Güzel İmam Alinin bt. sözünü Muallim! Türkçeye söyle çevirmiz: 2) ya birisine — tevee: > hdr pi mahal gi ona il yüz çevirince onun aha 3 de: selbeder bi İ se edi | vr, ka | | | i l aşın! ir Si iht iz müştalit sinler © ÇATALCA HUDUT MINTAKA talcn hudut mıntakasının ie vini i için şel ebrimisnen bir heyet talcaya gitmişti VAKIT IN AVUKATI Evlerdeki li ç kiracı sayılırmı? kuran r A) Hekim gözü ile; ş5|Cinsi terbiye - tenirlörin, sosyal ba ilm ül heğimerdeğ, Bi n asi lin da pek muhakkaktır. lür ki, en ipt büyük tepkilere kadar Per cemiyetten toplulukla r her içtimai İiyeieni önline, ilme dini r, mizamlar, “ kantinlarla çeki insan O halde hiç bir.zaman için, cinsi hayatımızın iç- hattâ bu timai önemim inkâr, yi mümkün de çel , mevzuu en, hemei güti ye denebilir © ruh hayatımızı teşl larin, hepsinin siklet Merkezinin bu nokta U d al ii rsün! röyü ister haklı, isterse haksız olsun, yesin insanların li hay yakı im dalan ni teyid eden tarafı var 1 meyillerin, Bain ni devrebinin) © Trekler ? alız sokağı âi “e okuyucumuz yazıyor: “gadilzöyün: ve yatımızın gidi Yazan ; sine cinsi meyil ve 2 — a zn - Dr. Celâl ee vii açık ve ik lâzımdır. â çi Burada gi m her türl yenilen gençlerin düştük! klar seç Kİ erme | ve dem kır. ardeşim ve böhi Şi biliriz. Malâmdür ki den daha erkendir. Bu hakikatı olduğ ma aile ile ol vü iniistimağ er ve sevki tal sarar Gelar bilirler. Ve meselâ bir köy gencine kıza 0: H g ekleri moi eye ve onlara .emiz. e Yuva kurmak başbaşa © kala nefsinde çetin bir cadtle, başlayan genç leri vi Ballerinde ö rakmayıp ona her u a öpen vr dille cak iile, leri haller, tutuldukları ii hastahıl misaller gösterilmesi lâzır imdi pek mi bir keyfiyete temâs Değ im ui ki ve bal z ,ocuklar arasında tam mânâsı ile dürüst ari lık münasebetinin tesisi Ek dir. Bir erkek İle bir kızarasında hakiki ve samimi arkadaşlık fikrinin, b ins tecessüs edebilmiş olması cins terbiyesinde muvaffakiyetin en & delili sayılabilir. Bu bakımdan kız ve karışık okulların pek ii va za 2 kabul e Yani birbiriyle karşı ın, “beraber oku- yup beraber pir id genç ye meyil ve cereyan- lardan yalmz bir arkadaşlık havası içinde ka kiril. unun © pek güzel bif misalini bizim içtimal/ remi çıkarıp gi Mili gele- nekler dahilinde, özel vı a eden, lü tüğini ele alalım töylerde kız nlılar arasında tam »k delika» niz — e derhal Ke ö4/ lar tarlada emanet “edilen nl dünğa ve ahiret herşirem korumak Sa namus bor mın her türlü bilir ızlarla arkadaş laa ssl yes olduğunu anlat- imdi genç kızların cinsi eye bahsine e di ırda bulüğ devresi erkekler- gözönünde tutarak © nin çıkmaması karşısında ne yapa ki bileceğini ktadır! lik vasıflarında ira Fren ve gelişme hı © Boş evdeki eşyanın bakımı, ko) şeklen ve karakterce rünması için alınan bekçi ev sahi” rai e milinin cağı. bi yanında bir müstahdem olauğu- nın yalmz; terbiye ve e hayatı bakımından na göre hiçbir şekilde kiracılık hak hasıl ılanması gerektiğini beraberce İncelemeğe kı iddia edemez. adam- çağı in. la hukuki bir akit mevcut olmadı. Hepimiz; aya dolduran hatıraları n göre bu noktayı düşünmek de m — tabi tutarsal : ği. yersizdir. rin pek masum şik ve Se dolu a Fakat ve Ml hâdise ve e bi Sn kadar devam eden (çocukluk! çi çıkmıyor Kol yanma a” munundan kendini mek) devri diye adlan- Ne Korunma teni esc; çağından e tam mölhâsı ile Diyeti « bekçi, erime kir iğ, Taarmicinz devrede hayat olduğuna göre herhangi denize lirik sakar e e il lis yi vü etçi ir 5 larda, süslü iii begin inde koşmak, atlama! lis vasıtasiyle çıkarabilinsiniz. lar yapmak, kışları da â am bu adam ye be gi ae