9 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

9 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 B Teşrinisani 1929 / Hiddetini yenememiş! Bir koca karısını 9 | yerinden yaraladı Unkapanında oturan Şerif, dün gece zevcesi Bedriye hanım ara- larında geçen meçhul bir mesele- den dolayı dövmeye - başlamış, hiddetini yenemiyerek bıçak çek- miştir. Bedriye hanım kaçmağa ve avaz avaz bağırmaya başlamıştır. Fakat Şerif kadını kaçarken yakalamış ve arkasından bıçaklamaya - baş- lamıştır. Kadın 2 büyük bıçak (darbesi yiyince kanlar içinde yere yuvar- lanmış ve etraftan yetişilerek has- taneye kaldırılmıştır. Şerif tutul- b Hırsızlık Son 24 saat zarfında 9 vaka oldu 1 — Sabıkalı Ali, Kadıköyde Bahariyede doktor Bererin bah- çesinde yakalanmıştır. 2 — Sabıkalı Cemal Sultan ha- mamında Ahmet ve İhsan efen- dilerin dükkanından kol çantası çalarken yakalandı. 3 — Avukat Osman Nuri bey Galatasarayda — berberde — tıraş olurken 100 lirası çalınmış, hırsız Yani yakalanmıştır. 4 — Hamal Şaban oda arka- daşlarına ait 45 lira, 2 tepsi çalmış, yakalanmıştır. S — Sabıkalı Ahmet Aziz, Beyazıtta tramvaya binerken mü- tekait Nuri efendinin saatile kor- donunu çalarken yakalanmıştır. 6 — Elkâtip hanından 3 halı çalan odabaşı derdesi edilmiştir. 7 — Mahmutpaşada elbiseci Ohanesin çırağı Mayer 500 liralık | bir çok elbise alarak firar etmiştir. | 8 — Niko isminde bir serseri bir kadının para çantasını kapıp kaçarken yakalanmıştır. 9 — Sabıkalı Kemal Şehremi- ninde gazinocu Şükrü beyin pal- tosunu çalmıştır. Hırsızlar tutuluyor jAnkarada 83 vakadan yetmiş döküzünün talti Ankara 8 (Hususi) — Ankara- da zabıta işleri çok iyi gitmekte- dir. Geçen Teşrinievvelin birinden Teşrinisaninin altısına kadar 83 sirkat vakası olmuştur. Bu seksen üç vakanın dördü müstesna olmak üzere yemiş dokuzunun - failleri tamamen ve çaldıkları eşya da aynen derdest edilmiş, hısızlar adliyeye verilmiştir. Henüz — failitri — yakalanmıyan dört sirkat — vakası hakkında | tahkikat — tamik — edilmektedir. Vakanın failleri - şiddetle oludmakta, hırsızların izleri rinde yürünmektedir. En son bir sirkat dolayısile bir. kaç hırsız yakalanmış ve çalınan | 4 bin liralık mücevherat ele geç- miştir. Bu sirkat fi'li ile alâkadar bir şahsın Adanaya kaçtığı anla- takip Fazla yumurta Az yumurtlayan tavuklardan nesil yetiştirilmiyecek Ankara 8 (Hususi ) — Ankara Ziraat mektebinde — hayvanalın lahı laboratuarı yeni bazı teşebi- islete girişmiştir . Burada yeni bir tavuk kümesi tesis edilmiştir. Bu kümeste memleketin yerli tavukları fenni bir murakaba al- tında yetiştirilecektir. Bu tavuk- lardan en fazla ne miktar yumur- 'ta alınabileceği tespit olunacaktır. Fazla yumurta yapan tavuklar kümeste —alakonulacak — ve bu süretle çok yumurtlayan — tayuk cinsi tayin edilecektir. Bundan başka tavuklardan alınacak yumur- talar da muntazam - kantarlarla tartılacaktır. Senede yetmiş yumurtadan nok- san yumurta / veren tavuklardan nesil yetiştirilmiyecektir. Bu müessesede ayrıca bir tav- şanlık tesis olunmuştur. Bu tav- şanlıkta muhtelif