Y Mezarlıklar Şehir içindekilerin £ tanzimine çalışılacak Mama aman Köy y manzarasi!.. ay İstanbul rm ma Dini me 2 Meğer İstanbula köy manzı isanımızda «alay» kelimesi ka- | etmeyi ee kk verin kaka Puzlarmış!... Bereket anime be kelime daha yek. | yanan hum bir konleyan mesel: satılıp, SarPuZ yılın on iki ayında © tur denebilir. «Alay», ne kadım- | 70 başlamıştır. Zannedidiğine. CA yokan yene” bİr meyva değil, | liğe, ne erkekliğe yaramayan bir | itanbuldn. sehir del hayatı içinde eyeraliz Bir köy haremağası gibi, biribirine zid nun duvarları bile Li, değidir iş, kalmış bir zavallı i pür yeke kileebil fakat vE va naki ee pi künaraklı ir KÖY manzarası ve Ona de raslarsınız: İçi ynı zamanda Belediyenin mezar- Eğer hakikate e be saka, Kile, hat | mize yakmak için ancak 19 bekş Termiye doğru bir etanbulda köy- © ve edi Kili dir. Bu bekçiler de baz Dikme meyi sin edilmiştir. Rİ Ty Başka bir yi e iş bekçi yoktur. Karalar Sırtında üniforma, suratında ağır | şe olarak bekçi kadros ed bi r vardır. Gülmek, n ki e karım e lermek medir bilmez. Meçhul ve | günkü meveudün iki mislin 401 incelerin yükü altında | edecektir. ezilmiş gil b Diğer taraftan da şehir a bulunan mezerl ik Türk kadın artti rm malar ere vr Kl caktır. Eee e evkaf mı akla man , a ar ve içlerinin mi e e kasr siiisekir temin a lrbaki mezarlıkların da küçük Ta kr haline ifrağı eyi LE özlü danam a Tiyatroya dair konuşmalar Türkçeyi sahneye sokan Ali paşadır Tanzimatla beraber ortaya çıkan tatlı su frenkleri — Müslümanlar tiyatroya gitmiyorlardı — Balona inana- mıyanlar arasında oynanan operalar — Kara taassubu istismar eden ağniya — Âli paşanın çıkarttığı ferman Yazan: SELÂMİ İZZET rip mı mer- Belediye mezarlıklar ürlüğü bu İzde sermek şehirlinin vini ek ocaktan det ba yer dn artan İpar tesbit a gi Yaşlarına kâfi bir hizmet ie ecel ni bu renkli — ül : mia ablaya oyna Vk se iği Gazinoda Bi Ba soku in ye dilden kraplala del he kü noktada beledi; ,. Bi dilden veni olu bih Bi ya kaleye Tem solunda sile kapli kai kavga ai di sırada olulağı mu şöyle bir ba- < e i am kışta, sırtlarındaki yazıları oku- pr hüttakbel Milletler Cemiyei © adan, anlayivermek mümkün. | İki m biri 12, mii» anlatan Amerika harleiye © “ü” diğeri 3 mahküm ların Fr Sumner Welles, silâbe renklerile, © boylarile, hi elbirliğiyle bırakılmasını ye £ poslarile ve Beyoğlunun apartı- ika, sade kaynaklarının taksimi | man silvetlerini andıran alçalıp Ba kem söylüyor, yükselişlerile, incelip kalınlaşma- | Bakırköyde bir e İsimlerine mil ik: Bir tenaküz yer” Tupa neşriyatından Wi ii ge Orak çMiletlerd hi Okuyucuya kitap se in di ve a bşr yamamı ai bunun dı küyi esilanı, Fen sebeplerin o başlıcası © Ti vardır. Evindeki kütüphanesin. Ea Sila e rin de karmakarışık biçimde topla- | Ömere isabet etmem! e b in bu hareke > in a ar eee plar i kisi okuyucuya li sen ki mi a beze ipine Halk gbi 1 denize fırlatıp atmıştır. Süruri | e AN leri ii takdirde ie m Nİ: İnn, kal yle me Giselle a Deki ” ” ” > N ” , Mz silâhları hevesinden © gösterilmiş ma kik ie ime > e N see vi onu! Gedikpaşa tiyatrosunda Şemseddin Sami'nin Besa piyesini oynamış olan sanatkârlar; Soldan : ei kün iye kekdini sevdirir. üştür. sağa doğru Ahmed Fehim, bayan Binemeciyan, Fasulyeciyan, bayan Mari, oturan B. Binemeciyan ei in malhü 2 benerken lahlrla e a ila Gümüş ez ket din sr mia içindeki ırist-|silleri Dye hm husule gelir