kurtardılar, a; 'ne görsün? Yerde Bil mi? Şaşkına dönerek bağırmaya başladı: netfüs Tuyorsunuz. hakikisini yaptırın, kadar para İsterseniz vermeye ha- zarım ben. T Ocak 1060 | HİKÂYE ! uvardaki/ tablo ların suni ve ebedi dışardan — girebile. Tek . aydınlatılmış Kutlamak » A Mayan çiçekler konulmur atölye: Sinde, Ressam Antoine Raunard, Sayısı yüze yakın arkadas, talebe Ve yakın dostlarını kabul. ediyor- Gu. Üc gün evvel birçok vekil ve bü. tün Parisin artistik, edebi hayatı alâkalı şahsiye diği büyük 'bir ziyafette Anto'ne Raunard, “Legson G'honneuru ni- ganını almıştı. Bu ziyafet esnasın- a söylenen nutuklarda — artistin görüşü, fırçası — mizacı, ruhu ve dehâsı az veya çok anlayıslı. Veya çok samımi şekilde methe- dilmişti. Tabii her zaman olduğu Şibi Bu nutukları doğrudan değru Ya alâkalı olan geniş alınlı, uzun Boylu artistle ufak tefek yapılı, irl gözlü, / saçlarının ybetmiz. olmaki fılmamız damini tar ön plânındaki parlak saçlı, genç kadın olduğu Jaşılan karısından batka dinleyen olmamıştı. Raunard'ın sergi. ği belki de en cok n eseri İdi. Bu fablo hemen hemen her görenin üzerinde aynı heyecanlı” tesiri u yandırmış ve bilâ itiraz beğenil- mişti. “Amerikalı milyarderin çek mühim miktarda dolar muka: Bili safın aldığı tablonun Sanatkâ- ra temin ettiği serveti iyi malümat hislar . birbirlerinin kulağına dalma artararak. söylü Paranın ne kiymeti var? Güzel ylere kiymet ” biçilmez. Eğer ünyamıza / barka kürelerden İn- 'nlar düşecek olursa, bütün ra kamlarımız onların nazarında bel ki de sıfırdır... Fakat bu insanla- rın gözleri ve hisleri olup “Satıl mamış. a bakacak olurlarsa haki- kisini tecrübe ile hissetmeden ka: Güneşi, gencliği, askı ve insan- Jarın sefaletini derhal görüp his sederlerdi. Sönmüş sobasından soğuk oldu- u anlaşılan fakir bir ressamın atölyesi görünüyor... Camlar kar İ ve, bir sehpa - üzerinde hoş, güzel, güneşli, bahçeninin içindeki Sevimliliği, sıcekliği sezilen küçü cuk evi İle duran tablo, ön plânda da birbirlerine sokularak bu tab. FIKRALAR SUNİ DEĞİL HAKİKİ OLSUN Adamın biri karısına sahilde bir kahvede randevu vermişti. Randevu yerine gitmek üÜzere yola çıktığı za- man - sahilde — birtakım insanların toplanmış olduğunu gördü. Etraftaki çocuklardan birine sordu: — Burada ne oluyor oğlum? — Bir kadın denize düştü.de onu ıltmaya çalışıyorlar. yaklaştı. Bir. d yatan karısı Adam kalabalı; T Ona ne yapıyorsunuz öyle; söy- leyin bana ne yapıyorsunuz? Kadını ayıltmaya çalışan adamlar- dan biri bağırdı — Telâş etmeyin canım yaptırıyoruz. — Suni mi? Delirdiniz mi? Suni te- e du- Satılmış tablo Marguerite Comert samla karısı — Üstat, ne yazık ki bu sahe ser Fransada kalamadı. - Dünkü Gazetede Amerikaya tablo ile be- Faber