SE ev Azınlık okullarındaki sesi Gazete ve mi Gi musiki ile Yi hiç bir ilgisi olma - mn imzaların büyük bir vuzuh ile yazıl- mış musikiye ait de tenkitleini gü deniz her ne kadar musiki ile meşsul değil de, âciz mütalâamm beyanı, gi lak lunduktan sonra imam yine bildiğini inden, akıllarına geleni yazmakta Lr tini ve dinleyicileri göz önünde. tuta rak 1 REZ sine hücum edi Bir kısmı da garplasn “ceminiscence,, sikleri — birl etle Bir kısmı üstat Cemal Reşidin temsil heye- maddi Musiki münekkidleri || Yazan : Emin Cenkmen . Sa- nat daima teşvik edici ve. Sağım” rate eş ai diği gibi: “ilim yem a yolu ayd" e fakat yolu aşmaları iret veremez. alk daima (Pencis Vivit, Hamam m e İzin müle ulaşır. Josef Bartel arüz e o ke mi andırılmayâ& ibtiy acı vardır. matkârları daima heyecanli munaiakiyetlee eN, i gibi: “Ruh mahzı un ol: birdi sayi iikyık abileeeki çini olduğu gibi, musiki sahasınm fikirlerini ihtiva lün- rüz ettirebilmektir. Meselâ bir Richard $ e sanatkârlar bile harekette bu börleriln ai an melodilerini hatırlatan bir | malıdırlar. And e, (Şu hareket; iyi midir, çok hareki biliriz. Vagner'in Lohengrin iye bir vel ii oc gpsrasında İtalyan gmasikisinin besinleri deli meydana esizdir, bina pi şahsiyeti ile tebarüz etmiş dünyada | enaleyh im vim gbi en Hainler z SE Si âr ve fenadır bancı henieleke peker Ak EAA lde gibi e Ebi süjelere adar inebilir. Götenin ix bili Başika baliğ Vag in Uçan Hollanda! emişi oğenmezler mr bulunurlar, opdrasının librettosunun seir altında yazıldığı, | eserini er Ki yolda iğ ee ea "den aldığı mer- ya der. Bugünkü eser VİA ir leğini lala, be işüncelerde | dere“ ene kendn aman adele bile bir yeri rağbetsizliğe uğramışlar, hat in içinde ıslık'a karşıla narları bi le olmi i a Ez m ör : an. i le: mazalâh oü ri eser yazmış ols: vd hi nice olurdu, bunları da Ebi çaldı buyuracaklardı,, diye se- vinmeğe başlamış. Guici e Li ri vardır: “Bir iş bı aleni bilmiyeri ımlar, ne.kadar güzel söz öylerler, sol okak larda meydanlarda ne kadar ik- tidar aa dada ederiz ii e " lerini bir eçiriniz, birer göl iba- ret olm man gö! aym pan ilginimz B. Sadöttin Avek: sertas musikisi kimindir... , isimli yazıların 5 ye mel e ir başka baska şekillerde şnlatıl. semi sişman? Hemsel rilerine iftihar verici eserler, bırakan 'Köroğlu., ismiyle musikisi yaz- | | Vagner'e sarfedilen küfürlerden bir kitap mey- mal akta olan bir genç benten rl incele- dana gelmiş, o ise büti ün bu menfi. hareketlere da (A a 4 cı Haydın'ın tesirleri | altında e idığr, | | ve “dürüst bir adama Yalnız vicdanı hâkimdir, m Fransız opera komi - onun vicdanından baska bir efendisi yoktur sonunda , | olamaz. demistir. Avni ei en da rkülerini | | güzel teyit eder mda nen bütün ip tahlil özlere vicdanımın sâhadetini veri ederim.,, Corvin imzalı, ip İntisar em de üze - m dale ia ismi Bı ordu. o Muharririn EE 8 ne buna â a turgue dem: siki “Alla 'urca,, Temzini kullanıla. çi Alaturka dolgun Ezim ve gi erlere izafe ederler, Betoven'in majör sonatmın finalind: iie ei. Sa enli isim Türkivede taam İnturka seklinde,veTü ini manda. müm bel 1 umdu - ğum enetirin. en küçüğü bü güne kadar ha: jördi diğer makarılarımızda da hep inilti & taklidi ine gelmis o'an yeni üslubü- yi ağlayıp ağlatmaktan hali e bulmaktır, dersem inanırız, diyor! Klâsik Türk musikisindeki 24 gayri müsavi simit İalad ve bu pl ei sis- Yürük, se ikmal E a n ve garp mu: Ka onda armoni yokluğundan baska een entervallerin, mali ek seslerin, ton mniörl A ar ere tahvil ya n musiki per riotları ikisinde asla t ile- us vİZ pin iki alanımız mevcut era gö- di. sinde koma, bakiye, kücük mü- ennep #ibi ses c ırkları var - rek sesler Lİ rik m ni bü rolici dır, faka EM a) kat'ivven ve Ur Mik diyce imlavak için'az bir gayrete i ad ! e bir b cizilir, veya bi urotivle bir tablo vücude a b'raz gücce