SAYFA: © üknviı; veşti Vapur İânları — TRANSMARIN İsveç Vapur Kumpanyası Helsinborg s/s HERA Limanımızdadır. Roven, Anvers, Roterdam ve Hamburg lmanlar için yük Kabu) eder s/s BECKY “İümanımızdadır. İstanbul ve İzmirden Burgaz Portsayit, İskenderiye, Lond- ra, Anvers, Roterdam, Bremen ve Hambuürg Jimanları için yük kabul eder, s/s ULLA 25-29/5/948 Yukarıdâ gösterilen Ulmanlar- dan yük getirecek ve ayni - manlar için yük kabul eder STEVENSON LİNE Şimall Amerika muntazam hattı s/s DİANA H. PONCHELET 6/Mayıs/948 de Nevyorktan Bekleniyor H. PAYKURİÇ Yugoslav muntazam hattı Aâriyatik limanları için Yugolinya - Riyeka s/s Hercegovina 3/Mayıs/948 Tiryeste ve Riyakadan yük getirir ve bu Jimanlar için yük kabul ederler. STAUBO LİNE Oslo, Norveç vapur kumpanyası Nevyork ile Türkiye arasında muntazam vapur seferleri. m/s HAV 20/Mayıs/948 s/s SÖNNAVİND 40/Haziran/948 Yukarıdaki vapur Nevyorktan Uimanımıza ma) getirecek ve Jimanımızdan LATAKE — BEYRUT — HAYFA — İSKENDERİYE ve NEVYORK için yük ve yolcu kabul eder. Bütün tafsilât için Galata Tophane Eski Yolcu Salonu karşısında Frank Han 3. Kata müracaat TI: 44707/8 AA SN Yazlık Muhtelif Renklerde KAŞE PANTALON İ7 — B Kalite kumaş B İ İ R R İ — İşçilik i N N e c İ — Molzeme İ İbrahim İrgören Su:tanhamam Dikrangyan Han No. 21 Kat 3 Yağmurlar başladı Sıhatınızı multaka korumak istiyorsa; piyazada yalmız Şanal'« satılan hakiki İngiliz Merseri ze su geçmez Tirençko Pardesi' e. almalısınız - miktarı pe kalmıştır, Acele ediniz. tan Hamam mc Han Şanal | Mutad olduğu üzer #ARN'RARAN Bir Tarihi Vazonun Hikâyesi (Baştarafı 4 üncilder tanbula gelen Adapazarında mu: kim Y. A. adında bir açıkgöz Zâiri a rayıp buluyor. Ond: dinliyor, vazonun saklı olduğu ye- Ti öğreniyor, gyndan sonra .xnu.».; ustaya baş vürüyor, onunla müs- | Hbane bir tarzda göri r. Aldı- ; ği cevab, kimseye on para vere- | miyeceğini ve paralarının — iade ı—_ş halinde vazoyu iade edeceği tar-| zında kat'i b reddir. Bunu anlıyan V. A, bir gey söylemiyor, tehdid ve iz: fe yoluna da sapmıyor Bakanlık mal nına ihbâar kendisine meşru bir ikramiye te min ediyor. Bu haberi alan Milli Eğitim B kanlığı müstacel kaydile İstanbul vilâyetine ve o tarihlerde umumi müdürlük şeklinde edilen Müzeler müdürü umumisine muk- tazi o emri veriyor. Müzeler mü- dürlüğü de hemen harekete geçe- rek Âsârı Âtika nizamnamesi ge- reğince vazoyu müsadere ve kol- leksiyonları arasına idhal ediyor. Arkasında büyük hayaller ku- ran bir kaç menfaatperest de ü- mid ve emellerinin bu inhidamı karşısında — inkisarlara uğruyor, kaptırdıkları paraların içlerine çö- ken acılarına gömülüyorlar... bütün macerayı işi derhal edorek idare Güzellik ve aşk - ilâhesi (Ve- nüs'ün) oğlu olup kanadlı çocuk geklinde tasvir edilen aşk İlâhı (Eros) ile onun mâşukası olan ve daima kelebek kanadlı olarak ter Bim edilen (Pisihe'yi) kabartma bir grup Halinde gösteren ve bu bakımdan tarihi kıymeti artan ve muhakkak ki —topraktan mamul | emsali vazolar. gibi— büyük ve a- ziz bir ölünün küllerini muhafaza işinde kullanılmış olan bu vazo- nun, müzeye girmesine esas teş- kil eden hâdiseleri yukarıda izah etti imdi de kendisi hakkında biraz malümat vermekliğimiz ica- bediyo! Müze envanterinin 5310 numara sına kayıdlı bu vazonun yüksekli- ği (48,6), karnının genişliği (29) Ve ağzının kutru (15,7) santim- dir. Müzece kulbları kırık bir halde müsadere edilen bu-vazo, günlerce uğraşılmak suretile tâmir ve res- tore edilmiştir. Ancak eserin son derece ratib bir toprak altında çok uzun yıllar kalması dolayısile kar- nınin üzerindeki (Eros) ve (Pisi- he) son derece çillenmiş ve leta- fetine oldukça halel gelmiştir. 'Toprak altından çıkarılmış oldu- ğunun ilmi delâilinden bulunan (Humuz) tabakasına rağmen tam ve kâmil bir halde meydana çıka: Tılması ve bu çeşit (Hidriye'lerin) nedreti, eserin kıymet ve ehemmi- yetini arttırmıştır. Gerçi vazonun motiflerine naza- ran (Britis Müzeümdeki) Yunani bronz kolleksiyonunda benzeyi: barile böyle bir vazoya aideyitei ih timali olan Oryan ve Diyanyos lev haları ile Berlin müzesinde mev- cud ve Samsun civarında (Ami- so8) da bulunmuş olan vi tezyinatından bahsolunabilir. Lâ- kin muhtelif tarzla miş olan (Eros) ile bu vazoda görüldüğü gibi “iki adası olarak bir yerde gös olanına pek ender te düf edilebilmesidir ki bunun arke- olojik ehemmiyetinin artmasına sebeb teskil etmektedir. Yukanda söylediği zoya en ziyade ren nokta işte (Pisihe' bu bu iki sevgi- liyiburada da kanadlı ve taşkm bir çıkıntı üzerinde ayakta ve bil- hassa (Erosu) sevgilisine yaklaş- mıiş bir halde görüyoruz. Her ilâhın kanadlarındaki san at incelikleri ma servasyon) sebebile olmayan bir (Humuz) altında kalmıştır. Halbu ki, Berlin müzesindeki (Amisos) kabartması çok iyi bir halde olduğundan kaandları teşkil eyleyen tüyler bile — görülmekte- dir. (Reliyef'in) lesef fena (Kon- izalesi — kabil tabakası üzerindeki ziynı OÖnbeş yıl evvel bir avcı ta: vafından bulunan bu vyavuz de- likanlı' bir yetişmiz, pir yele; - misti >cek, Ha- Daha da yetis: yfası için önüre geçilme like halin! aiacaktı. ayni «ben> i sol ya n Şame ile ma altında bulunnasını katiyen beş görülür bir Aeğildi. erçi Şame, frahu Ööz kazı idi. a Haheş ülkesinde ona koc Ât â yık Vahsül, kavi oktu, Dize eline su "e dökemez ne ile Vahşülre içia yaratıldı taki “eben 'ordu, bir te le onür Melik işamer lerdi. Zaten £ lönm birbivle ları yanakları den anlaşılı Vezir kard letinin lameti ile ülfelâyı hediyen ayırma Bir gün Melik na çıki — Ev Melik d'mn, Gerçi be- mil vatan ve rbirinden & mecburdu.. |ımn huzürü- ve bilhassa yüzlerdeki işçilikte gö Tülen teknik usuller ve — bunlara inzimam eden bazı vasıflar, eserin yaşını tesbite delil olan bir takım kuvvetli ve ilmi unsurlardır Binacnaleyh bu güzel eserin mi- lâddan evvel, dördüncü — yüzyılın yarımına aid, yani iki bin küsur senelik bir ömre malik olduğu söy yenebilir. (1) “ Arkeoloji ilmine dayanan — ihti- sasların, dünyanın birçok yerlerin de meydana çıkarılan yüzlerce, binlerce asara yanılmaz bir selâ- hiyet ile tayin ve tesbit ettikleri yaş ve devirleri, herhangi çürük bir iddianın iptal edebileceğini ve bu kadar asırlık toprak altından hüviyetile, yalnız arkeoloji alimle rine değil, bitaraf müdekkik — na- zarlara bile isbat ettirecek bir ma hiyet taşıyan bu tarihi vazonun ilmi delâili müvacehesinde tevarüs bünyesile herhangi bir kimseye intikal etmiş olabileceğinin tesbi- tini ve bu yolda mahkemelerimiz den bir karar istihsal olunabile- ceğini bizim akıl ve — mantıkımız asla kabul etmez. Bu vazonun etrafında yaşatılan efsanevi hava, genişledikçe, kıy - metini on binlerden, otuz. binlere ve hattâ elli bin liralara kadar yük seltmiş ve bu sebebledir ki, bazı kimselerin geniş hayallerinde çok parlak emeller uyandırmıştır. Bu, bir hakikat olmasaydı, mün hasıran öteden, beriden eski para lar, ufak, tefek eşyalar bulup sa tan ve bunların bir kısmını müze ye getiren, bazan da müsadere ve tevkiflere uğrayan ve müzeler i- daresince kendisine antikacılık ve sikası verilmeyen bir Şükrünün indi beyanatı üzerine bazı zevat, bu işi kurcalayıp, masraflara kalk maz, dâvalara girişmez, — vazoyu kurtarmak için vârisler icadına kı yyam etmezlerdi. Müzelerin resmi tahkikat ve ku yudatına nazaran Bursa civarın- da (Apolyond) harabelerinden taş çıkarıp satmak için gizli gizli yapılan hafriyat değil, tahribat sırasında bulunmuş, hattâ vazo i- le beraber asarı atikadan bilezik, gerdanlık gibi bazı asarın da zu- hur ettiği tesbit edilmiş ve fakat bu parçalar müzenin eline geçme miştir. —» Bursa, Mudanya, Biğadiç, Gem- lik, Adapazarı ve İzmit gibi Ana- dolunun yakın şehir ve kasabala- rında dolaşıp yüzde doksan bu gi bi eşya pesinde koşan, ara sıra gı da maddeleri de alıp satan Şükrü, tesadüfün büyük bir mazhariyeti olarak bu vazoyu, bir saatçiye sa tılır iken görüyor ve derhal işe, karışarak on sekiz, yirmi lira gi- bi ehemmiyetsiz bir para mukabi- linde vazoyu kucakladığı gibi so- luğu İstanbulda alıyor, yazımı - zın baş tarafında izah ettiğimiz vak'alara sebep oluyor ve nihayet vazo, en haklı ve lâyık yerini, yani müze harimini bulüy Bu suretle her şeyin bittiğini, sanan ve müsterih bir surette va- zifelerile meşgul olan müze idare- si, en ummadığı bir günde, yani müsadere keyfiyeti üzerinden beş sene geçtikten sonra 5. 4. 939 ta- rihinde bir icra muamelesi ile kar şılaşarak — hayretinden donup ka hyor. 7. 3. 936 tarih ve 874/1862 esas ve 1722 karar numarasını ihtiva e den bu ilâm, vazonun bir bankada muhafazası hükmünü ihtiva etmek te, iş de icraya konulmuş bulunmak tadır. Binaenaleyh o dakikada mü zece yapılacak birşey yoktur. An cak isin ehemmiyet ve selâhiyet meselesi noktasından keyfiyetin telefonla Ankaradan istizanı icap etmektedir. Hükmü alanlar, muzafferiyetle- rinden mağrur ve münşerih, mi zenin alakadar memurları ise mâ ruz kaldıkları müşkül etten meyus ve muztarip bir halde, ge- ömrü olan ve çıktığını bütün va () Aziz Oğan — Türk tarih, arkeloğya ve etnoğrafya Sahife: rim büyüğünsünüz, hükümdar sınız, Fakat unutmayınız ki be- ni vezirliğe siz tayin etmediniz. Seyfürraad tarafından tâyin o- Jundum. Memlekette gözüme çarpan fesad alâmetlerini Sey- fürsada bildirmek — mecburiye- tin?eyim. Melik Ffr hain vezirmin ne demek istetiğini anla | ğı hal de yine sordu — Memleketimizde fesad alâ- metileri mi var? — Demek siz böyle bir mal vermiyorsunuz. Memleketimizde fesad alâ- metleri olmadığını güvenle söy- Dyebilirim. şeye lenlerin lütfen verdikle atlik Bir mühlet zarfında Ankara ile muhabere ediyorlar. Ve aldık ları muvafakat cevabı üzerine dürü umumi — muavini, baş (2), alacaklı diğer avukatın eden ve üç nüsha ol: edilen 5. 4. 939 tarih rakası mucibince tirarında — kalıyorla vaziyeti olduğu gib diriyorlar. v Yalnız müze idar nin kalblerinde meçhül bir imzalarını ta, acı bir ukde olarak kalıyc şudür: Asarı atika — nizamnamesinin | Mevadı mahsusası dairesinde mü- | sadere edilen bu vazo hakkınd bidayeti müsadereden melenin tatbikine neler zarfındaki mu sıdır. Bu muhakeme, müzenin bında mı, cer&yan etmiştir? dei aleyh sıfatile Bakanlık Müzeler müdürlüğü —mahkeme temsil edilmemiş midir? Edilmiş ise, hazine vekili müze nin bu en sarih hakkını, yalnız | kanunf noktadan değil, ilmi cep- heden de müdafaa edebilmek için müzeden hiç bir malümat ve delâ il istememiş midir? Dâvanın ilân Buretile, giyaben rüyet edilmiş ol duğunu ise kabul etmeye imkân yoktur; çünkü müd ş- sında hüviyet ikametgâhı meçhul bir ferd değil, Cumhuri: yet hükümetinin Milli Eğitim Ba- kanlığı ve oraya bağlı müzeler i- daresi gibi bir müessese — vardı: Şu halde bu karar nasıl alınabil- Miştir?. İşte bütün bu esaslı noktalar hakkında müze kuyudat ve dosya larında bir kayıt ve malümata te sadüf olunamıyor.. Yalnız bu icra kararının tehiri için kanuni yol - lardan harekete geçildiği bir sıra da müzeler idaresine şifahi bir ih bar vukubuluyor. Bu ihbar da şu- dür: Vaktile Bursa sulh ceza mahk mesince bu vazodan dolayı Şük- Tünün beraatine ve fakat asarı ati kadan olduğu anlaşılan vazonun, asarı atika nizamnamesinin 4 ve 11 inci maddeleri hükmüne - tevfi- kan müsaderesine karar verildiği ve bu karar da kesbi katiyet etti ği halde bu kanuni dürum gizlene rek vazonun istirdadı için ayrıca bir dâva açılmış olduğu, halbu ki, temyizi ceza mahkemesince sonra dan verilmiş olan kararın, evvel- ce iktisabı katiyet eden Bursa sulh ceza mahkemesi kararını ip tal edemiyeceği ve bu iş te mün- hasıran Şükrünün değil, bir diş doktorunun alâkadar olduğu — ve hattâ vekâleti deruhde eden zat ile bu doktor arasında hususi bir mukavele mevcud bulunduğu — ve vazonun da halen İstanbul Ziraat Bankasının 156 numaralı kasasın da bu iki zat nâmına muhafaza e- dildiği ve Şükrünün yalnız müek kil rolü oynayan üçüncü bir sahıs vaziyetinde bulunduğu..) bildiril- miş ve bu mühim ihbarı aları zeler idaresi derhal keyfiyeti icap eden makama iblâğ eylemistir. Vazonun müzeden alınması feri, müddeiler tarafından tesid e- dilmekte ve bittabi bunun . getire- ceği banknot destelerinin tatlı ha yalleri içinde satış yolları aran - Makta iken- diğer taraftan — işin aldığı ehemmiyet — ve nezaket ile münasip bir şekilde harekete ge- çen resmi makamat, ri, vazonun müzeye iadesi — içi yaptıkları kanuni teşebbüslerinde muvaffak olmuşlar, da Bür- sa icra dairesinin tebli; isti- naden 28. 