pe * b Ölüs Sn O AR > Mac Namara Gizli bazı telsiz 1 Polis Romanı lan imac Smith Bölem sayısı:27 İk hanim bsediyiiiin N sakçı İ al si örerek iy- | icab eden malümatı “vermek” zzahatımda dev. im; tedirler. — Bill am wel | (o Federal (o polis ajanlarının rosley Grinow' un bi yardımıyla bu gi dar çok bağ . Henü sarayını yapmağ cere- memiştir. Fakat Gresleyle Gri- mov sonrad: gö: dır, arb sonrasının di i misiniz? Şu m ne çeşid adamlar kullamı u emini İsli adama dik- E — 2 e e isi ar İZ na in bal mı? Şu Mac Namaraya oltaya düşecek adam aim gös- e. erik verdim. Mac Namara ben ne aa Tütfen işa eder misiniz? o zaman suallerinize daha iyi cevab ve- rebileceğim. € Glone, sorumun bi- 2 ri e nü ben de Fakat Bristow balda keli ri en er gördüğümde rl. ker on meşe imei şüp- Bu si heyi dağıtmışi cevap verdim : — M. Bristowun sözüne iti- it Glrlkileeğiniz kaniim. Bu sırada salona gi Samimiyetle hafızlık etmek atesin bik mem kimden almı n Wade- salo; serik işer kahve barldliğnez gördüm. O bize Basin ie ; — in yerinizde olsam M. e ariel yazar p:o' jemi anlatır ve bir randevu is- terdim. — İstasyadül hazırdır ve iş- liyor. — Şüphe etmiyorum. Mac Namara ansızın mevzuu değiştirerek şunu söyledi: — Sırası gi laz size v pa da ların Mac Gloni emi a çok garib bir ipli Saat beşi le n gizli istasyonlar mevcut olduğunu ali bii İrsiniz. e hassa Kanada rında gizli i i alimlar lala fazladır! ac Namara bir sigara yak- yen için durdu. Bu ilk sözle- in tesirini üzerimde anlamal e gibi bakıyordu. Yahud da benden bir tefsir bekliyordu: — Kanada sınırlarında alkol kaçakçılığı yapıldığını işittim. irşey duymadım. olaylıkla are a ki, larla herçeşid kaçak- çılığ kolaylaştı, ll bu gizli istasyonlardır. Barala, Nev yorkda ila gibi kara sınır- İarında da bu istasyonlar ka- >. m gayrimeşru istas- el yon istasyonu ile cılıkt bulunmak ve onu ele geçirin: ceye 1-100 tecrübe yapmak (lâzımdır. ira bu a 100 vatlık Sin 'ar kullanıyorlar. Onları iş başında ürmü meşhud halinde yaka- lamadıkça tevkife imkân yok- tur. un buna müsaid değildir. — Şu hâlde dün akşam bu kısa dalgaları mı Slayerzem? — Evet, ak: dün beşte bununla meşguldüm. im esrarengiz bir istasyonla kar- Zira orada kullanılan dil, hiç de bilinmiyen bir dildi. ederal ajanları muhtelif on iki millete mesub tercümanlar ge- ire — bunlardan hiç onda söylen. nen li- an: da anlaşılmaz “ir an la in mynlarda Lee Mod 50.75 75m > dalça izne li ii Kay e Na- iğ ma ia ee öyle, yen kimdi? Duyduğunuz ses Binin yeniyi Bunu söyleyiniz? cevap veriniz? Bağa ses kin sesi ei — Sualiniz pek tuhaf.. Bu- nu nere e bileyim. Sakın be- nım ln ri Lİ SR Gloni sesiniz e değil Men Dösrür iz ğer para serenadı şar- mai söyleyen Helen Demar ise bu istasyon muhakkak öbür dünyada olacak. — Fakat £ bizzat Helen De- marın söylediğini ii ki: yorum, Onun tarafından dol da e ge ktı bu. mar bu aki ıyı venin ck bir hafta ön- ce öğr ee ii yapmak için ne Zan zaman lâzım? e muhakkak Vi alelâde bir plak üzerinden Helen Demarın zi geliyordu. Bundan sonrada iraz sarhoştu — Sonu Var— X iü £ l | i pi ei YEM ASIR — ERE İnsan ruhu ve insan şuuru üzerinde tetkikler Freud tahteşşuur âlemine nasıl girebileceğini araştırırken rüya mevzuuna takıldı Bu rüya mevzuu bir hârika oldu —2 üzerinde yapılan ta- mağ li artık insan ruhunu aydınlatacak malümatın doğ- masına imk m kafalarda Odoğmuş O bulunu- Fakat yeni bir yol nasıl tu- tulacaktı ve bik olabilirdi? Bunu ii imkân yoktu. 1882 ninde erman bir kitab ilim düny. bi ba gibi patladı. kitabın asitli tesir iki sebepten doğuyordu. Evvel kitabta yazılan ği v bın uğraştığı me muasır ç ssiyetin reddettiği bir evzu Saniyen: Kitabı yazan müel- lif, dimağ üzerindeki taharri- yatta dünyanın en yüksek damı idi. Bu eser hem derin bir hay- ret hem de büyük bir hiddet uyandırmıştı. Kitabın müellifi olan EM ka: arko münal dâhi idi. Kitabın ismi ve mev- zuu da “Kurtarıcı iman,, ismini taşıyordı Bi lu, ütün bu hiddet kn i VE aril de. ee na darül- unda ke ve Meynert tabelalarda dimağ tahar- düny: yi aya nam vermişti e Freud bu tabarriyatı ya- e anların arasında idi. Viyana yahat © beş bütün siya derici rud, konun servisine girir re bütün felekki ve ye zaviyelerinin an den sarsıldığını hisset Berlinde, ane iteriye tutulmuş hastaların m m kre