25 Mayıs 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 5

25 Mayıs 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

—ZAMAN— * İ ÇYU ZÜ Sevdiklerim ]* Sahiyeti için bes Yazan * VEDAD ÜRFİ Mimari kıymeti olan hinalarımız “Sinan,, ın Siyavuş Pa- şaya yaptığı kasır... FİLMCİLİĞİN B hercailiğinden dolayı eflatunu, bir aai Hİ dek çmelir l STÜDYODA HAYAT Te aa aai ae | Bir sanat anitı olan bu kiymetli armağanı d drtişema n depoluktan çıkarıp korumak Tâzımdır Senlerden : — Bahar — sabahları Pencere kenarında dolaşan kum- , akşamları koruda öten büle bülün, geceleyin Bir kapıdan iki yüz fraklı centilmenin çıktığını görürken diğer kapıdan beş yüz“Napolyon,,askerinin akın ettiğine şahit olabilirsiniz. Ya demin kendisine tapınılan krahın şu boynu bükük, biçare vaziyetine ne demeli? Etrafi- sularla ortada firkiye *Stüdyolara bir bakış, adlı | leri uçuşan şuh abei - kızlarla | içinde giyecekleri elbise takım- motifi hâlin'de yazımda film- yapılan yerlerin |en ükemmel bir Tango oynadık- | ları bütün teferrüatına var yükselmiş — olan a şahit olursanız hiç şaş- | cıya kadar tamamdır. Paket- bu Kasir binası “Teşkilât , 1 hakkında umumi- yet ifibarile azıcık tafsilât ver- mimar Koca Si- nanın eseri olup n figüranlar doğru mayınız. amiştim. Stüdyo içinde çalışmak sıkıcı | “Giyinme, odalarına geçerler. | gârl havada fistık ağaçlarının, Büyük stüdyolara başlı ba- | bir iş olduğu çihetle paydos | Orada elbiseleri giyerler. Her | karanlıklarda uzaktan duyulan pi- cihe- şına birer memleket,, Ünvam. | esnasında eğlenmek için her | şahsın boyu, posu daha ev- | Yanunum, yalam söylerken. heye- candan titreyen kadın n verebiliriz. Buralarda çok | türlü vasıtalar şirketçe temin | velden tespit edildiği ve veri- verim. i küvvetli bir. * varlık , göze | olumur. Gazinolı denpaketler ibraz edilen vese | L L . Giceleri “ksin | Stlat olarak "Çı çarpar, amiyane tabirle “yok, | Tar çalar, Dansingler, mükem- | ka mumaralarına göre teslim | ç yuyuten Yası, hazanı andırdığı | YUS başı,, denil yoktur., mel lokantalar gönülleri ferah- | edildiği cihetle elbiseler uygun | için Sonbaharı, en çok Eylâl ayır | Mektedir. Her - stüdyonun - kenı landırır, yorgunlakları giderir. | gelir. Figüranlar buradan mak- | m severim. Tarihte, birkaç yaj memuruna giderler. Mak- yaj memuru izin verince - işe başlamak üzere salonlarda bek- Siyavuş Paşa adı vardır. Bu Kasrı yaptırtan / Siya- Yalnız. birinci sımf / yıldız- darın bü gibi yerlerde ayrı bazı imtiyazları” vardır. Onla- Çiçeklerden : Rengi için gelin- göre ayrı bir “Koloni »: dır. Çünkü her stüdyoda ça- hşanların adedi, akıllara hay- : çülü a ret verebilecek bir yekünu | Ya ayrılmış kısımlara, Fi; lerler. Bu intizar salonlarıda | Eöİü tavesn ve sedeni için Ve | vuş Paşa, kubbe bular, Gelip gidenler yalnız | Jar giremez. — Mamafi onlar | başlıbaşına görülecek bir man- | paa gaa ai ea dak Vmanal. | veziri iken Fat- rejitörlerden, mühendislerden, | ekseriya Figüranların toplan- | zara arzeder. Meselâ - Filmde | yaşı severln. ma Sulatanı ala- Bperatörlerden, müstahdemler. | diği tarafları tercih ederler. | tapınlan hir- kralin burada | — Kokolardan: Nisanda yağan | Tak İkinci Sarı den ibaret olsaydı, bu yekün | Çilgın, neş'e, gürültü asıl ora- | askerler arasında, boynu bü- | yağmurun, Mayısta kırların, Selime damat ol âle bu derece kabarmazdı. | dadır. Yüzlerce gözel kızın | kük, biçare bir vaziyette olure | mur ağacının, denirde iken esen | müştü. sanatkârlardan başka geride | herhangi bir kayrılma ümü- | duğunu görebilirsiniz. vezgirin, gini misi bir mesdile |- Sonfu üçünd önle bir'kütlsivardırkt ati ( dün rünlekere. e. ylambera |. — Algamm a bitek kütmez bar SA AA (a ei oların nüfasu ,, nu kabartan | dalma iltifst saçan” mazarları | figüran yine paketini derler, | g l y a | da da üç defa ul bunlardır: * Figüran lar. | yine orada giduğu gibi. toplar, numara / mükabilinde | . Mraelardan Nadül ermiranları. | sadrazamlığı var” 'Zaman olur, beş yüz daimi | — Ziller çalındımmı, herkes yer. | gişeye teslim eder, odadan | severim dir. n memura vesanatkâra ilâveten | Ji yerine kuşar. Rejisör iş ba- | “tediyat, kişesine gider, pa- | — Mesleklerden: Bilgi ve duygü | — SiyavuşPaşa, zevcesi Fatma | şomine ile mmermer höcreleri beş bin fiküranda haftalârca | şına geldimi, atüdyolar bir | rasını alır, evine doğru yolla- Sultanalül'Tür öğğörüle - Fan. | Tüpladü Wemdir G bir stüdyoya misafir olabilir. | mabut sessizliğine — bürünür. | nır. da inşa ettirmiştir. Kendisi | fevkalâdedir. Vaktile pencere Bunlar karşılarında “Lüks, Lir | Bir iki bin kişinin - bu'unduğu 'e “1010, tarihinde - ölerek | üstlerinin -şimdi tıkanmış ve *Kışla teşkilâtı, bulurlar. Beş, | bir yerde bir mefes bile işidi. | — Büyük stüdyo larda asri her Bime EyüpteSokullu türbesi karşısın- | kapatılmış olan- kemer şek- 'on bin kişiye misafirperverlik | lemez. türlü konfor eksik değildir. | y L , Tier renkte ve ber | 9* Mimar , Davudun yaptığı | Tindeki — boşlukları — üzerine göstermek küdretini / taşıyan | — Belki bir noktaya şaşarsınız: | Figüranlara mahsus bile banyo | y d, oluğa için likörü, çok | SOK Sanatlı türbesinde metfun. | Jvha mermerden yontularak bir “Teşkilâtaın artık ne türlü | — — Bu kadar kalabalık ara- | daireleri, yıkanma havuzları | acele zamanlarda her yerde ve her | dür. | Telameüy sAali li GA olabileceği tasavvur edilsin. — | sında inzibat nasıl temin edile- | vardır. için konyağı, yakır | Siyavuş Paşa Kasrı, bugün | Binanın ilk kuruluş şekli de Önzeayin üi eödlki | böet Hele baş sanatkârlürın da- bir Ermeni mahı olarak içi sa- | pöyte olmadığı plâniyle belli man ve kireç dolu bir depo halinde kullanılmaktadır. Bir kere başta “Azeail,, isgi verilen “Rejisörü,, vardı ireleri cidden görülmeğe de- iltişamdadır. ! Sonradan çirkin bir yama gibi kat ilâve edildiği için “Devir yazılarımda da kaydettiğim gibi, “Amerika topraklarındakilerdir. 5e aa a n G içkisi olduğu için en çok Bunların içinde alelekser bir kaç film birden yapılır. Yani Sonra... Heriş yatunda tutul- muştur. Teşkilât bankalar usul- lerini çok ane bir *Film yapılması,, bir stüd. Meselâ.. Tari “yoyu mutlaka baştan başa iş- “galetmez Üç;beş rejinör, ayrı t bir film ya- vveline kadar olmayanlar bile *bir günlük sultanlık yine sultan- vbin bir gece masallarf diyar,, la- rında birkaç saatlık bir figi Bina, çok sağlam malzeme e yapalğir diyeylnderke Hütalir || eei yti ÇAA SKĞ yonma Makriköy taşıadan kaplanmiştır. Zemin tesviye. #inden yukarı sular içinde ka- dan ayakların ortasında - kar- Halbuki salonun içerisinden kubbe tamam görünür. Biz araştırmış. olsak - şurada, ,bu. rada dağınık sanat incilerimiz. ayrı filmleri ayaı çatılar altın da çevririler. Birbirlerinden. berleri bile yoktur,; herkes ken, di işiyle meşguldur, bu rejisör z ötede çalışan meslek- den neler buluruz. Bu. Kai ranlık yapsalar, flim âleminin şaşaaları ile kamaşan gözler bu âlemden bir daha ayrılmak istemezl. İş başındaki “Azab, ı unutturmak. için “stüdyo,, ha- yinİş, oturur, yürür, komuşürken hep dalgin, çok hisli ve, hayalpı bakdıkça - kendine en eararlı bir çit bilir, kâğıtı verilen “Figüran,, lar stüdyonun gardrop daire- sine giderler. Buralarda ban- geken, sürükli göz, büyülü faşının harakâtını mürakabe | Kadakileri andıran kişeler var- göz, Küydit bi veğa teknik usnllerini tarassüt | dir. Bukişeler, müracaat eden | yatının © kadar gözel tarafla- | KERüN>. bullyan — sere etmez. Hele sesli film çıkmaz- | figüranlara makbuz mukabilin- | ları vardırl. VEDAT ÜRFİ de birer paket verir. Bunların c dan evvel ayni * Hangar , da 'yan yana, birçok rejisörlerin başka başka filmler çevrimekle meşgul olduğunu görürdüm. Şimdi sesli film, bittabi ye- vi bazı “Zarüret Hatıralarınızı yoklayınız! Karllerimize hergün bu sütunlarda. ÜÇ Sual sorüyor ve erteni gü çevaplarını yine” kendimi Bu sretle Karilerimiz, h: gölerdnin barrek deroni BORSA 23 Mayıs 935 KUKUT (Satip RADYO PROGRAMI ] 25 Mayıs.Cumartesi ler ihdas et- “miş ve bu “Burun buruna ça- | — İSTANBUL : Karur “arn |T berentmı bulmaz olacaktir Tişmak, usulünü imkansız fak | , AŞ Franmca derm. 1830 n İ) zeriem e P apr çe SN YŞ gada lt aei he haşmakee psalanü Tmkânsız K aK, Diran Azade Tarcan, 1860 || 1 5e ne| Y Peca” İN z uştur. Her fi'min ayrı bir da- | Kahtelif plâklar,. 19,30 Haberler. n Za| € — tam. 80 santim inin seslerinin | Spor- Sah, Çelebi, “20 Üniver dN e haraal ı e deeli b e— aai Glanl (ikilküe diğer tarafın sökünunu boze | mamınakonferaas. 2080 Car; Zi || eee &e| ebea Gelll verr maması için kalın kadifelerle | Soe haberler, boraları z130 aa. do ue z 1çiren LAİ v S ai learanına blaan İ Gnba oökesiran Ve barak içika Si S ga lİ) 'a n hat sarılı düvar tertibatı alınmiştır. | Börder ı Tacrak p 8 VERAR aa b di a| ü ö b ai NSNü ayrı hangarlarda da, ayrı | — 823 Kha. BÜKREŞ 364 m. KFlorin — ASİ — Bankast 30 ZDN Habrairisaelas ni am ğ dııı_nlırde de çalışı!sa, bir kaç 13-15 Gündüz plâk yayımı 18 ÇEK FİYATLARI İyan çirkin kat sonradan kasrı bayün böyle haraptır. fi birden imali, / stüdyola. 