— 125 — kardeşim! Evet | d Ah k yaralı. Karl Ragastan Beni i. Görüyorsun n rimizi altü: bi aybolmanın beki m ne- — Monteforteden geliyorum. — Monteforteden mi?Orada ne yaptın ? 0 kadar büyük işler yar un? vet! Eğer ister isen Ra- iğ bizim elimiz fırlayıp kalkm: yaralarının acıları onu yerinden in tmas Si Aklı başıma ge- ni getireme, eğe ekeceğim. Intikamım iniş olaca — Senin Buzla bir düşüncen — Ne di iğini an- ji. Evet kont Almanın kızı benim olmu yle ise acele etmek lâ- zım. Gi ila — Hay Buraya ei üzmeğe, ıstırap kmaktan vazgeçer gibi görünmek lâzımdır. İki e başbaşa Mi bazı şe; er konuştular. Gi alir e T zaman Eb yayılan şu Sezar Bi ray b bir mü- kâleme heyeti göni bazı teklifler i tan gündüzkü törenin heyecanı altında akşamı zor etmişti. Kendisine. ii de- m düşündük. parkın parmak do ruj k Gi ime alınca pa armaklıktan atlıyarak Beatrisin yanina gitti. O orada bekliyordu. Şöralyeyi görünce rimverin yüzü güldü. Birbir- leri için çarpan iki kalbin he: yecanına ölçü yoktur, görüştü- ei görüştüler ve vedalaşarak yrıldılar. pirinci ağır ağır saraya loğru yöneldi. o Ragastan da gin onun Z -asına dike- rek içini çekti. Bir kaç dakika bel gir yn ai İda- maklığa doğru bali “ Poti ğa -aklaştığı zaman bir ayak se- sinin geldiğini duydu. Ragas- tanı takip eden m kendi- sini kem rdu. Bir kaç sa- içinde karşı ekişiyin gel- diler, e beyninin döndü- iii le e İni sözlerini mı- kollarını göğsü Nİ prens il ateş saçan Üz kavuşturmuş gözlerini şövalyeye dikmişti. gastan onun ei vaziyetin- vo ni herşeyi görüp öğ- anladı, Korkusu ken- in değil Primveri sapi şim va- ri istedi. Ihtiyar sözünü İebil — Hi çbirşey söyleme; eğe lü- Şi anı elden bıral bir rezalete yol açmamak ve adıma sürülecek lekeden kaç- mak içindir. Sizi bir köpek gibi öldürmediğim ii e Tanrıya ni Er Sizi evimde bek- liyo: — Göka a Prens, gelirim. inanıyor. Eğer a az ai ve namusu- uz varsa gelirsiniz. — Ge Son cevabını veren Şövalye prensi selâmladı,ve aşarak dair. parmaklığı şaral esine döndü. Tel başını ica ne korkunç bir evkide kaldığını düşündü. Bu felâketten kurtulmak için çıkar bir yol e Ek Prens Manfredi ile vuruş! ul e anfi tik bie yal bein ge onu öldürmek rtık Bi eatristen lek ağir ek değil m halde ne yapmalı idi ? İY api. lacak bir şey vardı. Prens Manfredi Kayaya öldürmek- te çok haklı olacaktı, Halbuki © yaşamak Srs Geceyi çok üzüntülü geçirdi. Bir çok anlaşma ai kafasında bareme sğr ise de hepsinden de ürktü di. Hiçbir şeye ar tanyeri ağar- b zen önce olup ME vi ber vermeği uygun buldu. Sonu Var — Zabıta Haberleri: Kavalalı Babrinin ye yanına yal ve yan kesicilik suretile parasını çalmak istiyen Meh- met tuti tur, izoğlu bay Remzi ile Alioğlu Ismail Hakkı ara- sında müşteri yüzünden kavga çıkmış, Remzi çal ail Hakkıyı sol ayağ vray ee aa Doktorlar “Aşk, deliliktir derler Edipler, şâirler, aşkı sosyetenin küçük bir Oyunu gibi halle çalışmışlardır şkı tam orların aşka bir hasta- li yö ile bakm aları şaşıla- bunun birincisi ve en “hafifi deliliktir. Fakat “Bu şuur bozukluğu, bir ekme arzeder. Seven adamı, âşık” öevdıği “varlığa, bütün dikkatini vermiştir. dir. Buna aşk deniyor. “Aşk iki (egoisma) sı- i fantezinin eğ iki rme: zi hodbinliği dır, delesidir. Aş (beşerenin) temasıdır. ilâh. a Bu tariflerin en a hayatiğ ve olan tarafı unutulmuştur. Zira edebiyatta çok kullamlan bir anlatıma gö- re “Aşk ölüm kadar kuvvetli- dir. Die bazı mütefekkirler or- ganik olm h yi aşk bundan başk birşey de- Şurası muhakkak ki bu sa- tırlar manayı, ideyi ortaya rare uzaktır. : Halbuki aşk inhisar ifade eden ve mut- şekli ile bütün dimağı, fikri işgal eden bir e top- oklar buna Mono r M ne derler. Dimağ tek bir ide ile bir delilikle; tutulmuştur. Buna daba iyi bir tarifle “ bi- Ea zim o nasıl ve nicin sevildiğini bil En karışık dava işte en v ava... Bir kaç kelime ile hiç de halledi- den baş kasını kaydetmeğe imkân yok- tur. Aşi jk alelâde bir hâdise İK ba lale pi Yukarı len tarif- r bu davanın Kk sun'i bir ei anlatılanıdır. k nedir? Bu e ilkönce akıl