Yazılmı: n çalındığı halde, ri if te liklerine Tağmen pratik bifayeteleikleri den zayıf kalacağı sünhesizdir. Değ cart e sarar eril ii dört milli sevgi ve saygı ile önünde eği: iri Dün. Halide Edip bir yazısında “Hududun - da bu klar ye evlâdı ölen zavallı memleketi - mizin fikir ve temeddün muharebesinds acaba kaç tane vii Ya diye ar ami 0; Ibn içinde do bir musiki âilesinin seme- alıdır. teak gözlerimizi daima ki Madam Besert - nlar, diri NE La. di inde bulunmağa e, ve musikisinin uzak ME tasrmava öleli ES tai havi eserlerin, bütün zeneinliklerine ve ie yö ; ei mukah# bir veya ol di tindedir. Bütün büvük devleti bestskârlar azd'r, i bizi yanlarla mün: ri r İtal mir “olurlar, Li e shride Il an etmesine, k ka- i ihtisas ve tenkid Milâddan evvel dördüncü asırda, Büyük İskenderin güzel açar, eder, yahut dak bir tarafa gizlenir ; leri, i ziyaretçilerin tee için e sonra diklerini dinlerdi. Bu sözler ma- kul ise, derhal Baia tashih eşle. açtığı ser va dağ ayn bu şekilde olmamasi Mizım geldiğini söyle | “ VR ie e ttikten sonra çizmeyi bir de kendisi tet- yi ge E il kaçar e tenki bişi bünlaği Yalniz | di defaki tenkitleri mânâsızdı. Lâf 7. e söylüyordu. Apel dayan: madı, saklandığı yerden çıktı ve: — Arkadaş dedi, çizmeden ve aksadımız. . yin üç söylene ci “çizmeden fede Geli” a e de nun azal, la misalidi: fıkravr ba > “Yazmın AN ti t yerinde ve en mi rij himen Hile Kalemi, sözü ile.. Niyazi Ahmed BANOĞLU Şarnhost nasıl batırılmıştı ? Berli in, İngilizlerin ezici üstünlüğünü — ii vee TP) — Bir topcu sali Nordkan işe de çarpışaı edim.Tör 17 sayılı Radvo der - saiları,, adlı vazısmda sövle bes eki vıldır, ıkma srkma bestekâr cabev hârasmdaki damız - ii lar bi Je ban lardan daha coktur. . Zencin ol- sem onları serim de Kurtarmak iii inden heri hir amkfiamirerizi kentlisiben her yil yö AsAağı höa eser isterdim. $ bestekâr X 5 eser X 12 tam iş yılr—300 oniki ücvüz Yl üc b ala yi idi bein bunlara e *t'ni haiz eser la kersılayabilece - üne hatmlatmak ister - Böv şile zaro eser di Ta bir si ni sabık radyo 5 müdürü değil, kevfiye - rde öğünültcek b ri ne a Kaner olsaydı. Onların er şerli üzünd mize iyi isimleri her yel i gecse evdi. O i saym mu- harr'rin Keracahey arasnda öne hay- Aramasına İfizum kalmazdı. tekârlar vette bulunuyorlar, onlar bü ise img sarılmışlar ve en fena şerait İçinde Bil bile Keş (Devamı 5 inci yim rağmen ei tadı çk musikiyi güçtür. Bu yae ari no'vesaire gibi sabit perdeli âletlerle ça' Mn s*verlerde Bu pek az gâvret yacağından baska, bu eserler, armoni kontrpurn mona bilemeden are esir etin iğek orlköetrasyona makifüsi bi Gaşiyetes E bili wsi'tisi serkrlardan mürekkentir. “Klâsik ni maktadır. çi gibi eserlerin icra heyetleri bir den kinci İmâk iktidarında olamadık'sır bal - Alım: ie vük geli üstadımız B. Sadettin Alin k u büyük ve milli idealinin tahakkuku : Kani sızlık derecesinde güclükler çercevesi ze v dedir. Tampere tal aa a m ve Suna 51 atbikaş sahasındaki v İ dendi farını kullanmak eyv table m ? m arını kullanmak sureti! Er Yİ in atisi isikimizin bel has esi İn rilizlerin 66, Almari- bilmesi icin belki bir ettti, vecek derece vetsiz - rla hiç, Zırbisların güvertele - in ir ZAMAN, wi biz Hiklerine malike rler, e Madam Baterf- İl rinde ii yn ucaklar İngi- ivle renkler | | av oneresimr beğermiven carsaflı b varın. Şi bizlerin ideler 4, Melüm, arasındaki armoniyi sezebili, Musikinin bi missa da in “Hood” Ni ser kalanabilmemizi miyet itibarile vine takdire lâyıktır. zırhi'sı vie Me güllerinin “e eti Mus'ki; iri altında bir kac saniVe zarfın si ida batmıstır. Halbuki yerek atlerce gri im görmek ihti; yacm | da kalmışlardır Fransada bir elektri pe için hazırlıklar Parti rvan © den suların en enin Buhur. şmakta» dır. G3” EE) EBE EEERES ii MERAM TT TE, El B #3 2 " imi ği : ii ği GiT İ 2,3 vay 5