30 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Muhterem misafirimiz ve Gazi Hz. dün Suadiye ve Büyükadayı teşrif ettiler Plâjda ve Büyükadada halk iki reisi büyük...
 HL W SA Zaro ağanın ölümüne ait birkaç enstantane: Solda hoca Zaro ağanin başı ucunda dua ediyor, sağda yukarıda Zaro ağanın
 Dünyanın en ihtiyar adamı Zaro ağanın cenazesi merasimle kaldırılacak Doktorlar tetkikat yapmak için ailesinin otopsiye...

Kahvesini içiyor in Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları İs Misrçarşım kapısı karşısında AKŞA Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları > Kahvesini içiyor İst Miırçarşıı kapısı karşısında Sene. 16 — No: 5647 — Flafı her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 30 Haziran 1934 Telefon : 24240 (dare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Muhterem misafirimiz ve Gazi Hz. dün Suadiye ve Büyükadayı teşrif ettiler Plâjda ve Büyükadada halk iki reisi büyük Muhterem misafirimiz - Şahin- şah Hz. dün öğleye kadar Dolma- bahçe sarayında kalmış, bir tara- fa çıkmamıştır. On beş buçukta Reisicumhur Hz. maiyetleri erkâs nile birlikte Sakarya motörile Beylerbeyi sarayından Dolmabah- eye gelmişlerdir. Şahinşah Hz., Gaziyi methalde karşılamış ve max iyeti erkânile birlikte Sakarya motörüne geçmişlerdir. Başvekil İsmet paşa Hiz. de bu ida motöre râkip olmuşlardı Motör Kızkulesi önünden Moda koyuna gelmiş, bir müddet bura: da tevakkuf etmiştir. Bu esnada in etrafını yüzlerce sandal gerek sandaldakiler yek sahildeki halk büyük tezahü Tatta bulunmuştur. Motör on altıyı yirmi geçe ba- İreketle Suadiyeye azimet etmiştir. İki devlet reisi Sakaryaya yana şan bir sandalla rıhtıma çıkmışlar ve plâj gazinosunda lerce halk tarafından büyük tezi büratla karşılanmışlardır. Şahinşah, Gazi Hz. ve refakat lerindeki zevat denize bakan kı. sımda oturmuşlar, saat on sekize kadar burada kalmışlardır. Bu €8- nada muhtelif deniz oyunları ya» pılmıştır. Muhterem misafirimiz ve Gazi Hz, otomobille Suadiye vapur is- kelesine giderek orada motöre binmişler ve adaya hareket etmişlerdir. Iki devlet reisi Ada yapur iskelesinde büyük tezahür ratla karşılanmışlardır. Burada tezahüratla selâm gidilmiştir. İki devlet reisi geç vakit bura- 'dan müfarakat etmişler ve Ertuğ” Tul yatına binmişlerdir. Şahinşahi iz ve Bazi Hz. ğıda Suadiye isk. hazırlanan arabalarla Yatklübe ladı Başvekli birlikte Suadiye de Hz. Dolmabahçeye çikmişlar, Ga: zi Hz, de Beylerbeyi sarayına av. det buyurmuşlardır. Gazi Hz. dün Yat klüpte bu-i UDevamı ikinci sahifede) Zaro ağanın ölümüne ait birkaç enstantane: Solda hoca Zuro ağanin başı ucunda dun ediyor, sağda yukarıda Zaro ağanın kızı ve torunları hastaneye geliyorlar ağıda hastabakıcı Zaro nın çenesini bağlıyor. Dünyanın en ihtiyar adamı Zaro ağanın cenazesi merasimle kaldırılacak Doktorlar tetkikat yapmak için ailesinin otopsiye müsaade Dünyanın en ihtiyar adamı Za ilki buçukta vefat ettiğini dün yaz- puştık. İhtiyarlar kralının 159 s6- nelik gözlerini dünyaya büsbütün kapatmasi pek çoklarıni mütccs- sir etmiştir. Dün Zaro ağanın vefat ektiği El hastanesi gazetecilerle do- lup boşalmıştır. Bilhassa Ameri- iz. gazeteciler dün ( hastaneye gelerek Zaro ağanın rahat döşeğinde resimlerini almış- Tar, ve memleketlerine uzun tel gaflar çektvek ihtiyarlar kralının Son dsfa evinde otüyrkem kı den: bire üzerine bir büyan gelmiş kendini kaybetmiştir. Giz açar açmaz ertafındakikre: — Bana mahallenin âile belediyenin baş hademesini çe, rm.. Vasiyetim var!, demiştir. k, kat bir müddet sonra bu arzusu. 'dan vazgeçmiş, kendisi Etfal has- tanesine bevliye koğuşuna kaldı- > Evvelki gün Zaro ağa; mile kendinde hastanenin 1 numaralı tün gün Zaro ağa böyle ken; 'de olmadığı halde yatmıştır. ce kendisine gelmiş ! Diye bağırmağa başl Bundan sonra ağanın vazi anın evvelki gece tam saat | rılesıştır. : gene müthiş bir buhran gelmiş, ken- etmiştir. Bi: çare ağa koma halinde ve tama- olmadığı halde dahiliye kovuşuna kaldırılmıştır. Dün bü- in- Bir aralık ağaya sonda yapıl idrar alınmıştır. Zaro ağa ge- etmesini. istiyorlar betçisi Zeynep hanım. ağaya bir kaç kere ne istediğini sormuşan da biçare Zaro bir türlü cevap vere- memiştir. a Zaro ağanin on beş kişilik ai lesi hastaneye gelerek kendisinin yatağı etrafında ağlaşmışlardır. Zaro ağanın vücudu tıp âlemine de pek şayanı dikkat görülmelter dir. İhtiyarın vücudunun her wz- vu doktorlar için bir tetkik mey- zuudur. Bunun için Zaro ağaya otopsi yapılıp vücudunun her ta- rafının. tetkiki düşünülmektedir. Ancak bunün için Zaro ağam ailesinin müsaadesi alınmak lâzımdır. Aile müsaade ederse Zaro ağaya otopsi yapılacaktır. Diğer taraftan hastane idaresi sıhhiye vekâ rek Zaro ağanın cenazesinin ihti falle kaldırılması evi aon güne kadar i- Sl kater üne kadar ayrana pi anak yemis, bundan bap Deği zma Sokmamıştı, Zare sie YAL pl arm Ün üne İLİ yy diye YE dır, Hatice hanım evvel 930 tarihinde evlenmişti, Sertabip ne diyor? Etfal hastanesi sertabibi Rifat Hamdi bey dün demiştir ki: — Zaro ağa 162 yaşındayım di- yordu. Bizim fenni tetkikatımıza göre yaşının 130 dan fazla olduğu muhakkaktır. Cildinin buruşukluk- Madam Raşel — Barbunya ka sı? Balıkçi — Kilosu 100 kuruş madam! z — 25 Kumaşa olmaz mi? 5 — katının için verelim. — Öyleyse 125 gran tart da alancı kata getir, e