giden milyarderin geminin Güvertesindeki bir resmini vör | | düm, İçim sızladı; tabil bütün Pa: Fis de benim fikrimdedir. — Müsterih olunuz, samimi dor- tum, hakiki “Satılmamış. bendedir Bizde kalacaktır. Ben ve karım öldükten sonra Luxembourg müze- sine konacak. — Nasıll Ustadım, kopyesini mi sattınız? Rica ederim bu harikayı krar seyretmek zevkini - benden — Yanlış anlaşılmasın, son. ser gideki büyük tablo salılmıştır. hen: Çek iyi bir fiatla, Fakat hakik: SSatılmamız.. sehpanin d görülen ve bende kalan kücük yaz Mmanzarasıdır. Genç kadın; | — Görmek isterim, görmek iste rim, diye haykırdı. | Aynı geyi İşitmiş olan yanındası, Serler yükselmeye başladı: — Görmek İsteriz, görmek iste. Ressam tereddüt ediyordu, oltt misafirlere şekerleme ikram — et Mekle mesgul karısını buldu. — Etienette, asıl görtereyim mit “Satılmamışaı Kadın şekerleme bulaşmış — ağ gülümseyerek razı olduğunu Antoine Raunard. yataklarının başucunda bir aziz resmi gibi asıl, duüran resmi getirerek. — İşte si, dedi. Satılmamın, ve hikâye- Bu asrın başlarında bir Yılbaşı arifesinde, buna fiat olarak 300 frank istemistim, almak istı 'yen zengin tüccar pazarlığa girn. 'Daha ucuza vermedim.. verme Karım bana işaret ederev Sesaretimi artırmıştı. Halbuki paramız, / kömürümüz. | | hattâ yiyecek ekmeğimiz bile yok- | | tü Ve senebaşı gecesi, simdi A | | Merikaya giden resmin gösterdiği Gibi, soğuk atsiyede karnımız aç rak sehpanın üzerindeki — yaz Manzarasını seyrettik. Yüzden biraz fazla olan samımi dâvetlinin önünde Antoine Rav: nard bunları anlattı... Etienette dinlerken gülümsemesine — devam ediyordu. Bu hikâye © kadar eski Ve Uzaktı ki. Sonra, göhret. kadınlarda da er keklerde olduğu gibi tevazu hissin: söndürür. Nihal Çeviren: AYKAR MERHAMETSİZ Güzelliği için çok para sarfetm ile meşhur bir kadın bir gün Ber nard Shaw'a: - Kaç yaş diyebi 'nda gösterdiğimi söy ir misiniz Üstat? diye, sordu. Shaw elddiyetle şöyle dedi: bakılırsa 18; — Dişlerinize sarı, Büzel büklelerinize bakılırsa 19, bü. tün hal ve tavrınızla da 14 yaşın Bösteriyorsunuz. Bu iltifatlara “fevkalâde — sevinen kadın israr eder: — Fakat yine de kaç yaşında ol düğümü söylemediniz? Bunün Üzerine — Shaw gü cevabı yerir: — Gayet basit Mladam. 18, 19 ve 14 U toplayın ceksiniz. 51 sene ettiğini göre ÜN, Reten, kenevir ipliklerinin dokunması çok eski bir icat olduğu halde makine örgüst in ancak yüz senelik bir mazisi var- Jersenin bize temin ettiği men- faatleri düşünecek oluraak içimizden bu asri kutlulamak gelir. Bir örgü Müzesi açılacak olsa ve yüz sene içinde makine örgüsünün — geçirdiği merhaleleri bir görsek hayretler için. kalacağımız - muhakkaktır. 