1 Ocak 1991 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

1 Ocak 1991 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Tunç Dindaş ş Iginç bir oyun değişik bir he- yecan İşte OOOPS UP! Her hangi bir türe sokulmayan bir oyun., Eski oyun makinelerinin klasiklerinin birleşmesiyle oluş- muş sürükleyici bir oyun OO- OPS UP! Atarilerde severek oy- nadığımız ASTEROİDS (meteor- lar) ve eski platform oyunları- na çok benziyor. Oyunun ne- redeyse hemen hemen aynı kopyasını da OCEAN firması "PANG' adıyla bu ay piyasaya sürüyor. Bu tür olaylar sıkça oluyor. Geçen sene bir benze- ri olan R-İYPE, KATAKIS ve ya- kın zamanlarda olan FLİMBO's ©vVEST, APPRENTİCE ikilisi gibi. Nasıl olduğu anlaşılmayan bazı sebeplerden dolayı oyunların açık yazılımları (sour- ce code) programcılar ara- sında gezebiliyor. Bu sayede birbirine çok benzeyen oyun- lara sık sık rastlayabiliyorsu- nuz. Neyse biz oyunumuza dö- nelim. Oyunda uzay gemisi kaza sonucu galaksiye dağılmış bir astronotu yönetiyoruz. Kaza- dan sonra ortada kalan astro- not ne yapacağını şaşırıyor. Uzay Gemisi çeşitli galaksiler- de yüz parçaya ayrılmış. Bu yabancı yerlerden kurtulmak için bütün parçaları toplamaık zorunda. Tabiki bu toplama iş- lemi düşündüğünüz kadar ko- lay değil, Yüz galakside par- çaları toplarken de göktaşla- rının hepsini yoketmeliyiz. Sa- dece gök taşları olsa iyi, bazı yaratıklar ve uzay gemileri de işinizi zorlaştırmaya çalışıyor. Zeminden ve yukarıdan saldı- ran bu düşmanlardan uzay gemilerini vurmak çok kolay. Göktaşlarını vurdukça işinizi kolaylaştıran parçalar da mevcut. Bu parçaları sırası geldiğinde açıklayacağım. Oyunu özellikle RAPPER arka- daşlarım çok sevecek. Çünkü geri planda devamlı RAP ça- İlyor. Bir kademeyi bitirmek için bütün göktaşlarını yok etme- miz gerektiğini söylemiştim. Göktaşlarını vurmak da o ka- dar kolay değil. Bu oyundaki göktaşları devamlı lastik top gibi zıplayip duruyor. Büyükle- rini vurmak kolay ama tTaşlar küçülünce işiniz daha da zor- laşıyor. Ayrıca oyuna bir de zaman faktörü eklenmiş. İşin içine zaman da karışınca bil- gisayar başında soğuk terler döküyorsunuz. Bazı kademe- leri bitirebilmeniz için hiç za- man kaybetmemeniz gereki- yor. Birsaniye bile kaybetmek sizin için zarar. Oyunda her kademede bu- lunan ve devamlı kendi etra- fında dönen para dikkatinizi çekmiştir. Bu para bütün gök- taşlarını vurmadan önce alın- malı, aksi takdirde taşların hepsini yok etseniz bile kade- meyi geçemiyorsunuz. Şimdi oyunda bize yardım- cı olan, bazen de zararı olan parçaların bazılarını tanıtalım. KURUKAFA: Bu parçayı aldı- ğınız zaman bir hak kaybe- dersiniz. GÜLEN YÜZ (smiley): Hak sa- yınızı bir artlırır. 29

Bu sayıdan diğer sayfalar: