29 Haziran 1945 CÖRÜUP DUŞÜNDUKÇE: . Kimsesiz çocuk Dünkü “Vakıt,, , €. fi. E. meclis grupunun toplantısınd. kim: ko- Ni (VAKITIN AVUKATI) Hakeme verilen ihillla Antropoloji, ilim değildir! ge Pu Yazan: bi sistemi ve sevki sesiz ve bakımsız çocukiar hakkında müzakereler yapıldığını, misyon raporunun Kl başlandığını, fakat Sağlık i H ” N h v # E b > 7 DE nın bu rapor üstünde hükümetçe incelemeler yapılması için zaman aşım anı rol istediğini yazıyordu. Ah Her ini” Ben, “kimsesiz. gerekn « “bakımsız çocuk,, e şid- den) öetle incinen bir ü bir Ka içinde kimsesiz çocuk, karay De - iü masın, Yapıla > bindir bir ilim sa - wv) na idi. Tc imdi pılamamış olması iz acı ai bin to ned azn Dk uiemlir mind (dikkat) eesikiktr. “Bari inşai deği yen ele m emaye lebi k: 0-6-945 tarihli keşan Bey siya fir. i la bir makale çıktı. Burun imizde köprü al ii yangın yerleri, sokak azaları bunlarla Öte | maymunumsu hayva eN arın içinde ın meydana ön Miğeni var, Türkiyede kimsesizliğin, öksüzlük ve yetim tanbul s a ğin #ddin. ediyor; liğin bu kadar salgın bir haide bul a kendi hesabıma, den te vom Di er eremem. Fakat İpe az olmala, vicdanlarımızın nasır rünü , eli po için bir sebep değildir. maya MGJLİME A tainlünın senli Se , bu yarka içn tutacağımız yolu da iyi seçmeliyiz. Bir telif y diki bütün müşahitler, mütte - çüğmmei yaka e yiz ac gıplak ii rastladık mı, san Hatın ialirökve Hrsliiğa Ve. in > ne Jile onların yaraları yemi olur. alınma — Niçin çalış- a ve girme elemi. "riattd yaptığımız sade b der e Balırsa | — Günler, iyilik yerine fenalık etmiş oluruz. ve hiçbir emek karşılığına ye yapılan işiliklel de, insan ruhunu inciten İyem karşı toplulağa kin Ank güttüren menfi bir tesir de vardır. Çocuk, dediki yapılan yar- den) Mr bütün dunlarda bir “sadaka,, rel sezer. İçinde muhtaçlığın oğwr bas- ba ii kısın, 160, k or, ki (dikkat; başlı başına bir (faculte) İse müşahede altına alanlar, bu gerçeği 100 ku e dre, bir iktidar Sa ancak e —— dei amlar si, Kimsesiz, geağu yetiştirirken b kri öiüliüe dine İptidat i ei istidadına göre, kâh alınterine, kâh göz nuruna, bazan da el yat Ba Smein mi <e da “kel sn Ni a. mına day e bn e ttirmeliyiz. Böyle lisnemil m re ha > me ders almış ve benzerlerine karşı esle- | (dikkat) görülemez. Bravn srt t hakkında bir teessürle, faaliyetini birden bire mektir. Görülüyor ki makale yazan; antropoloji e ee bir yandan da yarıpki sermayelerini pm olurlar. HAKKI SÜHA GEZGİN bir milddeti ve bir akıl henüz Aristo da 4 — İlimlerde, güzel sanatlarda, askerlikte dehâ eseri güner coğu pehlivanlar iie iri yarı e değil, — ufak tefek insanlardır. adam- m aşı lata ve çene kemiğinin emi ile bün- Va iları arasmdaki nisbeti gösteren ilmi kanun- arttıracak ve metafikiz yazıyı aynen bir şiirini vefsir © “Bir eskime ne kabiliyeti vardır, GEFŞARİ İCE EŞE yaptığı tecrübelerden sonra m emi a Devlet sermayesiyle fabrika, atelye, tezgâh, sepet, kotu, an- k e a fizik sr yana en genie'yı ii. is üthmnmisli Kul camı shücalara” Galli ssl ei b > bu asabi sistemin per Li da pedagog müdurler seçmeliyiz. Çocuklar bir yandan çalı ik t anlatıyor: ona göre kişi halbuki pak ilmi; büz m yani Lon« İaelkiyab in (dikkat) a inkişaf ettirdiğini göster- tadyoe mektedir; çünkü medeni ühaanlarda görülen. iradi Emo dikkat; spontane yahut tabii dikkatin sunl bir şek - S . a bi kid Sıkı > amimi bir tenki a ir. .— “ami muharebelerden “Özdülek,, ni hakemlerin İİ Amerikada, asabi sisteminin sy AYR anla başlıklı Di; ora tarihinden itibaren mak için, al bazı dış tezahürlerini bir takım tek- dil cw nik âletlerle ölçmeğe, ve böylelikle iç hayatın sırla - cevap ağu VE kümeti etmeğe çalışanlar olmuştur; fakat istedikleri Arasın: elde edemediler; Müzak, lar odin şimdiye kadar hiç bir âlim iddia etme- e den daha doğrudur, a an. — Dünyamn her tarafında çıkarılan arkeolojik “ Pirimiz. talim Şekil tedrisizi İabate. çalışa Köi- ii a Şeltleri tahlif Ve ir arasında görülen taş balta gibi iş ür ilet. | | er; mayanın teknik ületer fp. iie ei e an ; aşağı Şukan, birbirlerine bnsiyori miş fakat. Bir psikologlar kongresinde onun iddiasi Vie e ei ee ağa eğer lara kam ai yi me- cerhedilmişti. ii nabe, rlik - Oka i e 30 İnsan; meselâ ün (karga) dan iğ arkeolojik eserlerin de mânâsını anlayamıyorlar!). mm CE) ğin | Üğüne Find Kon Yarlesi ELA