gez. . Bu- ri mahkem. nida gbrliiyle bak zaklar nan tereime seri buna en iyi | öç de alive ikiel ceza “İİ yan ve mi n dahi h çıkar... ü huzi ıkarılmışlardır. ii em a eni örnektir “Dinlenen şahildlerie vaka yz patara timdi ha izel muhakkaktır. ne veli inani e şey değil- ilâ feâ teti ie kapla "beraber kitap &s- müsaid rollerine ilâvete: Tanzimatın hariçte uyandı MN sahih olduğu mer is- e de Sürariyi on iki; Osmanı üç gün imdi 2 Ae ile Türkiye ara-| a akislere dair kı en hi ve- İğ olunacak maddedir. Z Dan etmiş, Ömer de be- şim tavas-İsika da Pozitivizma'yı Henüz: vapurun eleki Girik işli İzmir mektupları Jş ———, ia ia tşyrr. İzmir, İstan-|olan ai imi ei yere balonla havaya çı- ———— ———— Günün Ansiklopedisi bul e yazdığı e BEİ SOM R .. . ursa gibi ilmi mahalle-İtur. A. Comte yn ki Ni mi eğimi tiyatronun Tayfun si, mimari, kalığı, yaşayışı gi) , şark ve i ünyenin 2a- ge bölgesinde > Pe tiki daha çok ayrılan bir sinai, |kaları arasında dikkate değer bir|ruretinden ileri gelmemiştir ve ea isi in 1 peyda oluyordu. Ek-İtezad gösteriyor. Garpta içtimai| ülke İran ki, Reşid arman limelerinden alınmıştır. Yuz yetini hristiyan reayanın teş- etleri sevk ve i lemi-!paşanın e sebatı ile, ni il tuphon sözü r, ondan alındığı İd-| ya ot iği bu sınıfa «Lövanten» | yecek kadar beceri oto- hayet Meler e zaruretin e. dia olunursa da doğru değildir. Tufan > körü körüne 4 kâfi |desi geklini tir Ya l sözüne benzediği de ayal seret dik-|ve Türk halkı arasında «Tatlı su)riteler, kör b el ğa düre efkâr pılan tedkikler b 1 h kati celbe frengi» denen bir yümre daha) buluyorlar; bu, ma Ağniya au yıl mahsulünün|''w gı redar memleetlerizin n Büyük deni) arta. in için zaruri ise de, ihtilâli yesinin tiyatroya karşı beslediği : gecn yıllar dan b ere ke tli arma böyle e yili tın başlangı Şark başka netice vg api ve gösterdiği ydiden : olduğunu göstermişti, bu zümrenin alafrangalı-|yor. Me semeri meli iştır kelimesi iy pa ar ler, otuz rü 5 «ayran» o kelimesinin |ra ihtiyacından doğ- Lale ii ikümetin «iyiliğe git-/sene tiyatroyu inhisarları altına Ri, tur. «İstanbuldaki Rum, Er-İmı e koymak» |almışi r, tam otuz İstanbu! dığı Için bu meşruba , Yahudi unsurları A > diye kali bilinecek muzaaf va-|sahnele: erm r kelimesinden Karla daha kolay, daha sık te-/zifesini hakkiyle ifa işl oynanmış, Yalnız bir kere 1857 mas edebiliyorlardı. Şarkta yeni| Sabri Esad Siyavuşgil de: «Gö-İde Naum a , bir kere — el Siki arayan a i de 1868 de “ Şark”tiyatrosunda ve in e ae alli veli 9 ve el|serma komisyonculuğunu |da Tanzimat, bünyevi bir zarure- ON emiş birer eser yalan te teşhiri muvafık görülmüş-|almak onlar için güç olmadı. İk tin ifadesi olr de «ene tür, Bu geni İmer m: ASE Si İtisadi aadaki bu siki a$ yü-İjik bir hükümdarm bbüsü»| - 183! a 1860 a kadar Türki. olmak" üzere 25 z i batı 10-15 tane eri “İzünden içtimal li e ve m hr 0 — > Ka hareketi e Kültür parka Ebedi Şef Atatürke ve pa âdet m ir ri nı rettir. » z TU) & erim ların Mili Şef le aid çok kıymetli Jeketimizde müslüman ol 'Tanzimata, ina yevi bir zarure-|ermenice temsilleri ve gene Er- vecizeler konmuştur. Bu Tr, si arasında e ve a dej iz denemez, fa-İmeni sanatkârların Anadoluya “İmıyan diziye erme geler ii üzpetkan Der tez İyi Gi)» ni hareki am bir hü- ları turnelerde verdikleri ında tarhlar, çiçekler arasında, yol Ka hattı hümayunu okun- ai bbüsünden ziyade, | oyunlardan. ibarettir. am 