015 İ çcanüm B dz0n y 've edilmiştir | dapo olarak kullanılmaktadır. fan kalabalığını fazlalaştırır. TARMLMZ)'S Te GA e| gilikli kemerli/ gözler vardır, | binasını, Güzel Sanatlar Aka- IP;vdaı ha ;ılımm- ıvır:- İaena ber gg memakarena | Ce am 1aziç Üstü tonozludur. —Antresine, | demisimimar talebesinden Salın balrin Gir yörden birbere göç | 24 Ecaebi iler döygel S eai | Badiene z diştan köprü bir merdiyenle U adlı sanatına çilgincn Aşık bir itizini mayamz. Bu'cak at | — VS Kn MOSKOVA 17 İ Kit S Sazer Mit a| n aa aa ustünün mermer kemner| £S7 gelip bize hatırlattı. An 'zel bir manzaradı vade e Ça Y aüe vi Cesvaplarını yarın ktaşları, sıvalarıctraf porvazları | İasılıyor ki biz değil — henliz kapıdan iki yüz " yayımı, 23405 Fransızeo yar Bimiz süatler * ile kitabesi san'atkârane ya- | mektepiçinde bulunan yarının 08 İsveççe yayı — Habil ile Kabil 'ne için Kavı smokinli centilmenin çıktığı < Ka BÖDKETTÜ AD pilmiştir. İçı ümitleri bunları görüyor, düşü- görürken biraz ilerideki kapı- 1850 Macar garkıları, 20,35 man, bol nüyar. lardan beş yüz “Napoleon as. | Triv konser. ee iand Çaşlgig l gaN bedamen U inde salonün mimari bir gü- Mimar keri,, nin akın ettiğine şahid Şark e * Si elrenemüla Hasanı karşılar. Salonda | olabilirsiniz. En modern kı 25 | B ) ae kedeetiltün İ insanlar, e0 daribi koyafetli | O aŞ Kiz. ROMA g21 m TANVLAT İrtihal “Tokat''in yeni binköy | SEvaesikn İSSİSTL ve daşlarla ol kola girer, | — 20 Sözler. 20 Deri. 2015 Ka- Bihtim Üsküp kadısı merhum Bay | — Tokat 20 ( Hususi) — Bu siyaset atüdyoların lokantalarına, ga- | sışık konser, 21 Sözler. 2115 Yuz ve |artkmm S || Mestafa Asımın oğlu, Temyiz ( sene yeni / baştan “ kurulan | — Nevyork Z4 (A zinolarıma doğru - yayılır. Bu | SAnistan için yayım, 21,30 Duynm. a U GAS|) veisi merhum Bay Hulâsinin | *Dökmetepe, toplantısında verdiği lmantanda AAA UNiT Ve7 21,50 / Eylerin “Son alt'c - damadı, Erzurum mebusu Bay e BO OR KA A B Kü adlı öpereti, 24 'Tokat,ta pamuk Tahsinin bacanağı ve Edirne man kavradınız. HH AAR NM DA Harlar daha - uzatılmadığı — takdir O gün çalışılan / filmlerin | — 686 Khz, BELGRAD 437 . tecrübesi, deşi, Belediye Temizlik İşleri | İleride “Dökmetepe, Amerikayı bir grürlgrev boğ- Modern ,, dir, diğeri Ülusal yayım. 21 Srp | — Tokat 20 (Hususi) — Yeni- | Müdürlüğünden mütekait Bay | kurulacak nahiye mak tehdidinde bulunan Bay dir. Avlunun bir tarafında çatıl- aoIş yüzlerce tüfek görürseniz veya gazinonun - taraçalarında koca sakallı, yağlı saçir " 13 Duyumlar. 23,15 Dana nekli, 24 Remiz dün ölmüştür. * Cenazesi, bugün Gedikpa: iyatra cüddesindeki "4i Sumaralı evinden kaldı Ve namazı İkl camlinde esar olmak Üzere irmak ki yırında kötü bir. yerdeki A hürköyü, dökmetepe cıvarı- na taşınınaktadır. Köylüye a> yaç verilmiş, yeni köyün plâ yapılmıştır. 'den büyük bir sahada kurulan nümune bahçesinde çeşitli par mük tohumları ekildi. Bura iklimine hangi çeşit daha el olursa © cins pamuk yetiştirilmeşi teşvik edilecektir Green, gelecek so. çimde siyasal kuvvatlerini or- ganize edeceklerini ve dilek- Terini yerine getirmiyen - poli- tikacıları bükümetten çektire ceklerini ilâve etmiştir. © numaraları. 22 Klâ- iusikisi. 23 Yeni dane

Bu sayıdan diğer sayfalar: