pe larının, Sivas ve Çorum halaylar #ürünüz!.. Kendilerine gelecekle- ürü ei hafiftir. Yani 28 kilo izl ye © Tiyatroya dair konuşmalar İlk büyük Türk sahne sanatkârı: AHMED FEHİM ğı 25 inci va ördük. o pden emin ol Glabiliiiz.» ie bisikletlerden biri Tai Sik © Bu fikir ve teklifin ne derecede mi ix ielerin tatbik kabiliyeti var eyiz, Ni motosiklet, bir motosiklet ma-| Güllü A. PE İs makale ma; a rleremarikini şim EL iimd vol 1 sağa v tiyatrosunda sahneye konan <dilen mevzu Ve renkler olda Hirlerde bir tehcir mi d0- |Bunu yapan makin, hayatında) eserlerin hali riyari Armavudun ardan ilinmez bir yadigâr gibi p es amil başka bir nakil vasi kalan şakrak teraneler — Güllü Agop tam bir idi rösidir ama ie, ekim terazi . ri ler gördüğümüz | ba Terazi nerede lâzım değildir ki Jet söcak Yazan: SELAMİ İZZET ve mer Kataloğ. | Arnlarde O n?.. g0 EM ve © ekl Da ti SÜ Tramvaylarda bile bazan ÖYİS |kuiru da 20 santimetredir. Saat Mi haklı bak” İç > 70 kilometr sürat Lateylemek: kü Ak ig aşkla sırı ayırd için men olup, en i seyre- ikta, Senai, i t i Hek e GL ne ip başka çare — lie olmasıdır. — Şevket DB Dağ, de tartılır mı?> İz mim iniz. Tartıl onun kan- i Br apn A e e iki dudağın arasıdır, amma seyahati > öyle yardır erikada ği üniversitesi kadar ki sarfetti ö m, ğa profağrl Edward Carten im İba aci a modellik edem © ia yin azla diyarda, kaşla İzak Vaz dele lar ortadan kaybol. — ik > malzeme bir terazide tartmak im ederi. nik ve en akıllı insanların bile dna de i e karışmıştır. Belediye fırınlara bire terazi |aldanarak en: inanılmaz yep ine ina inin en mühim sürprizi, El alk ân; 3 a er aş barale ör, meşhur Ti onun fev- için, bizce budur!) ediyor demektir. imi ekmi İkalâde kuvvetli muhakemesi ve ge- tekküle” aileyi var te ğırlığından şüphe eden ME niş malümatı ile gayri e ii kaç deği yiye böyle bir as bemen ekmeği kantara Ke e er Mes sak i ve lk gösler- O yacak ve hak mı . İseyahati diye tav pl med, $ey değildir amma oo Güzel tedbiri. Flai sini seye atfediyor ve diyor kit asidi 0 a yine bir inkılâp ham- (gil. yapabilen bir atolik Kilisesinin en büyül T N beli bağ Kii desin a ke olan er e e, devrinin adamı ii imi gelmek. Mekik Men lak halde abin uçtuğuna i hakkında makar ie NE Yazan bir zar yazım şöyle be Eğ .i isini kon. )inamyerd Yiyor; iz ol eden memur kolları gibi bir a Yİ iie cuğunu erken yaştan © de terazileri kontrol « | Kırk sekiz sene sonra v erk sevip bu toprakta ya Mur tal mişler gala ki pişmeden evvel Amerikada Ku Kull amana ; Si DE ödeta bir lr gönderi, ze pi i dev 1893 İmişirier evler isi karar | Otuz üç sene evvelki sanatkârlarımızdan bif grup: eee 1 ın sağa EAA çare 13 ağustos 641 rel m. indi. Fakat nik mikıyi. Ee mede gran lar — Soldan sağa: Şehabeddin Bileşen “lharrir, debiye nu arayan emir Oğhe ) keli İlacağı sl minde üst nitel || geualiimi oğlu if Fehif (ressam) Kemal Deveri, bayan Binemeciyân, Ahmed Meuvahiıl Yuzu elinden tutup vaazi ) olasak- karı kece öddetli bir mü-| F12a Binemeciyan. Ayaktakiler— Soldan sağa: bay X, Adriyen, Arşanus, Ahmed Fehim, Şehper Şadi (Şadinin esi), Ze9beklerinin, kl lr a eN e hee lk PT Galib Arcan, Tahsin Nahid merhum (şair, edip, tiyatro muhartiri). man ar Gedikpaşa tiyatrosu, ve Güllü | ermenice miri eserler ağniyalmağa başlayınca, Türklerin esasen Mis Stevaleva başka bir erkekle, İA di e medhediliyordu. ki, İyançizdikleri Güllü Ayen Bir - Siber Yüz tutmuş ve kalkınabilmek Tokadın imarı rm he yar