0 eek şi duktan üç sene sonra 1842 de| gayretli, sebath, medeni e eye türkçeyi sokan, il a ” w hayatına rehber olacak, istikbal Kar duyan Galata-/olan bir vezirin silleri leştiren o Dü; çizecek vecizeler vardır. raydaki Fransız trosunda |viki ile başladığı da ke ani le- umumiye Kimi mi — bez Ni ede hazırlığı İzmirde odun, kömür, (bir italyan grupu ela meki a ve dolayısile sadrâzam Âl Tafimda çaktam) — Vilâyetin her ta-| dıktan kacak ynir fiatleri İnanan italyanca komeği, e a italyanca|dır. kin hüyzezlık İm m salmrişi pe İdi > e Hiristaki pasa Naum Ibir opera aynanırken, «Takvimi|: Âli paşa sahnede suflör ile yl siri İm re in a lan yiyeceğini harda Pe tiyatrosunda opera, | Vakayi» şöyle bir haber neşredi-/oyun O; imtiyazmı gene ete unu ayiracak zamani ğ İpi rliğile meşguldür. ve. Gi hazırlığını tamamlamış ola- kömür, sabun ve her nevi poe Bar 1869 a kadar Beyoğlu tiyatrola-|yordu: bir Ermeniye, Güllü Agop namil Hİ mİ lerinde yüke görülmürlür Bur rında İtalyan ve Fransız “| «Vapur dedikl şeyin icadı anılan Agop” ai we > ne ze ölgesinde yapılan ted-| iki ay evv: eli kuruşlar trajedi, komedi, ge e ve anda görülen kuvvet |ve 1869 da Gedikpaşa tiyatrosu z e kler! lık mahsulün geçen e beyaz peynir şimdi 70 kuruşa satılıyor, |Tınan ei anlar dövülürken yi | den bereketi olduğunu göstermiştir. | Tulum peyniri 80 kuruytar, 100 kuruşa temsilleri snüslüman halkın tarif az ve hatıra gelmez) açıldı. r EN xn e Gay ll hazirlikli a, Ge ömür ve odunipetine olmak şöyle dur. im e şimdi kömürsüz Türkçe tiyatro Mecid devrinde ibidir. Erkek ve amel ma ai yel işin Sr Zebep meremd olm. İsun, bilâkis nefretine uğramıştır. İve > Mi girer Reşid paşa ile değil, Abdülâziz arışan armonisi | tosta fuar gazin, verilecek bü. | dığını alâkadarlar kendileri söylemek-| Tiyatroya gidiyor diye padişahı 'sur. mi eti |devrinde Âli paşa ile başlamıştır. ei erer dur-İyük garden parti hazırlıklarına şim- iri devirmeğe kalka: alığı karış- erki bir hareket vi demiyey ş imi İzzet les pinde yi : ni e bağlamalı. Hanlar vali) Süt fiatleri evvelkinin aynidir, pey- i ri kafı üirtana Si kar vi rüzüelkcez Tuksalın inde bulunan | nirin iptidai maddesi de herkesce ma-|tıran eski ve ge: vererek yani MSA ği harman lanan atlar tarafın” komite meşgul olmaktadır. Garden | Kimdur ki, sütten Ybarettir. Bu yükse- , fakat tecessüse m ie kuvvete devrettire-|, ( dd Fındıkoğlu: rı üzerine eri mi Si İstanbul ve. İzmir)liş âr ipa başka bir mak- kapılarak, frenklerle tatı sülrek m Bimel Emi Bay Tanzimat neşeli | matbi erkânı tedi! Vi t fiat g D üvarlananlar bir | leri de ailelerle me dave ğe mmibee mu, ma lerine uyarak, «Padişahı bile| 1840 b Gere şirini d€| (3) Retik Ahmet. Yalan çağlarda başında, ile kendilerine fuar) yetle leada eden bu mevzu üzerin-| gidiyor» deyip ecnebi sanatkârla-|de şöyle e Ye aradi ie im Sah.: > lerine devam münasebetle yap xe hazırlıklar ve| de ehemimyetle durmakta, ve ke bi dei «Balon de: ii zi ki havaya Comte. La politigue ie da ve Barman, yurdun her tara- | gösterilecektir. Si iiPkamel Ja pöynir flatlerini eski yl» dram , komedi, op: opera ko- şey m Bu ini il 3, Sah, 40, ve 50 - Sabri günka köylü nil a geçer | gmuardaki maasi paviyonunda, Ga-| arları üzerinden kali, sretle tesiİmik ve operetlere ri müslü- madde gaz dedikleri Bavayi müe- İran» emil inle Vi uyandırdığı i, N. 'gini ü: ti ll e a imc mayı mühterikanın Bat va, anan o GS