saire gibi arko bütün bu fele eri i, SİZİ elik kürkler, terek Ri Sl :o, göstermiş oluyordu ki ütün bu maddi hâdiseler, has- n rubuna fi 'arkında olmadan emirleri ilga / edilebili- yorlar: ölküNde baştilardz görm luğumuz bu arızalarm e farid olmadan taşıdıkları fi- irlerin mahsulü idi. Halbuki fikirler bir şekil olma: Mei için, ne âdi gözün bakmasile, ne de ilyoeköl Lulmisasiler gö- rüle e bulunacak şe; eğildi. Halbuki hastalı, ZAN: Dr. MUALLIM ABDI MUHTAR YAZ ğın sebebleri bunlardı. bir darbede şu neticeye var- 1: Artık izahı mikroskob Itında bulunmıya çalışılan hâ- diselerin, gizli sebeblerini baş: ki ari lâzımgel- reui edüklerini İzak ettiği za ayret m istikbalin dâ- büyük tarihde yer alan bilen lediği za rn İs- tihfaf Ülkede zarelzzrela gör Hai vabı verdi: Bitir! or kahalarınız, Fransada gördük- lerimi reddettirecek kuvvetten mahrumdurlar. ,, e o günden itibaren terket- tiği tıp cemiyetine bir daha lr hayatında ayak bas- e rtık tamamen yalnız herkes tarafından “kendi k: birşey de söylemiyordu. Esası Sair bir noktaya geli- or gibi olurken bahsi yine ağlriyard Uzun zamandan beri gördüğüm mila indi bir sır sakladığını ni ezin esim ni ondan almak için benin manyatizma yaptım anyatizma esnasında . Bu kız babası- Sakal ona kamal etmiş. O esnada babası iğ va rn kat azizim bundan sonra ne oldu bilir misin? ia tamamiyle Mya Mi liğı vicdanın ve şuurun reddet- tiği ve boğduğu bir hissin gö inkaeeilisi sonra vukubul 3 5 ştur. Kızın hastalığı hapsedilen ve bos kini Msn za Kânunuevvel 1935 — Trakya kn — evvel Sall bal ayi görüş- melerine devam etmektedir. Bu arada sağlık yali nile göç- men işleri hakkında temaslar- da bulunduğu buraya gelen duyumlardan in peri Yine duyduğ! e di- ğer apk ağlre da oldu; enepektörlüği da a ir ekonomi avirinin bu- lundurulması m müddetçe devam et Kızın a tmiştir. Va yabancı bir yoldan ifadesi olu- yordu. Bu göri ; Birdenbire ma- razi bir siri ifade mahiye- tini almış oluyoi B bestçe ifşa edilmesi, yani ha- pis vaziyetinden kurtulması, ihtibasın ifadesinden başka bir aj Artık isteriklerde maraz ve âraz, mi op nda âfeti araştırılan omahiyetinden köp- bir vaziyete işti, Tıp âleminde tetkikata yep- yeni bir istikamet veren bu hâdise hesaba sığmıyacak ka- dar engin ve derin bir yenilik oluyordu. ran apışıp kaldığımız âraz az karşısında idrâki aydan yenibir o çığır bu lunmuştu. Fakat bu vak'anın doğu, duğu bu harikulâde yeni ufuk- lar bı da kalmadı. Freud bir şeye içeri etmişti, Bu le > anık iken sik askim asla yener Mes mek şuu- runda bu aşka dair hatıra na- EE 'akat manyati; F esnasın. e bu şehveti ezine yaşıyordı o halde insan ruhunda şu- ur ve vicdandan daha başka bizim farkında olmadığımız ve haberi ar olmadığımız bir var- ERE? varlığı u hisler, orada aş ge le Ve içimizde varlığından ha ri rdar olmadığımız bu teş- gbkllekii MEYE bizim in Leilni ızda yaptığımız şeyleri, rada bizden gizli olarak ya- şayan hisler yaptırıyorlardı, Demek insanda bem bir tah- teşşuur var lisa, de bu eli şuur eketsiz ve faaliyetsi: bir âlem değil bilakis, bütün faaliyetlerimizi sevk ve idare eden bir âlem oluyor de- mekti. * O halde bu âleme nüfuz et menin yolunu bulabildiğimiz gün, bütün varlığımızı dolduran hayat badiselerimizin hazırlan- dığı bir iç kâinatını açmış ola- reud otuz sene bu âleme nereden girilebileceğini aradı. Tarih sırasile şu hadiseler ona omızdan kaçan ela ve mana- sız sözlere tul siz söz an iz: Aşkıler | geldi | diyecekken aciler geldi diye yaptığınız yanlışlığa (tutundu. Şuurunuz kı bey diyecekken, ağızdan kaçaı bu lim nin tabteşşuurdan geldiğini keşfetti. Böyle: anlış mana- mini açacak v. si kiyananizn bala ie bir me miyet el iz laf dakika ele geçen ve kolay ei - lunan bir ip ucu değildi. Freud d 1, Şam; hiyero; lif yazılarını Teşteikten sonra ısır tarihi erdelerden ri ve bae bir Mısir tarihini m lisa, diğeri ie insanın kendi içinde Şuurun diline tamamen yabancı ve bildiğimiz sarf ve nahve sla (o iltifat (o etmiy. ve bizim (anladığım mantığa asla miyen ve hi iftikar eti a zevahirinde mantıksızlık ve heze yandan öri ve mantıktan bir milyon kat kuvvetli ve doğru bir lisan bulunduğu keş- edilmiş oldu. Geek namus ve ha; aysiyetimizin e gerek izzeti bi fakat rüya gören adamın şuürü bunları anlamazken, rüya gören