has- talıkları müthassıslarına mı sor- malıyız? "Biz aşkı “bir sayanlar görüşlerine iştirâk miyoruz. kai içimizde bale if fade ed ve bölek mânâsile âşıklar tarif” edebilir mi? büyük bi belirir. bu dav: mal olan akeğ Taki aie ılar için, “ero tomanie,, olur. Erotomanie ha- kiki veya ha ak olan birşey için çok şiddetli ve inhisar ifade “en bir aşi yi Eroto- için herşeyi imha ir ve feda eder. Ailesinden, dostları Mi ka- saklamağı çalışır. İşte “aşık, dediğiniz bir Erotomanın portresi... Akıl ve ruhiyat — yese bir ye 3 karakterize edilen bir cinsi yecar - anlatmalıdı. ,, Fizelik birli ikte ei kabul edebiliriz. ki muhayyele “ çılgının yi dır, . Bununla b et ve muhbayyele ( sexualite - imagination ) birbirlerinden ay- rılmaz iki unsurdur. Bunların mütalaası aşk dâvasının teme- lini teşkil eder. Tablat meselesi ratların o kadar çok eğen tabiğat meselesi ugünkü tıpta da yer almıştır, 'Vaktile demevi, ki lenfa- ; kim galel çar; serveti ve sosyal rahatlık- | tik, asabi olarak sınıflara ay- | edecek? Cinsiyetmi, dineğimil lari ihmal eder; en fevkalâde ve tabiğatlar bugün içsel i Çok defalar zekâvet cinsiyet& olan, üç, en garip, ei guddelerine göre aynl- | mağlüp olur. cıklı sayılan şeyleri yapmağa Si yle, hea Aşk eliniz bir şeydir. O" m « Erotomanın şuu- | saires'ler gibi... Yani hypo ve | nün iyzahını vermek ancak “gi runda hiç bir bozukluk alâme- | hyper sekle ni ala | şıklara düşer. Aşkın ne oldu" ti yoktur, r şeyi gayet iyi | vardır. Bir anizmanın. sek- | Şunu mk ve duymak on” muhakeme eder. Fakat baht- | süelitesi, ikm him ii lara sızdır; isteklerini, en co; diğerile olan münasebeti A. ER ği rün, dimağı Burada teferruata gir- meksizin ii Kü şekil a kılları, dişleri, saçları teş- önce ddevi, nedci ve höc- azibeyi yaratan es- irarengiz eba lerle hâlâ nüfuz Zedilmemiş ; şk le tenasült bir da: iwa da değildir. Diğer bir unsu- ında "bur e rolü edir, Hysterikler üzerinde yapıl # ii etkik bu noktayı biraz li Zira histeri! e esk Ve olanlardır. Dili mnu” Üniyet A bozuklaklari ez zel n oi dönelim!” Bu zu müti sonra gö” n rülüyor ki cinsi $ (öce) unsur d yanında dimaği bir unsur da” binek Tenasült bir ib- ; olan t tatmin ki vap Kuvvetli bir zekâ, Ke : bir cinsiyet ihtiyacı iç si :e yürür. Mistisizm ve iri Semin es e yürüdül kler İsi raftan instinctivi erki (tabiiğ iaiyakiaiğ ve zekâvet) birbirini a 4 eki bir varlık, ku' i bir : â E «— sane ime AN ani nü ii ikin Dak varlığa, kuvvtli bir dali ta Si ie varlığa doğru koşar Bu karşılaşmad. > Italya- Habeş Sınırları üzerinde gibi gezmenize 9 veririm. Fakat öte tarafı- ayır. Parmaklarile kır ve sivri sa- kalını okşadı. Sonra önünde bir bilardo masası büyüklü- günde bulı bir haritayı ye O su n, bi ufak yaj için alan inene. Dar omuzlu arka; a doğru dil düran bu EM) dam bütün kara ve kuvvetlerine hülmedi Kendine. haşat bir harba girişme! e levi verilmiş: olan rına e du: Bizim sınırlarımız üzerin- de bir gezinti yapmak ister Bir kurşun kalemi alıp: ha- ritanın üzerine bir çizgi çizdi ve dedi ki: — Addi Kuel, kırmızı mem- leket. Neşe mem| leketi. Bu böl- ge arasında iz za m bir çok şeyler görüp öğ e nu » dolaşmanı! ve tafsilâtını kararlaştırma; mağ a an birisine bıraka- ba ıyla daha özgür konu- şabiliyordum. Kendisine, gene- ralın beni sınırın öte tarafına bırakmadığını söyledim. Sübay yi cevap verdi: Geli yan sizin ya- nıniz yi lm Tek başına bir beyaz kadının da abe ayakla yola çıkması ken dini gözgöre ölüme almasi de abi. Çer verdim at sız anları ta- ik, ei iz dani ei diklerimi: yerin: Sübay bana er ibi, li — Siz kadınlar da hep im- lim ge istersiniz. ii alırsa eralın dedikleri- ni olduğı gibi yapın; en iyisi odur, Yurd içinde ve dışında önem” ? ka; ei Bu sübay, gerekli tarif fey! ala bel bana Jüzümlu "La li e habeşistan yöneti | altında bulunan yerliler ne a a rına bu soruları sordum. Hemen hepsinin verdiği vap şu oldu: “Eritreliler, Habeşlere mandırlar, gönüllü rak orduya yazılmaktadırlar» Bir gün otelde hiç ağ garson yol Nerede larını sordum. | Hepa gittiklerini söylediler