1900 senesinin şık kadınları çaraptan baş. ka hiçbir makine örgüsünü giymeye tenezzüll etmezlerdi, Fakat unutmayalım ki o zamandan beri epey vakit geçti! Bugün, örgü örmesini bilmeyen kadın pek 'az ol makine de yok gibidir. Sonra, bir kimse ne kadar iyi örgü örmesini bi- rse bi'sin, sabri tükenmeden elbi- se, tayyör veya gece mantosu öre- bilir mi? İstidatlı, becerikli olması e elinde her şekle girebilecek / bir maddenin bulürm-e— — Tazım. gelmez Hem zaten bu eşitli kumaş varken ne diye oturup da gi dökelim? Zira yünlü kumaş fasile- âne bugün yün örgüsünün — kumaş haline gelmiş cinsi katılmaktadır. lince sıcak ve her türlü renkli kumaş Ja karışabilen, şeklini değiştirmey bu kumaş, elbise halinde — dikitdiği man giyene bir Şahsiyet Ve vilcu- dunun hatlarına ayrı bir zarafet ver. mektedir. * Çok kullanışlı olduğundan, Jerse gerek bluz, gerekse elbise yapmak için tercih edilecek bir kumaştır. Za- ten yünlerin ve yün eşyaların paha: Hi dölayisiyle örgü şeyler âdetö bir lüks eşya haline gelâlginden Jersc daha çok kiymetlendi. Rü - senenin çok güzel, drape gece elbiseleri bile ipek, döre veya sim iplikli Jerseler: den yapılmaktadır. Bununla beraber şunu da itiraf et- meli ki, elde örülen / e'divenlerin, Şarpların çocuk eşyalarının zarafeti de başkadır. Hem ören kimsenin faz- Ja dikiş bilmesine Tüzüm - olmadığı için birçoklarına bir bluz örmek, önu kumaştan kesip biçmekten daha ko- Jay gelir. Zira yün örgüsü — Insanın vücuduna kolaylıkla oturduğu halde herhangi bir kumaş'a bunu temin et- mek kolay değildir. Jerse ise yün iş; lerine çok benzediğinden elbiselerinizi İ zorlük çekmeden bütkumaştan yapabilirsiniz. Yalnız bir. noktaya dikkat etmelisiniz: * Ekseriya bir elbise veya tayyörü kendimiz. yapm ak çok zorluk çekeriz, bir. yün blüz üzerinde istediğimiz tadilâtı kolaylık- Ja yapabiliriz. Geçenlerde bir. yerde ayet güzel, hafif Ankara yünü ile karışık ağurlü. açık sarı renkte bir yün blüz gördüm Fakat afurların altından tenin gözükmesine mâni ola- bilmek için, blüzun içine aynı renk- te krepdöşin'den bir astar geçirilmiş. 'ti. Böylece günün her saatinde giyi- lebilecek bir elbise halini almıştı. Jerse örgüsü slyah bir yün blüzun da ayrı bir zarafeti vardır. 5 em. ara- kla her biri 4 em, genişliginde olan bantlar da ağür halinde örülmüştür. Ön ve arka kısmın ortasına yerleşti- Filmiş olan bu bantların arkasına sa- a. Mavi ve pembe gibi canlı renkte çök #ik ir gey olür en pratik örgü YENİ İSTAN BUL Jerseden elbise dikerken, — eteğini bastırmadan önce birkaç gün askıda birakın, zira jersenin deforme olma- ya ve sarkmaya — temayülü vardır. Fakat askıda — durdüktan sonra çe- kihmeden elbisenizin eteğini bastı. Bu arada el örgüleri için de küçük bir tavsiyede bulunalım: Ördüğünüz yün işleri şayet bedeni-| istediğinizden biraz büyük olur. yünün üzerine vücudunuzun ölçü- Sünü bir cetvel vasitasiyle işaretle. yin, Sonra işaretli yerden makine ile) Çift dikiş halinde dikin, geri kalan kasımları kesmekte hiç bir. mahzur yoktur bir mahzur - vardır; Söktüğünüz zaman yününüz pek faz-| Ja işe yaramaz. Yâlnız Pasta ve çörek tarifleri Bademli bisküi Tarif edecekimiz bademli biskü- iyi yapmak için evvelâ aşağıdaki malzemeyi almanız Jâzımdır: 150 , püdra gekeri 150 ) fereyağı Bir ilmonun dörtte birinin ren- desi Bir bütün yumurta 30 Gram çekilmiş badem Yarım kahve kaşığı karbonat Yapılması: Bir tepsinin içine koydukunuz v- nun ortasını acınız. Ortasına yakı Koyup elinizle erittikten sonra bir Bütün yumurta ile iyice yoğurunuz ve pudra gekerini lâve ederek tek- Tar karıştırınız. Sonra bu hamura çekilmiş bademi bir kahve kaşığı karbonat ve tuz İlâve ederek yavas yavaş unu hamür haline getirmeye Başlayınız. Sonra bu hamuru on dakika kadar beklemeye bırakınız. On dakika beklettikten sonra ha- Mmuru parca parca mlarak merda- he ile açınız ve bir fincan İle y varlak yuvarlak gekil vererek üze- Fini yumurta sarısı İle svayıp yak- lanmış bir tepsiye diziniz ve fırın /da 20 dakika pişmeyo bırakınız. Düşes pandispanyası Almanız lâzim gelen malzemi 250 Gram un 250 , pudra geketl 8 yumurta 150 Gram tereyakı Yarım portakal rendesi Yapılm “Yumurtaları 15 dakika vurunuz. Sonra yumurtalara pudra şekerini ilâve ediniz ve 15 dakika daha vu- runüz. Mayi kepçenin üzerinde ka- İacak kadar koyulaşmışan olmuş. fur. Sonra yağı eritiniz. Evvelâ bu erimiş yağı, sonra da unu yümür falara İlâve ediniz. Unu, yumurtaların — içinde — top top olmadan karıştırınız. Sonra ya- Tim portakal rendesi ilâve ediniz ve yaklanmış, unlanmış kaplara koyduktan sonra arta fırında 40 dakika birakınız. Tiyatro Kronikleri Sayfa 8 Tebeşir dairesi EHİR Tiyatrosu — büyük bir hamle yaptı. Dram kısmında, gayet renkli, zengin dekor ve kostümlerle bir eser sahneye koydu. Bu, Klabund isimli genç yaşta ve remden ölmüş bir Alman muharriri 'nin eseridir. “Tebeyir Dairesi” Vay- mar Almanyasının — “avant-garde,, müuharrirleri arasında kendisine mü: him bir yer temin eden gairin Çin Aleminden nakletiği bir mevzua sa- hiptir. Asıl ismi A. Hensehke / 6i Klabund — Çin edebiyatına — vâkift çince bilirdi. ve fakir bir. alleye mensuptu. Bu itibarla bü Cin mev- Zuüna sosyal bir not da ilâve ederek ona beşeri bir kiymet vermiğ, eser, bu bakımdan husüsiyet peyda etn.iş- tir, Klabund dramı Çin âdetlerine ve tiyatro Adabına sadık kalarak ver- miştir — esasen, Çinde olsun, Yu- olsun, bu ananeler küâsik- ve her gahsı bir karakteri, bir. Sınıfı temsil etmektedir. Dram da, hayatın kendisi gibi, hem basit, hem mudilidir, bir kıssadan hissedir. “Tebeşir Dairesi,, ni türkçeye ter- cüme eden Feyzloğlu ona, güzel bir. üslüp ve güzel bir dil de taze bir rüh getirmesini bilmiştir. Bilhassa manzümeler, lirik senbolik — mükâ- demeler zevkle dinleniliyor, kusmen Shakespeare'vari tiradlar sahneden rak dinleyicileri - sarıyor." Genç mütercimi takdirle kargılıyoruz. Eserde Bedin Ştatzer fena kadın, Samiye Hün mağdure rollerini ya- piyorlardı. İkisinin de kostümleri gü- zeldi. Bedin Ştatzer kendisine meş- hur Japon artisti Sesmue Hayakavayı andıran güzel bir maske yapmıştı. Samiye Hün daha muvaffakiyetli bır makyaj yapabilirdi. sanıyoruz. Nec- 14 Sertar'in pelç fima biz. zotü vasay Şükrüye Atav'ınki de öyle, Fai Küvvetli bir tip yarattı. Yalancı şa- hitlik yaparken yüzündeki ifadeden tereddüt, korku, — meshamet, para hari gibi hislerin ' mücadelelerini o- kumak sarahatle kabil oluyordu. 'Tong rolünde Müfit Kiper, şalr ro- dünde İbrahim Delideniz erkek ak- törler arasında dikkate çarpıyorlar. dı. Kuli röllerinde Necdet Mahfi ile Şakir Arseven ise anlik dramların korosu vazifesini muvaffakiyetle gö- rerek eseri trajedi havasından kur- tarmakta âmil oldular. Bu havayı en fazla veren jestleri, konuşması — ve bilhassa kostümü ile Talât Artemel oldu. Dilenci olduğu sahnede sefalete 'ten bahsederken parmağındaki altın yüzüğü, açlıktan bir deri, bir kemik kaldığını söylerken göbeğinin oyna- dığını görmek yaptığı ” kompozlsyon için yi bir intıba bırakmıyor. Sami Ayanoğlu ile Kâni Kıpçak'ın senle. rini incelterek konuşmak için gayret- lerini de izah etmek müşküldür. Eser ağır oynandı ve temsil uzun gürdü. - Mahkümların — muhafızlarla. sevkedildiği dördüncü perdede oldu. Ku gibi kolaylıkla önüne geçilebile- cek reji kusurları da vardır. Bunla- rın eseri gördüğümüz ve haddi za- 'tinde umumi prova mahiyetindeki ilk geceye münhasır kalarak sonra- Jarı izale edileceğine eminiz. Dramın sahneye konulması hususunda büyük bir gayret sarfedilmiş olduğu dekor 've kostümlerin zenginliğinden belil oluyor. Çin ve Japon motiflerinin za- man zaman birbirlerine karıştırılmış. olmasına rağmen heyeti umümiye göze güzel görünüyor ve zevkle seye rediliyor. — fa, Su dalb dünya! Kadın casuslar Fransız mukavemet teşkilâtına tirak eden. ve Amerikan — mukabi gizli istihbarat teşkilâtında Üç sene çalışan Michel K. Thomas, casusluk bahsindeki fikrini şöyle izah etmek- tedir: 'En mükemmel casuslar kadınlar- dır, fakat Mata Harilerin modası ar- tik geçmiştir. Bugün kadın casus- larda aranan şey, güzellik ve cazib: den ziyade zekâ ve kabiliyettir. K: din casusların süslü — elbiseler. giy: mekten ziyade Sovyetlerin — lisanın- dan anlamaları lâzımdır. Bugün ağırbaşlı generalleri baştan çıkaracak meş'um kadınlara ihtiyaç yoktur. Casuslar görünürde herkes gibidirler Ve kadın veya — erkekler den mal?mat elde etmeğe çalışırlar.., Yedi Tisana Vâkıf olan ” Thomas, Los Angeles'teki Yabancı Diller Ens- titüsünü — idare — etmektedir. — Tho- maa'ın kansatince iyi bir Casus ye- tiştirebilmek için, bu şahsın zeki ve kabiliyetli olması — garttır. Thomai bu mevzuda şöyle demektedir: “Casus olarak — doğduklarını zane neden, ve mütemadiyen komşularını gözetleyen kimseler çok yanlış blr fikre saplanmışlardır. Tanıdığım ye» gâne modern Mata Hari, Fransada doğup Almanyada evlenen ve Sove * Rusya topraklarında —Almanlar hesabına casusluk eden bir Rus kon- tesidir. Harbi - mütcakıp — müttefikler bu Rus kontesini hapse atmışlarsa da yüksek rütbeli bir Fransız generali Onu Kurtarmış ve kendi — şatosuna yerleştirmiştir. En nihayet kontesle vazifesi arasında bir tercih yapmak mecburiyetinde kalan / general kone testen vazgeçmiştir. Bahis mevzuu / Mata Hari, Nazie likten temizleme işiyle uğraşan bir Amerikan yüzbaşısı ile birlikte gize iice Almanyadaki — Amerikan — işgal bölgesine geçmiştir. Son malümatıma ye, kontes Pariste Sovyetler hesabie a casusluk ediyormuş. Hicri | 1950 B evvar| OCAK 18 z n Polle Hatiyesi 2 — Air — ç 3 — Vilette “Len Burgrav 'AMERİKANIN SESİ, Na Pa aa Tiyatrolar Cera. eklkla Diktatör. 2 — | Svertirü 10 Salnt Sağne: <L | — yomu türkçe neşriyatı: Saat 1915 Eczahaneler "Raat 2030 'dar FEnAN aa Seee | aaT S *SARR Diktatör. 2 — | e müzizi 3 iatandul | nebiir MAD KISMİ ÇAZIST) — Tebeşir | 3 e- Korsunin Küi 1 iller, o orkatiramn Könseri | — BBC Raöyosunun türkçe egi z A e Fi Pttt KARSIYAKA clteri Mendelmsb NectürneDri. İ — yatı: Saat TAS: 1830 ve 2000 Güneş KOMEDİ KİSSE: GÖ09) — Kay- | — m Binbir. Gece SÜMNN 'Ş Yoleuları. Krlikenin CRiyonları. | | 15 program 1001, 2edö; srar Özle Sari Güleri ” Ganavar. Tehum * - | Mazak: 4 B Küir: M suraan ae d | — çe ada "metrelerdin . üinleneb Tn MÜĞMMER ” KARACA OPEER. | İSTANICL ZS x — Kaptan | 2 H WÂFte AYA MÜZte, a ses ma- İAZAK (80 1 — Leyiinin Ka Kis Anıama ? Seicdiler (li Uçak, ekspresi Ka araaneLamış ge | TURAN el YA S lağlanın İ FXENA STANmUN n NOT | | aS Lonüra ağalleon venle L__v vuP“'"_I' örlüan sağa Müzeler bErĞ MARMARA (28560' Pranga Ka || bahilae İ a M DlaP UAĞ | ,GELECEK OLAN UÇAKLAR Ayaspaya, Gümüysuyu' 3 — bi B v G KTE aa Bir Ko | Y H Ve MA Cümerlakn Ce | — Şalla Hüyretin'T Brkek adı. Bir film şirketi. 3 Z v ddeiş M Ka Ka a Antken çe | STİRLİ (Zai 1 — Cam Sakin W B Yerk'nostan: Günder Ser | a n C N Bir Tenik — ÇTeral) 'Bir. Bayvan den manda 'her gün 108 ve | Scapin'in Dolapları KEĞLET ND VX Zaler Y Şen Pargalar (P | ge LA (Htollanda) Amee | Sikii Atakan. Halia, G AazaFaananda Dir sehir, Duvaei Ktt Koy kin ü terdam, Romadı aeldieköy G | Şeeek 5 — fşgilik. 9 — Bir müllet kapı Sarayı: Pazartesk-Çar. | GENİR TİYATKOSU : (301) Hüle- | YENİ N DANEköE MRAS) g VA BaLY. (Türkü “Ankaradan. 'Turan ee Su, Bir hesap Cümarlesi sant YASKT | el gayin. a Göneee 8 — ğ BBA Çingilim) Londra Tünne etreli, & — Merginderi Se a fyat Pazartesi - Sinemalar YA TTaMI Sinatradan #akiltr | ae DERY. (Yürü Tzmirden uharrem, $ BUr. BF gn ga eC balr Beremde ” çama, Sal Z KA TARAN vti | SEZ O DAEY. Grürk Takenderün, | — ziya Nuni aa W rl — NO O : KSa Müzler BaR e DA GAT ON S mz ee Arkeslejii * Çar ren Gözü v açi 1839 Ölmanbul: Selili | GinECER GLAN UÇAKLAR Pant Bayer, Karagtmrük gçikte bir. kanun, — Dünya, 3 5 P aleri 5) ALKAFAN Vöi Ölüm akıne - | SÖKEYYA nn 180 Ankarei Çeslli | gzs LA CAmerikan) Şam, | Gülseren, Fener. Şaştaaklık. CTarsi) Serum 4 vk Eserleri B B 3 - kar l e ÇTersi) İletki, 5 e Adalk JA2 — Varyore Gü n Yrküdar; samba, “Cuma, Pazar, 10 dak 12 | a (es200) Ümlsik Aşk an — KUN Gtollanda) Tahra- ma-'6 — Bir cin toprak Yarkadar Teit ei " N Merkez ee ) Bir er Türk Ve İslâm. Eserleri! / Salı | ATLAR U0885) Aşk ve Haydın ASN d— İER. Gümr) Letköye, Ka e Seyeaba Yazar Sasf G ” | RURANSA, Yü l MAb SO Yan 16 L ozahlir Bir notar Tezie Te ( Xer n ) — BRLY. (Türk Ankara, A- ç e. ae aa n aenil li DİREL k KCDAK Clneri Vx | e- Dü n DÜNKÜ BULMACANIN HALLA Bönen A0 CaR Z & | d n 9 BAA G İ az SY (rüro Ankaraya, Soldan el SÖĞ Tkas Arhlaldirurkon. | ANMANA (li 'ra Ci L L Be T e dan Tevtik Fikret Aşiyan Müzesi netie ö y : 4 GELEĞEK OLAN VAPUNLAR ANKARA Klika: 6 — Bada Fi 10 — Üçak Bebak, “Perşembeden manda 'ber ' HLA bam ver ı Runu CAyvalık, Tamirdem). | — Nümüne, Ciüsto) v * iamiri n Hi DÜi eee vi Yakardan aait Antikite Müzesi 0820, He 4 i SO Kü vaga tar | 48 SŞ Örse e dan aa izan — Natf u 2 — Amda baz SSDT Cümartemi Cdi | $i aNİN açla oli Te MÜza0A, . 4X ARafarta üinedotu Çankaya, Alsancak, Araç 9 “Eğerite oda ı Süe Kaıktır. l : YEDE, a) #porı T ei XZ öee Orsdaayaya: Şira, “Kameraltı. Âmak 6 — Teknik 6 — LA Be ea kikdr z * çi nlar | SEZ Giresun Cüzmire), Basmahans, Pa 5 Ldum Remi a < Zik TEN Gaan VX v | vani tiek Te nod'da, Z konya” Bandırmaya) Yalılar Tkbi. 0 — Arik amik 20 — Mak, Toplantılar N GKN GAZİNOKU Vi e Dinleylei Tet ELECEK OLAN EKSPRESLER - Esretpasa, — Kepaze, L eI vikbiz : 1 ; iplon A CAvrupaj ahi imdar | —a İi aK B DY NML AYRARAPALAS PAVİYONU n sanı AŞ Boğ Genp S Ttfaiye bükün 1 CİÇER KiNm İ l kara : GİDECEK OLAN Eksrnasten | A a cunsuta 4 X yaze. | Yo “Ankara Ekepri Beyoğlu M0 — adiköy maeta , İsravmı ! TAY YA e Ve ; ( u Ttanbul Şd udar od ALEMDAN (ü b | SANL SI ı S pransa kar | — Yüdizlerin alünda Ç Gereni 15 Ankara: Radyo Gazeti emplön CAvrupa), & Kargıyaka Ankara 00, Tamle 2220, K.yaka SU3.