ema ea a nm dul kalmış ve bütün a Güllü Agop Os bay Menadier'yi rejisör ola- . eler ve e sonra tek- | rağmen — aleyi he tefsir edilecek |manlı sahaesinin: Sik böşük akrürle;|sak getirili “Benpelorabunz sefi Zelzeleden harap olan şehir, ar evlenmeğe karar vermişlerdir. | mahiyeti mma eni nim izm den olmak üzere tanınmıştır 1) İkiz paşaya. Atina selini Ah Ç türkçe O konuşamı üzünden efendiye, Hasan Bedreddin paşaya li ri / ; ti tar ayla tiyatr Halid Ziya Ypakağ de ihtisasla- |La Belle Hölâne, Giroflde Girofla, plân dairesinde imar ediliy or | Pin isiklar xe LE ile iğ eli laik oi b öğlen Madame Angotmin kzı operelerii i “ iii dikk varsa, © zamandam dr tercüme ettirmiş, sahneye koy : nl ii birbirini çıldırasıya sevdikle- | Tele terbiyesi Gençlik klüb ve gruplari- mensup mükeli ve ii gazetesi şun- ir? «Gedikpaşada edenberi | şad edilen Sena zmromunda Ki gece bazı vükelâyi feham haze-| bi yatı ei Ke oklar. bae ie b eki Gs erimi inal türkç © oyna mler idi Şale görülen kusur ve galetat setrolünur «Gedikpaşa yanliz 7 miz ben- a büyü“ özlerimin içinde ona büyüklük! te bir eş ararken Odâon'u, .Chatelet'yi zikretmek e ru da kani olamı iyorum büyük tesiri yapası yer. Y. ası bir hayalimin kadar daha doğrusu ilk emi bize de ilk büyük Türk tiyatro sanat- kârı kazandırmı hmed Fe- him. Güllü Agobu idareci ve teşki- ir, aktör! yı 7 büyükmekiedir. “Ga TE i Agobun na ellefler- den ayda beş kuruş aidat alınacak ii de mükelleflerinin ii van — Km | ve mi mijesseselerce kurulan ve bede İhün sürüp gelen şöhretini yap- Gedikpaşa tiyatrosu ilk adımdır, eklemedir. ve lırmıştır: kabul etmi düğü dekorları kopye cuların pek gi tatbik ni yi v â Ahmed Fehii em li d yp0E İlerden dolayıdır. Gaz ei e ve ve nam ME a bapta ibraz le duğu k sm Ve şu hale hazaran er ve meharet herkesin tahsinni em si hita; Türkler arasında da meşhur olm: baş rejisör getirme: iprkamak imtiyazmı alıp ve aktrisleri ona içinde Avrupadan si, suflölerle oyun ey- ütün aktör layıp bunun bir araya A e hakkiyle. vers idareci sıfatını ade lardır. ağ Tün Halkevi ü ile bi p mükellef âzadan sidat ole-| eserin e Ahmed Rasim ile Halid Ziya bu-| Türk tiyatrosunun va büyük Türk B. Hadi Köprülü -İrak slk beş sene için alınacak asga-| kat daha tecessüs edeci nu rr eyer Ahmed Rasim ; sanatkârın: geline bu * sanatkâr hayla ar ri e amam e 3 akdat miktar: ayda beş kuruştur.) memul bulunmuş olmakla, hissemi. İdiyor kis ü Agobu da mek-|hiç süphesiz Ahmed Fehim'dir. m ii olan şehrimiz yeni imar plâ-|dan ehir gam yda beş kuruş verirken| ze aid olan dethii senanım ifasına iepina gık han sonra tanıdım. Es- kei Bre miz 7g ein geçtikçe güzelleşiyar. |nan mev i az mü uzu imi İzzet Sedes Valimiz gm geçtikçe : oi ki dol z İzzettin Çağpar şebrimi- |si i le İâzâ mensup olduğu klüp veya grup) © Bu cidden tiyatı fendi. | İ9 a e Gi Şili henüz eğ bir zaman olma- bilir tama zn vie İlnre Heyetine mürmcnnt edecek, | jerisizden bi si tarlnda yazım — m T17 Ahmet Rasim, Muhatrir, şair, maya men müsbet ve faydalı ça-İayr nen dı elen serin nd miştir Heyeti kararile bu aidatten| makal a .k il edib. Sah: 52. e in sayesinde Tokadın imarına bu küm, meh zaman olmuş olm erkal Re: small a gledien Gülü Aşop- bra g2) He 2. Urek. Kk ya I ili — Mükellef âzadan beş kurut-| tan, liyan, Yerano) Sah: Yenı atıma başlanan “ilkokulların İnn ağn ie pak gerdi tan fazla istenildiği takdirde vaziyet ak, Ee Dy erer ie ği Halka ing i mahareti Malı Ye yıla kadar