7 Kasim 1080 YENİ İSTANRT Bernard Shaw ölümüne sebep olacak kazadan iyileştikten sonra 15 ekimde. G. Bernard Shaw, sanatı ve kadınlar Büyük müellif, kadını erkeğe nazaran teşebbüsü daima elinde tutan Bernard. Shaw öldü. dediler. De- mek bir asra yakın bir. müddettir eh küçük fisiltisini cihanın dört kö- #esine — düyürabilen o küdretli gür des artık sustu. Demek her İstihza febessümü, her — nüktesi, her sözü Yüzlerce dilde çıkan, gazetelerin ha- adis sütunlarında yer bulan o em Salsiz filozof artık söndü gitti. O, hayatımızın her günlük basit hâdi- #elerini keskin - görüşlerinin adese Sinden geçirerek - bize yepyeni Bir Kalıp içine döker, düşünmeden katnıl ettiğimiz 'her düşünceye, tartmadan boyun eğdiğimiz her ananeye cesa- Tetle meydan okuyarak hücum eder, kudretli mantığının güneşine tuta: rak bizi, düşünce Aleminin hiç âşi- nası olmadığımız. ülikelerine sürük. derdi. Uyuşuk dimağlarımızı kamçcı: Jar, bize taptaze fikir küdreci aşı. lardı; demek bu sefer kendi yaşama kudreti tükendi. artık. Hiç unutmam bir gün / Tercüme Mecmuasına Bernard Shaw'nun bir e. #erinin konulup konulmaması görü- #üldüğü bir sırada birimiz: “Yaşayan Müelliflerin yazılarını " koymamağa karar vermiktik!" deyince bir diğe: Timiz “Sahi, Bernard Shaw> ölme- Gi!" “ diye hayretle - hatırladı, sonra Hlâve etti: “Zaten o hiç ölmiyecek."” Hiç şüphesiz ki - Bernard Shaw, devrinin Ve muhitinin bir araya ge- firdiği müstesna şartların bir mah- #ulü Jâi, Bernard Shaw'yu bu aarın 've İngilterenin dışında tasavvur ede- meyiz. Memlekette bir edip; yerles- Miş her ananeyi, her mük i, siyaseti, evilliği, iktisadi nizamı, velhasıl insanların — uğraşa uğrasa kurduğu ve artık Üstünde düşünme- ye bile lüzum görmediği her türlü Nizamı birer biçer ele alıp hedefini #aşmaz birer ok amansızlığı ile, isa- Hicri 26 1370 1950 |Rum KASIM | x 7 Ekim 25 1SER Özle Taindi Akşam Tatar Tmsak 6x 1158 — 6ba UÇAK - TREN - VAPUR GELECEK OLAN UÇAKLAR 48 PAA Yörk, Boston, H.Y. (Türk) İzmirden. HY, (Türk) Ankaradan. — 445 DHY (Türk) Adana, Ankara: dan. — 1610 Kahire, Beyrat, An: Di Bakir, Elaziğ, Malniya, Anka: Bi Karaği, Basra, Beyruttarı, GİDECEK OLAN UÇAKLAR d0 AA (Amerikan) Beyru- t — 830 DEY. (Türk) Ağ ya. — 820 DELY. (Türk) Balike Sir, İzmir, Ankaraya, HY, (Türk) Ankaraya, DHY (Türk) İamire, — AA (Amerikan) Brüksel, Londra Şanon, Gander, New-York'a GELECEK OLAN VAPURLAR 1800 Sandet, “ Çanakkaledan. — 2230 Uludağ, — Bandırmadan. GİDECEK OLAN VAPURLAR £00 Uludak, Bandırmaya. — 900 Suz, Mudanyaya, — 1000 Bure 600 Aksu, İskende: GİDECEK OLAN TRENLER 430 Ankaradan, (Eka), — D1 Eka)ı — 1818 An dalk 2 — Yumruk Kası A (40300) Memnu binı Dişi Kar. ELHAMRA — iZHS) 1 — Benden Kaçamazsın. 2 — Aşk ve Ölüm Va. İFEK (44280) Allah Kerim CYerii), SUATFARK (616ö) 1 — Vatan Kahramanları (Türkçe. £ — Fi mekçi Kadın (Türkçe, BÜMER (ZI) Bir Vatan Doğu- yör. (Fillstin Harb BARK 40080 Vatan Kurtaran Ka IK (40726) 1 — Asli Ruhlar. 