Sayfa £ YENİ İSTANBUL Çağdaş cemiyetin ideal ve KÜLTÜRLER ve İNSANLAR ikir buhranları Musiki Büyük Bestekâr Hayatı Çinden natlar: ÇİNDE KADIN Yazan: Dr. Muhaddere Nabi Özerdim İ | Richard Strauss ; İN'de Cumhüriyet devri ve sön gan bir çocuğun ayağından daha kü- den önce aşıladıkları fikir anaya ba> Yazan: M. NERMİ C a Nasyonallam hareketleri ee SÜ ayaalaniyle yürüneye şelln ' beya D çe alaların cüme aaye İchard Strauss 1864 de Münih Ki kadın moda ve âdetlerini yık tiyarlar, eski ça& kadınlığının canlı dir, Millet sevgisi bundan sonra gelir buhranları, ayni zamanda, kültür dâ- ni bir istikamdt hazırlıyan başka bir İ terbiyotini pek sağlam ola. Jevirlerin açılmasİyle Çin kadını siya» Mancu sülâlesi devrinin hasretini çe: Amerika ve Avrupada tahsll görmü valarının tekrar münakaşasına fırsat gelişme göze çarpmaktadır: Ellas Ma- v ç taraleiyel yan yeklam olar ete, propagandaya bütün küvvetiyle kerken bir yandan buğün, çocukları: Yüksek kültüre sahip kadınlar, geç Saşan BaSlüüledir. Bi hayat talâkki. - kedönya'nın nüfusu altına girmiştir ve | Konservatuar profesörü olan — babası: karışmış ve hattA aaker gibi üniforma mın, torunlarının serbestçe sokaklar. miş çağların yüksek medeniyetleriyle J HLA TARLiye, Gdlet, Gövlek U Büyük İskender, ilerde dünya impara- ni idaresi altında / musikiye Çalıştı. Kiyerek orduda Çalışmıştır. İntilll ha- da dolaştıklarını, dairelerde çalıştıkla. ifteihar etmekle beraber, bu eski küle | HM eee fülirler desrlae kurmuşuadür. toru elacak olan Büyük İaktüder, Mlan / gahağı, Wagner'i sevmazdi: onun tesi: reketlerinde de mühim röller oynamış rını, evde artık koca ve kaynana zul- türün Çin için artık yeter olmadığını ! mlzam adını da verebilirin. Şam Arlatoleles Sibi vehir devletini, baş (erohengrin, — bestekârına iyi gözle bahtiyardırlar. aşılamaya çalışmaktadırlar. - Batıdan j İnsanlığı güden ana fikirler toplu: KA Milletlerle karışmamak için — âldi- | ana Fakat Dm gol sürmeyecakti Çin'de Ük kadınlar. birliği 1925'te — Bir Çin kadını her geyden önce bir aldıkları metod ve bilgi ile en ağır , Tuğun içinde kolay kolay — yayılmaz, nen Elen zihniyetini düşünmemekte ve ( fanş - von "Bülow'la - tanışması onü Kuo - ming - Vang — (Müli “hükümet) annedir. Geleneğe Çok bağlı olan Çin- gartlar içinde çalışmakta ve — bugün | köklemez. Bunun için saman Jamıme bunları boğusu bir darbik gibi duymak- İyvagneri anlamaya ve Sevmeye Bev tarafından ormanize edildi. Bu birlik İller atalara ibadet kültürünü devam bile Çin'in kurtulamadığı köhne “Mant. | Gur, Fakat bu ana fikirler bir kere yer. tadır. Bu bakımdan İakenderçağı &e- Kotti. Orkestra gefi olan” Büle Çin'in birçok büyük şehirlerinde ku> ettirmek — gayesiyle nilede —çocuğa man-ti” (Her şey Yavaş Yavaş) zinni h açti mi, onları söküp atıvarmek de o Te Gömlyet telâkkilerinin. hayat değer. hArı Serausa'un İlk. benteleri İüpler açarak faaliyetini - genişletti. önemli bir yer vermişlerdir. Çocuklar yetine karşı mücadele etmektçdirler. Ş kadar güçtür. -Güç yerleşen fikirler, İerinin, kısa bir Bözle, büyük bir Kü ga a a Di bün de yelaatman el Bu birliğin hem sosyal, hem de siyasi İleride hayat yükünü Üzerlerine ala- / Birçok dinlerin birbirine - karıştıı ; hayatiyetlerini güç