M. Musolini, italyanın Suriyede yerleştirilen Habeşistanı almağa ka- asuriler orada da hadi- târ verdiğini açıkça söy- seler çıkarmağa başla- dılar. Sene 17 — No. 6055 — Fiafı her yerde 5 kuruş SALI — 27 Ağustos 1935 Telefon: 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) a mını . — —ğ— Kırklarelindeki geçid resmine ald birkaç enstantane : Solda kahraman piyadelerimiz bölük kolu nizamında olarak geçerken, ortada mareşal Fevzi Çakmak, general Ali Said ve Fahreddin tribünde, sağda tanklar ve zırhlı otomobiller geçiyorlar © | Kırklarelindeki geçid $ o || resmi çok parlak oldu Bir tayyare filomus çok alçaktan uçuyor Kırklareli 26 (Geçid resminde | ve şafakla beraber Kırklareline bulunan arkadaşımızdan) — Bu-| gelen köylüler vardı. Kırklareli halkı ve köylerden gelen binlerce gün Kırklareli bir bayram günü vatandaş sokaklarda kaynaşıyor, dı. Sabah erkenden halk $0- | ara dökülmüştü, nina gidiyordu. PA e şii 4 li e We Yukarıda bir piyade bölüğü köylerden gece yarısı yola çıkan | (Devamı 4 üncü sahifedeJ Gri LR i N geçiyor, aşağıda tan ar ve arr rar arr 0s VA YLU 2 GET EC TAŞ YER zarhlı otomobiller | Umumi yerler nasıl harab olur?. DÜŞÜNCELER çiğ —. as Plâjda Dün bir plâja gittim. Denize girmek için değil. Bu yumuşak ve serin maviliğin içinde çocuklaşmanm tadından, siyatikli bacağım beni alakoyuyor. Dün bir plâja gittim, bana orda ran- devü veren bir bildiği alıp yolunu bil. mediği evime konuk getirmek için, Güneşin altında yaldızlanan kumun üstü ve ışıl iş. pul pul pırıldayan deni. sin içi sayınz bir kalabalıkla doluydu. Kadınlı erkekli, çoluklu çocuklu bir yı: | ğın mayo kıvıl kıvıl kımıldanıyor. Bir. denbire başım döndü, gözlerim karar. dı ve çabucak anladım ki, bu kalabal;. | ğin arasında bizim bildiği seçmenin, ayırd | etmenin yolu yoktur. Bir biçimde ünifroma giymiş bir tabu- run içinde «teksler nasıl kaybolursa, çıp- | laklığın üniformasını taşıyan bü plâj ka- labalığında da bir tek adam öyle yok oluveriyor, | Nasreddin hocanin «ye kürküm yel» | filozofisini bir başka bakımdan bir da- İ ba anlamış oldum. Adam oğulları giyimleri We kuşamları- İ na göre yalnız saygı görmüyerler. giyim leri ve kuşamları onları birbirlerinden ayırd ettiren sosyal, ekonsnük ve psi- , İ kolojik özelliklerinin bir, gösterimi de Kahraman suvarilerimizin geçişi isi Özhan Sel m