aamtaye v555 Kahramanca bir se Yeni mel - nfoni “e e Gülkadın kocasını tanrı gibi saygı ile sevme- Se am Eralp bir müzik dâhisi idi Bir şey değil anacığım. Üzül- me sakın... Şimdi ameliyatımı yapacak- lar. ku, burada her k etme Öbürgün bal birlikte olarak beni görmeğe gelince iyileşmiş bulu: N Metanetine rağmen, yatakta an kendini aman zle üzerine, şefkatla Vini kaybet- O da oğlunu ii gir ediyordu: Apandisit “buhranı “geçire oğlunu bu klinikte yalınız bı- rakarak İstanbula döneceğini mi sanıyorlardı! > Bir bakıcı saygı ile ilerek sa; metin kani ie Bu on dört yaşındaki hisli gen- ti operasyon masasına götüre- sek olan sedye za e Bir dakikalık gecikme tekinin hayatına mal bile Bayan ucakladı Gültekin anasının titreyen ellerini sıktı , dedi. Beni ameli- başıma götürmedi Önce şunu söylemek isteri Bal sta olduğumu bilme- melidir. Zira... Biliyorsun ya acığı n, o kadar beklediğimiz yarın... vet yavrum... Fak, at bu- nun ne çekmeni var?pek iyi bilirsin ki baban seni bu halde bırakarak konser vermeyi dü- şünecek değildir. Buraya, se- nin yanına Gültekin, yaşindan “eklanik. miyecek bir katiyetle devam ett: bir şey istemiyo- a ederse." Bu ie acı bir Şey olur enne, çok ak Sa krizle Eli 5 peratör: Pardon ii dedi, ço- uğu alıp götür: ili Bayan Eralp bu salonda operasyonun neti- ini bekliyecekti. tesani , © kadar kendinden geçmişti ki, bütün hayatı bir panorama şeridi gibi zleri oOönünden geçiyor- de artistik bir şahsiyeti ol- maması, bu coşkun artistin hatca çalışmasına imk: er” diği için onu seviyo; Bilgi- di karşı m örini şalın kendini bambaşka bir âlemde yaşıyor sanır, küçücek ellerile onu alkışlar, alkışlardı. Bazan da Eralp kasten notaları yan- lış çalar, şirine birçok ahenk- sizlikler karıştırırdı. Gülkadın kocasını yine aynı hızla, e iştiyak ile alkışlardı. O zama karısını kolları arasına 5 ir, “küçük çapkın, birer dikkatlı m ld rdi, bütün lar bu KE win bir beli mal arıma, Sevme- Herrie “nebi olmamığli) we geçiyor, eralpın saçlarına düşüyordu. Böyle iken içir iel onun senfonileri atamıyor, hiç bir tabi o onun melodilerini anlamak ve on- büt retile (o yaymal nü üzerine almıyo! Bi n tanınmış orkestraların- lar bişi İş eder — Lela tım kazanıyordu. Mesi Zira oğlu: büyük ami uyandıracak bir is taşıyordu. Müzige o kadar kalbini vermişti 2 ee tuşları üzerinde uç parmakları babasını hay- anayı Kİ allik bir san kaynaşması vardı. Gültekin ba- I muvaffak olmalıyım.Bir muvaf- basının del ağ m tı. Mü- | fakıyetsizlik onu bütün bütü zik reformunu henüz yaratmağa | iz düşürebilir. uvaffak olan Türkiy. u | n herkesten önce onunum. ! dehanın takdir edilmemiş bulun- | hi bi ın, gül, oğlumuzdaki | masına hayret ediyordu. cevheri bilsen.. Dehası ile ge- pa 1945 yılının öle Mayı leceği (o kucaklıya gecesi İstanbul operası kime n babası ile övünmesini iste- rim, Beni iyi dinle: sı bay Eralp bir müzik , zitör Eralpın eserlerini dinle- ör yar alada meğe razı olmuştu. Bu bekle- ksek ı henüz tanınma” | nilen zaferi kazanmak için bi- niz buluni ela, Büyük bir | ricik fır: yi pozitör ve müzik şairi olan Gülkadın bu fırsatı yok e bu adam ne diye isini | mek se malik öl sevmişti? Kermastinin bir kö- | Şimdi işte b eli yünde doğmuş, bilgisiz bir Anstık Ladiğla a mem- kızdı Mi defa olarak | leket hastanesinin “ii opera öl ape sı onun yanında kadar meliyat yapıldı baya mes'ut görünüyordu. (Belki | Çok iyi olarak yapıldı. Oğ tehlikey mek- ör. e İlmesz o kalabilir. — öelşi doktor, bugece ka- lamam, halde yarın eliniz. Erkenden meral endişelerinizi dağıtacak at verirler, sabah akimızi, malü- — Şimdi etol ma mecburum doktor. Oğ hal Kocamla birlikte döneceğiz. Gülkadın acılarının henüz ilk safhasında çe Fakat ıstırabı saklamak işken- celerin üthişidir, - Bütün yolculuğu esnasında serbestçe ağlamağa hakkı olduğu müd- detçe ağladı. İstanbula yakla- şınca göz yaşlarını sildi. Haline tabiilik vermeğe çalıştı. Eralp son provalarla o kadar yorgun- du ki, eve el Ertesi sabal vi ta heyecanından yetinde duramıyordu. Çok i ka ordı rısının kizin lü