Müzik hareketleri piyesinde, yen genc Öpera-Komik'de temsli edilen “Lowlse” UTRİLLO'yu etrafinda İmzasını almak Körüyorsunuz. Sanat Filmleri Kongresi ve Ütrillo dâvası şkül bir duruma sokan hödise bazı filmleri yaratmanın ne kadar zor ve nazik bir iş olduğunu göstermektedir. Yasan: AYŞE NU Benede birkaç defa Avrupa şehir-. bir film festivali olur, lerde birincilik kazanan YA sinema — sanatında birer merhale teşkil eden, yüksek ev- #aftA eserlerdir. Bu sene Cannes şeh-i Tinde hâlâ devam eden Fransiz fil- üi femtivalinden başka, Brükselde 19) gubattan 22 şubata kadar süren bir Banat Filmi Kongresi olmuştur. Banat filmleri iki türlüdür: Bir aanat Kolunu veya devrini ele alıp, © sanatı en Parlak örneklerinin gön- terilmesi ile tanıtan — dökümanterler, ile bir sanatkârın hayatını, sanatının dakişatı ile bir hikâye şeklinde can- dandıran. fümler. Brülksel Köngresinde flk — neviden, götterilen filmler Arasında “Kübizm Genemesi” (italyan), — Empresyonint Tessamlar” (İtalyan), “Taşın Desta- B” (Franmız), Ortaçağ — manzarala- m” bilhassa dikkati çekmiş ve İtal- yan ile Fransız filmciliğinin bu yol-) da başta geldiklerini ispat etmiştir. İkinci neviden filmler daha çok Bilinakaşa mevzuudur. Hattâ Brüksel) HAlA yaşiyan bir adamın hayatını bütün çıplaklığı ile bir füm mevzuu, yapmak, bilmem ne dereceye kadar isabetlidir. Pek olmasa gerek, çünkü| Meşhür resam ' ve karısı filmi “bir| rezalet” diye vasıflandırarak, — Paris) Matbuatı nezdinde protesto etmieii dir. Utrillo, filmin senaryosunun k disine gösterilmediğini, Roland De fe Montmartre'de yaşadığı bo hem hayatı. esmasında bir iki / defa- dan fazla rastlamadığını, bu roman. cının kendi hayatını tasvire katiyen Salâhiyettar olmadığını beyan etmiş Ve filmin bir hayli zevksiz olmaktan başka, hâyatını birçok yalancı vaka. Jarla tahrif ettiğini dddi — etmiştir Kendisi ve karısı Filmeiler Sendika- AiDA müracaatla filmin yasak edil. mesini istemişlerdir. Sanat Filmleri Kongresine hafif bir deke süren bu hâdise, bu nevie den filmler yaratmanın ne kadar zor ve nâzik bir iş olduğunu ispat etmek- tedir. Sinema, filmellik icabi, haki- kati aynen tasvir etmekten Acizdir. Sehubert, Mozart, Chopin ve geçmi. Köngresinde — gösterildikten — sonra, | sin daha birçok aanatkârları kendi| Pariste bir sanat gecesinde oynatılan | hayat ve aşkları hakkında çevrilen “Utrilo'nun dramatik hayatı” isimli| filmleri görselerdi. herhalde Utrillo Bibi dehşet ve hiddetle her biri bir film şirketini dâva — etmekten geri kalmazlardı. Ne demeli? Yaşıyan — sanatkârlar haklarını kendileri müdafaa edebilir. ler. Fakat, geniş halk kütlelerine ta- nitilmak bahanesiyle, hayatları ve e. derleri tahrife uğryan ölmüş sanat. kârları kim müdafaa etsin? Sanat Filmleri Kongresinin, sanat filmleri- ni yaymak gibi dâvaların — yanında, film burada misli çok görülen sanat dâvalarımın birine yol açmıştır. Gas- pard-Hult tarafından sahneye konu: Jan bu film, tanınmış romancı Roland Dorgelös'in “Bouguet de Bohüme” ad- h hatıra kitabından mülhemdir. 20 NCi asrın başında / Montmartre'in Böhemm hayatını tasvir eden bu eser- de ressam Utrillo' büyük bir yer tut. maktadır. Film ise Ütrille'nün kor. | künç bir aile mühitinde — muztarip Çocukluğunu, genç yaşında resim sa- bu mesele Üzerinde de ehemmiyetle| "*”Ye ait Flamanda ekolünün bir şah- yesinde akdını tehdit eden irsi bir| gürmen gerebitdi Un ada aa Ü eerini keştetmiştir 15 şubat 1950 tarihli bilmecemi- | bir dolma kalem kazanan: hastalıktan kurtulmasını, buna mus | iinel bir kongre bu dâvayı köküne| — Mütehaasınlar, şimdi tabloyu tetkik ORTİ SA rüyorun Mucus | zin çözümü “YENİ İSTANBUL'dur. | —— 3 -- Toktamış Dorsan, Pancar sok. gabil içki iptilâsına tutulup en güzel| den halletmek çarelerini arar ve bü- | &dip kime nit olduğunu — aramakla ikta olan gaN and Natlon” adlı |— Bilmeceyi doğrü çözenler arasında | No. 60, Bakırköy KD çei Meanük Balada, sisakt | sun mereuldüri, nn müzik Kü çekme Süretiyle birinelili alarak |— giya e Ritap kasananlar Bihayet bugtinkü sanata vakfedilmiş Nİ — 2 — Zekeriya Cevher, Derelçi, Kan. #akin ve münzevi hayatiyle 80 kadar Hi " Aitık cumiyeti Aafiye anmdan aaafia ö Üİ SMAN NN S Te Zesmini — göstermektedir. Filmin iik SÜa 9. —M. Ar, Haydarbey cad. No, 31, Kaamında bir aktör Utrillo'nun rolünü Zira eşkâlimiz “defter-i-a'mal"imizde e MUHARRİRİ İ a el saranlün BiRlle İ HERA eyaamakta, ikinci kism ise Ürillo'- | ya kayıtlı İmiş.. Melekler kıyafet değiştirme. — EZEE ——— ü BT 4 — Sezer Üneri, Küşdili cad. No, Bun kendi evinde Utrilo ile beraber || ©yi bu sebepten yasak etmişlerdi. Ama, ma. SKT Sahte İaa bile son serserinin pırtıni sire İ 80. Kat 3, Kadiköy gevrilmiştir. demki emreden sizsiniz, meleklerden de iyi- t GN & — Hadiye Yıldırım, Serencebey - İJ vini büdiğinize inanmak Tazimeetir. "0 halde SLR SNĞ üşlenü yokuşu, Hasırcı Veli #sok. No: &, Ber diyeceğim yok.. Nizams uygun bir iş sayılır. Menfur komedi oynanımış oluyor. Borliya - İ " yokun TaNeN Sann ee Beyi d haininin plânı en ufak teferrüatına kadar tat- kt İmaymnıntı herile verirsem olür n ,'K Ş - bik edilmiştir. Kötü kırallar ve kötü zengin- 6 — Melâhat Yenlaydın, Y Ye. B yar Ğ TU Best der, fakirlerin yalmız paçavralarına el koymuş — || ni Posta cad., No, 18/2, Beşiktaş lli dti laynurc dNN Si olmuyorlar; onlar büyük mahkemeyi adii har ? — Hüseyin Konuk, Kabataş, ta- haiş y nt ee İ eai — taya düşürecek vesaika da maliktirler setpasa sok. Ekselsiyor apt. No: 30/1 lri.. Onun sırma İşlenmiş kadife cej Yi “Tophana; biri.. Or işlenmiş Kadife cepkeni de —— — AA yihime gitti doğrusu... Meferse sen Yalancı İsa, gaşmış taklidi yaptı. Zi Ah... Evet, zaferleri münakaşa bile edile- K B ü bann göyle böyle uyacağa benziyor! benden de sıska imişsin. Ben senin gibi altın — bu da önceden hazırlanmış “tertip" in bir nu- mez; su götürür tarafı kalmadı.. Lâkin ben 4 < Nedet Gürde, Kllmayi & Öbür fakirler, Yoksul gibi münakaşaya babamı olsaydım günde iki kere İşkembemi — maramı idi buradayım! Ben ki, İnanılmaz hüd'anın göze || *ok. No. 83, Üsküdar Cesaret etmeden soyunmaya başladılar. tıkabasa doldurur, böyle hırızması çıkıp çiroza Ne sebepten dolayı, sen, arkadaşlarının - görünmemiş bir şahidiyim, buradayım! İğrenç © — Nezahet Kıldokur. Cağaloğlu, ağiter taraftan, gözlerinde okunan neseyi - Gönmetdim! yaptığı Kibi elbiseni bir zengininki ile değiş- desiselerini kökünden yıkmak, bütün ümitler — || Molia Fenart sok. No: 22. #ezdirmemeye güçlükle çalışan kırallar ve a: türmedin. Tini boşa çıkartmak için burada bulunuyorum. 10 — faci Bayraktarağlır odi Biya, aldatmaya muvaffak oldukları taaanlara — Bir kenarde XT. Loula'yi. sırtna bir gi Dala kurulmüş gözcü külemde kendi ken- || gtppara Tikokulu, sınıf 1-B, No, 800 HDU Haz Ka0te Bali tekmatak mülikillet l itikatlara düşk üm UUT Ca atüsran Fakel herkar eli — dime böyle söylenirken oraya Allah tafafından 11 — Balse Binbay, Yolcu Salon eibiselerini çarçabuk çıkarıyorlar, - şunlardan — *vhamlı, batıl itikatlara düşkün — hükümdar, — yor ü G alüarin F a Taykal aa B iğei aeda gi Ha ae Hmüdarü dn Gövelar y Tzaena üml barana M Kdan 09 — oağun dlüş besimle elblesetti Utge eüees, EöRdlÖüİme, Darlyamın mete elaika Cümrütü Basmemunı nezdinde, İzmir n a j etrafına dizili bir sürü - nazarboncuğu, muska — kalmadı. Talihsizlik burada da yakama yaç Zününü akamete mahküm ve mücrimleri ndı ş Haa ÇUN : 4 Bt n aaT Tei TŞLAZIİN Tei vesaryi gkağğ, vusdan a0çva kalkeı ör. — Şöke el Sanaa aa l aa YÜK Y ue tedim vazileiye lrlE hedenk . İ buka, GERE N NÜ Tef 5X Ki meran Ük Waak Gd Mrünle Tella MA AZRN” - teceik glan sonular sarşuşun Gllüne URUnARİ. — DaRlL gaa ada l a aa ga aayorum. Güneklera MASURÜNA, örtere 13 — Halil Yıldırım, Güret Sinema- 2 yeer l Si a gd rerer diragi Yine Yoksulun seni sesiyle süklüm püklüm gidecek bir ben'imi YN ASİİ ve cesur melekler benim misilsiz mu ı Üstü No, 24/2, Beşiktaş. ne beni güldüremiyor. Kırallar, zenginler ve n affakıyetimi tesit için borularına sarılacak 14 — Yekta Arsan, Bursa sok. No, Öranler bumil Mülmleriki ada SöRAR 1 5/ Dam, Gür, bakayım. RÜVİyGİ varekari 'Babam'ın saltanatgahında adaletaize VAffakiyetimi tesit için VZ Armn, Büre sekk. Na T le ve pek gülünç muhaverelerde bulunmakik İ& Sakerlik karnemi ceplerimde unuttum, Ah- — ille yer yoktur. Sen de büyük mahkeme karşı ı at di ği | 18 — Acıklık gi retlik! Uçlan, önları bana! Ben de seninkileri — sına arkadaşlarınınki kadar güzel, iyi giyinmiş Bu pöhpöhleyici düşüncelere dalmakla be- 16 — İlhan Borak, Hekimoğlu All K aa a meşkuller. Lâkırdılar bana kadar geliyor. çi Ki - İ a . aa Fi A AAA Tei ©. aa yüdkek "aaalLI V0UL venaytın halde çıkacakmın. Al, benim clbiscıfi de, mane raber, arük aynlıp gitmeye hazırlarn sul | Pasa Sb n Baygilliriminrin Öbürleri de bu düşünceyi yerinde bularak — İomu da! Çobamı olduğum sürünün içinde unu. — kastçilerle kurbanlarını da görden kaçırma. TES çe ah Z Yokardan v 5L Bi a n BK BeSl — bartarmulı bulup kalmış, ihmale ufTamış tek Küzü bulü. maktayım Kolay basarısından sartor natine İ S Nodü bimecemizi kazananların 5— örürler Ha an aa SAR LAT ON KAĞÜRE, Tei . — Döğlul, Pük Geürul Rağtaklaramin: ŞARAM KüNAmIyacektir. “Bebem”. 1m tahtı gela sehle İs, yani aktür Bostan, tişere'dar Üİ ÜRS 5a 3D MNutlek kamlarıncin L İNpdlnin tllüne Kkdaa. Güke n Göbedü önlne KökÜRlÜRÜM Sizler aramında en müter. karaya geh açi bir İstihza gt Hİ men at 0 Kat İİ çe slyiyormun dekii miz'a Bühte İak derhal müdahale etti ea ae m FG TÜrÜNK ği Gükret N, Gi DüNleii L püelan deDri püaaaiz Blan gae gl O ” yor. Bişler, #lmdi İerller İN iyinmlele B Tuktar sönaaar <a Haa ae Hicri | 1950 | Rumi | & — Kümes hayvanlarından biri salapuryalarımın içinde rahatsin, 'a bağ ta- AA L I) GlReali KSa Ban ölaleri, —S Şülü eaki öaman kıyefet ni değiştirip ser- — Ce K İ0. Evvel lar' "ei g MADUER B 4” hepinizi, birer birer tanırım, "Baba" mın U np tini deği Cennet onların olacal MART | Mart D — Biter | Taflan havadardır. nefeslifi var; istediğin kas DERİRİ, Bo DS lasınm. “Babe mün Ü ai kılığına girmenisi doğtü bulmuyorun Birkaç dakika sonra fakirler ve zenginler BKT isik u 'e Mla y Blaramn N Gösle yt YDi — Dürumüt Büdeyinii ğer Bön seari — bahler ye Kertasiı sörlra Sala aa w, 6KL A 1” Burum he aCt Got GÜRAŞ partaaklarıni dpanga, OO a aa Te dar a L yaslli a lüda eğini — #öfüelteni kurtartınısı, n görllekileri en iler a l dan yaa aha Tartaa aaard balkona çıkar; olür, biter. — Nasıl, elbisemin B aa EalalNkla veraidi b ada ediai — çiyç güçirerek möykilerinden sukut etmiş nü- ay yere 6 DÜNKÜ BULMACANIN HALLI Ti SÖÜ , h Sİblkemin ça inat Üzerine fukara güruhu artık srardan Ka vüemliE Mi z den kayıp indim; ayaklarım yere değdi, 1869 |Perşembe | 1366 — Ankara. 2 — Zanet. 3 — Yaver. Biraz bol ama ziyanı yok. KRR ae A Si Bielsüdi ae buün — çierasakaam Dani irtel buyürasın kaynamda — — — Kayığımı beğtadiğim naktaye düğra «i VAKİT — VASATI — EZANI KX S — Siyeker. 6 — Risle Böyle diyen X. Charles, hükümdar 1bas YOTGÜ, CP bilenleri ancak müphem Sürette aei ahi fakreü zaruretinizin bir Şimasli — ratle İlerliyorum. Sandala ayağırtı he attım. —ra Ağane Ti Tayie a * sesen 19 — İN — sıti başka birine ciro ettiğine ve o serseri kar — *İYOrdu. şeklinde görünmekliğim — İcap eder. Masum ha atacağım... Tam O sırada ağaçlar arasın- ça Yazıhane. M — Nakız. 15 — Darda, yafeti sayesinde aklınca Cehennemden yakası Elbise değiştokuşu — hitama erdi” Yalnız — kuzularım, müsterih olunuz! Ve ey zavallı ga- dan iki kişi fırladı. Üstüme atıldılar ve bir İkindi 1544 16 — Vilkaz. 17 — Zu. 18 — Nesuhi | — kurtardığına memnundü l tek serseri, Üzerindeki partalları muhafaza — rip! Palaspâreni bana ver. sen benim libasımı — ân zarfında beni kıskıvrak bağladılar ahi — (ik ai 'oksul gevereliğine devam etmektedir: — ediyordu. al, giyin, kuşan Devemi ver. ANLIYANA SİVRİSİNEK sAZ ANLAMIYANA DAVUL ZURNA az. | ğ AMATÖRLER, MÜZiĞi SAKIN TERKETMEYiNiZ Musiki ufuklarını tahdi bana pek gayri mantıki gözüküyo daki eti koklayarak d insanın tabağı M ÜZİK, eklencelerin en vakit geçirtici - vasıtaların en mükemimelidir. Yüz sene ev- vel İnsanlar güzel sanatlardan bu. Bünkü gibi uzak değildiler; ve müzi. Bi müşterek bir menfaat gibi telâkki ediyorlardı. Müzikle meşgul olmak, bir imtiyaz değil, ana baba — mirası| Tüm elmek İstemiyorum. olan ve herkese vergi bir kabiliyetti.| — Musiki ufuklarını ” tahdit — edere Mendelasohn, babasının evinde, dost-| — başkalarının çaklıklarını dinlemek d larından ve aile efradından müteşek- | bana pek gayri mantıki Közüküyor kil bir orkestrayı idare etmekle işe| — Bu, yakınımızda yemek yiyen bir in başladı. Zaten © devirde, gehirlerde| sanın tabağındaki eti Koklayarak birleşerek şarkı söylemeyi sevmeyen | doymaya uğraşmak değil mifir yok gibiydi. Başkalarının her işimizi yapması- İnsanlar, birbirlerini siyarete Ki-| na müsande edersek, bir amır sonra derlerken, beraberlerinde ya flütle- İ birbirimize köylüyecek hiç bir geyimiz Tinl veyahut da kemanlarını taşırlar- | kalmıyacak... Zaten şimdiden mükâ. di Şayet, müziğin kültürümüzün ge- | leme sanatı kaybolmaya başladı. Bu lişmesinde tekrar Jâyık olduğu sirayı | kün insanların, bütün bir Heceyi, malıyı Umuml hisleri, şahsi bir. şekildi Buna rağmen mantteesslif her se-| anlatmaya anlatmaya gittikçe satnl. ne bu eski an'anel n gittikçe ay- riliyorüz. Zira mühakkak ki, çoğü-| bir şekilde ifade etmeyi musiki sağ Muz, herhangi bir müzik Alemi, pro-| Jar. Şu halde, müziği terkedenler. fesyonel bir müzlayen kadar iyi çal- | bir nasihatim var: Kenlli — zevkini madığımız takdirde hiç çalmamanın | için, şarkı söylemeye veya çalgı çal daha iyi olduğuna kendimizi inan-| maya yeniden başlayan; iyi notalar Sırmışiz. Dünyada, — profesyonel ol-İ / alarak onları çıkarmaya çalışınız. Şa maksizın müsigi seven milyonlarca | yet, başlangıçla çabak *de eniftrer İnsan meveut. Pakat — bazıları için Müzik memnu bir meyva haline gir- duür. Bunun doğrüuluğunu hemen he-| SAksınız, bu da size büyük bir zevk men hepimiz biraz olaun hiasetmişiz. dir. Bazı profesyonel atletlerin mus vaffakıyetlerini görerek, — hangimiz, | © yüzmekten, tenis ve pingepong oy.| — mer namaktan vazgeçti? Öyleyse, profes- yönel müzisyenlerle boy ölçüşemiyo. ruz diyerek, neden müziği bıraka: hm? Devrimizde, ümümiyetle, amatı deri aşağı Körmeye doğru bir meyüi var: Böylece kabiliyetlerimizi dumu: Pa UğTatarak, — küçük — ihtirasmızın Çerçevesini aşan hiç bir şeye cesaret) edememe tehlikesine doğru koşüyo- rüz. Halbüki hiçbir şey ufuklarımızı bu kadar tahdit edemer. ve bizi da. Sanat hareketleri Flamande mektebinin bir şaheseri keşfedildi Lille yakınlarında Balnt-Wast - Ki lisesinin çan döiresini ziyaret eden bir geç artist- deliklerden birini tıka mak için kullanılan “Çocuklu- Baki. ederek başkalârı ha büyük bir can Hayatımı kazanmama yardımı kunmiyacağını düşündüğüm yapma ve resim çekme m Finden kendimi leşiyoruz. Bu hisleri en tabil ve h: etmekte güçlük çekerseniz, leri yenmeye gayret ediniz. Bir futbol temin edecektir. Radyoda güzel bir konseri dinle k bile size, Beethoven'in basit bi ni çalmaya Muvaffak olduğunuz za- Bu, yak mağa skıntısına soka- hiç bir zaman mah 'slinü veya Chopin'in bir vaisi n çaldıklarını di mızda yemek yiyen bir ğraşmak değil midir ? HAROLD BAUBR lemek de manki kadar güzel bir zevk yecektir. — Dostlarınız tmeye davet ederek, vermi- refakat ayet, çocuklarınızı küçük yaştan bir musiki Aleti çalmaya veya şarkı söyletmeye alıştıracak olursanız, ile- ride onların mesut olmalarını sağla- miş olurmunuz. Müzikle meşgul imak 'mlara tabil bir şey gibi gelerek, ka: Jabalık önünde çalmanın verdiği u- tanma hissinden uzak Çocuklara müziği olacaklardır. 0$ Vakitlerinin bir eğlenceni gibi kabul ettirmek gayet Kolaydır. Ayni zamanda, Mmak veya şarkı söylemek, tikler ve küçükler Künü neşesi yaratmayı da temin eder. dediklerimi - bütün kik edecek olursak, amatörlerin mü- ziğine cesaret vererek, insanların da- ha mesut ve daha az sinirli olmaları- u temin ederiz. Bununla da kalmayıp iktisadi şerniti kolaylaştırarak hay tiyet dolu milli bir müziğin çıkmasına sebep oluruz. Şimdiye ka- dar bu çeşit gâyret gösterenler çok oldu. Tekrar ayni hamleleri yapmak yine mümkündür. Mekteplerde tale- be korolarına fazla itina göstererek llli müziğin meydana yardım çıkma: Çocuklar klâsik müzikle ünsiyet peyda ederler.; etmek lazımdır. bir konserde duydükları — parçaların nasil / çalındıklarını — bildikleri — za- man, © eserlerin kiymetlerini daha iyi takdir etmeye başladıklarını an- layacaklardır. Fakat amıl temenni et- tiğim — bu küçüklerin — mekteplerini terkettikleri zaman, müziği bırakma: malarıdır. Çeviren. 8. RONA Çocuk ULTAN Süle kaymetli — taş w padişahta eşi bulunmayan İ tahtireva: w Faka Hu arada ihtiyar demirci ötmüş. tahtırevanı ü. Ali, kendisine sanatının bütün ! ar güçtü Ki saraydaki — İsçi- — inceliğini öğrelen ustanını kaşbet. lerden hç Biri sultanım istediğini — tiği için günlerce ağladı. w smadı: Saltanın yolladığı hazine gelin- | hi eei ddi ee Ali, demircinin — İkinct çırağı S rnal ' da SAD y Mi üneyi sakdadı. 4 Za Demek bu, adamlardan bir İ KaT ĞĞ ganeli gnn benim letediğimi Ya- — Günler geçti, nihayet tahtirevanın Heean kabiliyette deği, b gidle Si yaklaştı. AlL. altınin taş: le demireiliği ” öğrenip tahtireva. a L ni kendi diyerek vez Küçük Ali im yapacağım — ga zirini azarladı. O Sırar b hazinedar başı Ahmet Am, bir adam göndererek Sultanla gö -& Tüşmeyi arzü ettiğini bildirdi. mı saklayı Bultan; . F ' — Gelkin bakalım, dedi. he Ahmet Ağa, Sultanın yanma — — Sen bize yaklaşarak ni meye Git ü taşlardan bir çiçek Sultanım, size anlş Bileceklerine vap. verdi Bunun Ü »e Suli Ahtiyarı bul di. * Ahtiy mürel, saraş Üç gün uzal köyde — oti yardı. zinedar a atladı dört “nal Faydan V Taştı. Pakat mircinin yardığı onu öli — Görüy ihtiyarım, 85 Üzere bulunuyorum, fakat üzül, ta birakıyı Ali, recede güzel şeyler yaratıyor. erdl All: ken ihtiyar demirci kenerel kardı, Kalabalığın içir — Sus, sen Sultanımızın tahtı- İK venleri yükselmişti. revanını yapacak — kabiliyettenli * Hazli oda, diğini aniat Süleyin çırağı meth bürük bir 'diye ce 'evin m döşeğinde buldu. 'yerde rastlayamıyaca gür Küzel altından ve bu çiçeğin — güzel yakla bitiremem, dedi. Nihayet bir yapa ? di d ydan K bir izak t de Ona; dönerek — ”Nasıl böyle bir Bildiği u Üzün çalıştı olmak içi A uz ki, efendimiz indayım ve ölmek, Fena halde m. Benim küçük İki elle dünyada y i ederseniz size birşey göstereceğim öter 'a Jâyık değilim, ben x rağım diye mırıldanır. 'onun sözünü Yapacaksın, cevabini r, Aliye tüktan Sultanın iste- sonra, Sultar dünerek gen hetti. Süleyman, Aliyı miktar altınla pek çok sevildi. ve sayı K ni İatiyorsun un böyle bir şey düşün- seni bir daha gözüm ün birinde Alider almaya and içerek uzaklaştı. Sultan. Söleyman, v mi var? diye sordu. beni yanından kovdu. diye cevap verdi. — Söyle bana Alı, u kesti. Fakat müsnade dedi ve tahtirevanın içinden kinin eşi bir tahtırevan. Sultan Süleyman, bu d levletinin en büyük mevkile. rinden birini vererek mükâfatlan Al de, kendisine verilen Içi n kadar ceye kadar herkes tarafından muslü ve dü Ailye, fazla altıni Paylaşmayı — teklir itimat eden insanı Utan: yapacağımı azarladı. Ha- intikam * ük gün / gelmişti. leri ve ma- diğer bü yükleri, memle: ketin. " büyük meydanında tep landılar. — Çok göçmeden —ANI, Beraberinde tah Bu güzel sanat eserini — gören herkesin gözle- Ti kamaşmıştı. Sultan, — yerin: len kalktı, Ali- nin elini “sıka Tak onu / tebrik etti. O sırada u- zaktan — Hasa- — Sultanım, ona artan kaymetli b şüphe ile Aliye/ baktı sonra — Hasana konuşabiliyorsun, n Alinin yanında irın hepsine sahip sinirlenen Sultan; ltnları ne Tayikiyle yaptı ve Bulmacamızda hediye kazananlar