Kapi Sai Ka, rahat, birakma: çıkmıyorum, kiracıyım. k i v hir kararla aramızdaki anlaşmazlık || ven mzpner ilebilir. Sizin kı geye am Beğ klar, da diyebilir. canlarımız. enini geri se Sü kadar nı dir. ie mah. bil çe hisler uyanir, ve it tam- iy bir işdir dersİj onyan çocuklu khan ketlerimiz. miki dari se bu takdirde i md “kaniZim anla” p ize lerin mekaniğimadımı, bülüğu ei Ve tacak değilim.. Asıl arzetmek, sanı nemli is- na göre bir iki duruşmad: kedi soyismi Mağ kir ğ düslebilir. için, esi icabeden a e epi gömü 2 ve ta mümkün olduğu kadar ta- emiyete bii bir halde verebilmek yollarını birlikte aramak fikridir. * Çünkli artık cemiyete faydalı bir olarak çıkacak insanın ulu orta ie Müşneneri in di ma Sa ile, ve her türlü içtim; le ie zırlanmış e sd 4 ii sarın edilmelidir. Bunlardan vrinin / e bahsinde de, sein tecessüsler e doyurmanın kika ergenlik çiz öl ayata ve tecessüs hâkimdir birinci , Bu tabii hâdise- izah etmenin hiçbir mahzuru olmaması. lk söylememek, onları hattâ a ka- - Bisan üren ruhi buhranlarda yalnız ktir tai m ohla- mu . Filha - malarda Kinik psiko- aşka dair mühim bir me- i Mi pa rardı. ie Görüp düşü düşün, n gözü yılanlar. bin rış Seri ii Yogi bu duygu, yenilenler kadar, yenen- i ekle, sizi doldurmakta- . Fakat korkarım ki bin can öle İ beklediğimiz barışa, yin can ile kur rikan âyanındın biri, savaş ves yalnız > ikada on sekiz desin Ke alacağını, ha k akl oyunca, i 2DÜZ bw hahı, ri ok örer seziiğim rışı yeryüzünün bir kur 4 gibi iaçlağln karşıla tarıcısı a sl bakınız bize ne kötü alar. veriyor! nah: Önünü uzuc sayı a öl ü Yanacak ler. dn se il vir çi m tte , her hangi Kendileri i ,eçim yolu mio bir ki başında idiler. kazane, bir geçi Hizmet - İzmir) gazeti ta rağ günlerde rin n len allı say- gsleniyorlrd sim- diki“ kızlar apaçık *“ geziyorlar, nasıl süslenmesinler! MÜCADELE (Akın - D a ai Kurtuluş veremi aş şıklı fıkı dü p Gi UuKçÇ a anın-bu imei z mi girince, bir sına döndüğünü bili rı Bi, br yandan ze keyif, zevk, tül ünye yan sanayi dura» Me- lan, teri ğe u, ii bilmem e susunca, harturla e ipek çoraba hı bilir. Tank ii ral pek yarın, 1 ot racak, döken motif ve li yapı a bir zelzelenin yakıp yıktığ ın, gözün alabildi; ve delik desik se z nı, - var ii olanca gi le çalışsak da - acaba altmış yelda m kile boş anbar Dye ORMA ANLARI vE Zeğe AR emdi * İzmit) yarime Fa yan: çi alıdır. ta anil ve yerle gezen ip villerin lâstikler' de yine onun Gel Faruk özen çok eskiye gitmiş Bizim parolalarımızdan ir 98 Ya ağaçlandırmak değil Bunun aksi elbette ser ve er ME ıde (Uzun Hafız) deten!? bul edi » Bu demek tabil hiçbir 0 hepimizi Eğe ve en kut” “bir sokak var. Adı uzundur; #âketi hi Halden. “a sıkıya bağlamak, “nefsimize e TA AREL Oki nan elm kendisi! değil. Acaba bu sokağın ta-İj azaplar talim ettirmek demek değil, mı emi <$ b 10 aşk bese biz lal e Bukyaniz yeli Mukmmamiara vü e mi girmemiş İİ yet nizamımın dışında kalmamak di bazan bir öğretmene karşı w imi a al bilir ele ve miydi ?. Bun: rinde insan yürüye kim: bunun aksine, basit ve ii il > u çağın Gia el biri de m ekili al ER lan İl cek bir hale k sım adına hakip'İ bir midesini düşünmekten, Wir de bencil kaprisi ilânı imi yapılmasıdır. Keza garip Dal Ee i > | o gönde büyütmemelidi Ri ie reisimizin - küçük bir him- yine ayni mahiyette filmlere koşmak bu sırada gö- ii isi MD vr İİ ös VAKIT OKUYUCUL AKINI yetişir. Bulüğ gar iiaren Babi, rülen irade zaaflarının. neticeleridir. Buna nazaran | £. gemeli ve uğur kibir P ARASIZ MUAYENE EMiYU! usulsüz yetişen nst tniail'm ve öğenin yeralan öl kr izlik, kontrol ve