2 — Haydutlar Kiraiiçeni TAKSİM (GiSİ) Kilah Kerim Bernard Shaw ölüm düşeğinde (2 kasım 1980) bir unsur olarak göstermiştir betle seçilmiş acı kelimelerle, hicive le karışık keskin bir mantık 'neşteri ile deşer, iç yüzlerini meydana dö- ker, hükümleri altüst eder, her sa. hada ihtilâl bayrağını açar da yine de kötülediği 0 cemiyetten karşılık olarak sevgi, saygı, takdir Ve servet temin edebilir! Bu muammanın — sirri ancak . İn- gilterenin her fikre serbestçe ifade Müsaadesi veren hürriyet havası ve| Bir de Bernard Shaw'nun en âman: sız tenkidcilerinin bile teslim ettiği #amimiyet ve dürüstlüğü ile izah e- dilebilir. Böyle inkılâpçı bir edibin en mü- essir ifade vasıtası şüphesiz ki tiyat- ro olabilirdi. Bernard Shaw, bu va- sıtaya başvurmazdan evvel fikirle. rini hiçbir tablin — kabul etmediği bir seri romanlarda * müdafaa etti; #onra sosyalist bir cemiyet olan Fa- bian Kurulunun ateşli neşriyatını Ü- zerine alarak yaymaya Çalıştı; kon- ferans kürsülerinden devamlı konfa- ranslar serileriyle — kitlelere duyur- maya çalıştı ve ancak aynı fikirleri tiyatro #ahnelerine aksettirip gün- den güne artan seyirci - kitlelerini bulduktan “sonradır ki bü Vasıtada karar kıldı. Bir meseleyi her zaviye- den görebilme katiyeti, ona sahna- de mühtelif eşhas ağzından söylen. Miş hicivli, canlı, alaylı muhavereler yaratmasını aagladı. Shakespeare gibi Bernard Shaw da evzuunu nerede bülür T esatirden, tarihten, eski ediplerden, masallardan, elve. TİŞİİ mevzüu 'nereden bulürsa kulla. Bur, aml müdafaa etmek istediği dâ- 'alara âlet ederdi. Onun içitidir. ki piyeslerin başına uzun, bazan hattâ /€sas piyesten de daha uzün, mü- kaddimeler yazar, piyeslerini seyre. dilmeye olduğu kadar okunmaya da " Karanlık Geçit UNAL (40300) 1 — Zafer Yaratan Casus, 2 — Âhiret Yolcuları ikisi YENE SH3T 1 — Şöhret ve Para, 2 — Sen Benimaln, TALDIZ. VSİT) Kahraman Yahudi. Çkünci hafta) İSTaxBUL ALEMDAR (6 1 — Kılıçların İntikamır 2 — İki Kalb. (2a500) “1 — Manon. ta Ölürüm. (SÜ Ve AYSU Gi9iD) 1 — Marman Sonü Dönüşü. 2 — Zehirll EMRE 1 — Kınl MALK (21804) 1 — Korkunç Akin. 2 — Öldüren Para (ikisi de türk: İSTANBUL (eT 1 — Ölmeyen Ağam, BUT) 1 — Her Şafakta ” Manon, YENİ (Bakırköy 16120) 1 — İe- Tiklal Fedalleri. 2 — Aşk Bertesl, KADIKÖY BİZİM SİNEMA (Usküdar) 1 — Nehirler Kırailçesi, 2 — Ateş Bek HALE (Kadıkö — Kahramanin OPERA ) 1 — İik Arsular. (S70 1 — Parls Yıldım. 2 — Ormanlar Kıralının İntikamı, ÜSKÜDAR SUNAR SİNEMASI i- Üvey Baba. 2 — İstanbul Geceleri, SÜREYYA (0803) 1 — Memnu Ahntaka, 2 — Kumarbaz Kız. YELDEĞİNMENİ 1 — Şark Yi dizi. 2 — Alevden Gönüller. ANKARA ANKARA (23230) Singoslla (ikinci ÜYÜK (iM31) Kanlı irmak, CEBECİ Gödle) Kaliforniya Pat ÂRK ÇiNiai) Çete, BÖMTR (407) Makin SUS (M0TI) Çete. Adamlı jer haline getirirdi. elverişli birer Tabil böyle inkılâpçı bir edip, a. Sırlardır aynı ananelere bağlı kalmış kadin telâkkileri Ve Izdivaç mücsse- gesine bigâne olamazdı. Ne ya- Zk Ki kadinlar hakkında — söyledi. #i rivayet edilen en yayılmış hikâ- Yesi, onun bu Meselede düşündüğü- BÜ tam olarak aksettirmiyor. Halbuki