19 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

İngiltere dörtler misakının ihyasını imdilik düşünmüyor Londradaîğââîîıir telgraf haberinde böyle deniyor Londra 18 (A.A.) —
 Anadoluda kış bütün şiddetile devam ediyor Bafra civarında kar bir buçuk metreyi buldu, bir çok yerlerde yollar kapandı...
 İlariciye vekili ile M. Delbos arasında konuşmalara yarın başlanıyor _Sancakta arab ve ermenileri toplamak için nüfuzlu...
 Kötü niyet mi — Şarlatanlık mı? Her gün dünya ahvali hakkında Jan yazıp âleme akıl öğreten bazı Fransız gazetelerinin bizim —
 Başvekil ve dahiliye vekili Ankaraya gittiler İsmet lnonu, B. Şükrü Kaya hareketlerinden evvel vilâyeti, Halk partisini, Hava

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar, mm Sene 19 — No. 6558 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI — 19 KÂNUNUSANİ 1937 Teleton: 24249 (İdare) - 24749 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) İlariciye vekili ile M. Delbos arasında - konuşmalara yarın başlanıyor Sancakta arab ve ermenileri toplamak için nüfuzlu adamlar harekete geçirildi “Atatürkün, Parti ve Türk bayrağının resimlerini © taşıyan rozetler halkın yakasından çıkartılıyor © Son nümayişte 10 bin kadın Hataylılara iştirâk etti Cehalet imi - Kötü niyet mi Şarlatanlık mı Her gün dünya ahvali hakkında Yazı yazıp âleme akıl öğreten bazı tanınmış Fransız gazetelerinin bizim hakkımızda yazdıklarını görünce, her Meseleyi böyle mi anlıyorlar, yahut “kuyucularına böyle mi anlatıyorlar Üye insan hayret ediyor. Bu muhar- ürlerin bilgi kıtığına mı, mantık Yoksulluğuna mı, yoksa - en fenası - Der türlü dürüstlük ve iyi niyetten Mahrum olduklarına mı şaşmal? Meselâ Le Journal Fransanın en Mühim gazetelerinden biridir. Bu ga- #etenin. siyasi muharriri M, Saint - Brice, yıllardan beri harici siyaseti #akibeder, nerede beynelmilel bir Konferans versa orada hazırdır, Ce- metrenin müdavimidir. Her gün Fran- 88 hükümeline akıl öğretir, Musso- Mihiyi tenkid eder, Hillere ders ve Tir. Bizi de güya iyi tanır Bu meşhur muharrir Sancak me- Selesi hakkında yazdığı son yazıda Türkiyenin Parise gönderdiği yeni teklifleri #edkik ederek diyor ki: *Türklerin, Sancağın tam istiklâlini Ye. Suriye, Lübnan gibi Fransa İle Syrı bir ittifak muahedesi yapmasını İstiyen teklifleri, sağlam ve çürütül- Mesi zor bir iddin idi. «Ankara hü- kümeti, hukuk - bakımından şayanı Münakaşa, fakat hiç olmazsa mantı- ki olmak gibi siyasi meziyeti . haiz bulunan ilk teklif yerine, birçok-mah- Zarları cemeden . yeni formüller ika», Me ediyor...» © Hükümetimizin &on tekliflerini bi “Miyoruz. Fransız muharririnin ha- Der verdiğine göte tekliflerimizin esa- # şudur: Sancağın Suriye ile rabita- #ini zâhirde muhafaza etmek, fakat, hakikatte, Sancağa, Türkiye ile #ran- Sanın kontrolü altinda siyasi bir Muhtariyet vermek. Bu suretle, San- €ak sadece bildir Suriyeden ayrılmak- 2 katmıyor, Türklere bütün Suriye İşlerine müdahale edebilmek vasıta- #1 verilmiş oluyor... Bu muhakeme tarzına şaşmamak kabil değil. Türkiye, evvelâ, tıpkı Suriye ve Lübnan gibi Hataya da istiklâl veril- Mesini istedi. Fransızlar, Cenevrede kışameti köpardılar, ' bünun âsla Mümkün olmadığını söylediler. (Devamı 4 üncü sahifede) KIRILAN BEBEKLER Aşk ve macera romanı Nakili: Zeyneb İdil Yakında AKŞAM sütunlarında Paris 18 (A.A) — M. Delbos İle M. Vienot Milletler cemiyetinin toplantı- sında bulunmak üzere yarın akşam Cenevreye gidecektir. Cenâvre 18 — M. Delbos ve Vicnot çarşamba günü Türkiye Hariciye Ve- kili Teyfik Rüştü Arasla görüşecek- lerdir, SANCAKTA VAZİYET Halep 18 (Husust muhabirimizden) — Antakyada son kânunun 9 unda hü- kümetin teşviki ve himayesile yaptırı- lan nümayişin nasıl hızlandığı dik- kate lâyıktır. Daha nümayış hızlanma» dan evel Antakya kaymakamı, An- takya istihbarat zabiti ile görüşerek malmüdürü Sadıkı sureti mahsusada Anadoluda Bafra civarında kar Bir haftadanberi esen şimal rüzgüri | dün durmuştur. Sön günler zarfında hemen hergün yağmur, yahud kar ya- ğıyordu. Dün yağmursuz ve karsız geçmiştir. Dün termometre 6 derece- ye kadar çıkmıştır. Fakat gece hararet düşmüş, sıfırdan aşağı 2 dereceye in- | miştir, Şehrimizde hava bir parça yumuşa- makla beraber Anadoluda soğuklar ve kar fırtınaları devam etmektedir. Bir- çok yerlerde yollar kapanmış, odun kö-| mür sıkıntısı baş göstermiştir. Bazı