kaybederler. tür hareketinin besiği sayılabilir. — O a aa n Kün dt orkesirayı ona bir programı vardır. Nankine'de bu- cak, büyükleri öldükten sonra onlara Çin'de Müsyonerlerin açtıkları Kilise. ! Ana fikirler, —genel - Çumuml) ge EAMATIN dÜnYANINdA Yeni bit Cemiyet İçini 6 kadar ustalıkla İf etti Ki Tundüğüm — canada - Madam Chiang dini takdimelerde - bulunacaklardır. lerde Kendilerini din yoluna — adamış Körlerdir. Onların yerleşmesine, - kök. Eihniyetine göre öyle temdlli bir Ayar- / pujow onu yardımcı gef olarak ya Kal Shek'le bu birliklerden birinin ha Bunun içindir ki buglün bile çamur- kadınlar ve genç kızlar, bugünün ye Jeşmesine en çok yardım eden şey de İANI8 Vardir Ki; bü. büyük devlet kur mina - idi, Ççalıştırdı.. Ve — nihayet ırladığı bir sergiyi — yezmiş ve Çin dan kulübelerinin içini dışını dolduran lunu Şaşırmın, dinsiz — gençler, — yüce | kavram (mefhum) mahiyetinde olma- Mündanlar — arasında — Daylaşdıktan ç e e b alıştirdi. kadınının sosyal sahadaki çalışmaları. Veyahüt zengin evlerin muhteşem bah- varlığa bağlanmakla imanlarının ku Jarı ve bu güretle geniş insan yığınla- sonra bile kendisini kuvvetle hi mektedir. Dünya tarihinin ilk vicdan ttir Richard Strausa 1886 da İtalyaya Richard Strams 'a bİZZAL Şahit olmuştum. gelerinde dadilariyle oynıyan çocuklar vetleneceğine inandırmaya uğraşmak. İ ının dileklerini, düşüncelerini do kax MeKtedir. DUNYA tarihinin ük. Vicdan İ gıdiyor, bu seyahat onda Bir nevi ae bulmuş ve alkışlanımız 'Sergi için yedi Oda hazırlanmıştı. Çin'in en değerli hazineleridir. Kadın. tadıtlar, İ Kltalük teişen mode) Kusaklral. GÇ Blafin pebir deyieti. bur | SİP yamtıyor: Akdeniz ikliminin Wi- “1e13 e Dimedende ymanan — Der Bu odülarda elişleri, Yamak, “çay ör: Jr Mer İürilü fedakârlığa Kalamıak v aü Ka netioesinde 1Ki harta Ka D SEk ha e Balişi adat ke. türü, artık, Üniversel bir kültür olmuş- |Z Tablatın zenginllei karsınında ba- Rosen Kavaller — (Güllü Şövalye) tüleri, kadın, erkek, Çocuk. elbiseleri, onları yetiştifmeye Çalışırlar. Her tey- maya Mecbur öldüğüm | hastananede miş olmak için, söz gelişi, adalet kave ÇTt SAĞ D Verael D KULÜr oinue Üa bir adam oluyor. #trausa'un sanatında yeni bir çığır a. Ayrı bir kısmında ise Kitaplar, bu arı gördüğüm aydın genç doktarlar, f Tamını ele alabiliriz. fik-çağ'ın olduğu. ibi orta üf adnlet, başka baş 'in ve zamanımızın anla- geylerdir. Hat din telâkkilerinin köklerini burada a- ramak Jâzımdır. Aynı yıl içinde Bayreuth'a — gelip Wagner oporalarının temsiilerine işti. rak ediyor. 1887 de, — Münih üçüncü çar, Bu çığıra münekkitler - “Barok” devri adını verdiler, Gerçekten Rosen- Die da körlere mahsus kitaplar vardı. Bun. Jarın çoğu Amerika ve İngitere Hü- kümeti edilmişti. ölmüş olan dullardan ve yetim kizlare Çin dakâr, ciddi ve müşfik hastabakıcılar Çin kadınına karşı duyduğum semps D aa aa Sanmn — zatün ünivereniiniiieine — zazman |T ediyor. 188T de, Sünih üçünen N j | —e ktür semslerine güre bile bakak Xukinoma da Baki Fülaa çidi hayat ve |G n “tüalen Tltayadan . eli pe Si Ka RDaa n ga ton atka Bi öLü a Çocük oruncale Rta Sözleri Nt Shanehtl'de; 'Çin Kadını edaktr İ dir. İşte bu yüzden ana fikirler, kul- İstihsal :“""“’“ '"“"“ ratlara (yani ( eserini çaldırıyor. 