kini li v yg dilli 8 il il 1 Maya Un ÇENEEETT YL, Sete KAM A PTeceb Peker'in önemli Bir Söylevi pr © ik j zi pr a w | — Başı i inei —” | coğrafi bakımdan T cere- Arkadaşlar! Bunun ne demek | rel devlet kuruldu. Liberi mektedir. Bütüp bunların ne. | düsturun tam ifadesidir. j 4 Biel, bizden mili n- | yana maruz kalmış hali fikir, | olduğunu, davanın ehemmi devlet acıklı esirlik ir ticesindi kette geniş bir | günkü dünya durumunda ge: ia Yolundaki herhangi bir | polltika e bakı. | ve değerini hepiniz anlarsınız. | den çıkmış insanlığı b İşçi sınıfı türemektedir. Endüstri | nel varlığın. düşkün olan bir Ve yazı saran biz de | mından da midir. Anarşist, | Liberal eletei emek bugün | yaşayış sarhoşluğunun e ii açılmamız neticesinde mevcud | devlet ve ulus içinde kendisini İeal daha aydınlık yolda ce: | markizlet, Bn Hitlercilik ve usun varlığında gözleri | tında Per geğei manlar | işçilerimizin sayısı artacaktır. | gerçekten Vermek için Gali buluna. beye Kn mizi kamaştıran en (böyük | liberalizm MAY Gerektir ki e işleri gidişin | bağlı e yi az, (Alkışlar) a beni k propan: # fak ll kapamak Onun gileri olan hak- | tabii ğnetlcesi olarak artacak | kadar şahsi vali ki Arkada ai A0 Mi geçer. | demektir. Biz ei eN larda hürriyeti in ve çalışmada, | olan işçi e klâsik sınıf | parası olursa olsun kendi ba, Bütün bunlar karşısında Tür. | saydık paramızın b kazanmada hürriyetin tatbik | mücadelesi liberal devletin her | gına mesud olmasına imkân sıkı bir ulusculuk | meti temin ekilebilz. Mer edilişleri zamanla derin sujisti | fena ceryana açık ruhunda do ya Imenına sarılmiş olmakladır ki Dış ticaret ve ödeme dekli. | mallere uğradı. Haklarda hü b onun içinde beslenmiş olan kadaşlar, bugünkü zengin- biri ötekini besliyen zehirli ce- | gimiz sanayiln koruma altında | riyetin sujletimali İnsanları yı ve ona karşı cephe alıb çalış Di UR olmaktan çıkmıştır. reyanlara karşı kendini koru: | doğması ve yaşaması mümkü; kıp çürüten bir anarşi devri mış balunan ve gaye olarak | En büyük varlık sshibi kazan- abilsin, Bu cereyanlar karşı: | olurmu idi? side Herkes kendini hür | onun yerine bir sınıf Otahak- | mış olanların bile parası milli sında Türkiye halkını koruma! Biz devletçi olmyasadık me: yıyor, kendi varlığının hör. | kümü devleti kurmayı güde paranın oOdurumuna ir. in şimdiye kadar partinin ana | leket evlâtlarının skıtılmış olan di sınıraz bir Kayn noktal nazarı takibeden cere sın parası de ulu- 3 vasıflarından biri olarak sayılan | yüce kanları pabasına eldeedi | kallanırken kendi öz varlığını anlar Ti devletinin | sun hakiki kuvvetine dayan» o | ulusculuk kilidi ile Türkiyenin | len Türk anıyı, memleket | yanında bütün tek Misir leğerli evlâtlarından ve yu: orsa bir g; içinde mahvola- kapısını sımsıkı kepamak için | malı yerin nebi malının ser- ekünunu da k rumak, öde daşlarından ibaret olan bu yeni | bilir, Bir millet tehlike içinde bu vasfı da devlete mal ola. | bestçe satışına yurd kapıları | de bulunan devlet kudretinin | genç Türk işçi suıfı zehirle. | iken herhangi emi ve vatan» :. caktır. (Bravo sesleri ) çık kalır, ecnebi malları Türk | masuniyeti biç gözönüne alı: mesine ve bu genç tabaka yard | daşın bu umumi Ikeden iz balkçıyız. Bizim halkçı. | pazarlarını istilâ ederdi. Bir | mıyordu. Herkes, herşeyde hür | için olduğu kadar kendileri | masum el e yok. lığımız bizim anladığımız ma: | devletin tam manasile mustakil | tek tek olacaktır. ia bir ta Için w gi pile yea tur. ln ik salik herkese nadadır. Başka birçok yerlerde | sayılması için sınırlarının düş -afa çeken, hepsi birbirini şıp- esirli anla: popüler, popülist gibi adlar a sllâhından ve ordusundan | ratan ve devleti düşüren fi! m için. yeni doğan bu İşçi emi Tü a olanlar için e 3 taşıyan halkçılık davasında bir | mahfoz olması fi değildir. | ler sözler yazılıb gitti, Beş nın opatronlarla (omünasebat Yoksa elzi sözlere E çok partiler vardır. Fakat Ayni zamanda milli pazarları”| yet medeni kabiliyetlerin a noktasını bütün parti snr Bakanmi le erer zim önemli bir vasfımız ola; ve manifaktürün İstilâsın. | meyvalarını almaya imkân bu anın aşağıya yazılı nın bağlı olduğu ulusun 1 ğu kadar | halkçılık ea gibi bir ki | d mahfuz kılmak lâzım. | lucu eli yerine anarşinin | şında ve anlaşılışında ruh olan | Umumi şartları düzgün git baky söylemeği | liseden ibaret değildir. Biz ber ul rahat yaşıyoruz. | tesiri altında uzun müdde! ahenk, ayı sizin tek adamı huzur ve a, b > ktayım. urddaşın iğ yurddaş olarak | Yurd kurulmuştur, derken iç gelir ME line irca ediyor. nda | me de şeref noktasından güler yp k eraber çalışırken on: | pazarı ecnebi ürününün İetilân mi alanında gi uyuşma yolu yetmezse devletin | yüzlü olmasına imkân yoktor.. : » man Bugün: | da saygı ile tanımaya değer va- | altı mi eki üm e eeikikleri de daha oyacağı hakem yolu çatışma Şu halde programda tek adam; bir samara. sflar ber vatandaşı | bulundukça yarı en madı. Büyük se ALİ İnsanı ları e menfeatini nfeatin le parti ve dev. | müsavi haklı, müsavi şerefli in. | derin ei ve 3 viii Çi kalladikleri il r ve fab sınırı İçinde eğilme bir. N Günkü, Türk na aya ni m teşkilâtı esasiye | a Türkiye devleti bir fi AE vE fikir Ye Cumuriyetçi olacak milli yeti lusal ce ea ında geçer, ap nyabilir. im li bir Türkiye Yurdumuzun san olarak tanır ve imtiyaz da- vasında bulunmıyan Eide kütlesini blm v halkçı ola- rak tanırız. (Alkışlar) be İle, cemaat, İmtiyazı Him yoktur. Türkiye'de, değer, cak gi MAR pu lebilii giğnem y mıyoruz. TMK sınıf kav. gası, yam İmtiyaz zihni- yetlerini kökünden silen bir erim ei zihniyetini tamamlıyacak! Ancak bizli istediğimiz ve idm ma: nada halkçı olmaktadır ki mil. Miyetçiliğin en temiz ve saf bir eğe Bi pe 2.5 m iyim dil e taNiG biriği mazı hatırslarına ve gelecek zamanın emellerine bağlılıkla birleşme yapar. Fakıt bu anlayışta o birleş re olsa daha içinde sınıf az çarpışmaları kopmıyan se halkçı bir duyguile bir. U duygulurla halkçı yığınları ük te serbest olsun diyorlar, varlığımızı sarescağıma şüphe m halde devletçi lâl e devrimeilik bak kında söz söyl artık KUL iy iki mefhum olmayı dar EN m nın el . da di. reğl yam peer olur. Herşeyim! dır. Düzenimiz yolundadı: de devletin yi neticelerini de e müş oluruz. Bu anlayış di fikrinin snası olan