Sahife 12 “AKŞAM öl 21 Teşrinievvel 1933 pi Manzaralı oda zi Bir yıldız Doğrusu çok güzel bir aparti- iie Damat beyler evvelâ peş mn ressam de- mandı, Enfes bir manzarası vardı. vi sailideki cehaletile alay | giliz.. Ney: te böyle çalı im tün Mi ayaklarının al şıyoruz. tında idi. senin imlân yoktur. Sami Ce malin bir çok. acayip Fakat gelgelelim' evde hiç kii Nasıl şiir yazarsın.. Vezin, kafi- | şekilleri toplanmıştı. Bu sırada senin manzara ile alâkadar olduğu ye filân bilmezsin?.. dediler, resimlerini da sanatkârlardan yoktu. Adal iyormuş, Mo- akat iş bunun aksi oldu. İm- | «F grubu» tığı sergide İer da, Haydarpaşa, Kadıköy ayak lâsi olmadığı halde yeni tarzda | hir etti. Dehşeti avaz nda ii da? e a- KE muvaffakiy: man içinde Babıâli caddesinin en «genç resim iie banyo eldeli üçük odanın ismi «manza- ralı oda» kaldı. Kı bakan kü: ii üçük odaya bu ismi ski iye ağ 1 odaya sen gire del ai. diye âde- ta li yiyorlardı. Hemen şunu da ilâve edelim Er ile karşı ie banyo dairesinin ç. dense - buzlu cam işe ili yerünndeli çim erkekle» an re bir şiir merakı gelmişti. Başta âşağı herkes şair ” kesileri, Bü- ük di .emal bey, : ortanca mer ilham ortancanın, kumral da seçi a tlar | en küçük damadın. ilhamı idi. yerlerinden fırlıyorlar, hep birden: | Hattâ — Aman ilham geldi.. Şu man- nayım da bazen biribirlerine yardım ettikleri de oluyordu. Meselâ sarı- e ilham d kir şın Ba peri isi zuhur eder le bu- nu bü; İ belirdi. Ne yapalım kısmet öyle | m. imiş... 'Bittabi 8 kıa sergide bazı öahiller kendisini âl ri haline girdi. Yazdığı Hi ondan bahsediy: in mii sinirlendiriyorlardı. Meselâ İİ Tu Her yıkile anlıyamıyor, anama cak| birini gösterip: derecede yüksek bı ee e mık Feri i ismi mi” az içinde «genç dahi e Damat beyle ilk a i in dör- incü Sie ea a rakı şişesi resmi mi?.. u bir diye, sormuştu, O hemen cevap ver , Rakı iii edi Çallı ibrahim beyi 2 f çük beyin bu muvaffakiyetine hay- ya bir gün büyük beye ret ediyorlardı. iri İkinci küçük bey Sami Cemal de| | — ie ben şu manzaralı oda- nzaralı odanın manzarasından | ya kapanıp bir manzume tahrir istifade ümidile orada resim | edeyim!.. Pek canım sıkılıyor!.. yapmağa başladı. Ömründe eline i?. Büyül fendi kara kalem, fırça almamış, kun: | şiir yazmak için manzaralı odaya dura boyasından başka boya gör- | girmeden evvel sakalını iyice ta- memişti. Çizgi nasıl çizilir bilmi- | rayıp kendisine çeki düzen veri- yordu. Bunun için o da yeni resme rdu. Büyük 'endi manza- e etti. Modern ogi yapmağa | yalı odada aruz vezni ile manzu- st ÇİZGİ ÇİZ€ | me yazıyordu. Damatlar ve kü- in evde bardakları alı. | çük bisi gibi yeniliklere alışa , bunları resim kâğıdının üze- amıştı. dan başka bir şe: 8 ken toparlaklar çi-| aklı e lu, insan resmi yap- Fakat büyük beyeferidinin ilha- ordu. mağ kalay hikmeti hüda - | ya karşısındaki ilamların en fırçasından armuda benziyen aca- | genci idi. Bu 15-16 yaşlarındaki İP bir şekil çıkıyordu. Geçenler in karda gibi bir rum hizmet- çisi idi. Evden hanımlar gidince banyo enin k d al ük beyefendi em evdeki ahretliğe sesleni- gerek şairler alışırlarken karşıda- | yor Fakat tablosunda bir katır şekli ordu. O za- manzaralı Ek beyler Kaisde kavgi va amal gelip i: bağ giyer. f in ilhamın geldi.. Yahu tam bana'ilham geldi.. | pe kendini yoklasana... Bi «bir Sen | başladın kendini yokl: a» sözü « — Niçin sana ilham ln odayı yoklasana» i. O za- muş? bis o ilham eray an büyük dam m ği ında hiç Manzaralı e benim ilhamım!.. odaya ben gidiyorum. Kayınvalide hanım rın böyle ere yele şaşıyor rine Da rum. odada ne manz: ar ki... Eskiden deniz derya ayaklar altında iken hiç bi- riniz böyle şairliklere falan kal- kışmadınız da şirdi başladınız... Damatlar: — Amaj ia hanım; diyor. lardı, bi n manzarası.. odanın im Hiç bir ei bulunmaz!., kikatı manzaralı odanın ka- şte bi hepsi el ola >. şiir KE e merakı gelmişti, iddet sonra > ze irinli arkası bayno dairesine girip 8 ii Unu! ilhamı ayrıldı. Meselâ sarışın il nik ham büyük damadın ilhami idi, Eğ Şi irler <börübür lerinin Senem e de manzaralı odanın ma tüler. Aksi çi ri şeylere hiç akli ermiyordu. «Mıs- ra ne demekti?» ii im“ dâsı hiç yoktu. rfle, ri z0i lad Elit yolunda pek yaya idi. gün küçük b. eye: — Tevfik Fikreti nasıl e sunuz?.. e sordular. Derhal ce- vap v. ayi kımda kaleci idi, Şimdi bikini figüran... Leblebici le rol vermişler... günde söz Kii «Eylül», lard. baki le Bir edekiyat hocasi N eride sorduz — «Eylül» ji sever misiniz?, Delikanlı başini kaldırdı: sevmem.. ih ed İşte Namık Fa iy ci- Metinden bu halde i Delikanli da ini manzarali Odaya kapanıp yeni usulle şiirler . Şu Balkan har- binde anl büyül 3 an ini getirsene... Gene kol ze za manim hatırıma SE Bi; zume tahrir ediyorum da.. miyorlardı. in m esi pi ya- anyard. e olursa: imdi ns hik metse büyük bi tendi ii İbünmiz pimi d «Şair huyu gariptir». diyordu. Andre Loth ile Pik Il di ile yazı bi hane dürbünü ali öyl diğ ali m dan soldan, yam müthiş We o e bulardan Gi! birine Ni etmiy: ri Atarlar sengi dar üzre Aman bre.. Apa tıman tahliye ve ve kimi yıktırıldı. Tekrai niz, derya, Adalar, kali yakla tına e Fakat Seicli besi fer: — Eyv: lie r olsun, Manzara kay* boldu!.. Kn şiir yazmaktan vazgeçtil: Yalnız yeni usulle şiir yazan ye- ni şair, yeni genç dâhi Namık Fe- ridi sanat âlemi bırakmadı. Ye- ni resim dâhasi Sami Cemal de r€& sim dünyası bırakmadı... Şimdi iki genç dâhi sanatlarına ikisi de güzel lak iki iy ediyorlar. natlar âleminin en parla dırlar. nuttum,. Manzaral! oda artık kiler oldu. o Bir Yıldız