ilk prensip azletmiş, ünyaya verile cek yeni Bi b- leminin hatıra 'ilk ge tirdiği şudur: amm ik şamalarını Erim yeni bir nizamı nde y mal kazanmak (| im erer nere bilirler Halbuki sulh ve emniyetin menfi pe e yâlmz. mim değil, len hun diğimiz zaman ri hurafe ma — Lâtin gi de al iş Gen yonlara sevk: benimsedikleri ed türünde anil delillerle gösterdik Şüphesiz ki Hitler ıktatöre nüfuz kazanı ran ilk si Alman , geniş hayallere ve — Külâsyonlara olan ruhi i istidadı id£. Böyle spekülâsyo, — Büyük insan Ruzvelt erefli hatırasına — ——— Hakikar eli cemiyetin rolü derdi terbiye edip- ken- Yazan : Haşim Nahit Erbil | Sicim sn ve Sonra bir sosyetenin “iç hayatını bazı madüi ve ii eserlere ge istidlâl etmek mümkün ise de yun u tam anlamak, ancak fertler ie #nce- seşkil ederler, bilen idare adamları bunlar, kendi mil - letlerinin pey hk emaye 'okşama » dıkça, nüfuz kazanamazla, unla beraber şu da ır fert; cemiyetin küğücük be emi Bunun bi ki içre verilecek nizamın “ilk prâisibi fer- milletlerin hayatı, mea çok tesir. Ne ler; ve bu bokta; miyet mi, Eat fiş mini, #ster istemez kia çıkarıyor Manen olan Duri ık sosyolojisi- ne inanmak lâzım ibi a el Üren, sosyete , yani Kayi yapar fertler ise sosyetenin ajanı, kuk - Yalar Lâkin tarih boyunca olup biten geyler, Durk - miyetere a din hizamlarını, birer fert olan peygamber içindir, ki dünyaya verilecâk nizam ilk prensibini ferdin mecburuz prensip: Tecrübi ilimleri Dai ğer alk ÇAR yüzünden e eden ve mileşen teci ihniyet mantıkla p” reneklere küfün mak > eke hiç bi kralların sürü gibi gütmüş aim ğine kırbaçla çalıştırılan kürek ka benzemez. e (ne- tice) lerini bir araya yea bildikleri Sen, kral renbillle ler getirdil yışını yalanlıyo: imei Lenin si 5 kimselerin, meiği lerini pi ye ara kendi milk bütün « aa mü bunların e a v leğiştirmeğe de çalışıyor! istenilen iernei e iyi tediyelerden dolayı ancak em 61'nci asili düva açılabilir. İcra Kanununun rel maddesindeki haklardan istifad: irmıştır. Bunun için Avrupalı s0syetelerin rasyo- a mani düşünmesi © çareleri, yine hürriyet ha- inde araştırılabilir: Amerikalılar? nazilerin ka- okun masını yasak etmişlerdir. Biz debütün pelin düşünüş tarzını, az çok buna benzer bir ği da değiş. tirmek isteyec e fakat ilk önce bu fi iy Meselesini kesip atalım seyri de, Evlenme töreni şehirde tı yuvayı Gazetemiz de diler oluyor. Ne dememeli? —— —— Yeydır! Dedelerimiz bu ondan dir, üstündür demek için derlerdi. Bu kelimenin leriyle olan imlâda denilen harf ile dr. bunun işa- reti çok ihmal oluru te bu sebeple de (Yı rk bulunurdu. Şimdiki Türk (yey) ve” (vey) (yek) daha ohuyalr ar harler dönel. İm kuru “mak nasip olmaz, ateşin ö'üne kon — ların, indiklerine, ne e ilâhi bir ktan akıl tari na inanırlar; ve pek iyi bil me X yeryüzünde ne kadar iyi ve güzel vE varsa bi krallar, dik- tatörler değil — halk çocuklari ei getirdiler. daş, bilir mi? böyle ertlerle “cemiyetin varlığı, birbirlerine Ve top- rağa ime olduğu içindir, ki vatan istiklâli ile va lanmakta, ve bu eleği birisinin varlığı veya > su a ölünün ün me yokluğunu intaç etm. tedir. Vatan uğrun. erlerin A ğa ilk indi fen dl ve mi nini şe üni fr rin rleşmiş nnd ileri geliyor İz millet; Hale #stilâsile hürriyeti- »i, istiklâlini kaybedince, vatandaşlar arm kö Tesi ölniak rail imal ve ferdin kendi şahsiyetini dağı li yi enfaat. şekline giriyor. buharlar çı varken ne 'mÂN»SZ vermeğe, Hakkınız var. Fakat mı? diy kası mı, hayır! bir eğlence mi, ha; / 21 Temmuz 1948 UN seyle, eri biri de K etresi liraya ia. ne de onar fiiiyle de cak, gazetenin baş sayfasında bunların birka, tanesi” HAKKI SÜHA GEZGİN Tütün içme müsabakası ; e Lüleburgaz) gazetesin- |Adana) da Ay-Re de Bamt 1 ökmen si) başlıklı fıkra aynen alıyorum *“ Güdenist kardeşim: Beni sına ir başlıyor decacele ettik: ecökeiniz, ayr - Zak abana maca re gibi ve çevrildi. Bir yazımda teşbihte hata ettiğini Muhar - my ol — Zorla riz ama Saygılarımla . » 01 BURSANIN FETHİ çarşı DE Se) Bur çıkmakta nkit ediyor. kendine Ne yaptım deme, ne dene! tat, hor baktırma! Bunu (Ayinesi söylemis değildir. , , hava lavabo Mi OLUNUZ