but- yollara dönmekten ve eek bu görğü, Ve EE ayak uydurmayı bıra adamlık savaşı, li li et mekten başka birşey değildir. halde iy yıllardanberi kendisine çizdiği ana vasfı dev mak kudr. da en İyi ve en İleri bir kuv. vet udımı daha utmış olacaktır. Arkadaşlar. Bu yoldaki fikir akışın tamamlamak için yardımcı ola- cak bazı şeyler daha söylemek isterim. Biliyorsunuz ki insanlık fl. kin feodal idare devri geçirdi. Yer yer şahei di tek ada: mın tabakkümlerini, tek alle nin ER temin edici yollardan e fe er devlet tipi yıkıldı. Özen yerine İibe- rika ürünlerini si getirmek için muhtaç oldukla mad deyi ye ve vibe ayet bü yük iş ali temin ettikten &ol os koca müstahslli küt- SR mi bn istismar et- m neticesinde bütün hak ları çiğnenenler İlberalizmin yaptığı çalışmalardan doğan bu büyük nefret duyguları içinde karşı karşıya cepheler kurdu. lar, boğuştular, insan yığınları ardı arası gelmiyen bir kav; içinde e ei derlet sinesinde her - apk ve a çöle v3 şamıya ir zemin buldu. pi iğ Üzerinde daha çok durmaya değer bulmadığım bu mevzuu let battı, onun yerine ie eral devlet de keni sinden tefessüh neticesinde iu nyan, her yerinde çökü ER il ir çeşid devlet tipleri kuru. Arkadaşlar; Feodal devletten sonra gelen Miberal devletin yıkılışı ulusal devletin do; devrini getir. salı vi zi devlet keyfi bir idare . Her kafadan bir es kz in bir idare mek de değildir. Biz ladığımız ulusal devlet nizamlı bir Ida m herkesin özel te. sebbüsü demektir. Bir takım ia Mberal devlet çöküyor, onun yerine sınıf devleti geli yor diyorlar. Biz hayır diyoruz. Aberal devlet yerine kuru. lacak olan sınıf devletinin geç e do, e yola bul ula: cağına f fakıyeti ancak ulusal ie alin girmekle bulacaklarına kanl bulunuyoruz. Arkadaşlar, Türkiye'de ulu: ilerlemektedir. yapıcılık kuvve. kamaştıra- O birçok işler her gün İleri git nr nında herhangi bir sermayedar fikrinin Okendisi kadar bu memleketin halkçılık zihniye tinden dolayı bir evlâdı olan Mele ii yolda vay e temin etmi al ır, va kk ie ei kütlesinin topluluğuna, tesanüd kabiliyetine ea devlet varlığında esa sınai 2 P > etmesine de mey- eden yeni programımız onun yanında işçi İle iş verenin mü- nasebetlerinde O anlaşmalarını esas olarak koyuyor. e KER caba (o korporstif üncesi mi iii gm düşi ya gelebilir. Bunu da ker- mak İçin programımızda > ai adde vardır. Onu e z sesle a marcı cak tröstler ve ek Şi ie olacak» ur.,, Bilirsiniz, gi markizlet, sosyalist fikiri b sınıf duygusu zy a çatışma saflarına aralarında birleşmeleri ve elele vermeleri ve tehlikler e bi m sure'le müs ilk bakışta bir müstehlik kütlesi meydana çıkmasının da Öl geçmeyi esaslı bir prensib tutmuş o r) buluna: . Bu sade bir ede- ağ iy Bugünkü bey gerek olan hakikati ri sne ei Arkada: ale isi ln * biz halde di diyorduk. Sağ; gili li a 3 E - ş Lu içe de 5 E gs 8 “d 3 ida eti iyümüyor, Türki gümrük : kapılarını büyük dıvarlarlr ör. müştür, Milli sanayii ilerletmek Na ve he, iğ r sekizi ibi ek fakat ser- g maye normal çalışacaktır. nal istihsal için sermayetek: nlğe istinat edecektir. Normal çalışmıyan sermayenin himaye â ve mevzuubahie olamaz. Ham Bu bahs — kredi a