- —ZAMAN — 24 kadını afyonla uyuttuktan son- ra nasıl vahşice öldürmüş ? Kadın katili “Mehmet Ali Han Seyfülkalem,, polisin eline nasıl geçti Sen pota ile gelen İran gazete- dir, Seyfülkalem, 1918 de babasil bozuşarak yerini yurdünu - birak- mış ve Hindistana kalkıp gitmişti. Hindistarda birkaç yıl kaldık. 'i kepfettiğini, bir sevenleri hemen birleştirdi. Hini bildiriyorüe Günde 40-50 müşteri yfdikalem, kendini çok iyi yeklüm etmeğe muvaffak olduğun. dan çok geçmeden müşterileri ço- Şalmış, Kendisi / dilinin tatkıhğı, biçininin teei İzanlı “Landro, nun kurbanların. dan biriz Bayan Emire Gülnihar bitaya derhal bildirdiği için zabıta 24 kranlı kadının katili Mehmet Ati Han Seyfülkalem n eevabini a yererek sattırmağa. başı Tamıştı: Meryemin erinide bulmuş, ve bu Nihayet.. eve bir baskın hazırlıyarak. Saye Kadınlar bu eavabi. v ev d vmiş ve evi n igüre Ba GÜKar ber V a alak satiyce ve kendi Baştan 'başa taharri ctmiştir. Tılan kazancı alarak gerizini Sey- fölkaleme veriyorlardı. Günün birinde bu kadınlardan Meryem batan, kızlarından biri kaybolan Mirza Akahan Gürcista. ninin evine uğramış, elindeki ee hizmetçilere göstererek astı mak. istediklerini N hize 24 kişiyi öldürmüş! n taharriler. neticesinde, besliyor, hepsi de ona inanı yörları yfülkalem, bir yıl kadar va- ziyeti bu gekilde İdare eti ve kendisini şüphe altına sokacak her K kiği harekelter Sakınarakk umumun te. M Serfülale ir kız kayboluyor. 34 kadalabitlysedi 8i DS33 aha Temmüz ayında | hin kizı evinden çıkıp gittiği gün | meyanında Meryem barunla Eğiire bu elbireyi giyiyormuş. Meryem hatun bu gürültü ve Gal ine düşürdüğü kadınları afyonla Hükdi karyetada. elkbeşi barakr. | syltakano v AA Tak. hemen kaçmış ve vaziyeti | tetmin ediyar, deha - oara gnn bi “tekarrdir” baş | SöfEkelee bildimiş eç gü Şiminde alEşeyer| MAVEN : G YU | 7 Faklr O gada öoara Mürüüm | va iheyatitelariyerd SUlaA : ö Ü batun da, arkadaşı Gülniharda | öldürdükten sonra da gömüyordı MKON eç Tni akllnli. d ŞK ee görülereü ni BDilün Seklreietde br gö yerememesi karş vevmiş olduğu bi Şine ancet'iı Bir kız daha kayıp unutulmadan. Şiraz e ha 'da genç kizin erkekle kaçtı ai eti T İtalya, toprak almak için değil, esirleri kurtar- Bi mak için Habeşistana girmiş ! ninin 19 “ yaşıedaki bi eeei NG aa Ekselüni General “Yiboç 68 Ka Önlli'dü” bür iisi” bülmek Hekün üü Kayıp kızlar çoğalıyor. Aakl ga Eyil ayında Mirza ÜS ada aa satmanil bir felükete uğradı. Onun da 19- 20 aşlarındaki bir kozı günün biriaz Ge'ortadan kayboldur. vvel ayı hülül etmeden Yüzünden intişar eden sami- miyet daha kendisiyle konuşmı dan insanı teshir ediyor. Yı ve ağır konu pek hoşlanmadığı besbelli.. Ben kumandanın sevimliliğine güvenerek aradaki resmiyeti ur tuyorum ve sünllerimi - sormağa başlıyorum. Evvelâ harpten bah. settim. — Evet, evet, diye cevap ver da top senlerini telsizle yedinci gü eee A” | Eritre ve Somalideki İtalyan kuvzetlerinin kumandanı. General “Beno, * Parisuvar , gazetesi, son ya- n kizı, kânunsa- | manlarda nazarı dikkati celbeden Bedrinin iki kızı Çok rica aderim, geyler düşünmeyiniz. Artık herp Telâketi görmiyecek kadar akıllandık.. — Topler ve- tüfenki derce tayyareler, bunle — Mübalega etmeyiniz. Evvi Jâ yüzlerce tayyare yök, elimizde elanlarda ancak. tehlike amada memleketi müdafaa etmeğe yarı yacaktır, Jamak. üzere, oralara / gönderdiği husus! muhabirinin yazılarına atfen İtalyan / kuvvetlerinin kumandanı Ceneral * Bona , İle. bir mülükat tezelndin ancaki | T Emktedir. Huharrip diyorkir geçen temmuza kadar. bir aralık dürmüş, daha sonra yeniden baş- ıyarak 1935 yılının Başına kadar 18 kadın ve 10 erkek örta; kaybolmuştu. Zabıta âciz kalıyor Zabıl h h taramış, ele- ği fakat bunların. bir izlal” buz mamıştı. liseler karşısında halde düruyor, Aç kilometre sonra Asr roya/ geleceğiz, bu yehir dar o tari için, hiçbir Aferika memleketine benzemez, çöl ortasından ve tabi. atin en hesis davrandığı bir mu: hitte böyle bir mamureyi meys 'ma gelirmek doğrusu büyük şey- dir, Mağ'üp olmiyan kuma vrin, kara üniformalı a kerlerin mebzuliyetini. tastik edi yöorüm, Fakat bizim gibi birçok Arazİyl muhafaza - etmeğe mükel: Nihayet Tahrandan Şiraza gele def bir devlet için buna kat'i ih irana gelem | 2a rağmen temiz ve geniş cadde. İleryem / batun ile Emire/ Gölnik | ler, bol su eletrik.. Yani konför | ÜYAÇ vardır. Sonra yol gebekele- har aaminde ikl kadın - Şirazda | samina ne lüzimez Te e A Ekselânı, sizin bu türlü fa- liyetlerinizden Habeşistanın en: diye duyduğunu tahmin etmiyor ine bir ikametgâh Ben derhal komiserliğe gittim, kumandan “Bono,, nun emrine me but genç bir hukük mezanu olan *Janulz, tarafınan böyük bir mer zaketle kabul edildim ve hemen o akşam için General ile görüşmek Özere bir. randevu aldım. Seyfülkalem — günün bunlara / kendisinde Mühim bir mesele i Bazı milli ve hukuki mukayeseler Türk kültürü, Fransız ve Alman kültürlerinden hangisine daha yakındır? Yani mantıki midir, yoksa hissi midir? Rasyonel midir, romantik midir? Üniversitemizde yeni teşkilâtın manası? Asıl olan mukavele midir, fakirlerin zenginlere karşt müdafaası mı? Avukatlar fakirler aleyhindeki müdafaaları almalımı almamalımı? z O gl a M Fransız ve Alman kültürle- Finin doktrin, gaye ve metod- larının pek çok yerde birbi- rine zit olduğunu ve her va- mayız. Bize Cermanlık hukuk mefhumu - gerektir. Asıl olan mükaveleye raiyetd kat fakir bir Alman amelesinin 've fikril romantiktir, yani her şeyi olduğu gibi de- kit çapıştıklarını iddia edan- | Zil, belki istedikleri gibi gö- | kış kıyammette çoluk çocuğu ler var. rürler. birlikte sokaga atılmama- Bu iki törlü kültürün had- | — Alman hukuku pek hissidir, . kanım- li zatinde pek yüksek olduk- | kuvvete ve menfante bağlıdır. | larımız hâkimlerimiz, zengin- ları halde bir türlü dünyayı | — Fransada romantizm yaloız | lerin mukaveleden çıkan hak. paylaşamadıkları — gö edebiyatla vardır. darımı değil, fakat fakirlerin Meselâ memleketimizi cle Almanyada romantizin hem | baka ve hayat haklarını mü- cak olsak, hemen bir asırdan | edebiyatta, hemde hukukta | dafaaya memurdurlar..., demiş beri, Fransız ve - Alman kül. türlerinin mücadele ve reki bet halinde olduklarını göri Tanzimatı hayriyeden son- ra, Fransız kültürü Türkivede yerleşmiş olduğu halde 1871 zaferinden sonca Alman kül- türünde memleketimizde revaç bulmağa başladığıma şabit ol- dük, Bizde askerler Alman kül. türüne, siviller Fransız kültü. rüne daha ziyade -ehemmiyet verdiler. Harbiye Alman, hu- kuk ve mülkiye Fraosız duk- triolerini takip etti. (Bahriyeyi ayırmak gerektir. Çünkü Ce- mal Paşa devri haricinde bah- Yüti bay İit Taktdküok rağbec — etti.) Son Üniversite teşkilâit ve islahat ile Alman kültürüne askerlerim'z kadar sivillerimizin de - taraftar ol- dukları görüldü. Bütün bu söylediklerimiz bi. ver müşahadedir. Fakat asıl mesele şu' birbi- ve ezcümle fakirlere ginleri müdaffa eden avukat- lara venvukatlığa fena halde kızmış. İşte size Fransız ve Almı kültürü, bukuku, — zihniyeti bakkında bir mukayese zemin verebilecek Bir kaç misal Her yiğitin bir yoğurt yiyişi olduğundan tabii mutlaka Fram. sızların Alman gibi veya Ak manın Franuz gibi hareket etmesini “İsteyemeyiz. — Fakat dünyaya hâkim olmak için asırlardanberi birbirile —müca- dele ve rekabet halinde bulu- 'nan bu Fransiz ve Alman kü- İtürleri karşısında acaba” biz Türkler hangi tarafa fitreten ve bilkaten daha yakın oldu. Hümüzu araştırmamızı icabet- mez mi? Fakat bu sunle cevap ver. menin pekte kolay olmadığını — 've meneleyi objektif bir surate te hallederken subjektife sap- — mak dâzım. geldiğini hemen söylemeliyi mecuttur. Heki'in Alman kültürüne ve ezcümle hukukiyatına tesiripok çoktur. Bu-üstat fazla diyalek- tik yapıyor. Koca Karl Marksbile Heki'in tesirindeni bir türlü kurtulama- mamıştır. Fransızlar mükaveleye ederler ve hukük 0i tarafların rızasıdır. (Anglo sak- tonlar daha ziyade töre dedi gmiz teamüle, ve adete ehem- “miyet verirler.) Almanlar ise mukaveleye ri- ayeti pekle Onlar menfaatlerine ve rine göre mukaveleyi de; mekte tereddüt etmezler. İşte bagünkü Hitler'in nas- yonal sosyalizmi romantizmin 'en bariz bir nümünesi değil- mi dir? Şu mukaveleye - riayet me- selesinde Fransiz ve - Alman noktsi nazarlarını dahü iyi databilmek için biri Hukuku düvele ve diğeri de Hukuku rine d iki kültürün ve ex- | y a sa aa el l cümle meslekimiz olan hukuk | Hözltiyeye ait iki misal ik- | — Okuyucularımızın bu. sünle basihin ayrılıklarının aelerden | Tdelim z <ç | Sevaplarını bekliyoruz. Bu sü et öltülilerim *& 1 — Versay — muahedesini | tunlarda bu cevaplardan bahs- Beli tarafların rızasile aktedilmiş bir mukavele zanneden Fran- sızların bali ile bunu bir (dik- fat) yani zorla yazdırılmış bir idam kararı telâkki 'cden Al manların halini göz önüne ge- tirelim. mektedi Davayı tamamile halletmiyerek akla gelen ilk fark ve düşün- celeri okuyucularımıza sunmak istediğimiz için şu küçük mu- kayeseleri - yapmakta - fayda gördük: Fransızlar rasyoneldir, yani ül ve mantıka fazla ehemm- edeceğiz. Meseleyi tekrar ede- Türk kültürü, Fransız veya Alman kültürlerinden hangisi ne daha yakındır? Yani man- takimidir, yoksa hisst midir ? Rasyonelmi dir, yoksa roman- tikmi dir? Fransızlar. tarafların rizası olmadan bu Versay Muahede- Si ne “tadil, nede Feshedilebi- ulu- iyet verirler. lir dedikleri vakit ken: sal kültür ve zi Zamanın takvimi hükümetlerle yapılır, her Yae Te aa elt? B çaç | sadik. kaldıklarını — gösteriyor | —T—RTSAN Aatakli sarapllelerin L ve Almanların anlamadıklarını || — aK * zamna bir sörü l bir kere daha isbat ediyorlar. || “““ai gee D4 mükadderalımı — teslim edemeyi Almanlar ise menfaatlerine || — 13 Nt ö uymayan bu Versay Muahe- M desini imkân oldukça ve bir 31 taraflı olacak tadilde kusur || —- etmemekle kendi ulusal kölür | — T SS zi ihaiyetlerine sadık kalıyor. |İ S- Muharrem T ve Fransızların mukavele mefe |İzbir - humu elden gitti diye feryat T 3 İFİ ve figanlarını bir türlü anla- (| — p Tama n af tan ve Habeş bakimiyeti. altada | Yamıyorlar. - D aç sefil yaşayan Tosanları meve | — 2 — Fransızlar Çerlık Rus: v YG kerina ae İ Kevletinin hareketini an. Haa bi Alman. manyada geçen bir mecur davasının bir türlü kabul edemedile Geçenlerde “Hitler, in mu- avinlerinden “Göring, mahke- e, kanunlara ve avukat- Bugünkü hava Rasthaneden aldığımız ma- 'dün sabah saat imuna wirE İasanl bir gi tap edecektir. ö Bununla beraber gimdilik mevmubahie. değiidir. Bir işsirler rimizi çalıştırıyoruz. Sükat İsüikbalde eğer oyun yedide 7, 8. derece idi, asgari hararet beş, azemi 14 olarak kaydolun GA ŞreSllan ile pagiar N | lava aleş pöakrliyordur muştu. “Yarın sana bir araba göndere- Bir Alman mahkemesi otur- Rüzgâr poyrazdan azemi ceğim. / Anlattığım duğu evin Kirasını veremiyen | *kiz metre sür'atle cemiştir. ve/ karileriniz bir fakir Al Tzi tab | , Bugün havaaçık olucak ve maktadım size İtayan ” amal için | bir fakir Alman amelesii tah. | vuzgâr gi 'esecektir. liyei mecura mahkâm edip kış kıyamette karısı, çocukları ve eşyaları ile beraber sokağın ortasma atmıştı. İşte bukarara kızan Alman Nazırı: “Bu karar, Roma hu- kukunun bir neticesidir. Fakat iz Lâtin değiliz, biz Cermeniz. Binaenaleyh artık Roma bu- kukunun tahakkümüne razıola. bizmet ettirmek değildir. İasanlık ve beyeriyet namına İtalyanın va- ifesini tebariz ettirmektir. Habeş aleyhindeki bu ha- berler doğru mu? Roma 11 (A. A) “Eritre , den Ökonomi ve arttırma kurumunun kongresi Ankara 11 — Ulusal Öko. nomi ve gettrma. kurumunun 'nel toplanışı Başkan Gene- Fal Közım Özalp'ın başkanlığı