1888 de bestelediği tarz, yani 17 nci asır komedi tarzında kaldı. Bana her yaşta çocukların ken- Dr. Mühaddere N, Özerdi: Annelerden, dürüst ilim kadınlarından, | für tarihinin — muhtelif- devirlerinde, beceriklilere) ve kuvvet ile çalışanlara | Dan Juaç Welmar'da ” kendi . idamesl F di oyuncaklarını ne kadar büyük bir e Muhaddere N Öserdim —Ü ininiyetçi mileltvekili kadınlardan 'da: İ #hemmiyetlerine köre ver değletirmek: £öre kurmustur. / Çalışanlar; cemiyet ( Denan çemiyor Daha anire Yarallığı. sayıma #pera SrTkİA Yağtaklarını anlatti. Tlürtük bak v İnsan vatanını terkettiği xa ! ai Bt aüi bürüsa diiç, biraae BARERMĞME hümen Danan bişbltün |" zanav'un hi mansumesinden ünami ç, DSİN Müra Yaralüğı bayıma opera” ŞAT YARLIRARII Kat Binük haşr bere ea indirmek için çok baş: ibire ilk plâna geçer ve bütün zihinleri Mâhrum olanlardır. O zamand İçt- Taldığı Dön Juan, Strausa'un dehâkini 14 ve komünlatlerle yaptıkları harplerde ae ça öti z a bir , ol tutmuş olan Sing-song kiz- | — kitanme n Gevir. öti gikirler mat düvanın Gekirdeği Tudür lala. Bi (di Don Juan, Siraua'un dehâtni Tanlar arasılda halıflatılmanı dazımı. Ve Komünletlerle yaptıkları harpıı Kinca üymet kazanın. Ka bir ol tutmuş olan Singesong K dardır. Komünüt harbinin şiddetlendi. İlae arka plânda Kalır. İicinci plana dü- Problem nami / çözüleblirdi “İsa'nin | Ltn takip vi 8b8 da ai önü MAD LA G ranma sen Hi LAE l İ t ll sner y N aa KS Ha D şen aa fikider maliyetleri ekimin: görcek sahsiyeti akandaki hüceri:| Yakanınz ölüm ve sare Gapinler ŞO İnlilir " Üyatro ” muhartiri “ben dan meydana kelen hu tirlitin heseti | * Rndtdir ei dari çıklığı sağaa, HN Dikler |dan, o devir için ehemmiyetli olmuyabı. Miz çok noksandır. Fakat dört İncil'in / .) Kü genfonik bentesi Eisenach'da- ”M*ON'dan almıştı. / Zaten “ölünceye hi nanındaki - ödevi, : ıuvu Tann bi cesi Mad Chiang Kal smk'y bap- | aa SA Me düa Dekmee lahealr Gee. | Slnd. Dü yaşamalk istiyen ieauin HÜ BUSÜSOK ve yutscaktı — K böm Drmlelak Cevi Gömü | e Nasınn aat Yurmuz ihtiyar anne ve babalarını bu | TT K e G y y T y T T P A e V T lamak garundadır. izmek mümkündür. Sonradan çok e İ “Sü1 savaşın neşidenidir. gü Ömrünla aa yaanaa ae O a da #oayal hizmetler görmek, İstil- nn ine aleştir, kalbi eriter | barların kapatılmamasını İstemişlerai. ÇAza düve, Böz aelişi hir edalet dâr uhaştrlen Tanıı Devleti fikrinin, Ro: | p a , ene Sonra bentelediği / Ti Üi Önrünla gaa Yaanni bi aeiş ya a aa a e eee a. Bilir. Fakat hükümet memleketin çok nazik B e a ea aa / nn ( OOi Gösli ada A a D ae r a aa a n a ae ea Cogmem Aareketiyle başlıyan | y İyi bir eta Sirtina I eyer | BlE cürenla Ha Bür gn VZa söre Ayazlarımazı, tettirlenmesi, Tarkilae sebanile cefildir. eu | AYA tantırı. Gerçekten bu senfeni Almanyada İküdara gectikleri vakıt ÖNÜYON e AaTomasin. Basyan O e İi biraliş öiruna ki eee İ bit gurumaa, Bulunduğunu, her bey- İizah edilmesi lazımdır. İlk bakışta yal: hukuk çerçevenine girebilecek gibi j böyle bir dâva, cemiyetin bü- Kültür kudretini doğrudan doğrü- dile getiren bir davadan başka bir. y okuyunca görürüz ki o devirde vücut- Jik, istihsal hayatından kaçmak hevesi vardır. Bu, Çalışmaya karşı büyük bir sevgisiz. birçok / bakımdan Tanıri