bir $ manız. Verem, iç düşmanın en oü-İĞ © Her brmatta oyan oki mn içtimat siğillerkdii “ noktan olarak büyür. Ve | | terbiye metoduna tâbi olm: yi ei yüğü ve en kuv ta İ ia birinde her ciheti tamam olsa bile, böyle hir Biltekin b a Ez sene ların ESKİ ELBİSE UZLUK || v tarafı aksak bir isan görünet, ani Dâir işit if | ve enaz, erkekli. tarafindan alda göte (Gülek - iğ iie baş- terbiyesi kıt bir çocuktu misaller çoktur hayatı ucuzlatmak . için to: e i ba a m edi şu a” bakınız: SAğ yasin lodi Ac terbiyesinin esası, ve usul haline *“— Ondört yaşlarında bir genç kız, ikide bir iv pi igin girmesi rel bir şekli var mıdır? öl göçirmekdeydi. inan ari Makoleden bir: parça mi kıs beş ni götü p V lat uya ine sikm ve / syn Ve ilk bölümde genç erkekleri, ikincide de | | eski sakin halin: buluyor. Fakat o yine erkeklerden e Zare in in vs oldnğa pire eler e pane Kurları Gla: etil ” siz muayene edeci uraz, sert ir eriye itemi Vi e Ge e e Mp pese ai İm Beyümt Okçulmtan, 13 al ir iye si le büyüyen genç » Ve bu ruhi kargaşalığın sebebi aranırken şu karşılamak kolaylastırmak mak - ç al erkek cins hayatının başlangıç devrelerinde “çinde ipucu bulunu; a İL M ni şartları | ei lal sir eme t ri Tri ve “Bi ve Cuma günleri saat tmin için fe eek hareketlere başvurabilir. Selim bu yüne tı bozulan ve- ya tenasül pl Gaal az Gali Seyir m nasız mümkünd üzerinde ln nasıl dez ie lr heç Kemah pe diye hir takım sorgu çehgelleri kafamıza Cinsi meseleler zerinde le yel iz çocuğun bu m hususta yapılan uzun münakaşalardan sonra bu titalâalar terbiyecilik — bakımından çürük kabul edilmektedir. Gençlerin cinsi hayata ço Bşk kalmaları im - yi Çünkü, bu bir sevktir, unutmama» ki terbiye edi secyelerinin ve içtimat re selâmeti mutlaka belirmiş bir ci vi vardır. ” Bilhassa şehirlerde, hele büyük şehirlerde bu ei. hetin önemi pek , Binaenaleyh lir prensip eki vü pia tie olmıyan bir tabiat bizde ne heyecahların ne gibi ında muayenelerini yad öpülüyor. Öpüsten çocuk ona Bir gün yine ayni genç kız, notalarını evde ei al ny gençlere anlatılmakdır. Bn seretle kendi benliğinde, einat heyecanları He l be e teda. tâbi olması Hüzuymunu kandırıyor otomobile biniyor, öl evine gidiyor. yn yl land Ml ak DM ge Piyano dersine giden uttuğunu" bahane ederek emele kendisini, bekleyen eğ erkek 4 bir trmakçı (Derari 6 ine sayfada) husule geldiğini işiten tecrübesiz ve bilgisiz kız feci Bu yazıyı okuduktan sonra, “Aca- eğ tadır. Ve böylece tutuluyor. Anca) pan herhangi teti len biri mi VEC ZELERŞ aradan aylar geçtiği bir tahavvül diye Wi helin. YAZAN: M.CEMiL PEKyauşi' görünce teselli buluyor. Görülüyor ki bu lardan 50 kuruşa aldığı bezi, Wi mühim ler ektedir Hayatı bo; İİ ib mil okutan elbiselerini zihniyeti altında bal gibi büyük kâr. lar için Türkiyeye ithal edecekler, Nür yağardı atalar sözü ne doğru İş eski ile bitse ne âlâ, #hkat dipsiz kuruşa sat sun. yunca halkı ve köylüyü düşünen (!) bir ithalât taciri “fakir halkın ve köylü. | İSÜ nün ihtiyacını — karşılamak seselet inde en çi üsler en #iyad? maksadiyle,, ölülerin yahut fakir a adam, kadın ve se vak heykelleridir. tilerin yahut beğenmediğini Mi rr dk” Tanrıya . gliküirler olsun ii herkes | 8 iyi veya kötü bir elbise bulup giyi- yor. Eğer halkın ve köylünün giyimi eskiler alan efendileri bu n bi an A ediyorsa. ucuz mal rörselerdi şiiphe e karaboı ve me en çıkar iri ucuz, ucu lardı,, Maa” tayyareleri Eskiye itibar olsaydı, bit pazarını Hİ peer o yansını yazmadı. Her ğrU. şairane mübalâğvların * Bazılai lünyada mi bir şeymiş! Bütün ize e mühira mmües” ipsiz. kullandı. Şe>soy ES» >