yerlerden alın- amış tavşanlarla bilhassa Ankara tavşanları yetiştirilecek, kürkü en iyi olanlar - çoğaltılacaktır. Bu | tavşanlar üzerinde veraset ve in- tikal tecrübeleri yapılacaktır. İsmet paşa enstitüsünde Ankara, 6 ( Hususi ) — İsmet paşa kız enstitüsünün yeni sene tedrisatı devam' etmektedir. Mev- cut iki yüzü bulmuştur. Mektepte ayrıca serbest akşam kursları açılmıştır. Bu kurslara devam edenler daha fazladır. Akşam kurslarına devam eden- ler arasında evli hanımlar da vardır. Burada tabahat, ev bakı- mı, dikiş, el işleri, modern hayata ait nafi bilgiler, çocuk bakımı öğretilmektedir. Ankarada millet mekteplerine rağbet Ankara, 7 ( Husı — Millet mektepleri - tedrisatı için açılan umümi — dershanelere - Ankarada çok büyük bir rağbet göstermek- tedir. Yalnız İsmet paşa ilk mek- tebine bu sene 300 den fazla talebe kaydedilmiştir. Diğer mek- tepleri de bununla mukayese et- mek kabildir. Bir müddet sonra millet mek- girenlerin — yekânunun meden fazla olacağı tah- teplerine Yeni kanun lâyihaları Ankara 7—(Flustsi) Divanı âliye iştirak etmek üzere Eski; gitmiş olan şarayi devlet azaları bugün Ankaraya döneceklerdir. Şurayi devlette tetkik edilmekte olan mülkiyeti sımaiye — kanunu lâyihasile tapa tesçili emlâk ka- nunu - lâyihasına ait tetkikler ikmal edilmiştir. Bir kaç güne şılarak bu bususta lâzım gelen teşebbüsler yapılmıştır. Filimlerdeki kadar bu kanun lâyihaları heyeti vekileye verilecekti türkçe yazıların imlâsı bozuk, ibaresi çetrefil, ke- Hmeleri köhne, nahvi yanlış, tas- hihleri yapılmamış, zevki bayağı- dır. Lisan inkılâbının selâmeti namına bunları ehline yaptırmalı; ve, türkçenin selâmeti namına da filimlerden fransızcayı kaldırma- hdır! Fransız kabinesi Müzakere hararetli, bugün de devam edecek | Paris, Z(ÇA A) — Tardiocu kubinesi mebusun meclisinde be- yarinemesini okumuştur. Beyan- namenin kıraatını müteakip bir çok hatipler lehte ve aleyhte mü: talealar beyan etmişeerdir. Mü- zakerat yarın da devam edecektir. Akhisar kaymakamı- fın evine taarruz edenler Manisa 7 ( Hususi ) — Akhisar kaymakamının evine taarruz öden Emetli Mehmet, Hüseyin, Altındiş Niyazi kaveci Durak yakalandılar. Yunan teslihatı Atina 7 — Düu Venizelosun riyasetinde — hariciye ve bahriye nazırlarının ve kara ve deniz er- küâni baybiye reislerimin iştirakile Yonaniatı bahri — programını tanzim aktedilen — içtimada Salamis zırhlısının almmasından feragat edilmesi ve buna mukabil Yunan — donanmasının 6 torpido muhribi 3 tahtelbahir ve 64 tay- izin Bir ihtiyar feci bir şekilde! intihar etti Kızıltoprakta oturan elli yaşm- da bir adam tüyleri ürpertici bir intihar tarzı ile hayatına nihayet vermiştir. Bu adam ihtiyar bir Makedon- yalıdır, ismi Yanidir. Yani uzun müddetten beri müthiş bir zaru- ve bu dün bu maksatla bir kilo benzin almış, dere kenarma inerek kimsenin görmeyeceği Sir yerde benzini başından aşağı dökmüştür. İhtiyar elindeki kibriti çakıp benzinle ıslattığı elbisesine — yak- laştırmış. derhal — vücudunu — bü yük bir alev kaplamıştır. Etraftan yetişenler alevi söndürmüşlerse de ihtiyar