evleti'ni kurmak iatiyenlerin idenli- çağdaş musikinin en parlak — şaheser- leri arasında yer almıştır. Ertesi sene Alto 8praeh Zarathustra (Zerdüşt böy 18 Konuştu) çalındı. Bu — eserde Ni- etasehe'nin meşhur kitabından. fiham nun bir yahudi kızı ile evlendiğini öğ senince eserlerinin çalınmasını / yasak ettiler. Harp bittiklen sonra Gar- misch'dekl evine döndü ve orada, dün- yanın her tarafından gelen hayranlık hususta hürmetini sağlamıştır. Bugün kültür bakımından basit bir kadınla en olgun Çin kadını hürriyetlerini tah- dit eden zincirleri koparmış ve bunun dışında kendi yolunu kendi seçmiş bu- iki defa evlenmez. * Bir ev yıkmaktansa, on mü- tiğini unutmuyarak süküt etmilşti. Bu süküt bu kızların daha faydalı bir yol- da çalışmaları için bir ihtardı. İşte caki devirlerde aadece annelik yapan ve kadınlık ödevinin, evin sınır n Don Gülxotte ve - Bin: d Dak'bir Beeaele G0 aa ARASİRL IS Gar de. Poah diyor ki: “Yağtı bir kapı | N, Onu Dan Gülxette, ve Bi YD her laratında Tunüyor. Eeki devirlerin küçük ayak. ları dişna çıkmıyacağına kannat ge. larını mütefekkirde de, artistice de, Gir d, Heldenleben — (Bir kanraman ömrü) Sösterilerini karşıladı h. mahzun çehreli kadını büyük çe | — Ç Yaranın tirmiş olan Çin kadını bugün yine a: Bi Muumüz. höviacıye kadür Geda Yi çah senfoniler takıp eti Richard Sranas'un, Wagmer'i devam İL Mah ü e Yüi voni aavtaen” alan çi a #airde de, halk türkülerinde de ula- Vi Bilirsiniz. Hattâ o kadar ki; cemiyet iniz, içiniz, #onra da ev sahibine lânet Oscar Wilde'ın piyeninden tiham a- ettirdiğini #öyliyenler oldu. İk eser- hirlerde, kasabalarda ve nihayet ken- fakat maviden daha güzeldir. neliğini muhafaza ederek siyaset ve öi di aile yuvasında hür bir hava içinde ilim sahasında, #osyal işlerde ve nihar Bizamı aklanan bir kan suç- - Jarak bestelediği ve 1008 de oynatlığı Jerinde Wagmer'in tesiri belki ürü: Gi N Yuvasında hür bir hava içinde Yet cephede ve cepha gerisinde bütün Haa Krtamd Bti gea a. . YS AUN AYU Söyalanın, zaman İslome op0 KürüküN Karmikkdr A, Ü. Ka Snal Ge şehağfetmiYaDı: YAZRMAKI, İnbaralonuk teniz |Ö KANLADAN Enerlisiyie, kalbiyle, imaniyle çehışarak aa tie olabilr. Osuaalı larihlede ÇA, MMNANDR. G ller ve ai bunun #adece bir Tüsterik mü. termekte Bclkmedi ve b b yet Taa a ça çi ai a Ü ge Masalk görrsen giren tev | ÇCEğRÜle, Kalbiyle, imaniyle calişarak Bunun oldükça bol örnekleri vatır. — Çözmeye çalışır. ZeymDağı'nda ban İkiki,, olduğunu ileri sürdüler. Fakat aarımısın en mümtaz Ve en kavvet” Metilerinin Koluna girmiş / veyahn Salık ağaden sikarı inesllıfa. Tayda Kültür adını verdiğimit yaratıcı İlYan ve daha sonra kendine göre bir |J razlara rağmen her yerde Trağbet lilerinden biridir. K . İ ideoloji hazırlıyan cereyan, — nihayet, Büyük Kostantin zamanında resmi bir din müemsesesi haline gelmiş ve bunun neticeni olarak VT nci yüzyılda eski pa- gan filozoflar devrinden kalı #ikir ve ruh fanliyetinin bu ana dâva- Jarla çok gıkı bir münasebeti / vardır. Çünkü; Kültür, düşünen, duyan, belli Başlı hayat değerleri ile örgülenen ce- İrade her gü çlüğü yener GENÇ KIZ VE BAŞKALARI ve lur. — Onun a meşbür “0l boşu koşmuşu lan taşmış ci içeride, Büne İçin'dir ah hayat üü vandır KiÇ AtIna Üniveraileni kapatılaraik yerine Vei yine Yeüşemeim. Çöml'na Sömeş . sen gnmr <Di el da lire Torenilerinkdaden ayrıdık, Baki Zilas da/ TLİYEĞEN Mörle Cattiho medress L yapraklar sürmeğe başladı, birkaç Yü frank feda edemes misi- Ca taş yerinden göyle bir kımıldıyor. Yulalıca Muztan, Yeni aiantenn Tnt ha Balmiğlr saba l T I G başka türlü değildi. Fakat zaman tek ÖCUDURUn. Ö Küi geçen medrese İkin Gedi, Yakında tirtılar — karaagacın niz? ancak, Ama yine de ev tamamlana: İhini iki dakika evve — biirseydi. bu değli; ” John Payne'e bengiyor. . Ama YA e aa yellerini Klrbirine o xa Yüzünden mk sık gazetelerde anılmış- | YAPraklarına Ürüşecek ve bunları yok — Çok ağacım var, dedi, işçilerse cak ve çocuklar merdivenlerinde ko- | vapuru kaçırmazdım. Denizyollarının bunlara güven olmaz canım.. Biraz aa ni Ve kayaastımış. tir. Fakat kültür tarininin garip bir | d*cek. Ağac Adeta ciğerlerinden mah: azdır. Hem yüksek dallara 'nami yer şuşacaklar, Bir. Kün on beş santimetre |da muntazam Çalışan yalnız — Köprü yüz versen, hemen yanaşır; ya 5 yerl Cilvealdir kiş aşağı yukarı 1000 yıllık |Fum külmiş Kibi olacak, Havasızlıktan tişebilirler? Bu İşi yapabilecek, mem- kalınlığında bir çelik duvarı delmek | Vapurları mı kaldı? — Bunlar da âra best mealek Sahibi; ya Üniveralte tır ki, kazşılıklı tesirlerin nereden baş- &n Jadığını ve nerede bittiğini kestirmek bir unutulmadan sonra eski klâsik kül- tür dünyası ruhlarda ve fikirlerde yeni mek için yeni yapraklar ikinci bir bahar yaşadığını göreceksi. #Ürüp Jekette yalnız İKİ kişi var için elinde bir matkapla işe bi #ira bir İki dakika gecikse ne olur?.. Şillik Nürten.., Aklınca beni kukan: ginif te ybeni; ya tüccar; ya müteah hit olduklarından dem vururlar... Hal kolay bir iş değildir. Yalnız şunu söy- niz ama bu güyretler onü tüketecek. aa İRL Kişi 68 mi? Onlar yüksek bir ameleye hayran olmuştum. dıracal ayağı yorulmuşum, e buki bacaklarından tutuş Bsaat si Haa Gana Ş SÜa a ran Gr d a a d ç lll Rotlar|Nhayet GÜMÜRÜĞ yaların “Ürinde ONYN egti lurkan, dah 'a Bo çaarak li çetinayordu; ince çelik | G8cAk - Basi yorümunum. “Bek Buki bacaklarımdan tütup ü meğe ai Bardan Te ZST Kü Gate Na İiaam TaLmlinmiş. . Saka Gi T |aT taze yaprak ” Veremiyecek ve ÇETİRİ olanlar merüien Ökulamırlar, kaymıkları kar git uçuşuonau. B | Me slonmnun kanapeleri hincahne, Koleasn ceplerinden yarım e Güşmez. 'nezar tarafından tahribi ve Kudüslü. İlaşmış, Lâtinleşmiş, —daha açıl kuryacak, Bücün Ağaçlarınısı | kurtaramatsanız adamın cüreti beni — düygülandırdı. | Dinlehmek için ilpecek ver yok.. Ba, ÜÜÜ İUTURüNü İllei VENan gee H ayder Bi ifi DAĞ bi gutamyaz Bahçesinde / dolağirken, ağaçları BÜ İKİ ÜÇ tanebini kurtarırsınız, 6 dn Bundan n gene evveldi. O deliği ve | Kalim v bacak bacak Üserine mümüi/ ÇEÜİKlerini önlatiyor. 19 yok. Büre. Z v e getinde — dolaşırken, / akaçları B" İKi c Sözlerimin içine bakan gaç - talaba ÜLER B a M —a ci a gaha bakalarımı delmir oldutuna hi | Kanbr. münşerete “ayup. “yerini bana Hü “Kisa Stek, piyamadan aa se” Bilik gok uzun yıllarca Babi'de yaşa- kü; İmsan cemiyeti boğüuna değiğen ve | yardu. Bana asırlık karaagaçları gös- — Göze alamam, dedi. Ne yapaca- şüphe etmeyin. Bizzat şu tırtıllardan | verecek mi? — Geç efendim gi Ne: :::_lf'q::*!