ikimaline hum. | yavas tetkik edilmek üzere, bulunduğu) Magakyan, Haçik Papüzyan gibi bt ram e Beni Gedikpaşa tyairosuna e ze etle | çalışıkı e k rumu veya grupün Şa le kaza İsimlerden bahsöğilmeyip" önde Ah. |Şx7:2 terle ağladıktan sonra bi lerdi. İlk defa seyrettiğim olan Ya pihasebece yaptırın ocuk esirgeme a veya Beden Terbiye-| med Fehim efendinin medhedilme- |ş2b3 #örmelim 131. Leblebici LE yun Şanda Sami bey merhu- leri ie le Dirkörüne tiyatronun tevatüren idin edil a Her i ismindeki piyesi idi. Ben Müt çişi 2ğe bahçeli modern me- geçen ele e çek ni yacant e ai diği kadar mükemmel olmadığı Mi ig im. İri bir arnavut kızdı, ları Çinin de bu ay içinde inşaat- | miştir. lk ge Ve delildir. ri i, tabancayı çekti, vurdu. Ker- 5 srecektir. «Atatürk ant İye Gear suşlar ei yalana ml alan bank Saya ent beyini GAM emen im ii vE kumdan almada başla» al in v ız erilecek! di di — AR» eyi pek üzere a iğ b re "ani $ — Teşkilâbn bütün kadeineleri e e le barı o uzun yollardan g Böermairip ve görüşte çok cazip |delı Bm Beden Terre inene geldik, gazeteinde diyer ki p ; mektedi li rine çeken bi imei E) fıkrası muci- kid rr ön bül k ie bulunan AK AM Sıtma i dele | İse basin şehrin tam zdhalnde bince makbuz mukabili beberru ka-), mr “iran ir yürümekten yo- R Merk, arazi üzerinde e bal aden akne da bulunmak ta- : arak Gedikpaşaya kadar gi- ve pas b - Tuz tür abiyesle yüz e eker a ilkönce li tiyatrodan | gerdi Abime 1 de iz etepe mii ge ei tai şana da başlar | m ei iz m e li vi 1 Fatih imi e mi hal aş İki > der ar gülünç di kaç “lde etmek erene ünik TA e ran işle yeni ir çe Bir oda çöktü ai klein $ nktz Eres len Ta ke a blm iyi cak bakam 2 zl a elin Hayale | Da a ame a RR) at mm alindi yetişmek: helecanı || genetik «100 . e ie müdürü, vi - e e başlana- çün gök İçinde insan olmadığı 6i-| ik benii muz için istediği uşamba fenerin on, on a 3 Aylik © 40 : ray çin bal tabı dek inanın da, yapi tifusça bir zayiat olmamıştır. | sanatkârların telâffuzlarını düzelt N JAyık 180 > i yel hha memürlarnd dan -femker e rm ii meleri, dram muharrirlerimizin de e Gene a kamber milla Sa bir heyet ledi iz tihte Mürselpaşa cadâesinde| * Şehrin havagazı resi. a paralamaktan o vazgeçmele. | ÖR. il nir in e vari MN surette başla Moto isminde bir) havagazı şirketleri yeniden 100 hava-İridi:3 eri n i Mar mizde riknda çalışan Gedikmaşa tiyatrosunda türkçe yetim kn Girer di Ye en mail e RİDE. amın rinayyen günlerinde köy- muntazam bir *mekte vi Haj öğretiliyor kep, kevimizin kurs ve dershanı olu üyelerinden, orta kal öğ. ye arda gan e lm Çocuk, hastaneye er |” esiri Binasi ömer düş e konazi eseri matlüp tükleri Namık Kemalin bu yı dan bellidir. Şu halde Güllü Agoba kâzip « damı temsillerin vi oldukları, sahne- eserlerin t lerini silinmez bir aile” ai bi kırlardı.»> Süflörle yalnız ve ali Güllü A a Koş a diği için, Güllü'den ayrı çalışmak e gareararlarken, A nün azında şarkılı oyun olmadığını özenle bir öper: zet heyeti yapıp çe el isra fevkalâde e gören eserlerini sahneye bir Fatihte oturan Hüseyin Hüsnü | söhret m! diyeceğiz?.. Hayır, Güllü aminde birl, dün Pevsipasa caddesin | Agop ve arkadaşlarının Termenice |im gen giderken. Mene Ein denen | temsilleri © devre nazaran mühim dizerine yere Gülek ana aldiizne. | bir hide addolunabilr. Haftada| İbr.» bir Gedikpaşa tyatrosunda Telefonlarımız: Başmuharrir: 2056 Yazı Sa 2s — amk 20681 Hizir Öğ. İki 508 851200 13,18 17,09 20,10 21