MAKİNA DİLİ ÖĞRENİYORUZ! Yukorıdoki başlık, yeni bir paket programın adı. Ve fey- biniz, Commodore 64'ünüz ve hevesiniz varsa, size makina dili öğretebilmek için hazırlan- dı. Program, 4 bölümden olu- şuyor. Taşıması kolay olsun di- ye 2'şer bölümlük iki kaset ha- zırlandı. Yani; Bölüm 1 ve Bö- lüm 2'yi birinci kasette, Bölüm 3 ve 4'ü ise ikinci kasette bu- labilirsiniz. Bu kasetlerde top- lam 23 ders, 25 alıştırma.ve 1 tane de “öğüt” var. Bir de, çok ayrıntılı, az resimli bir ki- tapçık hazırladık. Bu kitapçık size derslerdeki konular hak- kında daha fazla bilgi vere- cek. Yalnız tavsiyemiz, önce kitapçıktan o ders ile ilgili olan konuyu bir kere okumanız, sonra'da dersinizi çalışıp, İlgi- li alıştırmayı dikkatle incele- meniz. Bunlardan sonra da kendiniz, o konu İle ilgili bir program yazın ve işletin. Hata yapsanız da, doğruyu bulup o konuyu iyice kavrayana ka- dar, “MAKİNA DİLİ ÖĞRENİYO- RUZ” sizin peşinizi bırakmaya- cak. Derslerimizde Neler Var? Birinci bölümde: Registerler, Bellek Yerleşimleri, LOAD ve STORE Komutları, Flag nedir? Toplama ve Çıkartma nasıl yapılır? İkinci bölümde: Transferler, Binary Sayı Sistemi, SHIFT ve ROTATE Komutları, Flaglar, Mantıksal Komutlar ve İndeks- li Adresleme. Üçüncü Bölümde: Branch ve Jump'lar, Compare Komut- ları, Subroutine'ler, Hexadeci- mal Sayı Sistemi ve Binary Co- ded Decimal. 42 HAKINA DILI DGREHIVORUZ?_:BDLUH!SŞ AA RO BAD SAD EA DA KA KDA DA A B ReRA AA TaRARAAAE 2 YA AYAY ) RETURN”e basarak secim Secihinizi yaptiysaniz B I 3“1 i rs i4 Ders b F yErYEe ği B HOŞÜ öĞE FGO A Lİ DeCınaı stirma İ Şekil-1 LOGIİICAL SHIFT RIGHT tık farki 8 bitlik sıgı var.Kayma sonucu solda âriyor ve ıciktg e yer ıııyor.ıL R ur. Cırrydî’t. L D M Ü M se) öornek : ONCE : LA A b ı’fvîooıoo BAD v 6 111 8 8 1 8 DEVAM ICIN SPACE”E BASINIZ KD L ğ02' 8 02 UD BO DA Şekil-2 rer teved akumulator with number