Bernard. Shaw, — kadın aklını her zaman böyle İstihfaf et miş değildir. En iyi misali, en mül- him siyasi — eserlerinden biri olan “Akıllı Kadının Sosyalizm ve Kapi- talizm. Rehberi" adındaki — eserini hassaten kadınlara - hitaben yazmış olmasıdır. Bu eserin başlangıcında kadınların cemiyet — içindeki mühim Mmevki Ve rolünü uzun uzun İzah e- der, içtimal inkılâpları tesis. etme- 'nin kadının elinde olduğunu temin e- der; bir yandan sırf erkek “üstün- deki cazibesini istismar ederek tu- feyli geçinen kadınları teşhir eder. ken, diğer taraftan e kadar süfli Te olursa olsun çalışmanin say- Kıya Jayık olduğunu İddia eder. Bu kitabının esası yeni bir iktisadi ni- zam kurmak için paranın gerçek kiymetinin ancak ve ancak hizmet karşılığını temsil etmesinde olduğu- Nü göstererek cemiyet içindeki bü. tün hizmetlerin adilâne bir şekilde her gücü yeten arasında taksim e- dildiği takdirde, herkesin şimdikin. Gen daha az çalışarak daha çok e: fah elde edebileceğini ispat etmektir. Bir taraftan böyle çetin Iktisadi ve içtimat meselelerde muhatap tut- tuğu Kadınları, diğer taraftanı baş. ka bir eserinde, erkek elde etmek i- çin şikârını tuzağa düşürmeke ça- hşan bir avcı, hem de bu yolda de- sise Ve düzenden asla kaçmıyacak Bir avcı şeklinde tasvir eder. Evlen- ULUS (a200) Çügin Kalbler, YENİ (4040) Montekriste Köntesi. BÜYÜK Temsll yok, KUÇÜK Şakacı, GAR GAZİNOSU T Bryanus Re- ANKARA » ga Seydl fünresinde Takayan Orkestram. SÜREYYA FAVIYONU: İspanyol Örken LAS PAVYONU Ge- Viyana At dzstr TAYTARE - Söyleyin Anama Ağ- Tamasın, MELEK 1 — Harrov Kumarbanı. LALE Ateşten Gömlek. TAN Ateşten Gömlek. YENTCANlan Kerim. ELMAMRA Cennetin Anahtarı TİYATROLAR İSTANBUL Yazan: Tennena Türkçesi: Azuide Z. Teit : a Kumedi kasmı GELİR VERGİSİ YENE SS TİYATROSU yazılığının yüdönümü siyle YALNIZ İKİ HAFTA İÇİN LEBLEBİCİ " HORHOKAĞA Ksari D. ÇUHACIYAN Rayahard metodlarına göre 15 incl vesile MU u;m'ıı KARACA BELAMI (atüzikli komedi) Yazan EMİNÖNÜ: FATIM: İsmali Hakkı (Şehzadeba- a. fiküle (Bamatya) (Şehremini) Tacümrük) < DESİKTAŞI Yeni (Ortaköy) — Arnavutköy — Merker KADIKÖY, BÜYÜKADA: Halk ANKANA bir İZMİRi Birlik (Kemeraitı) Refik Kordaz var © Ulviye İSVAN me meselelerinde - teşebbüsün dalma Kadınların elinde olduğunu İddia e- der, erkeklerin ise bu Üstün kuvvet karşısında âciz birer kurbandan baş. Ka bir şey olmadıklarını piyeslerin. deki eşhas İle tebarüz. ettirir. Bu #ahada kadınların "Hayat Gücü” di ye vasıflandırdığı. tabiat kuüvvetin. den kuüvvet buldüklarını söyler, ka: dınların pasif rol oynamaları, köyer lerinde bir erkeğin kendilerine talip olmasını Beklemeleri Bernard Shaw- 'nun nazarında bir kamuflajdan ibaret Ür. Bu halleri, ağının başında hare- kelsiz bekleyen örümceklerin har. ketsizliğine teşbih eder, Fâkat bütlün bu çabalamaları — haklı ve yerinde bulduğunu ifade etmek için bir e- serinde: “Çok meşakkatli ve çok çe- tin bir vazifeyi tek başına -Üzerine almış bir zümreyi, o vazifeyi başarı fle yerine getirebilmek için kullan- maya mecbür olduğu üsüllerden do- İayı kücük görmek İnsafsızlık olur diyerek sözde kadınları müdafaa e- Yazan : İk piyeslerinde insanın suçsuz ol- duğünü, ancak muhitinin bir mahst Yü olduğunu. fddla eden - Bernarai Shaw, bu muhiti tanzim ve wslâh et- mek süretiyle Insanı da islâh etme. nin kabil olduğuna inanırken, daha sonraları insanın yaratıcı kabiliye- tine inanmaya başlamış ve “Yeryü. zünde insanın hükmü geçtiğine”, her geyin Üstünde, her hareketi idare e- den Üstün küvvette bir “Hayat Gü- c0" nün bulunduğuna iman etmişti. Son söz olarak kendi kullandığı gu cümle, yerinde olacak: “Öyle yaşamalısınız ki, öldüğünüz zaman Tanrı size karşı borçlu vazi- yette bulunmalı.” Beyoğlu MW Ankara 00 Gtanbul SAZE İzmir z22 Üaküidar 60048 K.köy 60 Karşıyaka 15083 OLELL İstanbul Beyoğlu — Gasas Anadolü yakası — 60630 Ankara, ' İzmir zası Sadullah (Eminö. Arif Kinyoli (aterkez) — Kemal Rebul ata) — Asım Şisii (Şiş. Ziya Nui (Aksaray) — Ye Hayım Herk (Fe- 'ÜP: Eyüp Bultan Vidin . (Beşikt Hebek) Söğütlüçeşme (cadı tancı — Selimiye (Usküdar) — ELLADA: Halk Tatanbul — Yenişe- Halk (Basmahane) — Cumhuriyet “(Earerpa: R A ANKARA İpk), — T45 Hinherler, Z gı5 Haval'dan Günün programı ve hava raporu 7 Açiliş ve programlar. B r 8 Açılış ve program, — 730 M. Z iR6 D Ü L zİB (pi). — 1830 Türküler: Cemli Cankat, — 1000 Saban mü: 2930 Müzik Dünyasından çesitli örnelder (pi). ZL10 İleri Türk Müsikisi Konsorvatuvarı — Konseri. 1230 Garkilar — 1300 Haberler, — 1315 Üvertürler Jar “Birliği 'hakkında konuzma (pL). — 1330 Öğle gazetesir — 1346 Polkacılar Z00 Sas eserleri, <— gü0 O. (BL) — 1600 Hava raporu, akşam programı ve ka. berler — 2900 Progra T Açılış ve program. — 1400 M 8. Ayanı TeL 00 Baz eserleri ve öyun havaları, — 1490 Raâyo LONDRAI Salon Örkestrasi: “Seğnt Eüle ve Arkadaşları 645 (AL68 m.) Monla Lit Barisözen). — 1945 Radyo İle İngilizce, 00 Gön Kaye (iS dakika). çift piya N garkiları (pl), <— 2016 Radyo Kezetesi, — 2030 Çeşitli pinkiar © İncesaz (Sevkelsa Fasli) — 2100 Temaik — 21 Simiş pargalar (90 kerbest aat —— 2200 Konuşma. 5 Dans mü: ©. HArir örkesirmi ZİŞi (pi — 2248 M. 8. Ayarı ve haberler. — 2300 Dinleylei istekleri İSTANBUL kika) — 1830 (1âSi m) BBC 1257 Açılış Ve proğramlar. — 13.00 Haberler. (20 dakika). — 18 VRevülerde rkilar (pl. — 1648 Programlar ve Tornhille Or Fonlahnoft piyanoda (30 dakika). — IK& (1&S4 m, irasından dane müsiği (pi — 1500 Kapanı, Dinleyici intekleri hafif müsik Cü aakt 'anğa A R Euthanasie ve tıp dünyası Yazan Dr. Fazıl ERHAT Yirminel aarın ilk yarısında tap - minin bilhassa tedavi şubesinde ya- Pilan mühim keşifler, hastalara yaz Pilabilecek yardımı. büyük nispette artırmış bulunmaktadır. Bundan ae kiz on sene evveline kadar, o günün en ileri ilmi tarafından ölüme mah- küm edilen insanlar, şimdi Yeni key: fedilen bir çok İlâçlar sayesinde tek rar hayata kavuşabiliyorlar. Bu bil. Yük ilerlemelere rağmen, ölüme mah-: küm bir hasta karşısında hekim bir. çok problemlerle karşılaşmaktadır. Bu problemlerin