görüyor, bunu da kendi heye- canının aksülâmeli sayıyordu. ir aralık sordu: — kin nası'? Eralp, uu dönüm noktasında, sanat yoldaşı olan Si Bursaya gönderdiğine man olmuştu. Onun bakış- birdi sözlerinden o kuvvet topl Al öneli Gültekin isede Gösüğem hir kur eiizle açıla Teimmyor lardı. e başını eğerek, Ye dedi. — . Gül, bü- tün bü hnm un için Ks mi? Oistiyor Şu hald. nlar zl İdi i yatımızın en güzel,en mesut kikaları olacaktır, i il kadın feryat: etmemek için gelem Bu akşam, ricik. yavrularının olan bir tı. Eralpın hiçbir ari yoktu, O sevinç lale Gm ela Ah hal söyliyebil- İse... Bir ila sl ki kendi : kendine deceği geli- ordu, Oğlu ölüm eşe kıvra- nırken koca: senfonileri onun rna ıydı? Gültekinin hayali onu rinde mıhladı. Hipnotize o muştu. gibi tevazu ile cacığım bilirsin ki ben bunlardan anlamam, Eralp son mossosunu biti miti ki salon alkış de z İstanbul operası o güne kadi ne böyle bir konser dinlemiş, ne de bu kadar parlak ve duygulu nm vi imz ed arka: kd setlerini ite Vi rdan beri beklediği zaferi ei günün en büyük müzik ataları, onun dehası hayranlıkla eğilmiş- önünde, erdi. Bu ş tufanı arasında bir kadın bay Ge ağı e aber ra im. suni bayıldı Eralp rün ei Çeri — Gül e ui GER heyeca- eki ke: Kocasını İN örünce müsterih oldu. ni onun avuçları içine kari Elleri- bıra- — Bu daki- kalar çiğ en EK dedi. Eralp etraftan gelen alkış seslerine kkk tıkamıştı. irşey bilmiyordum. Niçin haber vermedin — diye sordu, — Gültekin öyle istemişti, Ron: affa! mesut serini vererek muvaffak olmanı istiyordu. Hakkı varmış. Fakat ben neler çektim büyük erim. — İyi dayanabilmişsin sev- gli gülüm, nasl sabret? için ve Yem için., Neye bn einen ai ğlumazun kur- konserden önce uş telyazısım — bufanı için |, almış bulunuyordun. Niçin bana er edin? Zira den le çılğı- 1 biliri; haberi ii önce senle dn kad dar heyeca; kapılacaktın ki, orkestrayı 2 re etmiyecektin. İp karısının LE > derinliğe va andı. Hiç mü: le uğraşm: bu kas İni nasıl alkış ki, Eralp koi serini verirken bir rr k olsa bi ilham ei dağılacak, de ya ei kudreti göster- miyecel esrarından kurtul- muştu. Tebessümle konuşuyor- duz ilkedir rumun arzusuna bo- Bu çok ağır bir kı beş kelime On birinci liste Hergün Müzakere — Görüşme, gö" rü Örnekler 1 - Bükreş görüş melerinden sonra. 2 - Bu iş için daha hiçbir görüşüde bulunmadık. 2 lünakaşa — Aytışma Örnek: Bu iki adam arasın da her aytışma, kavgava varır in etmek — Aytış- mal mi efkâr etmek — Oy. laşma! Teatiyi efkâr — Oylaşma k: uzadıya oylaş madan sonra, istediğiniz gib m verebildik. Efkâr resi Kame ei Örne si silâhlanm la sn kamoy.. ikiye ayrılmıştır. & Bar — Öngi Dalan işte ön Ö görüsünü kaybetmemeli.. m a N arkadaşını sa e ağa fısıldar Gül enn büyük br atlet dari tehlikesini bilen Üyelerin sayısı artıyor Ankarada başlıyan coşkun ilgi Her tarafa sirayet etmelidir A)— Ankara, 26(A.A Hava Lei zi ğe yn dört bulmuş! Gn general İsmet nim ve ailı Rİ yardım olarak bin, kami ye bay Abdik, alik va yüz, Ankara tüccarların- ie bay Vehbi Koç beş bin, örumu a ini ve e beş , Erzi vi bay Safra kik yön rd ası genel direktörü Meme Eriş beş bin, Erzurum saylavı eki Nakiye Elgun yüz ve C.H.P m: sup bütün leri on iki Kira ez kuşu için olmak üzere şer lira vermeği ta- sd etmişlerdir. aşba kan İsmet ir Fidan Dirimtekin ve ailesi urumu : yarbaş- 0, Fikri Oran ve aileği Piyango direktörü ) 100, Ca- vit ve ailesi ( T, H.K. ei şubesi direktö, 2 ) 50, Sami ailesi ( T. H. K. teftiş bes iş yarardan lk b e ailesi (T eftiş şubesi ailesi ( T. irrlrmdan ) 0 Hadi ol T. H.K. teftiş şu ve ailesi i 100, Server Ziya Gürevin (T K. tahrir şu törü , Sabri Sai (THK tahrir şube ) Raif Ongu hi y ei Demir (T.H.K besi dir gi e > Hakka ak mak (T. nba 30 rma Yaya ü çiftçilerinden) > Ekrem m Demiriş ÖRELK. Em sair ti yanam) 20, Zekâi Akar mi ei sebe yalandan) a Sül man Sırrı (T. işyarlarından) 20, ed şaran (Veznedar », şad Tuncok N vie iş” yararından) De (Piyango umumi ii en Halide veri m) 20, Vedid (Başbakanlık v kalem direktörü) e Argun ie törü) 20 lira. i |