hastaneye götürülürken öl- müştür. Yapılan muayenesinde ihtiyarın © gece aç yattığı anlaşılmıştır. Büyükada Yat klübünün kışlık şubesi Büyükada Yat klülübü kışlık şubesi ittihaz olunan Taksimde Sıraselvi caddesi 40 numaralı bi- resmi önümüzdeki üşat pazar günü saat 5 te klüp azası- 'nın huzurile icra edilecektir. lüp heyeti idaresi bir çok azanın adreslerini elde edemedi- ğimden yevmi mezkürde muhterem azanın ailelerile birlikte hazır bulunmalarını rica eder. Acemi şoforün marifetleri 374 numaralı otomoabili eden Şoför muavini Ferhât efen- di dün Fenerde arka arkaya 2 yala yapılğ Ve Oçüncününü yapt “ye Gella brakllahdağ ya: kalanmıştış. Ferhat iptida madam Sofyanın evine Çarpıp tahta per- deleri yıkmış, sonra 16 yaşında seyyar satıcı Vehabı yaralamıştır. Şofir Taklanda haplılak Sinik klüp | Hint meselesi İngiliz kabinesi lavam kamarasına izahat verdi Londra, 7 (A.A) — Avam ka- marasında — Hindistan — hakkında cereyan Çeden müzakereler esna- | sında Hindistan nazırı M. Wedg- | wood Benn, Hint valii umumisinin beyannamesinin eski hükümetler tarafından girişilmiş olup İngilte- renin Hindistana karşı takip et- mekte olduğu siyasetin esas mad- desini teşkil eden taahhüdatın teyit ve tefsirinden ibaret olduğunu | söylemiştir. İi M. Simon, parlamentodan riya- seti altındaki komisyona mesaisini tamamlamasına ve 1930 senesi | başlangıcında hazır. olması muh- temel bulunan raporunu verme- sine müsaade edilmesini - talep etmiştir. Hükümetin icraatını müdafaa eden M. Makdonald, Hint valüi umuümisi tarafından yapılan — be- yanatının yerinde ve zamanında olduğunu ve bu beyanatın Simon komisyonunun faaliyetini ihlâl ve izrar söylemiş ve Hint efkârı umumiyesinde iyi bir tesir hüsüle getireceğini ilâve etmiştir. | Müzakerat, reye müracaat edik | meksizin hitama ermiştir. etmiyecej Harkaf kongresi Okranyanın - Harkof " şehrinde Türkiyat — kongrasınm toplandığı yazılmıştı. Kongre dün mesaisini | bitirmiştir. - Kongrada bulunan Köprülü zade Mehme Fuat bey dün Harkoltan şehrimize hareket etmiştir. Sahte müfettiş! Son günlerde şehrimizde ken- disine Tütün inhisar idaresi mü- fettişi süsü veren bir dolandırıcı tütüncü — dükkâmlarıa — giderek | muntazam — defter — tutulmadığını | iddia ile korkütmakta ve ceza verdirmemek için kopartabildiği | kadar para çarpmaktadır. Yapılan tahkikata göre bu meçhul dolan- dırıcı Sirkeci civarında bir bayi den on, Beşiktaşta da çarpmağa muvaffak olmuş, yalnız Galata civarında kimseyi dolan- dıramamıştır. Dolandırıcı şiddetle takip edil- mektedir. Bu günlerde yakalan- ması mühtemeldir. Cerh vakaları 1 — Dün kadıköyünde şoför |Hüseyin meçhul bir şahıs tarafından yaralanmıştır. 2 — 14 Yaşında Niko isminde bir çocuğu meçhul bir adam sol omuzundan cerhetmiştir. 3 — Necmiye isminde bir kı Samatyada gazete müvezzii azi: haşına taş vurarak yaralamıştır. 