euthanasle #ayo- sinde — halledilebileceğini — itiraf — b denlerin sayısı son Zamanlarda pek çok artmıştır. Buthanasle vakaları: nin çoğalması ve sık sik efkârı umü: miyeye gazete ve diğer Vamıtalarla aksetmesi, bizi bu — Konuya temas etmeye sevkediyor. Mesut ölüm” — mânasına — gelen cuthanasle — kurtulamıyacak kadar ağır olan hastalar Ve hali nezide o- lanları, daha fazin istirap çekmele: rine meydan vermeden, sâkin bir kilde öldürmektir. İstırabın her şek- line gahit olmuş hekimler, kendileri: ne çok defa gü süali sorarlar: “Her canlı varlığın sakin bir şekilde öl- meğe hakkı yok mudür?” Euthana- #le kelimesini ilk defa kullanan Ba- Con, bu suale müspet cevap vermek- tedir. Yirminci asrın — başlangıcına Kadar şahsa büyük — kiymet veren humanlat felsefe ve hukuk İse, eutha: Nasle'yi bir cinayet saymaya devam etmiştir. 1906 da Okla Parlâmento- Suna euthanasle'yi | İlgilendiren flk kanün teklifi Mias Ann Hal tarafın: dan verilmiştir. Kolektif — menfaati ferdin endividüei — varlığından —- tün ayan bazı rejimlerde 1922 den itibaren istirap Çeken gahsin Arzüsiyle icra edilen euthanesle'nin bir. suç - sayılamıyacağı, — kanun Jar tetkik edilirse görülür. 1035 te Nazi rejimi altında - Karl Brand ve şerard Wagner'in çevirdikleri e- ham Ediyorum” filminden sonra a- 'normal Ve sakat çocukları hedef tu. ftan geniş bir euthanasle programı tatbik edilmiştir. O zamanları kilise ve daha #onra Nürnberg Mahkeme- #i bu programı Ve onu tatbik eden. leri kati bir şekilde tel'in etmişti Fakat en yetkili merciler tarafında! tasvip edilmemesine ve son yıllarda 'tıp ilminin gösterdiği parlak gelis: meye rağmen, birkaç yıldır. mahko- melere birçok cuthanasle vakası In- tikal etmiş Ve kanun nazarında ci- nayet işlemiş bu şahıslar bazı esha- bi muhaffafeden istifade - ettirilerek çok defa beraat ettirilmişlerdir. Bü vakalar karşısında tıp dünya- Sinin iltizam / ettiği taraf hangisi- dir? Neşriyat tetkik edilirse, fliha: kika bazı doktorların » preagonik euthanasle'ye taraftar oldukları gö- rülür. Sulistimalleri önlemek — gaye- #iyle bu hekimler Koma halinde olan hastalara ve ancak bir adli tıp mü- tehassısısının tasdiknamesine daya- narak euthanasle'yi lera etmiye 'a- raftardırlar. Aynı zamanda böyle bir karar vermek için mevzuubaha hasta ve hastalık kati teşhir ve pronostikle tesbit edilmiş olacak ve bir de hasta- 'Nun arzusü İle İcra edilmesinin şart yaret ediyorlar. Bu tahdi de'yi çok nadir bir kaç vakaya inhisar ettirmeye matuftur. Her türlü deontolojiye mugayyir olan bu düşünme tarzı, hekimi, bir ölüm kararı veren Ve onu infaz e- den bir hâkimi mutlak hale getirmo- Âe uğraşmaktadır. Son dakikaya ka- dar hastalıkla mücadele eden ve çak defa fennin İlerlemeleri — sayasinda galip gelen hekimle ölümün yaklaş: fağını görünce, müşterek mücadele- den vazgeçen ' hekim arasında key fiyet bakımından ne büyük bir fark olduğu kolayca anlaşılır. Euthana- ale'ye tevessül edenlerin ergec Kolek- tif euthanasle'ye meylettikleri hatır- Jatılırsa, bu düşünce tarzının ne ka- dâr tehlikeli olduğu daha iyi belli olur, HİKÂYE üY De Maupassant Yazan: BEZİERS Mezarlığının - bekilel Vincent, mezarlığın nihayetin- deki evinde gvce yarım anat Z.8 ta, mutrağa kapattığı köpefinin kısık kısık ulüma ve havlamasiyle uyan. d Aşağıya inince köpeğin kapı- nin dibini — kokliyarak — hiddetle havladığını gördü ve bir serseri. 