ma») hallerde kurtlar köylerin yâkınına ka- dar gelmişlerdir. Yolların açılması ve nakliyatın temini için her tarafta bü- yük bir gayretle çalışılıyor, BOLUDA ŞİDDETLİ SOĞUKLAR, Bolu 17 — Boluda şiddetli soğuklar hüküm sürüyor. Karın yüksekliği bir metreye yaklaşmıştır. Araba işleyeme- diğinden kızaklarla nakliyat yapılıyor. BAFRA CİVARINDAKİ KAR 15 METREYİ BULDU şiddetile devam ediyor buldu, bir çok yerlerde yollar Boluda kızaklarlâ odun taşınması Süveydiye mıntakasına göndermişler, alevi şehyi şeyh Marufu kandırmak için tertibat almişlardır. Nümayişe uzak mıntakalarda bulunan âleyilerin de iştiraki temin edilirse şeyh Marufun bir cinayetlen dolayı mahküm olan oğlunun hususi affa tabi tutulacağı bildirilmiştir. Beledye reisi Ethem de diğer mınta- kalardaki arapları toplamağa memur edilmiştir. Ermeni mebusu Musef Derkalosyan da Musadağı, Bityas, Kesep havali- sindeki ermenileri toplamak üzere ha- reket etmiştir. Halepten bir bando mü: #ika, izciler, bisikleteiler ve 500 Suriye (Devamı $ üncü sahifede) kış bütün bir buçuk metreyi! kapandı 4 “ Elektrik şirketi müdürü öldü Hastalığı yolda ağırlaşmış, Viyanaya vardıktan bir müddet sonra vefat etmiştir Elektrik şirketi müdürü M. Hansens dün sabah Viyanada vefat etmiştir. M. 'Hanses son zamanlarda sıtmadan ve kansızlıktan hasta idi. Birkaç ay evin» den dışatıya çıkamamıştı. İstanbuldan hareket ettikten sonra tren Sofyaya vardığı zaman hastalığı ağırlaşmış ve bir doktor getirtilmiştir. hasta yoluna devam etmeği tercih ey- lemiştir. Tren Viyanaya vardıktan ve bah vefat etmiştir. Bajra (Akşam) — Bafrada kış bü- intişar edecektir. tün şiddetile hüküm sürüyor. Şehirde (Devamı 4 üncü sahifede) mezden evvel gümrük veznesine 40 bin hastaneye nakledildikten sonra dün s8“ M. Hansens İstanbuldan hareket ete ingiltere dörtler misakının ihyasını şimdilik düşünmüyor Londradan gelen bir telgraf haberinde böyle deniyor Londra 18 (A.A.) — Bu sabah Londrada söylendiğine göre dörtler mi- duklarına dair resmi bir haber mevcut değildir. İngilterenin Roma sefiri Sir Erle Drumundun yarın Londraya mu- vasalat ettikden sonra bu meseleyi aydnlatacak malümat vereceği ümid edilmektedir. (Roma konuşmalrı hakkında gelen telgraflar beşinci sahifemizdedir.| Başvekil ve dahiliye vekili Ankaraya gittiler Ismet İnönü, B. Şükrü Kaya hareketlerinden evvel vilâyeti, Halk partisini, Hava kurumunu ziyaret ettiler Başvekil İsmet İnönü beraberinde Dahiliye vekili ve parti genel sekrete- ri Şükrü Kaya olduğu halde dün sa- at 16,30 da viâyete gelmiş ve vali ta- rafından karşılanmıştır. Başvekilimiz ve Dahiliye vekili kısa bir müddet vilâyette kaldıktan sonra buradan çıkmışlar yaya olarak Hava kurümunun İstanbul merkezine gele- Tek ziyarette bulunmuşlar, buradan ge- ne yaya olarak Halk partisi İstanbul merkezine gelmişlerdir. Başvekil İsmet İnönü ve Dahiliye ve» kili parti merkezinde bir saatten fazla Müşahidler, Sancaktan Cenevreye dönmek üzere Sancakta çarşılar kapalıdır, halkCenev- renin kararını sabırsızlıkla bekliyor Adana 19 (Hususi muhabirimizden) - Bugün Sancaktan alınan haberler- de müşahidlerin bugünlerde Cenev- kadar iki rapor gönderdikleri bildiril- mektedir, Arap ve Taşnakların silâh- lanması alabildiğine devam etmek- tedir, Araplar son bir nümayiş için propaganda yapmışlarsa da muvaf- fak olamamışlardır. Suriye ve Sancaktaki arapların yüzde yirmisi vatanilerin hareketle- rine muheliftirler. Sancakta çarşılar reye, hareket ödecekleri ve şimdiye | hâlâ kapalıdır. Dört gündehberi mü- | him bir hâdise olmamıştır. Efkârı umumiye o sabırsızlıkla Ce- nevre konuşmalarının sonunu bekle- mektedir, Mahalli hükümet sinsi taz- yiklerini de azaltmış değildir. Fotoğraf tahlilleri 1.. (4) Doktor ciğerlerde iltihap görmüş ve bir hastaneye naklini teklif etmiştir. Fakat Aka Gündüz Pek yufka yüreklidir. Karşısında ağlıyan bir insan, muztarip bir çeh- Te görse dayanamaz, iztırabının sebe- bini, hayatını sorar, öğrenir ve bir milli roman yazıp satari., Bu hasletine rağmen sadist bir ruha maliktir, yazılarını yarıda kes- mek suretile gazete patronlarına iş- 'kence etmekten hoşlanır!.. bunun için alelimum (loca) lara düşmandır!.. Saçlı, sakallı Enis Avni bey mer- humdan miras kalan dört tel bıyığı bir dakika bile burunun dibinden ayırmadığına bakılırsa değerli bir antika meraklısı olduğu da anlaşılır yorl