri de gene Sinanın, bu büyük Türk aliminin, doğru muhitlerde çıkmıştı. Arab istilâsı sırala Atatürkün emrile kurulan bu ihtifali ha diye kabul ettiği ayni esas fikirler hâkîmnnda Aysoy ve Kalaç Türklerile mes zırlamış olmasıdır. dir. Arada şu farkla ki İbni Sina zamakun sahalardan esir edilerek Iraka getiİbni Sina gibi büyük bir hekimin, fakat nında hekim hangi doktrini takib ettığini rilen bir Türkün oğlu olan Baboğlu Um hekimlikten önce bütün kâinatın vakıa bilirdi. Biz, şimdi, adını pek de düşün Geçen hafta vasatî olarak otuz paralık bir sukut gösteren buğday fiatlan dün de gene tenezzül temayülleri göstermiştir. Türkofisin bu seneki istihsal vaziyeti hakkında hazırladığı rapora nazaran Ege ve Çukurova mmtakalarmda mayıs ayı sonlanna doğru mahsul idrak edil miştir. Şimdi bu mıntakaların her tarafında hasad yapılmıştır. Diğer mıntakalarda da ekinler müsaid bir hava şeraiti içinde gelişmiştir. Karadeniz mıntakasmda bir aralık yağmursuzluktan endişe edilmişse de sonradan yağan yağmurlar bunu izale etmiştir. 1937 buğday rekoltesini henüz rakamlarla ıfade etmeğe imkân görülememektedir. Yalnız, zer'iyatın geniş bir sahada yapılmış olması ve iyi şartlar altmda yetişen başaklarm dolgun ve ayn bulunmaları gözönünde tutularak kalite ve miktar itibarile geçen seneden çok yüksek bir rekolte beklenmektedir. (Geçen seneki rekolte rekor rekolte olarak 3,200,000 ton kadardı.) Mahsul vaziyetinin müsaid oluşu, müstahsili her itimale karşı elinde tuttuğu buğdayı pazara götürmeğe sevketmekte dir. Bu sebeble mayıs aymda olduğu gibi bu ayın ilk iki haftasmda da iç pazarlara arzedilen mal fazla olmuştur. Bu yüz den Ziraat Bankasının mutad müdahalesi artmıştır. Mayıs ayının ilk onbeş gününe kadar bankanm haftalık alışı 2500 3000 ton arasmdayken son iki haftasmda yüzde 75 80 nisbetinde artırmıştı. Ziraat Bankası bu ayın iki haftasının alışını tahmin ettiğine göre yüzde 20 ye kadar daha artırmıştır. Şirketi Hayriye atölyesinde yapılan ilk vapur Şirketi HayTİyenin Hasköydeki kendi fabrikasında yaptırdığı 75 numaralı vapurun inşaatı tamamen bitmiştir. Kazan ve makinesi haric olmak üzere bütün aksamı memlekette Türk işçileri tarfmdan yapılmış olan yeni vapur önümüzdeki ayın birinde merasimle denize indirilecektir. Şirketin gene kendi fabrikasında yaptıracağı ikinci vapurun parçaları da hazırlanmıştır. Bu vapurlarm iskeletinin kurulmasma da ağustos ayı içinde başlanacaktır. i Ecnebi profesörlerden telgraflar gelen Birçok ecnebi profesör ve alimler ibni Sina ihtifalinden dolayı telgraflarla Türk Tarihi Cemiyetini tebrik etmişler Zaafı Umumî, kansızlık dir. Bu alimlerin isimlerini kaydediyo ve kemik hastalıklanruz: Berlin Tıb Tarihi Cemiyeti reisi prona şifaî tesirleri çokfesör Diepgen, Düseldorf'da Tıb Tarihi tur. Çocuklar, gencler, Enstitüsü direktörü profesör Haberling, Liyon Universitesi tıb tarihi ve parazitogene kızlar ve ihtiyarloji profesörü Guiart, Berlinden profesör lar her yaşta istimal Brachvitz, Köstencede doktor Sarafidi, edebîlirler. Paris Tıb Fakültesi tıb tarihi profesörü LaignelLavastine, Paris Tıb Tarihi Cemiyeti umumî kâtibi Fosseuyeux, Viyana Tıb Tarihi Enstitüsü direktörü Max Neuburger. Roma Tıb ve San'at Tarihi AkadeBoğaziçinde ve diğer Sayfiye misi reisi Capparoni ve Italyan âyanınyerlerinde metruk ve barab kö;k dan Giordano gönderdikleri mektublarla bahçelerinde bulunan eski (ser) liîbni Sinanın 900 üncü yılını kutlulamamonluklar yerinden kaldırıhp so külmek üzere satın alınır. mızı tebrik etmişlerdir. Adrea : Dördüncü Vakıf han dorBaltimore Jhons Hopkins Universitesi düncü kat 18 No. Telefon : 23426 tıb tarihi profesörü Siegerist'in gönderdiği mektubda Amerika Tıb Tarihi CemiyeDr. iHSAN SAMI tinin umumî bir reyle Türk Tarih Kurumunun ve Tıb Tarihi Enstitüsünün bu BAKTERIYOLOJI büyük gün münasebetile tebriklerini bilLABORATUARİ dirmektedir. Ayni zamanda Amerika Umum kan tahlilâta, frengi nokTıb Tarihi Cemiyeti şarkta olduğu gibi tai nazarmdan Vasserman ve Kahn teamülleri kan küreyvatı sayılması. garbdeki tesirlerini de bildiğinden AmeTifo ve ısıtma hastalıklan teşhisi, rika tıb tarihi talebesinin bu günü ayni idrar, balgam, cerahat, kazurat ve minnet ve hayranlıkla tes'id edeceklerini su tahlilâtı, ültra mikroskopi, hubildirmişlerdir. susî aşılar istihzan. Kanda üre, şeker, Klorür, Kollesterin miktarBugün alınan iki telgraf. larmm tayini. Divanvolu No. 311. Baltimore John Hopkins Universitesi Tel: 20981 Tıb Tarihi Cemiyeti İbni Sina ihtifali münasebetile samimî tebriklerini sunar. ZAYİ Ankara Memurlar Kooperatif Şirketinin 2499 numaralı yarbay Zekâiye Siegerist aid 45 lirahk hisse senedi zayi olmuştur. Berlin tıb tarihi reisi Diepgen îbni Yenisl almacağmdan hükmu yoktur. Sina ihtifali için çok samimî tebriklerni Yarbay Zekâi varisleri Zevcesi: Peyker Oğlu: Bahaeddin sunar. HASAN KUVVET ŞURUBU Limonluk alınıyor Eczacı Aranıyor Siirt Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğünden: Yirmi bin nüfuzlu Siirt merkezinde içinde 1600 lirahk sıhhî malzeme bulunan Belediyeve aid kapalı eczane ile beraber bin beş vüz lira nakid beş sene vadc ile ve kefaletle asgarî beş sene evvel mektebden çıkmış bir eczacıya verilecektir. Siirtte bu eczaneden ba=;ka bir eczane daha vardır. îsteklilerin Siirt Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğüne müracaat lerl <3543)