4 — Yine Samatyada , tıram- vay caddesinde talebe Mustafa V efendi arkadaşı Nuri efendiyi | sustah biçak çekerek . berelemiş- |tir. Biçare yavru Langada yalı boyunda bostan- Jar arasında bir çocuk naşı bulun-) Mmuştur. Çocuğun başını köpekler 1 yemiştir. | hanım dün füceten vet Yırtık paralar değişiyor | Yırtık ve eski paraların tebdili için hazırlanan — talimatnamenin tetkikatı bitmiştir. Önümüzdeki hafta içinde bu talimatname alâ- kadar bankalara tebliğ edilecek ve bu husus için Maliye vekâleti tarafından gazetelere ilânlar veri- lecektir 4 İmar müdüriyeti mutehassıs celbediyor — Ankarâ düriyeti muhtelif işler için muta- hassıs celbedecektir. * Ankara tramvayları — An- kara şehremaneti Ankaranın oto- büs ve tramvayları imtiyazı için teşebbüsatta bulunmuştur. * Dil encümeni azalı Sadri Maksudi bey dil encümeni azalığına intihap edilmiştir. * Meyhaneler /çoğaldı — Son günlerde birahaneler ve meyha- nelerin adedi artmıştır. Bunların müsaade Tedilmiş mıntakalarda olup olmadıkları tetkik edilecektir. * Ankara-İstanbul telefonu — Ankara - İstanbul — telefonunun ikinci (hattı da ikmal edilmiştir. Hat, bazı nevakıs ünlerde itmam edilerek ııııhıbhcvr?l.ı açı lacaktır. Bu ikinci hat, icabında telgraf muhaberatına da tahsis edilecektir. »4 Bursa hapisanesinde cina- yet — Sarı Aliyi geçen sene hapsanede öldüren Şaban kaptan, İzmirli Murat pehlivan ve rüfe- kası tarafından Bursa — hapisane- inde göğsünün 25 yerinden brr akla yaralanmak . suretile ülmüştür. Şabanın canhıraş fer- yadları üzerine katiller kapıyı kilitliyerek kimseyi içeri almamış ve teslim olmamışlardır. Mütea- kiben hapisaneye giden müddei- umumi - Seyfettin ve müstantik Mustafa / beylere et l — lardır . * Üsküdar cinayeti — Üsl darda geçen temmuzun beşinci günü feci bir cinayet olmuş, kürt İbrahim isminde — birisi metresi Saadet hanımı bıçakla yaraladık- 'tan sonra boğarak Azaras isminde bir bahçıvanın kuyusuna atmıştı. Maznun bu. hâdiseyi evvelce zabila ve istintak dairesinde itiraf ettiği halde dün mahkemede inkâr etmiştir . Neticede maznunun Tıbbı adliye sevkine karar verilmiş, muhakeme 21 teşrinisaniye talik edilmiştir. * Bir şoför yakalandı — Bun- dan üç ay kadar evvel Alemdar caddesinde bir. facia olmuş ve Salih bey namında biri otomobil altında terkihayat et Salih beyi ezdikten sonra kaçan otomobilin ancak numarası alına- bilmiş, şoför kaybolmuştu. İşte üç aydır aranan ve seyrü- sefer merkezince — isminin Mesut olduğu tespit edilen bir şoför nihayet evvelki gece saat 20 rad- delerinde Sultan Ahmetten geçe- rek evine giderken, kendisini tanıyan polis İzet efendi Mesudu ğâ teşebbüs etmiş, Mesut tabancayı hem polis memuru çi atıp hem kaçmış, da silâh istimaline mecbur kalmış ve nihayet Mesut yakalanarak tevkifhaneye gönderilmiştir. İrtihal Gazeteci arkadaşlarımızdan Ha- Ki Mitat beyin pederi Giritli karakülle zade Hayri Hüseyin bey bu sabah vefat etmiştir. Cenaze- si bugün tarlabaşında Çukur zerdali; sokağında beş numerolu evinden kaldırılarak ikindi nama- zt Kasımpaşa camiinde kılındık- fan sonra kulaksızda defnedile- cektir. “Arkadağımıza — taziyet beyan ederiz. * Kibrit inhisarı müdi hir Kevkep beyin kaimvaldesi Behice etmiştir. Cenazesi cumartesi günü saat om birde Fenerbahçede Amir bey sokağındaki köşkünden kaldırlar caktır.