_a:ı:mk ""':"'m ’:;':""u Tt olnalde di zamakıar BK KM gol bi Mayat Salemidi Pa İ Griyer v yakinde kurürkenldarını ( Bllyorum, nnn ti çi et l Koca encm yanıda bi e|T Ş aNGT ” Bi ae ÇA adai aklarl di “arıma ga olduğu gibi, geleneklerini yeni mu- nun yanında öyle ehemmiyetli bir hâdi- haber veriyordu. “Mücadele etmeli, de- Zümle görmemek için bir müddet bu- tılın JAfı mi olur? Ama o küçücük diş- | ge arpa unu karışmadan evveldi yave . ııulrıııey'ıumıuı a “’m n Hlle göre ayarlamışsa da buna kar- se vardır ki; bizi çok düşündürecek bir /dim. Bu küçütük tırtı âciz bir mah. radan ” Uzaklaşacağını. Temelerle bütün bir orman yok olup | Tumu. Çarasiz gesinecekiz... Her aa. JA iwtifedeyi bilen Don Juan sana, gilik olmak Üzere millt benliğini daha değer taşımaktadır: Tarih-ötesinin ve | lüktur. Bir tanesini öldüren yüz tane- — Ah gü mühayyele küvveti, de- Eider. Küçük gayretlerin göreceği işe | Hiye birisiyle göğüs göğüse gelmeden — HANAM #Ütün gibi" dedi; sen de jddetle duymak imnkânlarını bulmuş- tarih-berisinin çeşit çeşit — mühitlerde | sini, bin tanesin! de öldürebilir. dim. Daha mücadeleye — başlamadan İman etmeli ve böceğe karşı bir böcek | Yürüyemiyorsun ki. — Bütün millet is- inandın. Teşhir ediyorsun. — Hakikati İtur. Ön-Asya'da doğan bu kudretli mil- doğan kültürleri, artık kendi ırmak — Bin tırtıldan ne çıkar? dedi. yenildiniz. işte. Ellerinizden ıı'ımı öte- Sabriyle mücadele etmeli. Bu ağaçları | Keleye dökümüş sankı.. — Kadınların V söyliyeyim kızım: “Beş nümara Bd Za bi Sazlnler'ia d Un bar n " aN gel Aülyonlarla van, Ha eüeünmemek Ga- Gi Süşünmeyin. DORyAnI Asamatiş” dlken cdam öti Ka b Sekiligine dlrecük yak dağramu.. Av ŞŞ kumi (ç mazen aldıklan sonra b Heslölmler'de de. Umumt bir terkibi ” Haline ” gelmiştir |X0 man hanımcığım, kocanın koluna e İlmba bi Yam etmiş ve oran kültürünün baska Çağdas insan, onun için bütün tema: |* Vt lalaşanın Aetal mükayseye kalkığe- na getirmemietir. Biz de onun gibl. a İbiçim aai öyle.. Adamı ada doğ T aanaür” Ü yan ka | İkültürlerle muhtevasını — büsbütün de- yülleri ve değer ölçüleriyle dünya kül- ÇŞ ama, dedim, paranız var. cak olursak hiçbir iş göremeyiz. Onun yaklarınızın ucundan daha — İlerisini İru — kamburlaştırmışdın. — Hakiın da Pa e ee oe ada İiküreenk derekde kaynanmamını ön- İürünün Gocufudur. Ve İşle eene onun | Parayla çi Valebilramiz. " On. gün için ive Koyulman ve yabtiı ll dürün- Güşünmeden harakate gecin, ağadlanı ar hei b sananda Kcarı Sulmak ae CC| leyle Yapatırda Yanış, Banişür. için, GAğInIn hayat Gkvaları, ayni a içinde on çi binlerte ırti öldürebir meli. u Güleme bakıı Haa çainmeden hare G elinde. Sutmak da se 'Tulea BERRÜE Dinğa DA Dü Baki-Enlas'ta, tarihin bu bölümüne manda, kenalsinin hayat davalandir. İ lir. Bu gütei agaçları kürtârmak İçin he kadar takaee çanını Manivelânnı ALAİN İ Btüzunun yakasının dir usü mantoni İaRina bakkllra Y nn Sraz — Ktf — kolyenin kirli boynunda “aahteğim” dir — — ve bağırdığının “hiç farkında değiinin | Faydalı keşifler | — - - eli Mi ea aana | | . . Tağmur havada beyaz Kışın da taze yumurta Yazan: İ Dev anası vücüdüne w bulabileceğiz t Pr: I Y sSIZ : dö yalme, Türürlen kületumn çın. gi Pat Frank | Yaşar Nabi gileri belli oluyor. Hele o kulağındaki L ha öi eee Baklava baklaya küpeler. Biz burnun” B ai y v n ü Te G halkası ekalk. Onu da ilâve #t yü: İcak bahara doğru bol yumurta ver. iye başlarlar. Holandalılar bu ta- Jat kanununu bozmiya ve çok basit jbir tedbirle yumurtlama devresini « İkene almıya muvaffak olmuşlardır. — İyi ama ben kendimle meşgul olunmasını istemiyorum. Sadece beni Marry Ellen ve yavrumla yalnız birakmalarını istiyorum. Phelpa - Smyth, Homier'in çökmüş omuzuna elini koydu: — Üzülmeyin, yavrum, unutmayın ki milletin hayrı böy. — Dahası var. Köngre ile Tilerarası komisyonunda da Ahtilâr çıktı. Adam hakkında karar vermenin hangisine ait olduğunu münakaşa ediyorlar. Durun, daha bitmedi. çünkü Çok mühim bir gurup da Adam Mmeselesinin milli olmaktan "larla dolmasını gerçekten tasavvur edebilir. misiniz? dedim. — Bütün dünyanın Homer Adam gibi kızıl 8i Marla: — Sizi görmeye gelişimin sebebi bu mesele değildir, dedi. Zünü alyaha boya Tarzan filimlerinde vahşilerin relsi rolüne çıkart haspayı. tt Vapura daha on beş dakika var. Saatin yelkovanla akrebi muhakkak bulundukları yere yapıştılar. İki züp- Alınan tedbir çok basittir. Kümes- ziyade milletlerarası bir mesele olduğunu, bu itibarla Bir- Sizlere bizzat Hemer Adam'dan bahsetmiye geldik. De Simardı. Her önlerinden / geçişte B ea ee eaie tane | | ee s srana e Büeinün bir kere, Si e elomi Yombaı — leşeilş Mlletlürtü medeleye el koyması icabettiğini “lddia — —- Ne oikyort dedime Marey Eilen'den USUMAŞANA samA İ İN çerlr gülürürecler. Büdn öile darda, mevsimin yaz veya bahar z | | — Eİbİ bir sırsınız. ediyorlar TP golmiya Mi başladı. yoksa ileri giderseniz, ben ağmınızın payını 'habi ortadan kalkıyor ve en karan. Hem karınızla çocuğunuza Jâzım — geldiği müddetçe her — İşin içinde o da var, dedi Marla. Bu macera ona ağır | | veririm. — Bakin / bakalım — bildiğiniz S YŞ Z aT aa aa T ea AAA c — a d ee F ee S A | O yandımanı yüzde 40 arttırlabiliyor. | | — #imülden verilai. bir fırtına ederken, tam Sirasında tutulduğum bir nezle yü, | BİF baskı altına da kondu. Vay vayı. / Tombul teyzenin akra- B dürük. Simç vema Homer hayli enerjik bir tavırla atıldı: v ifum bir. nenla yü. bası misin elelm? / Hep pahali ku: — Ben Marry Ellen'le küçükten ayrılmıyacağım, ayrılmıyacağım. — Derhal ayrılmak mecburiyetinde değilsiniz. Müzakere. n birkaç Saat evvel — verilmektedir. hayır, (Eter gündüzü —uzatmak isteniyorsa, Zünden evden çıkmamış, havanın değişmesini bekliyordum. Telefonu açtım, Altıncı cadde ile On altıncı sokak arasın. daki köşede bulünan tütüncü Sam'ı aradım. “Thompson haykırdı: — Ah o Phelpa-Smyth! Doğu sav Adam'a yaptığı ilk gey, kendisini ağlı Ha komutanlığının rla delik deşik edip maşlara bürünmüşsün. Zengin karım olduğun belli. On paralık zevkin yok. ıkın tedricen söndürülmesi — ve 1 K k a dölabi haline getirmek oldu. Ne kadar apı vame | | AYakkabın asortini bozuyor. — Eibise- İlavi satak aydınlığı. yaratılmanı icap | | — İer baslamadan önce Washington'a gitmenize inüyaç vole krin, abüin — 0E Banera, bir tana, ee hoab bulü oli | NTYRE en GONUN ÖNDE getutbnln lli ÜNU SĞĞİNA, G a. V ON URRĞNMNĞNN UUU İetmektedir. SAksi takdirde tavuklar —Ne müzakereleri? S < Başelür ll bi Te nlrar l el aa VEL Si SAT B Ce binlik banknotia — kaplasaydın l üaü tünekleri Daliman. — Köngrenin müzakereleri, sizin hakkınızda, Bt aa a aei 5a T Goi e Hai y a G sana en Uygun, en yakışan / kiyafeti el Homer, gaşkın ve çaresiz bir hal almıştı. ettik. 