8. 939 tarihinde İstan- bul icra memuru ile muhakemat müdüriyeti memurlarından mü rekkep bir heyet tarafından (ted- biri ihtiyati emaneten z tirilmiş ve ikinci defa ee harimine girmiştir. (Sonu yarın) Yâni bu satırların muhar- kadar geç hakeme sa gıya- Müd? e icramın tehi- suretile) olarak mi (2) riri. — Peki, Vahşülfelâ hakkm- da ne buyurursunuz O, vatan ve milletimizi bi- zim kadar seven cesur bir deli- kanlıdır. — Kızmız Şame hakkınd düşünüyorsunyz ? — Bir baba öz lazından nasıl Şame'nin de sol yan â'nın sağ yan ndaki Şame'nin de sol Yanı ğvndaki benlere ne mâna verir- ne — Bu «ben» ler, onların par- lak bir istikbale sahib olacakla- rını gösterir, memlekette fesad çıkaracaklarını değil — Yanılıyorsunuz ey Melik! | | | | | recim ”. korgunu Vapur Acentesi © Mayızda beklenen Fratelli Sperco ** FRATELLİ SPERCO Marsilya ve Rotterdam limanları için eşyai ticariye yükleyecektir vendigâr Han Telefon: 40919 — Seyahat Bürosu ——— MUİDERKERK Vapuru ——— müracaat. Galata Hüda - ’_—. Devlet Denizyolları ilânları 4/Mayis/948 -- 10/Mayiz/948 isimleri yazıpı hatla Ve Sas Jei ve y — Salı (izm gin KARADENİZ H (dahip) tarihleri zarfında aşağıda acak vapurların İsimlerile kalkış acakları rılıtımlar, 5.00 de nir) ve Cuma (Tarı), Perşembe 5.00 âe 5.00 de (Karadeniz), Galata rıhtımından kajkar. İNEBOLU HAT" MUDANYA HATTI Salı, 000 kalkı BANDIRMA Cuma ve Pazartesi 8,15 de — Pazar 500 de (Anafarta), Sirkeci Tıh- amından kakk ı Perşembe, Cumartesi ve Pazar da (Marakaz). Gajata rıhtımından tar. (Marakaz), Galata rıhtımından kalkar. Çarşamba, Cumartesi ve Pazartesi 20.00 de (Kon- ). Tophane rıhtımından kalkar. KARABİGA H. — Salı ve Cuma 19,00 da (Seyyar), Topha ne rımtımından kalkar. ÇANAKKALE HATTI — — Çarşamba 19,00 da (Çanakkale). Sirke €i rıhtımından kalkar. İMROZ:HATTI — Pazar saat 10.00 da (Çanakkale). Top- rıhtımından kalkar. AYVALIK HATTI — Salı 1000 da (Bursa) ve Cuma 1900 da (Antalya), Sirkeci rıhtımından kal- K İZMİR HATTI — Çarşamba 11.00 de (Etrüsk) ve Cumar tesi 11.00 de (Güneysu). Galata rıhtı- muından kalkar. İSKENDERUN HATTI Salı dan BATI AKDENİZ — Cuma 12.00 de (İstanbul), 1700 de (Necat) kalkar Sirkeci Tıhtımın Galata rıhti mmndan kajkar Tel Deniz hatlı Jetme Müdürl Istanbul Başacenteliği 142362) efon lüğüt : (44677) Santralden (81) (5192) Topkapı sarayı müzesi Müdürlü sünden Topkapı Sarayı Müzesinde yaptırılacak — otomatik- yaugın musluk tesisatı ve teferrüatı hazırlanan keşif ve şartnamelerine göre Mayısın 18 nci salı günü saat 11 .de «onbir» açık eksiltme i le ihale edilecektir. Bunun tahm tur. İsteklilerin «2249> lira tırdıklarına dair makbuz ibraz na kayıtlı bulunduklarını belirt günleri hariç üç gün evvel vilây alması ve izahat almak üzere sözü geçen müzeye mi vesikaları racaatları lâzımdır. ninf bedeli «29987» lira «63» kuruş «8» kuruşluk muvakkat teminatı ya-| meleri ve 1948 yılı ticaret odası leri ve eksiltme gününden tatil 'et makamına müracaatla eh! (5559) ) «Ben> lerin mânası şudur: Vah- ülfelâ ile Şame evlenecekler, Hebeş birliğini parçalayıp - bü- bir yük Habeş ülkesi üzerin Arab hükümdarlığı kuracakla — Ben ise bunun aksini düşü- nüyorum; Habeş birliğinin d: ha ziyade büyüyüp kuvvetlenme gine çalışacaklarına inanıyorum. — Hazreti Nuhun bed duası nı daima unuttuğunuzun farkın da mısınız? Melik Efrah, buna da cevab verecekti. Çok sinirleniniş olan Sakardis, yumruklarını sıka haykırdı — Bu mesele münakaşa Gırmaz, &y Melik! Vahşülfel: kal- TURKIYEŞBANKASI HAZİRAN ÇEKILIŞİNDE BUYUKİKRAMIVE bu memleketten herhalde uzak- laştırmalısınız. Aksi takdirde keyfiyeti Seyfürraade bildirme- ğe karar verdim Melik Efrah, vezirinin sırtını sığadı — Seni tebrik ederim Sakar- Vatan ve milletini cidden Dileğin yerine geti-| sterih dis! seviyorsun. rilecektir. Bu hususta m olabilirsin. Melik Efrah, yine mağlüb ol-| muştu. Çünkü Seyfürrâad'den | çok korkuyordu. Hainden, zalim | den kim korkmaz ki. Evet, Seyfürraad tasavvur e- dilemiyecek kadar hain ve zalim bir hükümdardı. Ehemmiyetsiz bahanelerle en kıymetli ve iti-| madlı adamlarını öldürtmekten çekinmezdi. Hem veziri Sakar- muommou LRADYO Bugünkü Program FAZARTESİ — 3/5/1948 7129 Açılış ve program, 730 M, 8, ayarı, 7.80 Müzik: Hafif Müzik (£),) 7145 Haberler, 8,00 Müzik: Operet Parçaları (P).) 815 Müzik: Şarkılar (Pı,) 8,30 Müzik: Çeşitli Hati Müzik: (PI,) 9,00 Kapanış, 12.29 Açılış Ve program, 12,30 M, s, ayarı, 12,30 Müzik; Şarkılar, 13,00 Haberler, 13,15(Müzik: Salon Örkestrâların. | Çeşitli Parçalar (PL) 1345 Müzik; Nafif Melodiler (Pla 1400 Kapan; YTA8 Acdiş ve yi İRG M « ayan AŞ 18,00 2 Müziği ( aat düziği (PL) Solol 1845 Müzi 19.00 M, s, ay 19,00 Haberler 19,15 Geçmişte Bugün. . 1920 Müzih lar, 1945 Konu 2000 Müzik: Melodiler (Pl) 20.15 Radyo Gazetesi, 20,30 Serbest Saat, | 20,85 Müzik: Tarihi Türk Müzl 21,20 Müzik: Radyo Salon Orkestrası | 22.00 Konuşma: B. M, M Saati, 22,15 Müziği (PI,) 22,45 22445 2300 Program ve Kapanış, BULMACA) 1234 5 67 89 © © A M BOLDAN SAĞA 1 1 — Engel, Edat; 2 — Birden bi- re, Değnek; 8 — Çocuk bakıcısı Rİ ra gösteren; & <- Şiirde bir vezin; 5 — Kuzumin bağırışı, Cehd; 6 — Sonuna, (T) ilâyesile <düşme», So. nuna (L) ilâvesile başta bulunur; 7 — Futbojda bir tabir, Takunye; 8 — Mezopotamya da eski bir Türk Kkavmi, Tersi dini merasim; 9 Erzak ambarı, Evlerde bulun YUKARIDAN AŞAĞI : esi 1 — Bayanın ecnebi Jsandaki arşılığı, Temiz; 2 — Anne, Ana hat; 3 — Hayret ifadesi, Metod; 4 — Uzak, Nota; 5 — Kısa değil; 6 — Elbise Kısa zaman; 7 — Kör friyat, Tersi sar et Tersi Şa- | EVVELKİ BULMACANIN HALLEDİLMİŞ ŞEKLİ Satılık Deniz vasıtaları 80 den 400 tona kadar motör- lü İsveç ve Ingiliz deniz vası taları satıkktır, Galata Fer- meneciler Yeni Han 6 No: da O, K, Görener, € ” | Yeni Sabah'ın | — İLÂN FİYATLARI İmtiyaz sahibi: dis'in vasıtasile aldı ri, uydurma da ol: kabul eder ve ona £ le yapardı. re muame-| Sakardis'n verece (Devamı var) A. CEMALEDDİN SARAÇOĞLU Yazı işlerini tülen idare edan FATİN FUAD Dizildiği yer «Yeni Sabah> mürettibhanesi Basıldığı yer; «Gün Basimevi> |