'nin evin etrafında gezindiğini tah. min ederek tüfeğini aldı. ve ihti: yatla dişarıya/ çıktı Köpeğin General Bonnet'nin me- zarlığı “istikametine — koştuğunu Ve sonra Mme Tomolseau'nunkin. de dürdüğünü gördü. Bekçi ihtiyatla ilerledikten son- a ağaçlıklı yolda küçük bir işik gördü ve mezar taşları arası klanarak bir karaltınin yaptığı hareketleri takip etmeğe başladı. Bir adam daha bir gün önce gö: Mülen genç bir. kadının ölüsünü mezardan çıkarıyordu. Taşin di tünde bulunan hafif işıklı bir fe. ner, bu Korkunç sahneyi aydınla- tıyordu. Bu adam gehirli, — zengin iyi terbiye almiş Tourbataille adında bir. avukttı. Mahkemeye verildi. Tik celsede hâkim. vesikaları istedi. ve dinle- yicileri ayağa kaldırdı. Hâkim oturduku zaman salonda — büyük bir gürültü koptu. Başkan büyük güçlükle sükünu yerine getirdik- ften sonra sanığa dönerek tok bir “Müdafaanız hakkında söyleye- ceğiniz var mı?. Avukat tutmaya Jüzüm görme- yen sanık kalktı. Bu, güzel, uzun boylu, sert hatlı, cesur bir adamdı. Kalktığı zaman salondan umum! bir alık sesi fışkırdı. Bu onu hiç heyecanlandırmadı. - ve ince, ya: vaş, sonra gittikçe kalınlaşan ve sert bir senle. “Bay hâkim ve sayın Jüri Aza- ları söyliyecek aZ sözüm var, de- di. - Mezarından çıkardığım kadın benim sevgilimdir. Onu öyle ge- çici bir aşkla değü, mutlak, tam, Çılgınca bir aıkla seviyordum.Onu ilk görüşümde, kerdimde - yaban- cı bir his duydum. — Hareketleri beni baştan çıkarıyor, şahsiyeti bende ona dürmaden hayran hay- ran bakmak argusunü kamçılır yordu. Bana sanki onu çoktandır taniyor ve - görüşüyormuşum. gibi “Onu iyice tanıdığım — zaman, her görüşümde içimde başka ve derin bir heyecan duyuyordum. Eli elimin içindeyken bana öyle bir zevk veriyordu ki, buna — benzer bir hissi ömrümde — duymadığımı kendi. kendime itiraf ediyordum. Onün tebessümü gözlerimde deli: ce bir neşe yaratıyor, bana koş- mak, dansetmek ve yerlerde yü- varlanmak arzusu veriyordu. Böylelikle benim — sevgilim ol- muştu. — Ben Allaha, benim kar: yıma böyle bir melek çıkardığı için Şükrediyor ve başka bir gey iste- Miyordum. 'Fukat bir akşam nehir boyun- €a mehtapta / gezinirken, yağmur yağdı ve o soğuk aldı. Ertesi gün Zatürree olduğunu anladık * Sekiz gün sonra öldü. Can çekişme saat- Mezartaşı Sayfa $ Tercüme eden: Oral CEBE lerinde şaşkınlığım ve telâşım,ona iyilik edecek yerde büsbütün ma- neviyatımı kırmama sebep oldu. 'ÖldüğÜ zaman, ümiütsizlik bönü düşünemiyecek . kadar deli - etti. Çok, hem de pek çok ağladım. Bi. tün bu korkünç, sihirli safhalar da kederim şiddetli, çok giddetliy. di. Onun tesiriyle ben de aklımı kaybetmiştim. “Gittiği bu toprafa gömüldüğü Vakit, aklım tam manasiyle yert- ne geldi ve baştan sona — kagar Bütün bu safhalar gözümün önün. de geçit resmi yaptı. - Gözümün önünden bu safhaların geçisi o an için, bana ölümünden — daha acı geldi. Onu bir daha göremiyece- Eimi düşündükçe çılgına dönüyor, bu fikri #abiti kafamdan atamı- yordüm. / “Düşününüz, taparcusi: A #evdiğiniz, dünyada bir eşini daha bulamıyacağınız, beraberce aşkı yarattığınız insandan ebedi- yen mahrum oluyorsunuz. — Sev. Biyle, tebesalim eden güzel gözle- Tiyle ve konuştuğu zaman ahenk- H sesiyle, sizi, bitmiyeceğini zan. ettiğiniz bir sandet, bir bahtiyar. lik dalgasına atan mahlüku kaş bediyorsunuz. 5 *O bir hamlede gitti, öldü. Bu kelimeyi anlıyor musunuz? © in- San bir daha hiç mevcut olmuya- cak. Hiç bir zaman o güzel göz- deri bakmıyacak, Hiçbir. yüz ve #es onunkine benzemiyecek. — As- Ja, asla © vücüt ve © yüz bir d ha gözlerinizi nurlandırmıyacak. 20 yıl yaşadı, duha fazla değil. Ve ebediyen, ebediyen, ebediyen kayboldu. O'beni severdi. Sıcak, taze, tatlı, beyaz ve güzel vüci dünün bir tahta kutu içinde top- rağın derinliklerinde çürüyeceğini düşündükçe deli oluyorum. “Onu — bir daha — göremiyecek, hiç göremiyecektim. Sevgilimi son bir defa daha doya doya seyret- mek arzusunu yenemedim ve me- zarlığa gittim. Duvarın üzerinden atladım, mezarını tuldum. Tabutu açtım ve fenerimi içine soktum ve onu gördüm Daha dün, yüz ve Vücut güzelliği bir gül / fidanına benzerken, şimdi insanlığın nefret ettiği bir hale gelmişti. Yüzü ma- vi ve korkünçtu. “Oydu, ta kendisi. Bir nefret ve bir dehşet, beni kapladı. Elimi u- zatarak hiç olmazsa saçlarından bir demet koparmak istedim. İşte © zaman beni durdurdular. Şimdi bana istediğinizi yapın.” Bir sükün salonu kapladı. Hâ- kimler düşünmek için çekiidiler. Birkaç dakika sonra — döndükleri vakit kendisinin masüm olduğunu söylediler. Suçlu sandalyasında o- turan adam ayağa kalktı, elini ce- binden çıkardı. Birdenbire sarar- di ve olduğu gibi yere düştü. Hemen doktoru çağırdılar. Mu- myene eden savcılk - doktoru ÖL düğünü söyledi ve kapalı olan sağ elinin avucu nazarı dikkatini cel- betmiş olacak ki onu açtı. Tekal- Küs etmiş avucun içinden genç, Büzel bir kadının buruşmuş fotog- Tafı Çıktı. Fotografın arkasındaki “Sevgilim Tourbataille'a” yazısın. dan, bu resmin, adamın sevgilimne ait olduğu. anlaşıldı. GL85 m) B.B.C. Opora orkestrası (1 sani). İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ DEKANLIĞINDAN: ve Lâboratuvarları Döner Sermaye Müessesesi, aşağıda yazılı işler için müracaat kabul eder : — « 1 — Memleket sanaylini ilgilendiren her türlü fizik araş- Fakültemiz, Enstiti tırmaları. Ka 3 — Piyasada yapılma: ziki, frekana fırınları, Aletleri), 4 — Her türlü tıbbt ve danması, tamir veya ltmetre, #Dektrometre, refraktometre, pulanya İşleri. 7 — Her nevi 8 — Kimya si araştırmalar. Sapanca Belediye Başkanlığından : 1 — Belediyemize ait lâstik tekeri deniz marka az kullanılmış işler Vaziyette yangın motorpomp ile 50 metre kullanılmış 100 metre 110 luk yeni hortumla birlikte 2400 sayılı ekslltme Ve arttırma ihale kanununa göre 15 gün müd- detle satılacaktır. 2 — Maliyet fiyatı motör ve keten hortumla beraber (5000) ci akçesi 750 liradır. 3 — İhalesi 15.11.190 perşembe günü encümeni huzurunda açık arktırma ile yapılacaktır. İsteklilerin ihaleye girebilmeleri için iki saat nesine yatırmaları ilân olunur, Vira olup gi bi minatlarını bi ediye v 5 — Motorpomp her gün belediye dairesinde görülebilir. Sipariş Üzerine sınat, tıbbi veya diğer imf çalışma- hırda kullanılacak fizik âlet ve cihazların developmanları, mümkün olmayan her türlü fi tıbbi ve sınaf elektronik cihazlarının yeniden gartlara göre imali veya bu cihazla Hususl amplifikatörler, ossilatörler, tansiyon #tabili- elektronik voltmetreler, elektrokardiyograflar, ossl- Jograflar, hususl tipte radyo alıcı ve verici cihazları, yüksek Ultra sen cihazları veya akustik sınat radyonktivite ölçüleri ve bu ölçüler için husust ihtiyaçlara göre cihazlar yapılması di edilmesi Gelger - Müller cihazları, husust tipler yasyon ölçü Aletleri, sayıcılar, amplifikatörleri) 5 — Piyaanda yapılması mümkün olmayan fizik Aletlerinin Ayar, tadil veya tamirleri (Misal: monometre, barometre, sakkarimetre, polarimetre, pirometre dh...). 6 — Piyasada imali müşkül âlet parçalarının torna, frezo, af analizleri bilhasaa ham madde ve ma- mul maddeleri kalitatif ve kantitatif analizleri, hayline ait imalât formülleri ve tasavvur edilen tmalât hakkında raporların tanzimi. 9 — Kimya sanayiine ait çalışma metodları husunt ın tanir, tadil ve kontrolü iskandil. ayar. (Misal: Emanometreler, #lfa, beta, gama rad- ölçü Ampermetre, üzerinde (15153) ekli 70 beygir kuvvetinde t 15 te belediya vel te- aN sağa: TKüçük Rok” müslilfi meşhur müharriri; Bir harfin okur Flektrik ı tecrit Dint vazifesini yapan “ese Ki terim dami falih 3 — MAbut; Dişi mabut. 4 — Teral endüstrinin temeli; Tersi bir nevi toprak. 8 — İmanç verme. 6 — Elektrikte bir kaz Dun; Tersl Dir yesnamimizin soyadı, İKt kenli harf Te En büyük Türk. — Noksanlağ; Soru; Elinden fir hat 8 — Gezinli; — Satıcının evveln tadarik etmesi lâmım gev. 10 < Diz: Binimiz; Başına (M) gelirse bir res. Samımızın dük taral, Pranm 'İn adamı” romani tere oüme edilmiş Ve birinct ismi Oktar olan” Fransiz romancısı; — Gelecek 4 — galri Kabahatl 3 — İşitlime: di hikâyeler müellifi Amerikan hI. kaysclsi; F İzmitte Feraha Çikmaklık; Bir harfin oku: müşü, & T Rayağıca, 7 — Bir nlda, ltn. B — Müslbet; Yadet Aksini dermeyan et 10 — Soyadı gibi bir Kü abuğuna çeklimişin 'akai, BULMACANIN MALLE met Rauf, 2 — Akalt; B İra; İşgal. 4 — İten, $ — dak, S D Ak; Dalre T TR oS — Lr; İrat sL 10 — İnayet; Bt TMAKYaYar 2 L EKİR Fren, 3 Harta; A ON Ka 5Z Bi Ek; Tane 6 — İ Seri Damar, 8 — Asgari; İst. Filarmoni Derneği 1080 - S1 mevalmi Abonman Senfonik Konser Şefi OEMAL REŞİT REY Solist: Fransız Piyano Virtüozu BAMSON FRANCOLS Programda: SCHUMANN . ve LİSZT - konçertoları GA ea S SN (45182) Biletleri gişede satılıyor.