'Sonra ilâve etti: Marla: aü GSN BARLÜR . gaal — Anlıyorum, diye mırıldandı, anlıyorüm. K SAhi Bay Smyth, Bay Adam hakkında neden karar / — Bütün bunlar lüzümlüydü, dedi. Bugünkü şartlar içie — İ Miecila Binamının Te ni TAhatÇa ba, Köpek balıklarına karşı Albay verilmiyor ? de her şey bir adamın #ihhatine bağlıdır. aü M AĞa Gözkee Büeh “koku” — Bu sizin için bir fırsattır, dedi. Evveli sizi de hağine — — Ne karar versinler? — İyi ama bu işin benimle alakasını anlıyamıyorum, de- | | ganA Silir. aasah / para., — Allan Altnlariyle beraber Fort Knox'a - koymayı / düşünmüşlerdi. — — Karım u mesele hakkında — başımın etini” yiyor. İile — dim bende olâa da seyretseniz Birsen Ken: eoku Aryabilme kabilyeti çok yük-| | “—Fakat Körgeneral bunun mıhhatinize dokunacağını — söyledi. — S.D. olsun diyor. 8. D, Bun'i dölleme (telkih) 'nin halk ara — TTnompson: Te 'gek olan mahdut bazı insanlar itriyat | | Sizi gahsen gördükten sonra haklı olduğunu daha iyi anla: sında kısaltılmış şekliyi. — Adam'la gevezelik ettim, dedi. Sizden hoşlanıyor, size dinigörmez'deki yaşamayı; Mütevazı bütçeme rağmen şurada en İşte bu mütehasaıs, “burunlar” harb göre Tarrytown'daki meslek — dığı faaliyetimin sona erdiği- — çocuk İsterim diye tutturdu. edeceğiz. dürüyor, anlamıyorum. — Bana doğrü faran bir koku keşfine muvaftak ol-| | — olaukumu 'da have ettim tt Taompeoa'la İçer gi tek Dabasına mürebbi mi tayin edeceksiniz? eee ğği rme layee . el Jara KARII. değil, — Köpek balıklarına| Ü — Tereytowm'da hadisenin kendisiyle mepul olürken yin — Ha dünyayı sarmış olan meçhul yunların sebebiyet Yerdiği Bar İ T ea ldnm Yüzüm düde- kudan sürmüstür. — Okyanuslar Üze-| | — hakkında giddetli bir mücadele başladı 8. D. lehindedirler, imedikçe Kabahatlı şuaa karşı nasıl çare bulünabilirdi. ? Bir karış sarkmış: yeşil yeşil dalgı rinde uçan tayyarelerin kauçuk sar sahip olmak mi? O da, ne demek, öyle? Marla, şakacı bir. tavırla, başını kaldırdı, hafif Si ci vi lek, öyle arla, gakacı bir. tavırla, başını kaldırdı, hafifçe yana — Sonra tecrübe sahası bulunmadıkça dişi hücrelere dokunma- | (lanıyor. Acaba Kimse farkına. vesa gelları da aynı kokuyla teçhiz. edii. — Ne olacak bu iki teşekkll de doğumların nisbetini art- — Iğdi ve akıllı aiyah gözleriyie bana. baktı. dan yalnız erkek hücreleri tahrip eden şua ötekilerden na- || İmıt Eyvah herkes bana bakiyor. tırmak için Adam'dan faydalanmak arzusunda, Çeşit çeşit €vvel köpek balıkları, çok defa kau-| | — profeler örtaya atildı gok sandalları deler ve zavallı kurbar - Devlet adamlarımıza izah ettim ki 8. D, belki de in- sanlık İçin yegâne kurtuluş yoludur. Bun't dölleme hiç de- Si ayır edilebilirdi? Bay Adam'dan - başka olacak kimse var miydi? tecerübe zemini Üstelik gülüyorlar. nasebetsizlik haa, Amma da mü- Tanımadıkları in- Kilse gelecek nenle bir miktar erkek temin edecektir (Dovamı var) | İsanlarla niye alâkadar olurlar bilmenı darını diri diri yerlerdi. v ü - İkit, Kayakan Taşlıran ÇA 7 gera ea — suyur